Oletko koskaan olllut sellaisessa huvipuistolaitteessa, että on meinannut itku tulla
kun on ollut niin kamala? Itse muistan että joskus lapsena särkänniemen troikassa tuli äitiä ikävä.
Kommentit (72)
ufo- niminen pyörivä laite. Ihan kauhea. Siinä painautui seinää vasten niin että posket roikkui korvissa ja henki ei kulkenut. En tiedä onko enää. Kierrän hyvin kaukaa jos on :)
Oltiin viidesluokkalaisia ja mentiin tohon laitteeseen kerta toisensa jälkeen. Se oli niiiin siistiä!! Ufossa soi Raptorin biisit ja diskohitit, vauhti kiihty niin kovaksi että seinällä pysyi ilamn mitään kiinnikkeitä, siinä olli vaan sellanen pitkä selkänoja xD
Mutta itkut meinas tulla Linnanmäen Enterprisessa ala-asteikäisenä, sekä Särkkiksen Viikinkilaivassa ihan aikuisiällä, kun sain pitää omaa lasta täysillä kiinni ettei liukunut turvakaaren ylitse.
nimenomaan siksi että siinä todella tuntuu että lentää kyydistä. Ihme ettei kukaan ole vielä pudonnut kyydistä (vai onko?) kun oikeasti saa puristaa kaikinvoimin sitä tankoa ettei lennä joko sen yli tai valu sen ali. Pelottavaa.
ITse olen aika huimapää enkä ole oikeastaan koskaan oikeasti pelännyt missään laitteessa.
Mutta nyt vanhempana on iskenyt jonkinasteinen korkeanpaikankammo sillä muutama viikko sitten serenassa käydessämme meinasi paniikki yllättää kun kiivettiin sisällä oleviin isoihin liukumäkiin sinne ylätasanteelle (samalta tasanteelta lähtee black hole, tornado + joku muu mäki). Puristin ihan rystyset valkoisina niitä kierreportaiden kaiteita eikä se yhtään auttanut asiaa kun portaat heiluivat ihmisten kävellessä niitä ylös. Apua, minusta tulee kai ihan nössö! :D Onneksi en ole vielä alkanut pelkäämään vuoristoratoja. :D
pikkusiskon kanssa sellaisessa laitteessa, jossa keskiosan ympäri pyörii varsien päässä vaunuja, nousevat ja laskevat, ja suuntaa vaihdellen. Näin ainakin muistelen että oli speksit, ja se oli ihan hirveetä. Yleensä kyllä pidän kieputuksista, mutta tuo oli jotenkin liikaa, lähinnä siksi että siinä penkissä ei meinannut pysyä, ja pikkusisko vielä lähti valumaan sen raudan ali vaunun lattialle. Pelkäsin että siellä on reikä ja se tippuu, no onneksi ei. Ja tietysti juuri sitten kun vauhti alkoi hiljetä, kuljettaja huutaa että "Haluatteko lisää" ja kaikki muut huutaa "Jooo" ja niin sitä sitten mentiin taas. Olin todella helpottunut kun pääsin pois :D.
joihin oon mennyt, ovat Särkänniemen Trombi ja Linnanmäen Kieppi. Ihan kamalia molemmat. Trombissa tuli kyllä huudettua äitiä, ja Kiepin jälkeen oli koko loppupäivän oksettava olo. Ei enää ikinä noita mulle.
oli jo yli 20v. Keskityin vaan siihen, ettei ykä lennä ja ajattelin ettei ikinä enää!
mä olin ala-asteella lintisllä perheen kanssa, olin ehk 2-3luokkalainen.
pääsin RAINBOW laitteeseen.
ei ikinä enää siihen laitteeseen.
vauhti oli kamala, meinasin kokoajan lentää alas, serkku nauroi mulle.
sairain laite ikinä.
Siinä oli kaksi "vaunua" Tavallaan kuin lekat. Sitten ne pyöri pää alaspäin tosi hitaasti, eikä siinä ollut kuin joku puomi mistä pidettiin kiinni ja tietenkin se katto tuli siihen päälle. Sekin oli vaan metalliputkea... Se oli kauhee laite. Siinä ihan tosissaan luuli että putoo. Rystyset valkoisena puristettiin niistä putkista.
Se on ainoa missä olen pelännyt, kun joskus ala-asteella kävin siinä. Seuraavan kerran uskaltauduin aikuisena, eikä se sitten enää niin hurja ollut. Vaikka noustessa hoin kyllä että "miks mä tulin tähän, miks mä tulin tähän..." :D
Tuo oli ihana tuo "niin sitä sitten mentiin taas", sori, ymmärrän hätänne mutta niin suloisesti kerrottu! :D
Mutta ootteko käyneet ulkomailla huvipuistoissa, huh huh... Esim. Budapestin huvipuistossa, jossa turvamääräyksetkin on ihan eri luokkaa. Siellä ei oikeasti silloin joskus ollut kaikissa laitteissa edes mitään turvakaaria! Tuurilla ja voimalla siellä pysyttiin. No ehkä vähän liioittelen mut kuitenkin, paljon hurjempia kuin Suomessa.
