Mitä tuumisit, jos menisit lapsesi kanssa kylään
taloon, jossa puutarha. Ja hetken päästä lapsesi olisi kyläpaikan isompien lasten kanssa kastellut yllytyksestä itsensä litimäräsi puutarhaletkulla, eikä sinulla olisi varavaatteita. Lapsen sievät pukineet olisivat ihan mutaiset ja lapsi hiuksia myöten märkä.
Palaisitko uudelle visiitille, vai harmittaisko vain se, ettei ollut varavaatteita?
Kommentit (31)
Näillä keleillä ei harmittaisi sekään. Alusvaatteillakin pärjää kyllä kotimatkan. Miten ihmeessä se on kyläpaikan vika jos lapsi sotkee itsensä?
ja tämä kesä on kuivannut sen, minkä kasteli
lainattais isompien lasten t-paitaa, ja potkisin itseäni persuuksille, kun en vahtinut lasta.
kesä kuivaa
ja oltaisiin ulkona niin kauan kuin on märkä. Jos kotiin autolla ottaisin märät ja likaiset vaatteet pois ennen autoon laittoa.
Jos ei näillä helteillä saa kastua, niin aika kurjaa, ne vesileikit ja kastuminenhan on ihan parhaita juttuja.
tarvittaessa kysyisin onko perheellä pienintä mahdollista t-paitaa lainaksi.
Meinaatko että en palaisi takaisin koska lapsi kasteli itsensä? Että se jotenkin oli täysin emännän/isännän vika.
Ei hyvää päivää. Olisin lähinnä itselleni vihainen että ei tullut varavaatteita mukaan. Lapsen kanssa ei ikinä koskaan milloinkaan kannata lähteä kyläilemään ilman varavaatteita jos lapsi on pieni.
Ehkä kaverilla on kuivausrumpu jossa vaatteita vois vähän kuivata. Varmasti löytyy isompienkin kaapista jotain lainattavaa.
Mulla on aina varavaatteet taaperolle, eipä tarvitse hermoilla. Viimeksi kun oltiin pitkä päivä kylässä, mulla oli lapselle neljät varavaatteet. Kolmet meni...
Sättisin eka itseäni huonosta vahtimisesta, sitten huuhtelisin vaatteet, kuivaisin jos mahdollista, ehkä kyläpaikasta saisi vaihtovaatteita?
vaatteet voi huuhtasta ja näillä helteillä kuivuu hetkessä.
Miten tällänen vaikuttaa visiitteihin jatkossa?
Aikuiset voisi vahtia paremmin jälkikasvuaan jos ei hienot vaatteet saa sottaantua.
Onko lapset ihmisiä jotka saa leikkiä vai koriste-esineitä?
Isäntäväelle en olisi loukkaantunut saati että kieltäytyisin uudesta kyläilykutsusta. Jos jollekulle olisin ollut vihainen, niin korkeintaan itselleni, kun en vahtinut lasta riittävästi (minkäköhän ikäinen tämä "sievät pukineensa" kastellut lapsi muuten oli?). Niille isommille lapsilleko olisi pitänyt olla vihainen?
Kysyisin kyläpaikasta jotain lainaksi. En harmittelisi sen kummemmin enkä ymmärrä miksi en menisi uudelleen
meillä tämä siis tapahtunut ja minua nyt erityisesti kyllä se harmitti etten talon emäntänä ymmärtänyt varoittaa lapsen vanhempia suihkutteluista.
Vanhemmat eivät olleet moksiskaan, mutta itse olisin vihainen lapselle siitä, ettei ymmärrä kysyä moiseen lupaa, niin että voisi vaatteet vaikka sitten riisua ennen vesileikkejä. Itse en ainakaan tajuaisi kylään mennessä ottaa koululaiselle varavaatteita, vaikka vielä 4v saattaisin ottaa ja taaperolle joka tapauksessa.
eli mitä sitten ?
en lähde ikinä mihinkää ilman varavaatettta
ja jos keran kylässä oli lapsia liuta niin kai niiltä hetkeks saisi lainata jotain et ei nakuna tarttis olla
ja minä vahdin lastani aina joka paikassa, en jätä oman onnensa nojaaa, en etenkään kyläsä
Kastelisimme kaikki aikuisetkin vaatteemme ja nauraisimme päälle!
eli mitä sitten ?
en lähde ikinä mihinkää ilman varavaatettta
ja jos keran kylässä oli lapsia liuta niin kai niiltä hetkeks saisi lainata jotain et ei nakuna tarttis ollaja minä vahdin lastani aina joka paikassa, en jätä oman onnensa nojaaa, en etenkään kyläsä
mutta itse koen, että vastuu on myös isäntäväellä ja lapsilla (siis talon omilla), mitä leikkejä vieraiden kanssa harrastetaan. En tykkäisi itse laskea lasta liian villiin menoon, tulisi sellainen olo, että on niitä mukavampiakin leikkejä leikkiviä.
Pitäiskö nyt vielä lisätä, että viikko sitten meidän lapset (jotka siis 8 ja 10v) juoksuttivat kylmän letkun kanssa 4v tyttöä, joka oli niinikään märkä ja villiintyi niin, että lensi kakat pitkin pihaa.
Ajattelin vain, että vaikka vedellä leikitäänkin, niin menee jo turhan rajuksi touhu ja kenenkäs muun vastuullakaan meillä tapahtuvat asiat on kuin... Niin, ei ainakaan vierailla!
ap
Jos isommat lapset omaasi selkeästi vanhempia (ymmärtävät tarkoituksella yllyttää ja serauksen, oma lapsesi pitää leikkinä eikä ymmärrä mihin johtaa) ja yllyttäneet omaasi kastelemaan itsensä, niin olisihan se kyläpaikan vanhemmalta puhuttelun ja pahoittelun paikka. Jos emännän kaapissa on vaatteita joita lapsesi voisi lainata, tulisi hänen niitä tarjota.
Toki jos menen kylään paikkaan joka ei ole tuttu, niin pitäisin lastani silmällä.
Onneksi nyt lämpimät säät eli ei ole käynyt pahemmin. Toivottavasti kyse siis harmittomasta leikistä jossa jokainen on saanut "osansa" ja leikissä ollut hyvä henki eli kaikilla on ollut aidosti hauskaa. =)
hikisen painostava ja kostea, mutta ei minusta kaikkein mukavin märille vaatteille. Keskellä päivää kirkkaassa paisteessa menetteleekin... jotenkin.
ap
etä voi sysätä tässä vastuuta kyläpaikan lapsille. Mun mielestä aika naurettavaa. Lapset on LAPSIA, ne keksii kaikkea typerää. Oppiihan se sunkin lapsi tässä, ettei kannata antaa huijata itseään kasteltavaksi.
Mä en oikein ymmärrä, miksi sun pitää löytää joku syyllinen ja vastaava taho tähän asiaan. Anna olla vaan. Tai älä anna vastaisuudessa lastesi leikkiä muiden lasten kanssa.
ja meillä käyneet vieraat "säälittää". Koska tulevat meille autolla vähän kauempaa. Se yksi kasteltu tyttö 4v ja nämä tuoreet taoaukset suunnilleen omien ikäiset.
Ilkeyttään eivät vesileikkiin yllytä, vaan ajattelemattomuuttaan. Jos olisivatkin ihan naapurista ja voisivat kipaista vaihtamaan aatetta, OK.
No niin mutta ilmeisesti keskimäärin vanhempia tällainen ei niin hermostuta. Itse olisin lapsena saanut moisesta tukkapöllyn, olisin sitten kastellut pikku ystävättären tai itseni. Meillä ei pöllytetä mutta taidan sanoa huomenna kakaroille, että seuraavia vieraita ei ruikita ilman heidän vanhempien lupaa ja sen luvan kysyn minä.
ap
Toki harmittais, mutta lapset on lapsia, ja tekee välillä tyhmiä asioita.
Siis et kai sä yritä sanoa, että et menisi enää kylään sen takia, että sun lapsi kasteli ittensä?