Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua todella hämmästyttää kaupassa

Vierailija
30.07.2010 |

miten vähän ihmiset edelleen kiinnittävät huomiota ostosten mukana tulevan roskan määrään. Ostetaan pikkujugurttipurkkeja, jotka laitetaan vielä erikseen pikkupussiin. Pakataan ananas pieneen pussiin, tai yksittäinen valkosipuli. Sukat, kengät, dvd:t jne. kaikki tarvitsevat jostain syystä oman pikkupussin. Puhumattakaan siitä, että mietittäisiin tuotevalintoja pakkausmateriaalien tai valmistusmateriaalien kannalta. Ja lopuksi kaikki tietysti laitetaan muovipusseihin.

Näinkö vähän ihmiset tosiaan välittää vai eikö vaan tulla ajatelleeksi?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lajitellaan kova ja pehmeämuovi eri astioihin ja kierrätetään!

Mutta olet kyllä oikeassa siinä että ihmiset saisi enempi kierrättää muovipusseja tai käyttää kauppakassia kaupassa ettei aina tarvi sitä uutta pussia ostaa.

Ja myönnän, ite syyllistyn tuohon uuden pussin ostoon AINA :(

Vierailija
2/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme kissankakalle kakkapusseja. Jos niitä ei tule riittävästi hedelmä-, leipä- ja sukkapusseista pitää käyttää ostettuja pakastepusseja, jotka eivät edes ole niin käteviä solmia.

Ilman muovipussia kakat ja pissat haisevat jumalattoman pahoilta roskiksessa. Biojätteeseen ei saa kakkaa laittaa.

Ostoskassina käytetään sentään kauppakasseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielelläni kamat erillisiin pikkupusseihin koska kotona niitä voi käyttää roskapusseina yms.

Muuten joudun erikseen ostamaan pikkupusseja kuitenkin.

Vierailija
4/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyöty se on pienikin hyöty.

Vierailija
6/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan ennemmin rullan jos tarvitsen ja pääsen paljon helpommalla.

Vierailija
7/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä jogurttipurkkeja sillä ne on helpompi ottaa evääksi mukaan jne. ei kyllä pakkailla mitään mihinkään pikkupusseihinkaan ellei ole pakko...esim vuotavat eineslaatikot laitan aina pikkupussiin.

Vierailija
8/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitäkin kannattaisi miettiä, että onko niiden jatkokäyttökään tarpeellista.

Miksi kissankakat pitää jokainen yksilöllisesti paketoida, mikset ota isompaa pussia, jonka aina suljet kun pudotat sinne jätökset? Ja pussi vielä kannelliseen astiaan niin ei kyllä haise.

Itse en koskaan ota pikkupussia kaupasta ellei ole aivan pakko. Ihmettelen kassojen saamaa ohjeistusta, jossa joka asialle kysytään, "laitanko pieneen pussiin"? Ei ei ei ja ei.

Mielestäni maksu noille pikkupusseille niin käyttö vähenisi huomattavasti. Miksi ihmeessä banaanit ja ananakset tarvitsevat pussin? Tai ostetut urheilusukat?

Vierailija
9/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vähän miettis ostoksiaan roskan määrän kannalta...

Vierailija
10/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulenpa, että suurimmalla osalla ne muovipussit menee vain roskiin, ei niitä mihinkään käytetä.

Sen olen myös huomannut, että ihmiset luulevat tarvitsevansa jotain asiaa, vaikka sitä oikeastaan ei tarvitse (tämä ei nyt ole sitten suunnattu kenellekään erityisesti). Esim. joku talouspaperi: me pärjätään aivan loistavasti ilman talouspaperia, eipä koskaan tule mieleen, että pitäisi olla talouspaperia. Rätillä pyyhitään, ja jos joskus harvoin pitää jotain pyyhkiä paperilla, niin haen vessasta. Samoin pyyhin monia asioita kangasnenäliinoilla.

Mulla on myös kestänyt sama pakastepussirulla 10 vuotta, koska ymmärsin jossain vaiheessa, että kas, mitäs mä ostamaan pakastepusseja, kun niitä saa jatkuvasti ilmaiseksi, kun ostaa leipää.