Cokis-laite oli ainoa missä olen pelännyt...
Sellainen iso ketjukaruselli ulkomailla joka nousi ilmaan. Edellä istuva oksensi vuolaasti koko ajan ja ne roiskeet tietty lensi meidän seurueen päälle. Osa yritti peitellä naamaansä kääntyilemällä mutta yksi meistä nauroi suu ammollaan koko ajan. Alkoi itseäkin oksettaa, varsinkin maahan paluussa kun tältä edessä istuvalta valui kenkiä myöten oksennusta - litrakaupalla! (tai siltä ainakin tuntui)
Mutta itkut meinas tulla Linnanmäen Enterprisessa ala-asteikäisenä, sekä Särkkiksen Viikinkilaivassa ihan aikuisiällä, kun sain pitää omaa lasta täysillä kiinni ettei liukunut turvakaaren ylitse.
Se Enterprise oli ihan hirveä. Oksensin sen jälkeen roskikseen ja olo oli hyvin heikko ainakin tunnin sen pyörityksen jälkeen. Voi rakkaita lapsuusmuistoja. Ja olin siis ainakin 10-vuotias tuolloin.
7 veenä olin Särkkiksen lentävässä matossa ja hilkulla oli, että siinä edes pysyin. Aivan järkyttävää!
tai kai minä sen pituusrajan ylitin mutta en jaksanut pitää itseäni paikallaan. Hakkauduin koko ajan sitä tankoa tms vasten ja muutenkin paukuin ihan hervottomasti ees taas. Sattui todella ja olin ihan paniikissa.
tältä edessä istuvalta valui kenkiä myöten oksennusta - litrakaupalla! (tai siltä ainakin tuntui)
jos on juuri vaikka juonut reippaasti tai syönyt kilon vesimelonia... Nimimerkillä ruuhkabussissa koettua (en ollut minä joka sen teki)
Oltiin viidesluokkalaisia ja mentiin tohon laitteeseen kerta toisensa jälkeen. Se oli niiiin siistiä!! Ufossa soi Raptorin biisit ja diskohitit, vauhti kiihty niin kovaksi että seinällä pysyi ilamn mitään kiinnikkeitä
sai mut pakokauhuun ihan vaan katselemalla. Enää en mene kun lapsen kanssa pikkuhärveleihin :)
Viikinkilaiva Lintsillä
En olekaan ainoa, jolle Viikinkilaiva on kamala. Ei pelottava (ne olen onnistunut kiertämään), mutta kamala. Ikinä ei ole niin huono olo tullut mistään. Ei oksettanut, mutta siitä aiheutunut huimaus ja päänsärky oli jotain ihan kamalaa. Se oli ensimmäinen laite, johon mentiin ja kun sieltä pääsin hoipertelemaan pois, niin ei pystynyt nauttimaan enää mistään. Meni koko reissu ihan piloille.
Tuollaista edestakaista liikettä tekevät laitteet ei näytä sopivan minulle. En pelkää korkeuksia, vauhtia tai ylösalaisuutta, mutta tuohon en toista kertaa ole astunut.
Todellakin olin varma, että putoan sieltä jos en rystyset valkoisina purista tankoa. Hirveää.
Vaikka toki tiedän, että turvalaitteet on suunniteltu siten, että ei sieltä kukaan putoa vaikka ei pitäisikään kiinni, mutta sillä hetkellä tieto ei lohduttanut kun luulin syöksyväni kuolemaan ;-)
Enterprise ja se Cokis-härveli ovat olleet lemppareita. Tänä kesänä menin lasten kanssa Viikinki-laivaan ja oikeasti tuli äitiä ikävä ja teki mieli kirkua kitarisat pihalle. Mikä helkkarin nössö musta on tulossa?!? Vai onko vaan itsesuojeluvaisto vihdoin mennyt päälle? ;D
olin Tykkimäen peilitalossa, joka oli siis peilisokkelo eikä vain hassuja vääristäviä peilejä rivissä.
Puoleenväliin saakka olin tyytyväinen, että kerrankin tarpeeksi haastava sokkelo, mutta sitten alkoi iskeä ahdistus - tuntui etten löydä ikinä ulos.
Paniikkiin en mennyt, mutta muistan, kuinka huojentunut olin, kun viimeinkin löysin sieltä ulos.