Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset 2011

26.07.2010 |

Heippa siskot!

Hätäisenä aloitin jo uuden ketjun meille elokuussa yrittäville.

Jos tässä pari kiloa saisin vielä pois painosta niin elokuun loppupuolella olisi sitten viides inssi, huh. Kahdeksan kiloa on lähtenyt ja se on lekurin mukaan hyvä. Ikää minulla jo kohta 39, joten vaikeaksi menee. Toivottavasti huhtikuisista tulee vielä paljon plussia, mutta jos luonto päättää toisin niin tervetuloa jakamaan ajatuksia tähän pinoon. Ja varsinkin piinailuja;-) Toivotan meille kaikille nyt viimeistään mahtavia plussatuulia!

Terkuin Evelina

Kommentit (281)

Vierailija
141/281 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jää kyllä tämä kierto niin hyödyntämättä, että harmittaa :( Ihan niinkun laskeskelinkin, että ovis sattuu juuri tähän alkuviikkoon, juuri kun mies on siellä työreissussa! Oon nyt kolme päivää tikuttanut ovista, ja tänään oli kyllä vahvin viiva...ja mies tulee vasta torstaina! Voi höh! No, toivon nyt teille muille kauheesti plussia!!!!!!! (onhan se kesäkuukin ihan hyvä aika saada...)

Annu kp 17/28-30 ,yk 2

Vierailija
142/281 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Annu, inhottavaa tollane, et sit just ei onnistu, ku olis ovis.. :( Sun pitää soittaa nyt heti sille, että hei, täällä ovuloidaan! Kotiin ja sassiin. :D

Ittellä tänään tullu taas ihan haaleen ruskeeta turhua ja sellasta paineen tunnetta tuntunu. :s Mite must tuntuu, et kuvittelen noi kaikki tuntemukset. :D Tota tuhruu ei onneks voi kuvitella...

Kannattaa nyt vaan odottaa kunnolla siihen asti et menkkojen olis tarkotus alkaa. Harvemmi se montaa päivää aikasemmi plussaa antaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/281 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin kaikki niin toiveikkaita onnistumisen suhteen ja tänään tuntuu, ettei taaskaan onnistu. Itkettää jo valmiiksi...

Kaiken lisäksi olen kiukkuinen kun en saa vastausta lääkärilta hoidon muuttamisen suhteen ja kohta tulee kiire jos menkat alkaa vaikka jo viikonloppuna. Ollaan siis eri mieltä tuosta rakkulan irtoamisesta, mutta hän ei kuitenkaan anna mulle vastausta siihen, miksi ovulaatiovuoto tuli vasta kolmen päivän päästä inssistä. Eikä siis usko, että hoito olisi tehty liian aikaisin. Elikkäs olen nyt niin suivaantunut, että soitan huomenna kilpailevaan klinikkaan ja kysyn miten voisin siirtyä heille hoitoon. Ts. tarviiko kaikki kokeet ottaa uudelleen ja alkaa homma alusta vai voisiko jatkaa noita inssejä tuosta noin vaan. Ei huvittaisi maksaa uusista tutkimuksista kun ne samat on hiljattain tehty.

Huomenna on siis linjat kuumina. Ensin soitan omaan klinikkaan ja avaudun asiasta ja heti perään rimpautan toiseen paikkaan. Niih!

Vierailija
144/281 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa luovuttaa!! Luulen että ne tiedot pystyy siirtään.. joku lappu varmaan pitää allekirjoittaa ku ne on kuiteski luottamuksellisia tietoja.

Pahoittelut Annulle huonosta ajankohdasta... Mitä jos yllätät miehes ja poikkeet siellä työmatkan hotellissa tms.. Vois vaikka innostua ku noin spontaanisti toimit.. =D

Ja Beib ei onneksi mitään hätää vielä...

Mullaki eilen illalla, ku oikein särki, niin usko meinas loppua ja luulin et täti poikkee jo viime yönä särkyjen takia (ei olis eka kerta ku näin aikaisin..) Sit olis kyllä oikeesti poru tullut.. Mut ei onneksi. Valkovuoto on niin runsasta että puolen tunnin välein pitää vessassa tarkistaa ettei vaan menkat alkanut.. hämärää... Mut tänään kirkastu ajatus vähäksi aikaa ku nippaili häpyluun kohdilta ja se säteili milloin sisäreiteen milloin napaan.. Ihan ku olis papa koetta otettu X´D Toisaalta ajatuksissa oli et miks se nyt enää nippailis... eks kiinnittymiskivut oo vaan jonku päivän vai oonko taas ihan hakoteillä? =D

kp 22/?-28 yk 8

Vierailija
145/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni, eikös se voi nippailla ihan millon vaan ja mistä vaan. :D Nii mä ainakin oon ymmärtäny. Kyl sen luulis jossai tuntuvan edes vähän jos se on kiinnittyny ja nyt yrittää kovin väkertää ja pysyä kiinni. :D

4 yöitä vielä, niin sillon olis kyl varmasti pitäny tädin tulla jos on tullaksee... jaksaa jaksaa. :p

Beib kp 27/28-33 yk2

146/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli minusta hyvä, Beib!

