Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hörökorvat:

Vierailija
30.07.2010 |

pitäisikö ne "oikoa" vai antaa olla? Miten itse tekisit?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytölläkin on aika höröttävät korvat, samaa pohditaan

Vierailija
2/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä tosi höröttävät korvat. Näyttää toki hurjan söpöltä nyt, enkä haluaisi niitä korjailla. Se on kuitenkin sellainen asia, että lapsen täytyy haluta korjausleikkausta itse. Suositusikä korvien leikkaukseen on kai 5-8vuotta. Jos päätyy leikkaukseen, olisi se hyvä tehdä ennen lapsen kouluunmenoa ja eliminoida näin yksi syy koulukiusaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidattaisin kuntoon.

Vierailija
4/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei lähtisi oikomaan, minä taas voisin jos lapsi kokee korvansa ongelmaksi.

Meidän lapsella on eripari korvat: toinen isän suora korvannipukka ja toinen on minun rulla.

Olen ajatellut että koitan lapsen mennessä esikouluun sanoa että toinen on isin korva ja toinen äidin: jos joku lapsi sen huomaa ja ääneen sanoo eikä lapseni osaa siihen sanoa mitään.

Mutta jos alkaa tulemaan kiusaamista asiasta niin olen valmis menemään lääkärin puheille.

Mieskin valmis jos lasta kiusataan asiasta.

Mutta meillä lapsi on 6- vuotias eskarin aloittava, joten katsotaan miten käy.

Hiukset on lyhyet, pidemmät peittäisi korvat mutta lapsi tykkää siilistä.

Vierailija
5/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulla on dumbon korvat". Joku oli kai kommentoinut tarhassa :( Muuten ei ole vaikuttanut mihinkään. Sosiaalinen ja iloinen lapsi, jolla paljon kavereita. Jos alan puhumaan lapselle leikkauksesta, niin aiheuttaako vaan mielipahaa?

ap

Vierailija
6/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosen sairaalaohjelmassa oli joskus aiheesta ja lääkäri kehui että leikkaus tehdään lapselle usein kesälomalla, syksyllä kun menee kouluun on korva(t) parantunut.

Etukäteen leikkaamista kun lapsi ei koe korviaan häiritsevänä, eikä kukaan niistä kiusaa on vähän kyseenalaista.

Mutta tapauskohtasesti varmaan?

Vierailija
7/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla iällä lapsi tuskin enää kertoo, jos korvat häiritsevät. Eliminoisin jo etukäteen todennäköisesti lasta tulevaisuudessa häiritsevän asian. Ja ei kai niitä leikkauksia muuten tarjottaisi, ellei olisi yleisesti tiedossa, että hörökorvaisuus on häiritsevä piirre.

Säästä lastasi ja vie leikkaukseen!

Vierailija
8/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lapsen kanssa avoimet välit: kerrot jos joku sinua kiusaa.

Jos lapsen korvat alkaa tulemaan puheeksi niin silloin voit sanoa että monelta lapselta korvia hoidetaan.

Minusta sinun kannattaa olla askeleen edellä tässä ja kysellä neuvolasta hiukan vaikka menettelytapoja.

Ottaa selvää miten leikkaus tehdään, miten se vaikuttaa perheen elämään (voidaanko esim. lähteä vesipuistoon jos niin suunniteltu).

Ja kun asia tulee ajankohtaseksi, teillä on suunitelma varalle ja osaat asiaa selvittää lapselle.

Vierailija
9/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläni häiritsee kun vanhempani eivät aikanaan huolehtineet hampaideni oikomisesta, ts. vaatineet parempaa hoitoa ja lopputulosta. Nyt oikominen olisi jo monimutkaisempaa ja lopputuloksen pysyvyydestä ei taetta.

t. 8

Vierailija
10/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joudutaan nukuttamaan ja nukutuksessa on aina riskinsä.

Meillä on 6-vuotiaalla tytöllä hörökörvat eikä ole niistä ainakaan vielä millään lailla kärsinyt. Ei varmaaankaan ole edes huomannut asiaa, koska kukaan ei asiasta ikinä ole huomauttanut. Itse en siis missään nimessä lähde leikkausta ehdottamaan.

