Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toimittaja Rita Tainola narsisti?

Vierailija
28.07.2010 |

Tuntuu, että joka jutussaan tyrkyttää itseään ja kehuskelee OMILLA ansioillaan.

"Minä tunnen hyvin tämän julkkiksen", "Minä olen ollut maailman kuninkaallisten häiden vakiovieras", "Monilla matkoillani maailmalla"....

Kovasti tuppaa jäämään jutuista pois se, että hän joutuu tekemisiin näiden asioiden kanssa TYÖNSÄ vuoksi. Ärsyttävää.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti mieleen sellainen tyypillinen, frasiermainen huvittava narsismi. Puuttuu vain se studioyleisön nauru.

Vierailija
2/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä parasta, ei huomaa omaa surkeuttaan, vaan pitää itseään "seurapiirinaisena".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin esim. näyttelijälle. Kaikissa ammateissa, joissa tehdään työtä oman itsen kautta, on hyvä itseluottamus eduksi. Muuten ei pysty menemään yleisön eteen (näyttelijä) tai niihin seurapiiritilanteisiin, joissa kaikki ovat tuntemattomia ja itse pitää olla tavattoman aktiivinen (toimittaja). Hiirulaiset eivät kerta kaikkiaan pärjää sentyyppisessä työssä, jota Tainola tekee.

Vierailija
4/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeinen/omahyväinen/itsevarma jne. Narsisito on sosiopaatti, joka valehtelee, manipuloi, pettää ja kiristää. Vähemmistäkin syytöksistä on selvitelty nettijuttujen nimettömät kirjoittajat ja nostettu kunnianloukkaussyytteitä!

Tainolaa en tunne, julkisuuskuva hänellä on tosiaan aika ärsyttävä. Toisaalta aika harva suomalainen journalisti on haastatellut sellaista määrää julkkiksia (Dalai Lamasta Hollywood-tähtiin).

Jossain sisutuslehdessä oli Tainolan kodin esittely. Sekin on täynnä valokuvia Ritasta haastateltavien kanssa. Nainen itsekin myöntää, että työ on elämäntapa.

Vierailija
5/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta, mutta ei mun tarvi työssäni itseäni tuoda esille. Mun nimi on jutun alussa, mutta ei se tee vielä minusta narsistia. Jos mä sanoisin nimeni, ette te mua tuntisi. Suurin osa televisiotoimittajistakin on ihan tuntemattomia.

Aktiivisuus ja tilanteisiin mukaan meneminen ovat sitten ihan toinen juttu, jolla ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa.

Rita Tainola on toimittajana surkea, mutta eiköhän joku senkin juttuja lue.

Jokin määrä narsismia on toimittajalle lähes pakollista. Samoin kuin esim. näyttelijälle. Kaikissa ammateissa, joissa tehdään työtä oman itsen kautta, on hyvä itseluottamus eduksi. Muuten ei pysty menemään yleisön eteen (näyttelijä) tai niihin seurapiiritilanteisiin, joissa kaikki ovat tuntemattomia ja itse pitää olla tavattoman aktiivinen (toimittaja). Hiirulaiset eivät kerta kaikkiaan pärjää sentyyppisessä työssä, jota Tainola tekee.

Vierailija
6/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minäkin tiedän monia toimittajia, jotka voi lukea suoraan jonkinlaiseen persoonallisuushäiriökastiin. Mutta näillä toimittajilla onkin se vika, etteivät he tajua, että työtä ei voi tehdä pelkästään subjektiivisesti. Heidän työnsä tärkein anti onkin toimia jonkinlaisena terapiakanavana omille ongelmille ja toitottaa maailmalle omia mieltymyksiä ja asioitaan.

Minustakin ko. toimittaja on melko säälittävä tapaus ;)

Vierailija
7/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse on Tainolan työstä!

Kovasti tuppaa jäämään jutuista pois se, että hän joutuu tekemisiin näiden asioiden kanssa TYÖNSÄ vuoksi. Ärsyttävää.

Harva varmaan ajattelee, että hän vain sattuu olemaan kaikkien megajulkkisten kaveri muista syistä.

Minusta Tainolan jutut ovat usein mielenkiintoisia, juuri siksi, että hänellä on niin pitkä kokemus noista em. asioista.

Narsisteja kannattaa mieluummin haeskella niistä julkkiksista, joita Tainola tapaa.

Toki hän voi olla narsisti, mutta ihan yhtä todennäköisesti kuin kuka tahansa ihminen. Tuo vain kuuluu hänen TYÖHÖNSÄ, mielenkiintoisten juttujen kirjoittamiseen. Ja jos taas joku tavis kadehtii, kannattaa lähteä opiskelemaan journalistiikkaa ja pyrkiä keltaiseen lehdistöön töihin.