Rimpautin heti aamusta toiseen klinikkaan ja kysyin ensin vaan heidän mielipidettään tilanteestani. Hoitaja väitti,e ttä kyllä se pregnyl on irrottanut rakkulat ja joskus ovulaatiovuoto vaan tulee myöhemmin. Pitäisiköhän minun sitten uskoa tämä nyt vihdoin? Mutta siltikin olen tyytymätön, kun ei lääkäri vastaa mulle mitään eikä osaa sanoa tuohon vuotoon mitään. Asia olisi ollut heti ok, jos hän olisi sanonut saman kun tuo toisen klinikan hoitaja. Joskus se on niin pienestä kiinni.

Tänään naapuri tulee kotiin ja saan jemmassa ollet raskaustestit itselleni. Ja huomenna alkaa testaus. Arvaan kyllä että negaa tulee, kun on aika lailla valkovuotoa mullakin ja tunne, että menkat alkaa. Tosin niiden ei pitäisi kyllä alkaa kuin vasta joskus ma-ti.

Kivaa ja jännää päivää kaikille!

Vierailija
147/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beib ok, kiitos tiedosta! =) Toivoa on vaikkakin tänä aamuna oli lämmöt laskenut siihen normaaliin 36,3, mutta ajatellaan ettei se mitään vielä todista!! XD

Luulis nyt tollaisen klinikan lääkärin ymmärtävän että nää on todella herkkiä asioita käsitellä muutenki saati sitten ettei viitsi edes järkevästi kysymyksiin vastata. Luulen kuitenkin että kyllä joka nainen oman kehonsa parhaiten tuntee.. Sais olla tohtorilla vähä tota maalaisjärkee enemmän.. (Sory tuli taas vähä rankanpuoleisesti tota tekstiä..)

Vierailija
148/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollut muutama päivä, etten oo täällä käynyt...ja syyhän löytyy siitä, että mulla sitten alko ne menkat ja nyt sitten mennään kp 7. Eilen käytin meän 2 veetä neuvolassa ja juttelin sitten sen nlatätin kans ja kysyin tosta kierron pitkittymisestä, nii tää meinas, ettei kierukalla oo mitään tekemistä asian kans, vaan synnytys vaikuttais vieläkin :o Jotenkin ite en jaksa siihen uskoa, ko synnytyksestä kohta tasan vuosi aikaa ja mulla aina ennen olleet aivan normimenkat synntysten jälkeen. Ite uskon ton hormoonikierukan jälkivaikutuksiin...

Olitte jutelleet tosta lämmönnoususta - mulla meni nyt viimeksi siten, että alkupäivät peruslämpö oli 37+ vaikka normisti 36+ ja kohtahan sain sen km:n. Ja parissa raskaudessa oon aivan alkuvaiheessa tullut kipeeksi/flunssaseksi, että se ainakin mulla on kertonut raskautumista :) Eli tsempit siis jokaiselle lämpöilijälle nyt bd

Ja pahoittelut menkoista niille, joilla ne alkoivatkin :(

Nyt pitääkin lukea lukemattomat viestit läpi, äsken vain pikasilmäilin ne.

149/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäättekö.. mulla oli ihan mystiset menkat ja ne loppu jo. Kesti vaan siis 2 päivää. Eka päivä vaikutti aika normaalilta, mutta sitten vuoto hiipu ja loppu ku seinään. Ettei vaan olisis ollut valemenkat. Pitäisiköhän nyt testata varuiksi?

150/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AmaliaJoel taas valaisemisesta. Itselläni taas mittari parhaillaan kainalossa kun on kylmä ja sellainen olo, että olisin tulossa kipeäksi. mutta ei nuhaa eikä kurkkukipua, olo vain väsynyt ja paleltaa ja kylmää hikeäkin välillä pukkaa.

Eli vielä toivoa on.

Soitin juuri toiseen klinikkaan ja pääsen heidän potilaakseen jo ensi viikolla jos niin haluan. Eli pääsisin jatkamaan inssejä suoraan seuraavaan kiertoon. Nyt pitäisi rohkaistua soittamaan omaan klinikkaan ja jos sieltä en saa haluttua hoitomuotoa niin pakko pyytää omat paperit pois ja siirtyö toiseen paikkaan vaikka onkin selkeästi kalliimpi. Mutta on myös turhaa heittää rahaa hukkaan kun inssien ajankohdat on ollut koko ajan pielessä. Huh vähän virvittää.

