Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen oli ensivaikutelmasi tuntemastasi narsistista?

Vierailija
28.07.2010 |

Entä mistä aloit ymmärtää millaisen ihmisen kanssa olet tekemisissä?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelijaksi.En tosiaan ole vaan ollu tekemisissä tahtomattani heidän kanssaan joten tunnistan aika nopeasti kestä kyse!

Taidat olla asianomainen kun tunnistit itsesi...

Vierailija
22/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkii tai tietää työpaikan tyyppien asioita pinnallisesti ja yrittää niillä jauhaa toisen pois toimistosta.Nähty ja koettu.Voi olla vanha narsisti joka kiusaa.Rauli S.

Ensivaikutelma oli aika neutraali. Ihmettelin kyllä sisäisesti, miten niin nuori ja vasta hetken opiskellut ihminen oli päässyt esimiesasemaan. Vaikutti kaikin tavoin tosi pätevältä ja mitä ilmeisimmin oli hurmannut työnantajamme.

Sitten alkoi kulissit kaatua: valehtelua, kertoi joka ihmiselle eri tarinaa, raivokohtauksia ja mökötystä pikkuasioista, autoritaarisuus, ihmeellisiä sääntöjä, ei luottanut tehtäväkseni vaatimattomampiakaan rutiinitehtäviä, sai minut näyttämään siltä kuvion pahikselta...

Ammatillinen itseluottamus mureni täysin ja vasta nyt parin vuoden päästä alan olla jaloillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden,kylmän ja väkivaltaisen.

Mieheni psykologi kertoi äitinäs hakanneen häntä.Oli yh jne.

narsisteja ja psykopaatteja (nehän ei ole kaikki mitään sarjamurhaajia) on paljon johtajissa ja hyvissä asemissa, koska ne ovat monesti älykkäitä ja ei tartte välittää mistään joutavasta kuten ihmissuhteista ja ihmisten tunteista, mutta osaavat silti miellyttää ihmisiä.

Vierailija
24/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli outo olo.

Ikäeroa oli joten lykkäsin sen kyytiin.

Aloin ihmettelemään outoja kommentteja yhden sukulaisen juhlissa oli vissiin kyse ulkonäöstä.Itse en moiseen asiaan kiinnittänyt huomiota jäi ikävästi mieleen.Kai se jotain naisten välistä kilpailua oli,kun olin 20v nuorempi mutta outo juttu kuitenkin.

kyllä vaikea kuvitella, että narsistilla olisi mitään tosiystäviä, jolle se kertoisi, että "mulla on tämmönen suunnitelma että tuhoan yhden ihmisen elämän, kun sen naama vituttaa mua, mitä mieltä oot?"..tuttuja voi varmasti olla, joille esittää kivaa ihmistä.

Vierailija
25/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tän kirjoitit? Sille joka sanoi patologiseksi valehtelijaksi.En tosiaan ole vaan ollu tekemisissä tahtomattani heidän kanssaan joten tunnistan aika nopeasti kestä kyse!

Taidat olla asianomainen kun tunnistit itsesi...

Miten ihmeessä tunnistat henkilöt tarinasta, joka on muka pelkästään patologisen valehtelijan keksimä?

Taisi löytyä kyseisen narsistin hovin jäsen, jos ei kerran itse ole?

Vierailija
26/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia koulukuntia kuinka käsitettä narsismista käytetään. Mutta on aivan eri asia olla terveesti itsekäs, tervettä narsismia ei ole, tähän minä uskon.

KOKEMUS...

-narsisteja on erilaisia, omani ei koskaan antanut kielteisiä kommentteja, hän esiintyi aina upeasti ja sivistynesti. Kaikki sanoivat, että hän on miellyttävä! Jotenkin hänen jutuista ei saanut otetta, hän tuntui varovan jatkuvasti ettei olisi joutunut tilille.

Vasta nyt vuosien jälkeen kuulen mitä hän oikeasti sanoi. EI KOSKAAN mitään hyvää kenestäkään, kuinka en sitä vuosien mittaan ymmärtänyt. Olin täysin hänen vallassaan, mutta yritinhän ymmärtää miespoloa, jonka ensimmäinen vaimo oli lähtenyt toisen matkaan.