Vierailija
11/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä todellakaan heitellä koskaan roskiin vaan laitan niihin esim lasten vaatteita ja annan pois tai muuhun käyttöön! Pikkupusseja en käytä ja joo mekin ostellaan pikkujogurtteja.

Vierailija
12/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ota pikkupussia kaupasta ellei ole aivan pakko. Ihmettelen kassojen saamaa ohjeistusta, jossa joka asialle kysytään, "laitanko pieneen pussiin"? Ei ei ei ja ei.

Muovipusseja ei käytettäisi läheskään niin paljon, jos tuota kysymystä ei kysyttäisi. Se rullahan on siinä, siitä voi asiakas itse ottaa niin tahtoessaan.

Meidän ruokakaupassa kassat ei enää yritä pakata muovipussiin esim. meidän pakasteita, jätskejä, jugurtteja jne, koska ollaan aina kieltäydytty. Se on periaatekysymys.

Vierailija
13/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaskassia johon mahtuisi 5 hengen ostokset. Ärsyttää kun ne ruokakaupassa myytävät kangaskassit naurettavan pieniä ja kantokahvat ulottuu maahan saakka.

Vierailija
14/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme kissankakalle kakkapusseja.

Vierailija
15/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kysyy kassa joka kerta, laitetaanko pussiin, no ei laiteta, kiitos. En myöskään laita mainitsemiasi sukkia yms eri pusseihin.

Hedelmät ja vihannekset kyllä, on mulla niille pikkupusseille jatkokäyttä kissankakka/pissikökkö pusseina. Ostin pienen kannellisen säilöntäsankon johon se hedelmäpussi on just passeli. Se sanko sis toimittaa kissankakkojen roskiksen virkaa. Kerran viikkoon tarvitsee viedä se pussi siitä ja ei haise kakat muulloin.

Vierailija
16/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaskassia johon mahtuisi 5 hengen ostokset. Ärsyttää kun ne ruokakaupassa myytävät kangaskassit naurettavan pieniä ja kantokahvat ulottuu maahan saakka.

Vierailija
17/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoin kuin pikkutekstiilitkin.

Minusta tämä käytäntö on hyvää asiakaspalvelua ja asiakasystävällisyyttä. Tykkään kovasti.

En ymmärrä teitä valittajia, voittehan ihan vapaasti kieltäytyä. Jotenkin niin tyypillisen suomalaista, kaikista hyvistä uudistuksista valitetaan. Eikä ymmärretä mitään asiakaspalvelun päälle.

Vierailija
19/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tosi monilla naisilla olen (jonottaessa heidän takanaan/vieressään) huomannut olevan käsilaukun, niin miksi silti pitää ottaa jollekin, jo omassa pahvilaatikossaan olevalle lääke-/meikkipakkaukselle otta vielä muovipussi ja laittaa se sitten sinne käsilaukkuun? En tajua, pussia ei tarvitse kantamiseen ja se ostos on jo hyvässä paketissa (yleensä sekä muovissa että pahvissa joten ei voi vuotaa). Ja apteekin yms. pikkupussit on yleensä vielä huonosti solmittavia eli ei sovellu koirankakkapusseiksi tms. käyttöön.

Vierailija
20/83 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paljon mukavampaa on kun pakasteet on eri pussissa ja samoin kuin pikkutekstiilitkin.

Minusta tämä käytäntö on hyvää asiakaspalvelua ja asiakasystävällisyyttä. Tykkään kovasti.

En ymmärrä teitä valittajia, voittehan ihan vapaasti kieltäytyä. Jotenkin niin tyypillisen suomalaista, kaikista hyvistä uudistuksista valitetaan. Eikä ymmärretä mitään asiakaspalvelun päälle.

Onko sun mielestä sitten niin, että ympäristöä ei tarvitse ajatella ollenkaan?

Mä ainakin laitan kys. tuotteet eri kasseihin, jotka tuon itse mukanani. Ei siihen mitään "pieniä pusseja" tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän