Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin äsken kasvimaalla käydessä, kesäkurpitsat kasvaneet,

Vierailija
26.07.2010 |

helppoja ohjeita. kiitos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaa puolikkaiksi ja koverra lusikalla pieniä koloja keskelle muutamaa voinökärettä varten. päälle voi laittaa maustettua sulatejuustoa ja juustoraastetta. lämmitä grillissä. käytän näitä lisukkeina lihojen kanssa, kun aina ei jaksa pelkkää perunaa alkaa laittamaan.

Vierailija
2/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaa puolikkaiksi ja koverra lusikalla pieniä koloja keskelle muutamaa voinökärettä varten. päälle voi laittaa maustettua sulatejuustoa ja juustoraastetta. lämmitä grillissä. käytän näitä lisukkeina lihojen kanssa, kun aina ei jaksa pelkkää perunaa alkaa laittamaan.

jaksa näin helteellä. Voisko tuon tehdä mikrossa, EN osaa käyttää kaasurilliä ja olen yksin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

öljyssä. Ripottele heti paistamisen alussa viipaleiden/palasten päälle suolaa (jotta alkavat hikoilla), mustapippuria ja esim. basilikaa tai vaikka jotain yrttisekoitusta (esim. Provencen sekoitus).

Paista kunnes ovat "lötköjä" ja anna mielellään ruskistua vähäsen. ota pois levyltä ja purista päälle pari kynttä valkosipulia ja ripottele päälle esim. silputtua tuoretta persiljaa tai basilikaa, jos sattuu olemaan. Anna hautua. Voi syödä kylmänä esim. lisukkeena tai leivän päällä tai sitten haaleana tai vaikka lämmittää uudelleen.

Vierailija
4/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse sain appiukolta eilen kesäkurpitsan, joka oli isompi kuin vastasyntynyt vauva. Siinä olisikin vähän grillattavaa.

Vierailija
5/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse sain appiukolta eilen kesäkurpitsan, joka oli isompi kuin vastasyntynyt vauva. Siinä olisikin vähän grillattavaa.

mä en laittanut kesäkurpitsaa kasvimaalle?

Terv. kesäkurpitsaa rakastava nelonen

Vierailija
6/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistetaan sipulin ja kesäkurpitsakuutioiden kanssa. Mausteeksi kanalfondia, pippuria ja currya. Lopuksi sulatejuustoa (kermaa ei pakollinen). Riisin kanssa namia.

Vierailija
7/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄkurpitsa?

Vierailija
8/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄkurpitsa. Kasvaa maalla ihan törkeän kokoiseksi. Mutta kas, ne EU -direktiivit sanovat meille millainen kesäkurpitsan tulee olla ja niitä vihreitä pikkusuippanoita sitten kaupoissa meille myydään.

Vaikka vaikeaahan niitä olisi kaupasta jättiläisinä ostaa kun ostoskoriin mahtuisi vain yksi eikä sitten juuri muuta.

Vierailija
9/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle euron maksoi pussi, ei kun maahan harson alle. Kavoivat tosi hyvin, ja lisäksi kastelu. Tulee liikaakin ,pussissa 10 sienmentä, riittää naapureillekkin. Sain äsken naapurilta Ilonan kesäkurpitsa - suklaakakun ohjeen, pitää kokeilla ,kun helle vähän helpottaa.

Vierailija
10/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noitahan kkesäkurpitsoja on helppo kasvattaa siemenistä, alle euron maksoi pussi, ei kun maahan harson alle. Kavoivat tosi hyvin, ja lisäksi kastelu. Tulee liikaakin ,pussissa 10 sienmentä, riittää naapureillekkin. Sain äsken naapurilta Ilonan kesäkurpitsa - suklaakakun ohjeen, pitää kokeilla ,kun helle vähän helpottaa.

kysyä reseptejä, koska hänellä niitä kesäkurpitsoja jo maalla on!

Vierailija
11/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan enää herkullinen ole...

Mitä pienempi, sen parempi.

Itse syön ne korkeintaan 15-20 cm pituisina.

Vajaan sentin siivuiksi, paistetaan reilussa oliiviöljyssä pannulla, niin että ruskistuvat hiukan. Valmiiden päälle suolaa ja viinietikaa. Syödään tsatsikin kanssa.

Helppoa ja hyvää.

Vierailija
12/12 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menee kun maustat hyvin =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme