Rumin naisen nimi top 3
Kommentit (325)
Sari, Kari, Ari, Mira on kaikki kolhon 70-luvun kolhoja nimiä. Aikakauden muita ilmentymiä on mm. Merihaka ja muut betonikolhoosit, ruskea ja myrkynvihreä visustuksessa, teitittelyn kiroaminen ja taistolaislaulut, hai-saappaat ja retukengät. Tykkää ken tahtoo. Useimmat meistä tuntee varmaan inhonväreitä.
Merja, ehdoton ykkönen!
Pirjo
Reija
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:01"]
Merja, ehdoton ykkönen!
Pirjo
Reija
[/quote]
Sari
Tiina
Tarja
Tuija
Mervi
Merja
ja sitten se kaikista rumin
HANNELE
Kumma juttu, mutta minun mielestäni ei ole vielä keksitty ainuttakaan rumaa naisen nimeä, sama koskee myös miesten nimiin.
Oletteko miettineet, mistä vastenmielisyytennen johtuu? Ettei vain olisi kyseessä jonkinlainen tunteiden siirto: vaikkapa niin, että joku Maija on joskus lapsuudessa lyönyt teitä hiekkalapiolla päähän, niin siitä lähtien olette inhonneet Maija-nimeä? Ja tämän takia suhtaudutte kaikkiin Maijoihin nurjamielisesti? Niinkö? Onko tämä teidän mielestänne aikuismaista? :)
Munkin on pakko osallistua keskusteluun. Ja oma nimeni, eikä kenenkään perheenjäseneni nimi, ei löydy listalta.
Mutta siis, ymmärrän jos joku ei tykkää jostain äänneyhdistelmästä esim. KiRSTi, jota en itsekään valitsisi lapselleni. Mutta sanat YÖKS, inhokki, ällötys jne. ja jopa vihaan liittyvät tunteet nimiä kohtaan kuulostaa mielestäni aavistuksen häiriintyneeltä - tai lapselliselta.
En ole tällaista koskaan ymmärtänyt. Mutta toisaalta onhan se turvallinen tapa suunnata tunteensa nimiin. Pahempihan se olisi alkaa vihata nimien kantajia.
Mun mielestäni suurin osa nimistä on kauniita. Maailma on ihania nimiä pullollaan. Kaikista en tykkää, mutta ei mun tarvitsekaan. Silloinkin saatan pitää nimen kantajasta ja se taas muuttaa nopeasti nimen mukavammaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2010 klo 13:40"]
- pirkko
- raisa
- katri
t. katja
[/quote]
Katja on maailman rumin nimi, otan osaa!
1. Tarleena
2. Petriina
3. Tuija
Raija, Reija, Kaija, Raisa, Kaisu (tulee mieleen kaasu), Moona, Aulikki, Tuire, Salme, Milja, Ritva, Tyyne, Tytti, Arja, Leila, Terhikki...
Hmm, mun mielestä
Sinikka
Päivikki
Orvokki
Eikä kannata ottaa tätä niin vakavasti, makuasioitahan nämä ovat :)