Ennen vanhaa koko kylä kasvatti lapsen.
Mitä on oikein tapahtunut. Kun olin pieni niin kaikki leikki yhdessä pihalla. Tiedettiin että Katrin vanhemmat antavat karkkia, Laurin kotona pitää olla hiljaa, Leenan luona oli paljon pelejä, Marin äiti leipo, naapurin mummo ei tykännyt lapsista jne..
Minne tämä on hävinnyt? Nyt pihalla on äideillä hirmuinen kilpailu.. Kuka on paras äiti? Minkälaisia sääntöja meillä on ? Onko äityyden mittari semmoinen, että sillä jolla on mahdollisimman paljon sääntöjä (ei saa syödä sitä, käytän kestovaippoja, syötän vaan luomu ruokaa jne) on paras äiti. Onko meillä äideillä pakko laatia niin paljon sääntöjä, eikö me vaan voida nauttia siitä että ollan äitejä, ja opettaa lapsille: Meillä tehdään näin, ja muualla toimitaan heidän sääntöjen mukaan?
Kommentit (3)
Ei haluta astua kenenkään varpaille, joten ei uskalleta komentaa vierasta lasta vaikka se tekisi mitä tyhmää.
Meidän vanhin lapsi koettelee rajoja kunnolla, vaikka tietää hyviin mitä saa tehdä ja mitä ei. On sen ikäinen, että liikkuu jonkin verran yksinään ja kyllä tilaisuuden tullen ja kun äidin silmä välttää, keksii kaikenlaista typerää. Toivoisin kovasti, että kuka tahansa aikuinen komentaisi poikaa tarvittaessa, ja olen pyytänytkin. Eivät jostain syystä kehtaa/uskalla/viitsi kuitenkaan, vaan jälkikäteen sitten raportoivat minulle pojan tekoja. Hyvä kuitenkin, että edes kertovat.
kun täällä Koivukylässä narkit ja juopot kasvattais mun lastani..
Eniten ärsyttää nykyäitien ahdasmielisyys/tiukkapipoisuus. Tai sitten suurin osa oikean elämän äideistä on järkeviä ja tämä palsta vääristää kuvaa äitipopulaatiosta.