Vierailija
8/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta, mutta ei mun tarvi työssäni itseäni tuoda esille. Mun nimi on jutun alussa, mutta ei se tee vielä minusta narsistia. Jos mä sanoisin nimeni, ette te mua tuntisi. Suurin osa televisiotoimittajistakin on ihan tuntemattomia.

Aktiivisuus ja tilanteisiin mukaan meneminen ovat sitten ihan toinen juttu, jolla ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa.

Rita Tainola on toimittajana surkea, mutta eiköhän joku senkin juttuja lue.

Jokin määrä narsismia on toimittajalle lähes pakollista. Samoin kuin esim. näyttelijälle. Kaikissa ammateissa, joissa tehdään työtä oman itsen kautta, on hyvä itseluottamus eduksi. Muuten ei pysty menemään yleisön eteen (näyttelijä) tai niihin seurapiiritilanteisiin, joissa kaikki ovat tuntemattomia ja itse pitää olla tavattoman aktiivinen (toimittaja). Hiirulaiset eivät kerta kaikkiaan pärjää sentyyppisessä työssä, jota Tainola tekee.

kyllä näkisi, että toimittajan pitäisi olla jotenkin narsisti - päinvastoin. "Tavallinen" toimittajahan nimittäin juuri häivyttää itsensä jutusta, ei tuo itseään esille. Jos nyt ajatellaan vaikkapa sitoutumattomien sanomalehtien tekstejä, niin kyllähän niissä ainakin pyritään neutraaliuteen, tietty eri asia sitten, miten siinä pyrkimyksessa onnistutaan.

Vierailija
9/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittajasta itsestään tai hänen ammattitaidostaan. Ei toimittajasta tule eikä saakaan tulla haastateltavan kaveri. Musta on suorastaan epäeettista kaveerata haastateltaviensa kanssa.

Mä olen työni puolesta tavannut paljon Suomen poliittista ja yhteiskunnallista eliittiä, mutta ei se musta hienoa ihmistä tai hyvää toimittajaa tee. Eikä tulis mieleenkään kuvauttaa itseäni haastateltavan kanssa:-O

Ja noi ulkomaan keikat on yleensä ryhmähaastatteluja, hyvin harvoin superjulkkiset myöntää kahdenkeskisiä haastatteluja suomalaiselle medialle.

Toimittaja

Toisaalta aika harva suomalainen journalisti on haastatellut sellaista määrää julkkiksia (Dalai Lamasta Hollywood-tähtiin).

Vierailija
10/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämään julkisesti anteeksi epäkohteliasta aloitustaan, ettei se johda syytteisiin. Anteeksi, Rita Tainola.

ap

Vierailija
11/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väitän edelleen, että narsismi on toimittajan vakio-ominaisuus. Te ja muutama muu tässä ketjussa on kuitenkin ymmärtänyt narsismin aika kapeasti. Narsismia on monelaista, on tervettä narsismia ja lisäksi on eri tavalla häiriintynyttä narsismia. Narsistinen luonnehäiriö on tietenkin häiriintyneen narsismikehityksen tulos, eikä se ole pääsyvaatimuksena mihinkään ammattiin - joskin muutamissa siitä on etua :)

Myös toimittajan työtä on monenlaista. Väitän edelleen, että Rita Tainola ei pystyisi tekemään työtään ilman erittäin hyvin kehittynyttä tervettä narsismia. Sanon tervettä sen takia, että hän aivan ilmeisesti pystyy tekemään työnsä ja parisuhdekin hänellä lienee. Sitten on niitä toimittajia, jotka pääasiassa pakertavat kahdestaan tietokoneensa kanssa eivätkä tarvitse aivan saman tason itseluottamusta kuin seurapiiritoimittajat. Itsekin olen kuulunut noihin hiirulaisiin jo yli 30 vuoden ajan.

Se, miten hyvä toimittaja hän on, on taas eri asia. Parhaat tiedonhankkijat eivät läheskään aina ole parhaita kirjoittajia. Hyviä seurapiiritoimittajia ei kasva joka oksalla ja sen takia heiltä ei vaadita eeppisen kerronnan taitoja. Monien maineikkaiden toimittajien jutut kirjoitetaan toimituksissa uusiksi. He saavat palkkansa siitä, että he saavat ne haastattelut, eivät siitä, että osaavat kirjoittaa.

Sitten on tietysti joitakin lahjakkuuksia, jotka hallitsevat sekä kirjoittamisen että sosiaaliset taidot. Lisäksi heillä täytyy ammatissa menestyäkseen olla jonkin verran röyhkeyttä. Siis narsismia.

Vierailija
12/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittajasta itsestään tai hänen ammattitaidostaan. Ei toimittajasta tule eikä saakaan tulla haastateltavan kaveri. Musta on suorastaan epäeettista kaveerata haastateltaviensa kanssa.