19 vuoden kohdalla uskoin hänen kiristävän minua ikuiseen liittoon, niin läpinäkyvästi hän painosti minua allekirjoittamaan avioehdon eron varalle. Sopimuksessa tietenkin lueteltiin kaikki yhdessä säästämämme omaisuus; talletukset, sijoitukset, auto, vene, vakuutukset hänen nimiin. Minä hankin vähemmän kuin hän ja tein kaikki kotihankinnat, jopa hänelle vaatteet ostin. Kun oluen ostamisen lopetin, niin hän halveksuen moitti minua, että on kun ei voi samalla tuoda olutta kun käy kaupassa. Mutta kun en sitä juonut, ja tyhjät pullot inhotti.

Niin että mitäs tuosta, laitto minut pihalle kuuden viikon kuluttua sopimuksen allekirjoittamisesta. Olin aivan lamassa, en kyennyt hakemaan apua - en pystynyt edes kertomaan omille ystävilleni, hävetti. Pyrin edelleen suojelemaan hänen kunniaansa, mutta kävinhän sentään oikeusavustajan toimistossa ihmettelemässä, että onko tämä sopimus nyt ihan ok?

Keski-ikäinen naistuomari lausahti: "Mitä meidän hommista tulisi, jos kaikki kirjoittelevat nimiään minne sattuu, ja tulevat sitten meille valittamaan?" Maksoi vain 80 euroa, mutta oli minulle ainakin tuhat kertaa kalliimpi.

YSTÄVISTÄ...

Entiselle miehelleni ei soittanut muut kuin oma isänsä. Aikani ihmettelin, kun kukaan ei halunnut lähteä hänen kanssaan oluelle tai pelaamaan. Mutta hänellähän oli selitys siihenkin, minulle sanoi toistuvasti kuinka huono minun itsetuntoni on ja että minunkin olisi opittavat tulemaan toimeen itseni kanssa, ennen kuin voin kuvitella tulevani toimeen muiden kanssa. (hän oli varmaan kateellinen ystävistä, jotka ahkeraan pitivät minuun yhteyttä, mutta tavallaan mitätöi sen, ettei minullakaan ollut ystäviä)

NYT...

Nautin elämästä näiden ja monien uusien ystävieni kanssa. Välillä vain sapettaa kun jäi 20 vuoden palkka saamatta hänen yritykselleen otona tekemästäni työstä. Mutta "The most important Things are not things", sanoi usalainen ystäväni, ja näinhän se on.

Vierailija
27/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tai nainen joka tienaa hyvin tai on hyvässä asemassa ystävään tai puolisoonsa nähden kyllä kiristää tietäen jutun juonen.

Taustalla voi olla aika hirveitä juttuja jotka ei päivänvaloa kestäisi.

Olen joutunut henk.koht.uhkausten kohteeksi elämässäni ja tiedän ettei kiristäjälle kuulu antaa periksi.

Vierailija
28/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavatessa ja lasten synnyttyä kateus todella pääsi valloilleen!

Siis suoranaista haukkumista,itsen kehumista ym. Olin nuorempi kuin muut ja paljon jne.

Olin kuitenkin appivanhempien kanssa hyvää pataa joten ihan huonossa asemassa en ole,nautin kyllä suuresti ja he suojelivat minua minkä pystyivät.

Itse aion toimia anoppina samalla tavalla.

1

Entä mistä aloit ymmärtää millaisen ihmisen kanssa olet tekemisissä?

Vierailija
29/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani nainen ei ole täysnarsisti, mutta ensivaikutelma oli tämä:

Harvinaisen mukava, kaunis, auttavainen, tyylikäs, hyvä äiti, täydellinen joka suhteessa.

Sitten vähitellen alkoi haukkuminen, valehtelu, marttyyrius tyyliin "lopeta toi valittaminen, sullahan on vaan flunssa! Mun sydämestä on nyt ottanut kolme päivää mut tuskin se on mitään vakavaa" --> josta tietysti huolestuin ja hän sai kaipaamaansa huomiota.

Oli jo ennen hänen luokseen muuttamistani haukkunut minua lähibaareissa, ja minut tunnettiin nimellä "läski, laiska huora"...

(Pyysi siis minua muuttamaan luokseen ulkomaille että saisin taas elämäni kuntoon --> minusta tuli palkaton palvelija ja duunin saatuani hän otti rahat)

Nyt olen päässyt hänestä eroon vaan en irti.

En tiedä mikä on totta ja mikä valetta - syytän itseäni siitä etten ollut hänen standardiensa mukainen.

Hän on lapsuudesta asti valehdellut sujuvasti.

Kun hän kuuli tulevasta naimisiinmenostani, hän meni itse naimisiin pari kuukautta ennen.

