Toukokuiset 2011
Heippa siskot!
Hätäisenä aloitin jo uuden ketjun meille elokuussa yrittäville.
Jos tässä pari kiloa saisin vielä pois painosta niin elokuun loppupuolella olisi sitten viides inssi, huh. Kahdeksan kiloa on lähtenyt ja se on lekurin mukaan hyvä. Ikää minulla jo kohta 39, joten vaikeaksi menee. Toivottavasti huhtikuisista tulee vielä paljon plussia, mutta jos luonto päättää toisin niin tervetuloa jakamaan ajatuksia tähän pinoon. Ja varsinkin piinailuja;-) Toivotan meille kaikille nyt viimeistään mahtavia plussatuulia!
Terkuin Evelina
Kommentit (281)
Evelina: Kyllä noi vaan näköjään maksaakin noi hoidot, hui-ja! Ja on varmasti henkisesti tosi raskas prosessi.
Joku puhui kiinnittymisvuodosta - sitähän ei välttämättä kaikille edes tule, mutta mulla itellä on aina tullut, jos olen raskautunut ja itellä se on tullut apaut silloin, ko menkkojen ois pitänyt alkaa tai hieman ennen sitä. Peukut pystyssä täällä bd
Beib: Hyvä merkki sulla toi flunssautuminen ja jälleen kerran toistan itteäni, mutta itellä se on ollut merkki raskaudesta :) Km:n jälkeen yleensä neuvotaan oottamaan ne yhet menkat, mutta toiset kyllä napsahtaa heti raskaaksi km:n jälkeen - on jotenkin herkempi vastaanottamaan siittiöt.
Mörrillä siellä myös hyvät oireilut päällä bd
Evelina: Niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy. Jaksan uskoa suhun kyllä :) Ja kuitenkin oireilet, hyvähyvä!
Tänne ei ihmeitä, oviksen aika alkaa olemaan ovella, nyt kp 11. Välistä on vähän hankalaa heilutella peittoja, jos lapset hereillä, mutta kyllä se hätä aina keinonsa keksii, hih!
Meinasin juu ihan samaa sanoa, että niin kauan, kun ei menkkoja näy niin on toivoa. :D
Ei ole mitään havaintoa, että tapahtuiko ovista, ainakaan fyysisiä merkkejä ei ollut. Ovistesteihin sain tosi haileita haamuja, mutta olin vähän laiska testaamaankin. Jotenkin ärsytti se homma. Luultavsti tässä parin päivän sisällä tulee menolippu kesäkuuhun. Äsh. Pari päivää ollu sellaisia menkkojenalun merkkejä.
Anski- kp.22/23-26
Joo testasin ja tietenkin nega olis se kyl pitänyt tietää... mutta typerä kun olin niin piti itteään kiusata. nyt masentaa.. kaiken lisäksi valkovuodon mukana on tullut tänään kaksi kertaa rusehtavaa (juuri huomaa) vuotoa ja pelkään että täti tulee sittenkin. minkään näköistä menkkakipua ei ole ollut ja yleensä mulla alkaa heti kirkas, runsas vuoto ja oon kaksin kerroin kivusta.. nyt ei kipua yhtään.. En ymmärrä...???? Seuraavan kerran testaan vasta kun aikaisintaan pitäis eli tiistaina ellei täti ole tullut käymään.. Alkaa vähä kyl usko loppuun... ton rusehtavan pikkuvuodon takia.. )´=
kp 27/?-28
Testataan sitten Minni molemmat tiistaina uudestaan, ellei täti oo ennen tullu.. :) Mä niin haluisin uskoo viel plussaan! Sehän voi Minni olla jotai alkuvuotoo just ja merkki plussasta. bd
Täällä mahassa pistelee ihmeellisesti. Ei mitenkään menkkamaisesti. Mut miks ihmees sit tänään ei tullu testiin edes paikkaa... Jos se vaan on aikasta sit mulla. Aamulla oli kyllä hetken sellane tunne, että nyt ne menkat alkaa, mutta ei...
Mutta jaksetaan nyt odottaa pari päivää ja toivoa, että täti pysyy hevon kuusessa. :D
Muutaman lonkeron uskalsin ottaa ja sitten alettiin täyttämään tölkkiä vedellä,eikä kukaan huomannut mitään. Tätiä ei ole näkynyt. Katsotaan ehdinkö tänään ennen töihin menoa käydä testin ostamassa vai testailenko Minnin ja Beiben kanssa tiistaina. Ei vaan malta odottaa. Oireita ei ole vieläkään sitä monta päivää jatkunutta lievää menkkajomotusta lukuunottamatta. Välillä tuntuu vaan siltä,että olisin raskaana ja välillä on ihan varma että en ole. Pianhan sen tietää,mutta se on vaan uskomatonta kuinka hitaasti aika voi näinä viimeisinä piinapäivinä mennä.