Mä olen työni puolesta tavannut paljon Suomen poliittista ja yhteiskunnallista eliittiä, mutta ei se musta hienoa ihmistä tai hyvää toimittajaa tee. Eikä tulis mieleenkään kuvauttaa itseäni haastateltavan kanssa:-O

Ja noi ulkomaan keikat on yleensä ryhmähaastatteluja, hyvin harvoin superjulkkiset myöntää kahdenkeskisiä haastatteluja suomalaiselle medialle.

Toimittaja

Toisaalta aika harva suomalainen journalisti on haastatellut sellaista määrää julkkiksia (Dalai Lamasta Hollywood-tähtiin).

ts. eiköhän tuo juttujen sisältö ja tyyli tule osin myös jostain muualta kuin Tainolalta itseltään. Ei hän varmastikaan ole aina kirjoittanut tuohon tyyliin.

On myös ihan eri asia työskennellä jossain vakavastiotettavassa mediassa kuin keltaisessa lehdistössä. On sitä maailmassa muitakin "epäneutraaleja", kokeneita toimittajia ja todennäköisesti tietyntyyppiset lehtitalot kilpailevat heistä.

Vierailija
13/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta elämästään, jotta pääsisivät kehuskelemaan tuttavilleen asioillaan sekä vakuuttamaan itselleenkin, että muille luomansa valheelliset mielikuvat olisivat oikeasti totta.

Jotenkin ristiriitaista, että pyritään alalle, jos halutaan kertoa muille itsestä ja omista mielipiteistä. Eikös toimittajan pitäisi olla rehellinen ja penkoa asioita ja niiden taustoja itsensä häivyttäen?

Näitä näkee. Minä-minä-minä!

Vierailija
14/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhteiskunnasta kiinnostuneita ujoja ja asiallisia ihmisiä, jotka eivät tuo itseään esille, vaan pyrkivät olemaan mahdollisimman totuudenmukaisia. Viihdetoimittajat ovat asia erikseen, heitä en tunne.

Vierailija
15/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta elämästään, jotta pääsisivät kehuskelemaan tuttavilleen asioillaan sekä vakuuttamaan itselleenkin, että muille luomansa valheelliset mielikuvat olisivat oikeasti totta.

Jotenkin ristiriitaista, että pyritään alalle, jos halutaan kertoa muille itsestä ja omista mielipiteistä. Eikös toimittajan pitäisi olla rehellinen ja penkoa asioita ja niiden taustoja itsensä häivyttäen?

Näitä näkee. Minä-minä-minä!

Päätoimittaja ja lehtitalo ovat aina viimekädessä vastuussa julkaistuista jutuista!

Ei kukaan minä-minä-minä toimittaja pääse huseeraamaan ilman työnantajansa myötävaikutusta, juttujen linjan ja tyylin määrittelee työnantaja. Jos juttu on heille liian minäkeskeinen, sitä ei julkaista!

Ja sitten vastaavasti lukijat määräävät mitä julkaistaan ostopäätöksillään.

Jännä, miten ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että on pelkästään yksittäisestä toimittajasta kiinni mitä hän kirjoittaa ja millä tyylillä.

Vierailija
16/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iOlen varmaan ollut toimittajana kauemmin kuin te :D Ja väitän edelleen, että narsismi on toimittajan vakio-ominaisuus

[/quote]

Mutta väitän, että tuo riippuu aika lailla täysin toimittajan työnkuvasta.

Kentällä liikkuvan uutistoimittajan (niin "vakavien uutisten kuin seurapiirijuttujen/juorujen tekijän) on oltava itsevarma ja vähän röyhkeäkin. Joku kirjoittamiseen keskittyvä toimittaja taas voi olla epävarmempi ja sosiaalisesti estyneempi (tämä ei tietysti ole narsistisen persoonan vastapuoli) ja miellyttämishaluisempi.

"Narsisti" tai "narsistinen persoonallisuushäiriö" ovat nykyisin diagnooseja, niitä ei kannata heitellä kevyesti. Narsistinen luonteenpiirre tms on enemmän sitä itsekeskeisyyttä ja isoa egoa.

Vierailija
17/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että joka jutussaan tyrkyttää itseään ja kehuskelee OMILLA ansioillaan.

"Minä tunnen hyvin tämän julkkiksen", "Minä olen ollut maailman kuninkaallisten häiden vakiovieras", "Monilla matkoillani maailmalla"....

ärsyttävä & naurettava ihminen. Myötähäpeän tunne on läsnä on kirjoituksiaan lukee.

Vierailija
18/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseennuolija nutipää koko nainen. Ei voi kauniimmin sanoa.

Vierailija
19/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämään julkisesti anteeksi epäkohteliasta aloitustaan, ettei se johda syytteisiin. Anteeksi, Rita Tainola.

ap

Vierailija
20/43 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten pari kertaa tavannut ko naisen, voin sanoa suoraan että on aika karu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme