Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varovainen huhuu huuto HUHTIKUUn odottajille!

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimerk Kristinamom/LA ?

Monesko lapsi: 2.

Ikä ,minä 27, mies 30v.

Vierailija
62/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä maaliskuusta ja nyt jännää, km ja tm takana jo vuosista mutta tyttö 5v jo on:) Nyt eilen plussasin ja menkat vasta huomenna piti alkaa:) Mutta varovaisin mielin. Kivaa ,että on kanssasisaria. Ja tsemppiä kaikille meille. Ollaanhan kuulolla.

Krisse 4+ 03 area

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki !

Tänään tuli päivällä plussattua sitten se esikoinen. Oli pakko ostaa testi, kun olo on ollut niin omituinen parisen viikkoa ; väsyttää ja kuvottaa.

Vaikea edelleen uskoa,että testi näyttää plussaa, joten pakko tarkistella välillä että onhan se nyt varmasti, enkä kuvittele omiani. :) Raskaus ei ollut suunniteltu juttu, mutta en pistä kyllä pahakseni ollenkaan vaikka näin kävi. Oikein ihana ja samalla hitusen pelottava juttu.

Ikää on itsellä 20 ja tuolla avomiehellä 21.

-hanna

Vierailija
64/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja normaali kohdunsisäinen raskaus näyttäisi olevan! Hcg-arvo oli jotain 3500, eli oli noussut paljon siitä viime viikkoisesta n. 250:sta. Kuitenkin lääkäri sanoi, että näihin viikkoihin verrattuna (siis viime kuukautisten loppumisen mukaan seitsemäs viikko (sivuhuomautus: mites mä oon luullut muka et ois ollu kuudes viikko!)) arvo olis saanu olla isompi.

Lääkäri kattoi sitten ultralla ja puhui täyttä hepreaa toiselle aloittelevalle lääkärille, ei oikein huomioinut minua. Sain kuitenkin sen selville, että ei ole viitteitä kohdunulkoiseen raskauteen. :)

Ettei mua kuitenkaan päästetä turhasta jännityksestä, niin se haluaa et mä tulen kontrolliin kahden viikon kuluttua. Varmistetaan että sydän lyö, ettei ole tuulimunaraskaus. Eli nyt mä saan kuitenkin jännätä taas seuraavat kaks viikkoa eteenpäin! Ääh...

Ja kuulemma taidan olla vasta viidennellä viikolla, mutta sen pystyy varmistamaan silloin kahden viikon kuluttua, kun (toivon mukaan) masuasukki olisi paremmin näkyvissä. Se nyt jäi mulle epäselväks, että näkyikö siellä vielä oikein yhtään mitään...

Mutta tällaista. Olen ihan positiivisella mielellä, kun kohdunulkoinen on nyt poissuljettu! Oli vähän niinkuin epäilinkin, tosin tuo tuulimunaepäily tuli aivan puskan takaa...

Niin ja tervetuloa uusille ja mahdottomasti onnea plussaamisesta! Ja kaikille tasapuolisesti mukavaa viikonlopun alkua!

Vierailija
65/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa varmistelin vielä, eli oon tehny kolme testiä ja kaikki on plussaa:)

Ja varasin kanssa varhaisultran jo 2 vkon päähän, tosiaan kanssa km ja tm aikanaan takana. Pelonsekavin tuntein siis tää alku ja varoen.

Mahassa kanssa kummaa painetta ja ,pikkusen turvottaa ja nippailee:9 Toisaalt se vähän kauhistuttaa, jos on kohdunulkoinen, mut toisaalt muistan et ekastakin oli näitä..Vissiin teillä muillankin?;)

Ja PANTSU* Mulla kans ajattuksena nyt alkuraskaudes et saisin kevennyttyy viel vaik sen 3-4 , koska lihoin vuoden aikana 5 kiloo.. vaik olin jo saanu hyvään painoon. Ja aijon liikkua säännöllisesti. Ekastanikin olin rv 40 tein 4-5km kävelylenkkiä (hitaasti kuin etana mut kumminkin) ja aijon nytkin. Ja viime raskaudest lihoinb 14kg ja nyt aijon pitää sen maksimissaan siinä mitä ite voi vaikuttaa niin kymmenen kiloon. Saa nähdä onnistuuko;) Ei siis mitään diettiä, terveellistä niinkuin Pantsu sanoit:)

Ihanaa porista tuntojaan teidän kanssa:)

Krisse

Vierailija
66/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliselle ja tsemppiä jännittämiseen, se on aika kaameeta oottaa..mut et se on kohdun sisällä on jo yksi askel.

nimer. itsekin jännittävä..

Vierailija
67/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Groselha, hienoa että kohdunulkoinen on suljettu pois! =) Vaikkakin uutta jännättävää tuli, mutta nyt on tuo ainakin pois laskuista. Seurannut tässä sinun matkaa kun noissa meidän oireissa on ollut noita samankaltaisuuksia.

Minä reippaana tyttönä tartuin tänään luuriin ja varasin ensimmäisen neuvolan. Ihan jännitti soittaa, mikä sinänsä aika hassua! =D Mutta siellä oli oikein mukava neuvolatäti ja ajan sain reilun parin viikon päähän. Kyselin sitten noista alavatsakívuista ja sanoi kuuluvan asiaan, varsinkin kun ei minkäänlaista vuotoa ole ollut. Tietysti omaan päähän jäi edelleen se ajatus, että ei sitä voi puhelimen välityksellä täysin varma olla että kaikki kunnossa. Stressaan ehkä hieman liikaa... Mutta kukapa ei stressaisi!?

Meillä mies ei vielä oikein osaa suhtautua raskauteen. Onnellinen on asiasta, mutta kun ei se vielä ole kovin konkreettista. Kysyi sitten että milloin se maha oikein alkaa kasvaa. Taitaisi olla hänelle sellainen selvä merkki joka on koko ajan näkyvillä. Jotenkin aika herttaista! =)

Ja uusille tervetuloa mukaan sekä valtavasti onnea plussista! =)

Mukavaa viikonloppua! Sen siivittämänä siirrynkin seitsemännelle viikolla...

Vierailija
68/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Groselha, että ei ollut ainakaan kohdunulkoinen! Tuo tuulimuna minuakin pelottaa, tuntuisi tosi ikävältä, jos vasta ultrassa sellainen havaittaisiin... Onko teillä, joilla sellainen on ollut, ollut ihan "normaaleja" oireita kuitenkin?

Onnea uusille taas, nyt en muista nimiä!

Minä kanssa siirryn (laskelmieni mukaan) viimeistään tänään kuudennelle viikolle. Olisihan se kiva yllätys, jos olisikin jo enemmän, mutta pelataan varman päälle, niin ei ainakaan petytä :D

Orastavaa etomista ja palan tunnetta on ollut tänäänkin. Laskeskelin eilen vielä uusiksi noita ekan raskauden viikkoja ennen pahoinvointia ja totesin, että olin vieläkin laskenut ne väärin. Eli silloin olin testannut vasta 6+3 (ultran la:n mukaan) ja silloin oli juuri sitä hajujen epäsietoa. Että viikkokin saattaa sitten kai vielä mennä ennenkuin alkaa oikein kunnolla... Eilen sentään nukuin kolme tuntia päiväunia ja toissapäivänäkin väsytti, että jotain pientä sentään ehkä havaittavissa!

Pitäisi mennä keräämään viinimarjoja pensaista, mutta ei oikein jaksaisi innostaa, plääh.

69/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin oikein paljon onnea uusille plussanneille!! Ja tervetuloa mukaan :)

Groselha, yksi huoli vähemmän ja toinen lisää ;) peukut pystyyn ja tsemppiä piinailuun...

Itse kirjottelin tuolla edellisessä viestissä siitä pahoinvoinnista. Se on nyt sitten loppu ihan kokonaan, yhtenä päivänä kunnolla oksetti ja seuraavana oli etova olo. Nyt ei ole mitään ja kovasti huolettaa :( Mulla olisi neuvola vasta vajaan parin viikon päästä, joten sinne asti tässä on kai sinniteltävä. Mitään muitakaan oireita ei siis ole, pelkään pahinta, mutta toivon parasta. Tuntuu kurjalta pelätä jatkuvasti km:oa.. :( Huoh, ja olen tosi kärsimätön tyyppi muutenkin, joten ei mikään paras yhdistelmä ;)

Jos jollain on jotain kokemuksia yms, kertokaa :)

Mietin, että soittaisin tonne neuvolaan, mutta se on auki vaan 2h päivässä ja sekin aika tarkoitettu ajanvaraukseen, eli mihin mun sitten pitäis oikein soittaa??

Oikein hyvää viikonloppua kaikille, mäkin yritän nauttia (vaikka töissä olenkin..) Saapahan ajatukset hetkeksi pois muusta :)

rv 6+0

Vierailija
70/105 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh..mä en edes tajuaisi pelätä mitään oireettomuutta/liika oireilua, ellen lukisi näitä juttuja :D VIRHE! ehkä te tytöt spekuloitte nyt ihan vähän liikaa ;)

mulla ei ole vieläkään alkanut pahoinvointi, mistä olen kyl onnellinen. juttelin äidin kanssa (joo, oli sit pakko kertoa sille tästä raskaudesta:), ja se sanoi ettei hänelläkään ollut kenenkään kanssa juurikaan pahoinvointia. Veljeni kohalla oli pahin, mutta ei silloinkaan ollenkaan oksentelua. Vain etovaa oloa.

Tänään kyllä huomasin, että ärsyynnyn Todella helposti, en kestä enää tossa asiakaspalvelutyössä yhtään urpoa asiakasta. Tänäänkin meinasi mennä niin pahasti hermo ihan pikkujutuissa, että meinasi itku päästä. Tosi noloa!:D itkuisuutta ei oo vielä erityisemmin ollu, mut tosiaan tunteet on niin pinnassa että turhaudun ja suutun helposti.