Otralle peukut pystyyn myös, odottele säkin tiistaihin, ni ollaan sitte kaikki samaan aikaan aamulla jännäämässä. :p Millä kiertopäivillä sä nyt oot?
Aika menee tosiaan hitaasti...
en viitsi edes huomenna testata kun kuitenkin näyttää negaa. Testaan sitten teidän kanssa tiistaina jos ei ole tätiä kuulunut. Silloin viimeistään pitäisi tulla jos on tullakseen.
Koitetaan jaksaa tiistaihin asti ja toivotaan monta monta plussaa!!!
En keksi enää otsikoita. :D
Kyl nyt on niin paljon menkka juilintaa, et ihme on jos ei pain menkat ala... Mut toisaalta, on myös sellast ihan ihmeellista pistelyä. Tulis sit se täti jos on tullaksee, ni pääsis uuteen kieroon!! Menee hermoset.
Tulis jo jos on kerran tullakseen!
Kertokaapas jo aiemmin raskauden ihanuuden kokeneet, että mikä mua vaivaa. Tai siis, että taidan varata ensi viikolla ajan lääkärille kun on niin outo olo. Välillä paleltaa, ja inhottavinta on sellainen heikotuksen tunne, että joskus alkaa ihan vapisuttamaan. olen kuitenkin syönyt ihan riittävästi ja nukkunut ja nukkunut eikä sokeriarvoissakaan mitään vikaa. Ajattelin ensin, että jos sokrut laskee liian alas niin tulee sellainen heikko ja tärisevä olo. Mutta ihan hyvät arvot on ollut kun olen mitannut. Toisaalta ei oikein tee mieli syödä mitään, mutta syön kuitenkin. Eli varmistaisin, että onko teillä jo raskautuneilla ollut tällaista oiretta ihan alkuvaiheessa? Mun hemoglobiinikin oli ainakin kuukausi sitten ihan ok eli ei ainakaan mitään anemiaa voi olla. No katselen vielä muutaman päivän tätä oloa ja odotan sitä tätiä ja menen sitten lääkäriin jos oireet vaan jatkuu enkä ole raskaana. Kurjaa vaan kun en oikein saa tehtyä mitään hommia kun on niin heikko olo. Ja olen vielä popsinut vauvavitamiinejakin eli pitäisi kyllä ravintopuolikin olla about kunnossa.
Kivaa sunnuntai-iltaa kaikille!
ja niin siinä sitten kävi,että PLUSSA tuli. Viiva ei ollut mikään kamalan vahva,mutta aivan selvästi nähtävä. Ihan tärisyttää vieläkin. tänään siis kp29/26-30,ja olen aivan sekaisin. Varmaan tiistaina vielä testaan uudestaan,kun eihän tätä voi uskoa todeksi. Jos kaikki menee hyvin niin toukokuussa olen kolmen lapsen äiti.
Beib: palelu on yksi mahdollinen raskauden oire. Tuo huono-olo kuulostaa lievältä alkuraskauden pahoinvoinnilta. Ja tuo syöminen on niin tuttua,mulla on aina paino noussut pari kiloa jo ennen ekaa neuvolaa,kun täytyy syödä puputtaa koko ajan vaikkei oikeasti edes haluais. Peukut on pystyssä sulle,Minnille ja Evelinalle. Olis mahtavaa siirtyä teidän kaikkien kanssa odotuspuolelle. Yritän täällä nostattaa kovasti niitä kuuluisia plussatuulia.
Onnittelut Otralle! :) Ihana uutinen heti aamun piristykseksi.
Minnuu jännittää jo teidän puolesta tuo tiistai. :)
Anski- kp.23/23-26 yk4
Mahtava aamuavaus Otra - onneaonneaonnea ja paljon tarrasukkia matkaan bd
Evelina: Jotenkin alkaa kuulostamaan sulla pahoinvoinnilta bd Kaikkihan me ollaan yksilöitä ja jokaisella erilaiset oireet. Olen kuullut usealta tuttavalta tosta huonosta olosta/pyörrytyksestä raskauden alkuvaiheessa, kunnes tajusin, että mulla on itellä ollut aivan samaa. Todella lupaavaa on siis sulla ;D Kävi sellanen mielessä, että aiheuttaako ne hoidot tollasia oloja? Jos eivät aiheuta, nii raskautuminen saa vielä lisää pontta, että on tärppi käynyt. VAU!
..ja unohtui mainita, että joskus voi suussa olla raudan maku.
Ihanaa, että edes jollakin meistä onni myötä.