En kuitenkaan myöskään aio estellä jos hän itse vakaasti sitä jossain vaiheessa pyytää.

Hörökorvat on kuitenkin piirre ei mikään vika. Jotenkin kamalaa että jo pikkulapsi pitäisi leikkauksella muovata jonkun tietyn kauneusihanteen mukaiseksi.

Vierailija
11/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai he ovat näitä leikkauksia suosittelemassa, ihan samaan tapaan kuin rasvaimuja ja rintaimplanttejakin.

Ja ei kai niitä leikkauksia muuten tarjottaisi, ellei olisi yleisesti tiedossa, että hörökorvaisuus on häiritsevä piirre.

Säästä lastasi ja vie leikkaukseen!

Vierailija
12/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli korvien yläpäät ovat melko kaukana päästä.

Ne ovat minun "tavaramerkkini".

En häpeä niitä, vaan pidän lyhyttä hiusmallia.

Molemmat lapseni ovat perineet ne, mutta en lähtisi leikkauttamaan.

Vierailija
13/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika isot korvalehdet ja hörökorvat vielä lisäksi.

En kyllä muista, että mua niistä lapsuudessa olisi kiusannut muut kuin isosisko, ainakaan häiritsevästi.

Olen jo 45 v, kun minä olin lapsi ei niitä korvia pahemmin leikelty, aikuisena olen miettinyt, että leikkaus olisi kaikenkaikkkiaan kuitenkin ollut hyvä asia. Olen mä aika hauskan näköinen, kun hiukset on ponnarilla/nutturalla.

Lisäksi olin tuossa vuoden verran syöpähoitojen vuoksi kalju. Mä näytin ihan mieheltä!

Sellainen juttu vielä, että tyttöjä hörökorvat varmasti haittaa enemmän kuin poikia.

Vierailija
14/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä leikattiin korvat hänen ollessaan kuusivuotias. Korvien malli peritty isältä joka pääsi leikkaukseen vasta 16-vuotiaana ja kärsinyt kiusaamisesta.

Toki lapsi meille kelpasi sellaisenaan mutta nyt kun tyttö on murrosiässä olen tyytyväinen että on leikattu, olisi varmasti nyt ongelmallinen asia.

Kiusaamaan ehti vain yksi lapsi eskarissa.

Ja vielä, tyttäreni korvat höröttivät pahasti, pientä hörötystä en lähtisi leikkauttamaan. Korvista myös tehtiin arvio keskussairaalan polilla eli ei tuosta vain "menty" leikkaukseen.

Vierailija
15/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://screencrave.frsucrave.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2008/12/…

Ei siis pahimmasta päästä, mutta siltikin on jo joku ehtinyt kiusaamaan. Itse pidän niitä korvia kauniina.

ap

Vierailija
16/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta julkisella puolella leikataan vaan "vaikeimmat" ja siellä myös kysytään lapselta itseltään häiritsevätkö ne.

Isommalta lapselta voidaan leikata puudutuksessa, pieneltä vain nukutuksessa.

Vierailija
17/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset on joka toisella.

Varmasti ei ainakaan julkisella puolella lähdetä leikkaamaan. Hölmöähän se olisikin.

Vierailija
18/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis James Bond :)

Ohis

Vierailija
19/19 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia pieniä persoonallisia piirre-eroja on meissä jokaisessa. Menee jo kauneuskirurgian puolelle jos tuollaisia lähdetään leikkaamaan.

Minulla on ihan tavalliset korvat, mutta muistan, kun mummoni sanoi minulle että täytyy huolehtia ettei korva jää nukkuessa "taitoksiin". Ymmärsin siitä, että mummoni mielestä minulla oli vähän höröttävät korvat, ja näin ne pitkään itsekin sellaisina. Tällä halusin sanoa siis sitä, ettei välttämättä kannata ottaa leikkausta edes puheeksi lapsesi kanssa, sillä siitä hänelle voi tulla mielikuva siitä että hänen korvansa ovat kummalliset.

t. se, joka aiemmin tässä ketjussa oli voimakkaasti leikkauksen kannalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi