Mitä tuumisit, jos menisit lapsesi kanssa kylään
taloon, jossa puutarha. Ja hetken päästä lapsesi olisi kyläpaikan isompien lasten kanssa kastellut yllytyksestä itsensä litimäräsi puutarhaletkulla, eikä sinulla olisi varavaatteita. Lapsen sievät pukineet olisivat ihan mutaiset ja lapsi hiuksia myöten märkä.
Palaisitko uudelle visiitille, vai harmittaisko vain se, ettei ollut varavaatteita?
Kommentit (31)
Omiani olen vahtinut ja siitä työstä saanut tarpeekseni, joten jokainen vahtii oman lapsensa tekemiset.
Meillä kuopus 6v. ja en ota mitään 4v. lapsia edes meille.
viitsinyt vahtia lastani tarkemmin.
se että lapsi sotkee kylässä itsensä ei tarkoita etteikö voisi uudestaan kylaillä sielä..
hassu ap..
niin olen kyllä hyvinkin sitä mieltä, että meidän talon isäntinä on syytä vastata lapsostemme tekosista samoin kuin vieraiden turvallisuudesta. Esim. meillä on takapihalla hieman auki oleva rengaskaivo ja ikinä en antaisi sitä itselleni anteeksi, jos joku lapsi sinne tippuisi! Enkä mitenkään oleta, että vieraiden vanhemmat voivat aavistaa kaikki vaaran paikat.
Jos olemme sisätiloissa kaikki tyynni, silloin oletan vanhemman osaavan valvoa, mutta ulkona olevista odottamattomista ei voi tietää.
Mitäkö tekisin?
Pyytäisin, että voisin käyttää lapsen suihkussa peseytymässä. Ja pyytäisin lainaa jotain paitaa, että päästäisi kotiin, jossa pesen ne kauniit kyläjuhlavaatteet puhtaaksi.
Ja seuraavalla kerralla ottaisin varavaatteet m ukaan enkä pukisi valkoisiin tai parhaimpiin.
Lapsilla oli varmaan hauskaa ?!! :)
Ei harmittaisi, ei yhtään. Olisin tyytyväinen, kun lapsilla oli hauskaa. Ja ymmärtääkseni kyläilijät ottivat rennosti, joten miksi turhaan murehdit?
Silti on hyvä idea, että puhut lapsille ja sovit, että ensi kerralla on varmistettava luvat etukäteen.
siis se 4v innostui kun 2 niin paljon vanhempaa yllytti, tietysti imarreltu huomiosta. Ja ihan tyttörukka ne "hätäkakat" päästi, oli kakkaa pitkin reisiäkin... (ja hänen äitinsä nolo, minkä ymmärrän hyvin - tosin 4v on hyvin pieni eli aivan inhimillistä).
Meillä ei koiraa ole - ja itse asiassa nminä en tuolta pihalta sitä läjää ole edes löytänyt, kai sen jo kärpäset syöneet.
ap
siis se 4v innostui kun 2 niin paljon vanhempaa yllytti, tietysti imarreltu huomiosta. Ja ihan tyttörukka ne "hätäkakat" päästi, oli kakkaa pitkin reisiäkin... (ja hänen äitinsä nolo, minkä ymmärrän hyvin - tosin 4v on hyvin pieni eli aivan inhimillistä).
Meillä ei koiraa ole - ja itse asiassa nminä en tuolta pihalta sitä läjää ole edes löytänyt, kai sen jo kärpäset syöneet.
ap
Ja olihan se :D Aika hyväkin itse asiassa.
Tai sitten ap on jollain tavalla vajaa... sen verran outoa tekstiä.
Minulla on tapana vahtia itse lapseni aina, varsinkin kylässä. sehän voisi talloa toisten istutuksia jos en vahdi.
mitä tulee märkiin vaatteisiin, niin olisin tyytyväinen kun isommat pitävät hauskaa lapseni kanssa ja näin lämpimällä voisi kuivatella ulkona vaatteensa.
tossa muka oli? Mitä hiton aihetta provoon tässä ois? En jumalauta tajua tätä palstaa.
Ihan normaalia päästää "hätäkakat" tollasesta. Meidän 3v päästi huvipuistossa, kun oli niin tohkeissaan. Ja kylässä muutaman kerran samasta syystä, vaikka on ollut jo kauan ilman vaippaa.
Kyllä ne vieraat vois kattoa omien lastensa perään. Tosin ap voisi todella sopia omiensa kanssa ettei vesileikkejä leikitä ilman yhteistä sopimusta.
Itse en kanna 3-vuotiaalle varavaatteita näillä säillä. Pikkuhousuja korkeintaan. Jos kastuu, niin kuljetaan märissä tai kuivatellaan. Jos pidempi matka on niin sitten kyllä.
"Sievät pukinee"t & "pikku ystävättären" :D En tiennyt, että nykyään joku käyttää vielä tuollaisia sanontoja :)
Ja tämä vähän ihmetytti: "juoksuttivat kylmän letkun kanssa 4v tyttöä, joka oli niinikään märkä ja villiintyi niin, että lensi kakat pitkin pihaa."
Kenen kakat lenteli? Kakkasiko se 4-v. tyttö innostuksissaan vai onko esim. pihalla koirankakkaa??