Jaaha lämpö normaali eli 36,6 voi kökkö.

Vierailija
151/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solina: Mulla on tullut ihan kirkasta vertakin, joka muuttunut tuhruksi ja kestänyt vain 2-3 päivää, kun ois pitäny menkat alkaa, mutta sehän olikin kiinnittymisvuotoa :D Eli todella hyvältä vaikuttais sulla nyt. Jeee!!!!

Ja SUURI anteeksipyyntöni, jos mie kokoajan kerron omia näkemyksiä/kokemuksia näistä raskausasioista ja jos se vaivaa jotain :/ Itellä useampi raskaus takana ja mielellään haluan jakaa tietoani, jotta moni ensikertalainenkin saa enemmän tietoa asioista :) Tää on niin mahtava vertaistukipaikka, ettei toista löydy. Ei ne neuvolassa osaa aina olla ajan hermolla ja antaa sitä tarvittevia vinkkejä/neuvoja/apuja asioihin.

Evelina: Mulla yhtenä oireena ollut myös hillitön väsymys, että on pitänyt ottaa ihan tunnin, kahen tirsat, että jaksaa loppupäivän. Normisti mua ei saa ikinä nukkumaan päikkäreitä, hih! Mitä meinaat tehä ton kliniikan vaihdon kanssa? Ite ehkä vaihtaisin, jos/kun oot saanu huonoa palvelua osaksesi ja monta kertaa menny mönkään sulla noi inssit :( Mutta eläppä vielä huoli, jospa ois niin hyvä mäihä, että oiskin nyt tärpännyt sulle - piän peukkuja bd

152/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih todella toivon, että tämä vaahtoaminen on turhaa ja olisin raskaana. Soitin juuri omalle klinikalle ja kerroin asiani. Hoitsu lupasi puhua lääkärilleni ajatuksistani ja soitta minulle takaisin myöhemmin tänään. Eli jos suostuvat vielä yhteen inssiin oman kiertoni mukaan niin sitten jatkan siellä, mutta muuten menee vaihtoon.

Amaliajoel ei tarvii ainakaan mun mielestä pyydellä anteeksi kun kerrot noita raskausjuttuja. Minä ainakin olen kiitollinen kaikesta tiedosta kun ei ole aikaisempaa kokemusta oireista tai mistään. Eli kiitos kun kerrot. Juu, olen minäkin ottanut päikkäreitä pariinkin otteeseen. Nytkin on sellainen sisäinen kylmä vaikka vähän hikoiluttaakin. Ihan kuin olisi kuumetta paljonkin mutta ei ole. Aika jännää. Edellisissä insseissä mulla ei tätä palelua ja väsymystä ollut. Huh menee jännäksi.

Vierailija
153/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla Evelina onkaan sellanen kutina, että sie olet raskaana :DDDD

154/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kutinasi osuisi oikeaan. Tänään saan testit naapurilta joten heti aamulla pääsen testaamaan vaikka vielä kovin aikaista onkin. Nuissa davidin testeissä kyllä luki, että voisi jopa 6 päivää aiemmin testata, mutta tietty tulos ei ole varma. Mulla siis juuri 6 päivää menkkojen alkuun. Olikos sulla Amalia myös sellaista tunnetta alavatsassa niin kuin menkat alkaisi? Mulla on ollut jo pari päivää, eikä ne vielä voi olla oikeita menkkakipuja.

Vierailija
155/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tossa kelaan noita aiempia tuntemuksiani, nii kyllä mulla oli sellasta toispuoleista vihlontaa ja sitten just tota, että aivanko ois menkat alkamassa ja niitä sitten oottelin alkaviksi, mutta eihän ne alkaneetkaan, kun olin raskautunut...Ite en oo muuten koskaan noista Davidin testeistä kuullutkaan yleisesti puhuttavan, paitsi täällä palstalla - onko ne jotenkin yliherkkiä vai...?!

156/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niitä on sekä herkkiä että tavallisia. Mulla on niitä, jotka mittaa jo 10 jotain yksikköä. Itse asiassa mulla on juuri tällä hetkellä menossa testaus ovistestillä, kun jotkut sanoo, että tässä kohtaa kun ei r-testi vielä näytä niin ovistesti saattaa näyttää.

Tilasin ne Davidin testi netistä mammaksi.fi sivuilta ja olivat tosi halpoja. 12 kpl maksoi muistaakseni jotain 13 euroa.

Sovittiin nyt lääkärin kanssa että jos ei nyt tärpää niin otetaan vielä yksi inssi niin, että pistän puregonia ja sitten tikutan ovista ja kun tulee plussa niin sitten tyrkkään tehostukseksi vielä pregnylin. eli silloin ajankohta pitäisi ainakin olla oikea. Nyt mietityttää mikä olisi paras ovulaatiotesti markkinoilla? Pitäisiköhän ostaa se kallis hymynaama niin ei tarvii arpoa, että onko viiva yhtä vahva vai vahvempi kuin kontrolliviiva.