Edes "oikeaa" sormusta ei ollut ostettu - sormukseksi kelpasi muovinen Kinder-sormus, jota hän pitää vieläkin, koska "lähettivät väärän sormuksen sieltä kultakaupasta"...

Tämä henkilo on isosiskoni. Tuskin lukee tätä palstaa, koska kaikki tällainen on hänen alapuolellaan ja "LAPSELLISTA".

Vierailija
30/98 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän kuuli tulevasta naimisiinmenostani, hän meni itse naimisiin pari kuukautta ennen.

Edes "oikeaa" sormusta ei ollut ostettu - sormukseksi kelpasi muovinen Kinder-sormus, jota hän pitää vieläkin, koska "lähettivät väärän sormuksen sieltä kultakaupasta"...

Tämä henkilo on isosiskoni. Tuskin lukee tätä palstaa, koska kaikki tällainen on hänen alapuolellaan ja "LAPSELLISTA".

että ehkä yksi vaikuttavimmista tempuista mitä olen saanut aikaan, on myös eräs avioliitto, joka piti solmia heti kun vain mahdollista, kun olin kertonut omasta hääsuunnitelmastani. Olisihan se ollut narsistille liikaa, että joku muu pääsee naimisiin mutta hän ei. Tai että minä pääsen ennen häntä.

Itse pidin häistäni matalaa profiilia työpaikalla, ja narsisti teki omistaan valtavan ilmoitusluontoisen asian, jotta sai kaiken mahdollisen huomion.

Siskosi puolestaan kuulostaa siltä, että aivan varmasti pesii näillä keskustelupalstoilla. Narsuthan näillä mellastaa, ja erityisesti niillä, joissa pitää rekisteröityä. Niillä voi alkaa kerätä samanlaista hovia ja gloriaa ja esittää valheellista superminää, kuin tosielämässäkin.

Vierailija
31/98 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oli huomiotaherättävän kaunis nainen. Kellot eivät alkaneet soida vielä, kun minua varoitettiin hänestä, että hän saattaa olla arvaamaton. Oikeastaan ensimmäinen merkki, mistä aloin herätä, oli, kun hänen aviomiehensä kertoi, ettei hänen vaimollaan ole lainkaan ystäviä. En olisi uskonut, niin sosiaaliseslta ja jopa huolehtivalta nainen vaikutti. Mutta totta se oli, kuten myöhemmin tajusin. Tällä naisella oli vain hyväksikäytettäviä ja sitten ne muut olivat vihollisia.

Luulen tietäväni kenestä puhutte.

Vierailija
32/98 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON IHAN VÄÄRÄ NIMITYS NÄILLE ILKEILLE SADISTEILLE JOILLA EI OLE OMAATUNTOA.JUMALA HEILLE MAKSAKOON TÄSSÄ AJASSA JA TULEVASSA,HÄNELLE EI VOI VALEHDELLA MITÄ ON TULLUT TEHDYKSI.

Jos ryhtyisi narsistiksi, kerta jumala maksaa heille moneen kertaan.

Vierailija
33/98 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oli huomiotaherättävän kaunis nainen. Kellot eivät alkaneet soida vielä, kun minua varoitettiin hänestä, että hän saattaa olla arvaamaton. Oikeastaan ensimmäinen merkki, mistä aloin herätä, oli, kun hänen aviomiehensä kertoi, ettei hänen vaimollaan ole lainkaan ystäviä. En olisi uskonut, niin sosiaaliseslta ja jopa huolehtivalta nainen vaikutti. Mutta totta se oli, kuten myöhemmin tajusin. Tällä naisella oli vain hyväksikäytettäviä ja sitten ne muut olivat vihollisia.

Luulen tietäväni kenestä puhutte.

Ei ole kuitenkaan nainen vaan mis, joten ei ole tää sama henkilö :)

Vierailija
34/98 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin tunteja puhelimessa ennen kuin tavattiin, hän kertoi eronneensa, mutta ei halunnut puhua siitä koska haluaa muistella vain hyviä asioita. Ajattelin että onpas kivaa, positiivinen luonne!

Tavattuamme ensi kertaa hän tarjoili minulle shampanjaa ja laatuviinejä, vaikka olimme kesämökillä ja tulin treffeille mökkivaatteissa.

Ensivaikutelma hänen luonteestaan yllättäen kyllä oli vähän negatiivinen. Hän oli lipevä, jotenkin epäaidon oloinen. Jäin silti ympäripäissäni yöksi ja mies kampesi päälle niin yllättäen että olin eka kertaa elämässäni sängyssä eka deitillä. Häpesin kuin koira, mutta se ei miestä haitannut. Aikansa jyystettyään kysyi, että tarvitaanko kondomia! Minä että eiköhän tuo ole liian myöhäistä, taudit on kyllä varmaan jo tullakseen jos niitä on.

Aamulla kauheassa kankkusessa olin lähdössä kotiin kun mies jotenkin houkutteli että tule vielä hetken lepäämään ja pian hän kampesi taas päälle. Olin niin hämmästynyt moisesta suorasukaisuudesta ja liian kiltti potkaisemaan häntä pois, niin annoin olla. Lähdin sitten kotiin ja ajattelin unohtaa koko tyypin. Auton ovesta huikkasi että muistathan, tulen kahden päivän päästä kylään.

Sitten tuli, ruusupuskan kanssa ja käyttäytyi oikein kohteliaasti. Kerroin hänelle hämmennyksestäni yllättävästä seksistä ja sovimme että otamme iisisti jatkossa. Musiikkia kuunneltiin, vähän olutta ja kuohuviiniä juotiin ja sitten nukkumaan. Meni kolme sekuntia ja mies taas päällä. Alkoi tivaaminen että mitä sinä haluat, hän tekee mitä vaan. Minä kysyin vastaan, että mitä sinä haluat. Ei halunnut kertoa.

Outoa se alku oli, eikä seksi ollut hyvää, mutta tykästyin kuitenkin kohteliaisuuteen, keskustelutaitoon jne.

Lopulta kun rakastuin häneen hän ei suostunut tapaamaan kuin silloin milloin hän haluaa. Hän halusi ma-to -illat tulla luokseni (seksin takia), mutta halusi viettää viikonloput ystäviensä kanssa tai yksin. Hartaasti anelin että saisin tulla mukaan, mutta ei.

Seksin suhteen itsekkyys (ei esileikkiä, ei kunnioitusta älä vielä-pyyntöihin) jatkui ja samalla alkoi tuo tapaamispompottelu. Olin silloin lapseni vakavan sairauden takia heikossa voimassa joten alistuin ja alkoin masentua.

Puolen vuoden "seurustelun" jälkeen meinasin erään kerran lähteä ulos ja tappaa itseni, hän oli todella kylmä minua kohtaan ja tunsin itseni arvottomaksi ja halveksutuksi.

Päätin jättää hänet ja kerroin sen hänelle. Välittömästi tämän jälkeen hän pyysi että menisimme kihloihin, muuttaisimme yhteiseen asuntoon ja tottakai hän viettäisi kanssani myös vapaa-aikaa. Äkillinen muutos epäitsekkääksi sai minut jäämään.

Itsekkyys kuitenkin jatkui. Mies oli kylmä minun toiveilleni, lupaili ja petti lupauksensa ja pahoitti mieleni, mutta ei koskaan katunut tai pyysi anteeksi vasta kun se oli mallia lue paperista anteeksipyyntö. Vakuutti rakkautta kuitenkin ikävien hetkien välissä, ylisti minua elämänsä naiseksi, kauniiksi, älykkääksi, ihanaksi, lahjakkaaksi. Masentuneena ne sanat tuntuivat antavan lohtua. Sitten tuli kylmää niskaan jos halusin jotain mitä hän ei. Tehtiin kuten hän sanoi, tai jos riitelin asiasta, niin hän suostui mutta piti vihaa siitä.

Lopulta hän pahoinpiteli minut ekan kerran. Hän oli väärentänyt nimeni johonkin petosjuttunsa papereihin ja sain sen selville ja suutuin. Hän hakkasi päätäni lattiaan ja kuristi minua.

Seuraavan kerran hän hakkasi minut muodottomaksi naamasta kun oli ilkeä ja minä sanoin vastaan, silloin hän sanoi että toivoi että olisin kuollut silloin viimeksi. Tuohduin niin että pistin hänen tietokoneensa napista kiinni. Sain nyrkistä naamaani useita kovia suoria ja ihan ilmaisen huulten paksunnoksen hollywood-tyyliin kertaa sata sekä kaksi mustaa silmää, revittyjä hiuksia jne.

Kolmannen kerran hakkasi minut erämökillä, löi nenäluut murskaksi ja hajotti silmälasit päähän (haavoja kasvoihin) ja pakenin erämaahan johon melkein kuolin yöllä kun pilkkopimeässä ilman kenkiä ja takkia harhailin metsissä ja pelloissa etsimässä apua. Neljän tunnin harhailun jälkeen lopulta löysin talon ja sain (poliisin) apua. Eli kyydin takaisin mökille. Mies oli onneksi jo sammunut.

