Rumin naisen nimi top 3
Kommentit (325)
Mirella ALexandra, Luxuriina, Naima-Maila
[quote author="Vierailija" time="20.10.2010 klo 13:09"]
nämä kaikki nykyajan
jenniinat ja janniinat sekä lumiat ja ameliet.
[/quote]
Ei tuo Jenniina ole kyllä mikään uusi nimi.
Tunnen kaksi Jenniinaa. Molemmat yli 30v.
Ehkä ne ovat vasta tulleet muotiin mutta mitään uusia nimiä eivät tosiaan ole. Vähän sama homma Akuliinan kanssa. Nimeä on käytetty jo 1800-luvulla mutta jostain syystä sitäkin pidetään uutena nimenä.
Aika jännä, että nimien kauneus tai kauheus on ihan makuasia, mutta silti suurimman osan inhokkinimet on aika lailla niitä samoja... Ja sellaisia, joista monet ovat olleet tosi suosittujakin.
Varmaan aika moni löytää inhokkinimensä tästä litaniasta: Tarja, Terttu, Tellervo, Titta, Hilkka, Hilppa, Hillevi, Kaija, Kaisu, Auli, Arja, Eila, Vuokko, Helvi, Outi, Irma, Irmeli...
Inhokkinimien lista on luultavasti aika paljon kirjoittajan ikäryhmästä kiinni. Itse olen aina vierastanut vanhempieni ikäryhmän r-nimiä joten ymmärrän ketjun reijat ja raijat. Olin kuitenkin vilpittömän yllättynyt siitä, että joku pitää minun nimeäni rumana! Todella moni noista listan muistakin nimistä on mielestäni kauniita ja klassisia (Hanna, Lotta...) Ymmärtämistä auttaisi varmaan kirjoittajan oma nimi ja ikä.
- Päivi 35-v.
Hassua ettei yhdenkään perheenjäsenen nimeä löydy listalta :D
Ette kai te ihan tosissanne loukkaannu tälläisestä ketjusta?
Täältä löydyn minä, mun tyttö, äiti ja liuta muita sukulaisia/läheisiä. Mitä sitten???
Pääasia, että itse viihtyy nimessään ja itse tykkää nimestä, jonka on lapselleen antanut. Mun nimeä, kotia, vaatteita, autoa, ammattia, ulkonäköä saa arvostella, mä osaan jättää ne arvostelut omaan arvoonsa!
Vähän nyt itseluottamusta lisää, hyvät naiset!
T. todellakin sinut itsensä kanssa oleva N39 :-)
Anna Naima Rauha, toki Anna kivA nimi
Esim. Amelie on äänteellisesti kaunis nimi ja kiva lausua. Mutta kun se annetaan perisuomalaiselle nykerönenä pellavapäälle ja yhdistetään vaikkapa sukunimeen Savolainen, ei lopputulos ole kovin onnistunut. Sen sijaan vaikka Pirkko Savolainen. Toimii!!
Terja on ehkä rumin naisen nimi... Tulee mieleen terska.
Jessica on kaunis nimi!
Nyt on aivan pakko puuttua tähän huonoon tyyliin:
Miten aikuiset ihmiset kehtaavat käyttää ja viljellä tuota RUMA sanaa JATKUVASTI??? Opetatteko sitä lapsillennekin??! Onko se jopa lastenne ensimmäinen sana heti kun oppivat r-kirjaimen? Huolestuttavaa!
On äärimmäisen rumaa sanoa kanssaihmisiä rumiksi, heidän nimiään rumiksi, heidän lapsiaan rumiksi! Osoittaa vaan ihmisen omaa mauttomuutta ja vastenmielisyyttä tuollainen.
Missä moukkapellossa tai takahikiällä olette kasvaneet? Miten teidät on kasvatettu, vai onko ollenkaan? Ei uskoisi etenkään naisista! Tuollaisten toisia haukkuvien ja vähättelevien naisten takia työelämässä se miehen 1,00 euro on naisella vain 0,80 senttiä ja pysyy alhaalla ja epätasa-arvoisena niin kauan kun ette osaa olla ihmisiksi ja käyttäytyä asiallisesti, miettikääs tätä!
korjaan: miehen 1 euro on naisen 80 senttiä (tämä jenkki-BlackBerrykännyn esisyöttö ei tietenkään tajua noita euroja ja desimaaleja)
mitä väliä etunimellä kunhan se sointuu sopivasti siihen sukunimeen? pahimpia ovat toki lähiö- ja stripparinimet naisilla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 09:02"]
Nyt on aivan pakko puuttua tähän huonoon tyyliin:
Miten aikuiset ihmiset kehtaavat käyttää ja viljellä tuota RUMA sanaa JATKUVASTI??? Opetatteko sitä lapsillennekin??! Onko se jopa lastenne ensimmäinen sana heti kun oppivat r-kirjaimen? Huolestuttavaa!
On äärimmäisen rumaa sanoa kanssaihmisiä rumiksi, heidän nimiään rumiksi, heidän lapsiaan rumiksi! Osoittaa vaan ihmisen omaa mauttomuutta ja vastenmielisyyttä tuollainen.
Missä moukkapellossa tai takahikiällä olette kasvaneet? Miten teidät on kasvatettu, vai onko ollenkaan? Ei uskoisi etenkään naisista! Tuollaisten toisia haukkuvien ja vähättelevien naisten takia työelämässä se miehen 1,00 euro on naisella vain 0,80 senttiä ja pysyy alhaalla ja epätasa-arvoisena niin kauan kun ette osaa olla ihmisiksi ja käyttäytyä asiallisesti, miettikääs tätä!
[/quote]
Tismalleen samaa mieltä. Ruokaa ei sanota pahaksi, eikä ihmisiä rumiksi. Ei myöskään heidän nimiään. Kyllä se vaan kertoo aika paljon, jos tuollaisesta mollaamisesta saa itselleen jotain kiksejä.