Oho, ovistestiin tuli hyvin haalea viiva. Onkohan mulla toivoa?

157/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin alkaa olla aika vahva kutina, että evelina siirtyy tässä kuussa tuonne odottajien puolelle :)) dbdbdbdb

Täällä hiljaiseloa, tosin sain tänään varmistusta uusien työjuttujen puolesta ja aika mahtavat fiilikset niitten tiimoilta!

Jospa uskaltaisi ottaa kuohuviinilasillisen ihan vaan sen kunniaksi.. Mites muilla on ollu tuon alkoholin kanssa? Uskallatteko ottaa, vai onko täysi kielto?

MäntäneN

158/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jo jännittämään siihen malliin, ettei maistu ruoka.

Kysyin lääkärilta tuosta ovisplussasta näin ennen r-testin tekoa ja hän sanoi, ettei siihen kannata luottaa yhtään, sillä elimistössä on aina jonkin verran tuota lh-hormonia. Toki jos olisin raskaana niin tuokin testi näyttäisi plussaa, mutta vahvempaa sellaista kun lh-hormoni on hyvin samankaltainen kuin se raskaushormoni. No höh, ei voi mitään. Huomenna testaan ekaa kertaa oikealla testillä vaikka onkin vielä kovin aikaista. Aikainen lintu madon nappaa, sanon minä.

Lääkäri muuten suositteli seuraavalle kierrolle ostamaan nimenomaan sen clearbluen hymynaamaovistestin. hän sanoi, että se on luotettava ja ei tule niitä tulkinnallisia juttuja tai arpomista, onko viiva yhtä vahva kuin toinen. Onkohan se miten kallis vempele? Onko siinä mukana kaikki vai pitääkö ostaa jotain liuskoja tms.? No toivottavasti sitä ei tarvita vaikka pahaa pelkään ja nämä oireet ovat vain psyyken kehittämiä. Varsinkin kun se lämpökin laski vaikka vielä palelenkin.

Vierailija
159/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vahva olo,että olisit raskaana evelina. Sun oireet vaan niin kuulostaa siltä ja tuo ovisplussa,täällä on peukut pystyssä sulle. Oma polttelu vaan johtuu siitä,että tuo menkkamainen jomotus löytyy täältäkin. Mulla ei vaan normaalisti jomottele kuin juuri sinä päivänä,kun täti saapuu ja nyt tätiä vois odottaa saapuvaksi aikasintaan perjantaina(jomotellut jo toissapäivästä). Oliskohan tämä vai ei....En pysty muistamaan alkuoireita edellisistä raskauksista,ei apua siitäkään. Nyt iski kyllä sellainen olo,että juoksisin testin ostoon jos se vain onnistuisi,mies on vaan reissuhommissa ja muksut kuumeessa niin eihän tästä apteekkiin nyt pääse.

160/281 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko vähän mahtavaa jos vihdoin onnistuisi. Vuosi yritystä lapsettomuusklinikalla ja ties kuinka miljoonaa vuotta yritystä ennen sitä. Mitään vikaa kun ei löydy niin kyllä jo soisi täppäävän.

Aiemmissa insseissä mulla ei ollut tätä palelua ollenkaan oireena eli se on uutta. "menkkamainen" kipukin mulla yleensä tulee korkeintaan päivää paria aiemmin ja nyt olisi tosiaan vielä 6 päivää vuodon alkuun eli sekin vähän outoa. Ehkä ei olisi pitänyt kikkailla sillä ovistestillä kun heti toiveet pomppas kattoon vaikka lääkäri toppuuttelikin. Ja se oli hyvin hyvin haalea viiva, mutta viiva kuitenkin. Eikös yleensä kaikilla ole rinnat arkoina tai turvokkeessa? Mulla ei mitään oireita sillä saralla, mutta ei ole myöskään normikierrossa. Ei vaikka kuinka tunnustelen. Muutamia omituisia finnejä on tullut POSKIIN, mikä on kyllä outoa kun yleensä "rasvanäpyt" tulee mulle leukaan. Varmaan jotain ressinäppyjä, hih.

Milloin sulla pitäisi menkat alkaa Otra? Pistä joku kaveri tai naapuri hyppäämään apteekkiin;-) Arvaan kyllä et huomenna saan negaa kun on vielä niin aikaista mutta aion testata siitäkin huolimatta ja varmasti aamupisusta;-) pitää varmaan lakata juomasta ettei tarvii yöllä käydä vessassa niin saisi aamun ensimmäiseksi satsiksi mahdollisimman vahvaa kamaa. Huh kaikki keinot käytettävä!