Kolmannen kerran hän yllättäen kadulla kävellen alkoi silmittömästi hakata minua ilman riitaa. Sain 15 iskua joista onneksi vain kolme-neljä osui naamaan, loput käsivarteen.

Kolmannen hakkaamisen (kolmen vuoden liiton jälkeen) hän alkoi uhkailla tappavansa minut. Puhui ja puhui kiduttamisesta ja tappamisesta ja nautiskeli hymyillen kuinka ruhjoisi minut pala palalta.

Silloin muutin pois ja anoin avioeroa.

Mies näyttää edelleen täydellistä ulkokuorta kaikille, on johtavassa asemassa, luottamustoimissa jne. Ja etsii seuraavaa uhria.

Vierailija
35/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON IHAN VÄÄRÄ NIMITYS NÄILLE ILKEILLE SADISTEILLE JOILLA EI OLE OMAATUNTOA.JUMALA HEILLE MAKSAKOON TÄSSÄ AJASSA JA TULEVASSA,HÄNELLE EI VOI VALEHDELLA MITÄ ON TULLUT TEHDYKSI.

Vierailija
36/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus alkoi paljastua kun täysin jatkuvasti aikatauluja muutettiin hänen ehdoillaan ja kaikki alkoikin pyöriä hänelle sopivimmin. Alussa joustin, kun selitykset menivät "läpi" ja ajatttelin vain, että no, elämässä nyt tälläistä käy. Ehkä parin vuoden päästä vasta eräässä oman elämäni kriisikohdassa tajusin täysin selvästi että tälle ihmiselle ei todellakaan mikään muu merkitse kuin hän itse, hän on täysin häikäilemätön ja keinoja kaihtamaton saadakseen omat etunsa kuntoon, täysin piittaamatta mitä kärsimystä ja seuraamusta siitä muille on.

Osaa edelleenkin olla avulias ja kiva MUTTA VAIN jos siitä hänelle on pitkällä tähtäimellä etua. Saa ihmisiä liekaansa, antaa ensin apua yms, mutta kääntääkin lopulta kaikki vain omiksi palvelijoikseen ja tavoitteittensa "portaiksi". Ihmisillä on hänelle vain hyöty- ja käyttöarvo, ei todellista ihmisarvoa.

Hyvin salakavalaa.

Vierailija
37/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihe 1, ensivaikutelma - tuossa ihmisessä on pikkasen jotain outoa

Vaihe 2, ihastus - ei mutta tuohan onkin tosi mahtava tyyppi! Niin hauska ja karismaattinen ja vitsikäs, varsinainen seurueen hengenkohottaja

Vaihe 3, todellisuuteen havahtuminen - mitä ihmettä tuo ihminen oikein puuhaa?! Ei hitto, tuohan on ihan kamala tyyppi!

Vierailija
38/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko nyt kyse siitä, että minun diagnoosini riittää?

Vierailija
39/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aviomieheni on juuri tuollainen. Kertoilee muille säälittäviä tarinoita siitä kuinka sen vaimolla ei ole yhtään ystävää. Niin paskapuhetta! Todellisuudessa narsismista taitaa kärsiä minun mieheni. On nimittäin erittäin taitava manipuloimaan ihmisiä juuri noilla säälittävillä tarinoillaan.

Vierailija
40/98 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SELLAISIA ASENTEELLA-SINÄ OLET TYHMÄ JA ME MUUT FIKSUJA.

Mistä aloin ymmärtämään, minkälaisen tyypin kanssa olin tekemisissä:

-kun kyse on mistä hyvänsä asiasta tai tekemisestä, HÄN tekee kaiken oikein,

HÄN tekee kaiken parhaiten, minä olen todella huono tekemään mitään, en tee mitään oikein

-HÄN on ÄLYKKÄIN, ja täten hänellä on tottakai oikeus tyrkyttää itseään VIRKOIHIN JOISSA EI PÄRJÄÄ, jotka totta kai USKOVAT häneen ja tahtovat mieluummin hänet, kuin KOKEMATTOMAN, NUOREMMAN KOLLEGAN.

-HÄN on fiksuin - muut eivät tiedä mistään mitään sen rinnalla, kuinka etevä HÄN on

-HÄN on täydellinen, muut eivät ole mitään.

LÄÄKÄRI LUULEE AINA OLEVANSA KUOLEMATON.USEIN PÄÄTYY SIKSI ITSARIIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme