Oletko koskaan olllut sellaisessa huvipuistolaitteessa, että on meinannut itku tulla
kun on ollut niin kamala? Itse muistan että joskus lapsena särkänniemen troikassa tuli äitiä ikävä.
Kommentit (72)
Yritin googlettaa, että olisin löytänyt kuvan siitä, mutten onnistunut löytämään - millään en muista millainen laite se oli.
Sky Rocket –heittoistuin. Lähtö oli kuin tykin suusta kohti taivasta ja se kori vaan pyöri ja pyöri..
http://www.skybreakers.com/rocket.htm
<a href="http://www.tivoli.dk/composite-8596.htm" alt="http://www.tivoli.dk/composite-8596.htm">http://www.tivoli.dk/composite-8596.htm</a>
eli Kööpenhaminan Tivolissa tämä.
Näytti jänskältä
aivan kamala korkeapaikan kammoiselle!
tivolin lentävästä matosta olin joskus esiteininä luiskahtaa alas.. isä onneksi veti takaisin.
ja tykkimäen maailmanpyörä.. päätin koettaa voittaa korkeanpaikan kammoni.. ei enää ikinä kiitos!!!! sensijaan se linnanmäen ilmainen, lasitettu juttu joka nousee ylös ja pyörii hitaasti.. kestin ja aloin jopa nauttia kun oli seinät ympärillä ja tukeva ´penkki alla :)
hurja vuoristorata, josta vielä viidentoista jälkeenkin näen painajaisia.
Tänä kesänä Tykkimäessä poikani yritti painostaa minua kanssaan Star flyer- nimiseen laitteeseen, mutta jäipä käymättä...
Mulla on erittäin paha korkeanpaikan kammo, ollut jo lapsesta asti enkä myöskään tykkää laitteista, jotka menevät väärinpäin. Mutta rakastan kaikkia laitteita, jotka pyörivät ja hetkuvat maan pinnalla tai nousevat max metrin korkeuteen. Muistan kuinka kummitäti vei mut ja hänen melkein saman ikäisen poikansa lintsille, kun olin n. 10v ja tuo jätkä sitten päästi röhönaurun, kun en suostunut lähtemään maailmanpyörään.. Kummi ei onneksi pakottanut, vaikka hänkin ihmetteli syytä..
Mutta sitten itse asiaan..
-Olin joskus 5-6 veenä eka kertaa Tykkimäen väärinpäin talossa ja siellähän on se "pyörivä tunneli" tms. ja mä sain siinä kohtaa itkukohtauksen, kun en suostunut menemään siitä. Joten siskoni joutui sitten "raahaamaan" hysteerisenä itkevän pikkusiskonsa pois kaikkien tuijottaessa :D Siskoni sai sitten myöhemmin kuulla, että tuon tunnelin olisi saanut kierrettyäkin.. Eipä vaan voinut silloin kukaan kertoa.. Ja vaikka ikää onkin jo 28v, niin en vieläkään tykkää kyseisestä kohdasta. Menen kyllä, mutta en tykkää.
-Toinen siskoni pakotti mut Tykkiksen Taifuuniin, vaikka tietää kammoni (=kyllähän se kammo pois lähtee, kun menee korkeisiin pakkoihin..). Eka metri oli ok, mutta sen jälkeen aloin puristamaan rystyset valkoisina niitä turvakaaria ja toivoin, että se loppuisi.. Ja isäni istui takana ja hänkin taisi pelätä eli eipä tuo paljoa auttanut. Olin tuolloin n. 10-11v ja tuon jälkeen en todellkaan ole mennyt kyseiseen laitteeseen.
-Viime kuussa olin kummipojan kanssa Tykkimäellä ja poika halusi siihen Kustin polkulaitteeseen. Siinä meinasi todellakin tulla äitiä ikävä! Poika ei itse pystynyt polkemaan, kun oli vielä liian lyhyt, joten jouduin itse polkemaan ja se oli raskasta. Ja pari kertaa jäätiin niihin mutkiin jumiin ja silloin tuli äitiä ikävä, kun erehdyin katsomaan alas..
Samainen ukkeli olisi halunnut siihen Kouvolapyörään ja Pilvenpyörään, mutta Kouvolapyörä oli silloin pysähdyksissä ja sain vähän narrattua, etten joutunut siihen. Pilvenpyörä oli siinä ja siinä, että olisinko mennyt (lapsena sisko raahasi siihenkin), mutta onneksi meiltä loppui aika ja puisto oli jo menossa kiinni.
Kaveriltakin on huonoja kokemuksia tosta Lentävästä matosta ja Rainbowsta. Oltiin Särkkiksessä luokkaretkellä, kun olin 8v (meillä oli pieni kyläkoulu eli meitä oli n. 30 lasta) ja kaveri sitten halusi mennä jonkun isomman koululaisen kanssa tohon Lentäväänmattoon ja oli todellakin vaarassa pudota ja tuli sitten itkua tihrustaen pois. Lintsillä oltiin luokkaretkellä vuotta myöhemmin ja kaksi meidän luokkalaista meni Rainbowiin ja taas sama juttu.
Voi helvetti ku ootte nössöjä. Pelkäätte jotain huvipuistolaitteit. Siis oikeesti 10 vuotiaat a kaikkien alaikäisten pitäis olla rohkeita ja pystyä mihin tahansa laitteisiin. Aikuisten pitää olla niitä pelkureita, ei lasten ja nuorten.
Yritin googlettaa, että olisin löytänyt kuvan siitä, mutten onnistunut löytämään - millään en muista millainen laite se oli.