Mulla sitten aukes hanat aamulla ja kovin outoa kun ei ollut mitään oireita. No siis näin taas kävi, itkettääääää. Mutta hyvä puoli on se, että alkoivat nyt hyvään aikaan, että seuraavaan hoitoon sattuu luomuovis viikolla niin ei tarvitse viikonlopun takia nopeuttaa lääkkeillä kun ne eivät selvästikään minulle auta.
Eli siirryn tuonne kesäkuisten puolelle kunhan jaksan. Tsemppiä teille muille, jotka vielä odotatte tulosta ja toivottavasti ette joudu mun kanssa samaan pinoon;-)
Kiitos onnitteluista. Vieläkin ihan epätodellinen olo. Mies soitti heti aamusta ja kyseli oliko se nähnyt viime yönä unta vai olinko oikeasti herättänyt sen väkisin ja hehkuttanut vauvasta. Toinen oli "vähän" unenpöpperössä kun yritin uutista kertoa.
Niin ja ne oireet olivat tietenkin evelinan,eikä beiben,taisin väsyneenä vähän katsoa väärin viime yön viestissä. Otsikossa sentään luki Beiben nimi.Todella harmi,kun et evelina plussaa saanut,olin aivan varma siitä. Onneksi ens kerralla lääkäri lupasi kuunnella sinua,jos se plussa sitten saapuisi.
Olen tänne harvakseltaan kirjoitellut, mutta nyt taas liityn mukaan jännääjiin. Suuren suuret pahoittelut evelinalle :( ja lämpimät onnittelut Otralle :)!
Viime kierrossa olin sen verran varma plussasta, tai ainakin toiveikas, että tädin tulo oli tosi masentavaa. Olin päättänyt etten tässä kierrossa ajattele asiaa, enkä herättele toiveita taikka itsessäni vääriä vale "oireita", mutta en nyt tiedä onnistuinko ollenkaan. Viime viikolla olin kolmisen päivää todella väsynyt, valkkaria esiintyi loppuviikolla normaalista poiketen, vatsaa on nippaillut ja huulia kuivannut. Päätäkin on välillä hieman särkenyt. Olisinko voinut itse kehittää sen oudon väsymyksen ym. - ehkä... kun toivon liikaa. Perjantaina (kp 22/24-26) testasin aamulla puhtaan negan, mutta se taisi ollakin vähän aikainen ajankohta.
Eilen tuntui ihan siltä kuin menkat alkaisi, samoin nyt, muttei vielä ole alkanut (kp 25 /24-26), mutta huomennakin hyvin ehtii vielä alkaa.
Tänään meinaan koukata apteekin kautta, ja huomenna sitten testaan aamulla, jos on vielä tarpeen. Eli muita testaajia huomenna taisi olla ainakin minni86 ja beib? Pidetään meille peukut pystyssä!!! Nyt ei kyllä ole mitään raskausoireita, ei kuviteltuja eikä todellisia. Vain menkkamaista juilintaa alavatsalla... :( höh
Toivottavasti tiistai on toivoa täynna;-)
Varsin omituiset menkat mulla kun ei ole yhtään maha eikä selkä kipeä. Yleensä alan oireilemaan jo pari päivää ennen ja tämä eka kokonainen vuotopäivä aika tuskaa. Ja nyt ei mitään, merkillistä. Pitää seurata kuinka paljon sitä vuotoa tulee ja jos on kovin niukkaa niin voisin vielä varmuudeksi tehdä yhden testin. Huomaatteko, että elättelen vieläkin toivoa, voi mua tyhmää;-)
Onko vuotosi runsasta vaiko niukkaa..? Mietin tossa vaan sitä, että voisko olla kuiten kiinnittymisvuotoa???
No sitähän minäkin toivoin, hih. Mutta ainakin aamulla tuli runsaasti paperiin pyyhkisessä. Laitoin tietty heti tampaxin ja vaihdan parin tunnin päästä niin sittenhän sen näkee onko miten paljon. Mutta kaipa olisi parempi nyt vaan uskoa, ettei tärpännyt ja siirtyä jännäämään seuraavaa hoitoa. Mutta ei tosissaan minkäänlaisia vääntöjä vieläkään. Veri oli ihan kirkasta kun yleensä mulla alkaa sellaisella tuhrulla. No jotkut kierrot saattaa tietty olla vähän erilaisia, mutta mun kierrot ei koskaan ole olleet kivuttomia. Mikä on tietysti ihan hyvä asia.
Sama täällä evelina. Ei haamun haamua. Kyllästyttää... Noh, mut kai täs on viel pieni mahdollisuus. :) Täällä ei oo kans minkää näkösiä menkkaoireita. On tää kumma juttu.