Tuntuu myös et sählään koko ajan ja sitäkin meinaa kiehahtaa! Mikään ei pysy käsissä ja sormet ei osu ikinä oikeille näppäimille :D

Millä viikoilla olette siis noita neuvoloita varattu? Mulle sairaanhoitaja sanoi (sillon kun kävin muista syistä lekurilla) että varaa aika n. kahdeksannella viikolla, eli sit kun kahdet menkat on jäänyt välistä. Nyt siis vko 6-7...

Pelkään koko ajan tosi paljon keskenmenoa, tai sitä että mulle sattuu jotain ja se vahingoittaa maha-asukkia :( pelkään tyyliin auton alle jäämistä, sitä että joku hullu alkoholisti puukottaa mua, mut ryöstetään ja pahoinpidellään..kaikkea mahdollista! Pelkään yli kaiken, että meidän syntymättömälle vauvelille käy jotain :( muilla vastaavia kokemuksia?

stressaavin terveisin,

Laurau

Vierailija
71/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari päivää sitten yllätysplussan. En vieläkään oikein usko tätä raskautta todeksi :-O

Minulla on entisestä avioliitosta 6-vuotias poika ja näköjään tässä nyt uuden miesystävän kanssa olisi seuraava tapaus tuloillaan. Lievähkön alkuyllätyksen jälkeen olemme kumpikin jo aivan innoissamme mahdollisesta perheenlisäyksestä. Sattuneesta syystä en ole kuukautisiani kovin tarkasti seuraillut, joten la on vähän arvailujen varassa, mutta huhtikuun 10 päivän tienoille se taitaa tulla.

Vierailija
72/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä kauhulla pahoinvoinnin alkua. Ensimmäisen kanssa kolme ensimmäistä kuukautta oli aikamoista helvettiä. Onneksi pahimmat helteet taitavat olla takanapäin.

73/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno juttu groselha =)

joku kyseli ekast neuvolast ja rupesin itte kattoo aikasempaa neuvolakorttii. muistelinki et musta "varmuutta" vauvasta sain vasta ultras missä olin 11+3. (siellä otettiin myös se verikoe mistä ilmotus tulee kahen viikon kulues jos jotai on). ekas neuvolas olin 9+1 ja sillo otettii hemoglobiini, ja pissatesti josta mitattii onks valkuainen kohol. verenpaine, paino ja tietty raskaustesti. ja sit on vaa jutusteltu. seuraavan kerran oon ollu 12+5 lääkärin vastaanotol, enkä tie onko sillo sykkei koitettu kuunnella. mut siis se oli sit jo ultran jälkee. ne on kuulunu kolmannel kerral 17+6. eli siks mul on jääny olo et on kiva mennä varhaisultraan ku ei sykkei oo kuulunu mitenkää aikasin. muistelisin et mul ois kerrottu et ekal kerral sykkeet ei välttämät kuulu nii helposti. tai sit muistan iha väärin =)

kylläpä sitä on unohtanu paljon vaik ei oo ku vajaa pari vuotta ku ekast on ollu samas kohas =)

Vierailija
74/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille uusille tulokkaille ja plussanneille:)

täällä vatsan nipistelyt loppuneet ja oikeestaan tuntemuksia ei ole.. pahoinvointia odotellessa... toivottavasti ei tulis ollenkaan.. parina iltana on kyllä ollu pala kurkussa monen tunnin ajan, mutta vessaan ei ole tarvinnut juosta :)

turvottaa!! turvottaa kovasti, entä muilla?

varhaisultraan varattu aika, kyllä jännittää!!! :)

väsymys on kamalaa.. yritän pysyä töissä hereillä.. :/

mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
75/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt neljä haamu testi jo ja nyt sitten tein digi testin, joka vahvisti raskauden olevan totta :)

Eli minut saa lisätä mukaan listaan:

Pippurinen/8.4

esikoinen

20+22

Tuolla niin fiksusti sanottiin, että miksi ei saisi vaan olla onnellinen, vaikka ollaan näin alussa!? Kun se ei ole meistä mitenkään kiinni, että pysyykö lapsonen mukana matkassa..

Minusta tuntuu,että haluisin niin kovasti ostelemaan jo vauvanvaatteita. Kirppareillakin on niin mielettömän edullisesti melko uusiakin vaatteita.

Vierailija
76/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

öklötys äklötys vahvistuu täällä päin. Koko päivä on mennyt jotain napostellessa et sais pahan olon pidettyä loitolla. Tää ei taas hyvältä näytä kun ekassa raskaudessa keräsin vähän turhan monta kiloa just napostelun takia. Nyt tarvis olla hiukan tarkempi et mitä napostelee!!!

mä päätin nyt alkaa laskemaan viikkoja ton 8.4 mukaan joten

Santsuli ja rv 5+1

Vierailija
77/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurinen: Mulla ois hirveä into mennä ostamaan äitiysvaatteita, mutta taidan malttaa mielen vielä, kun ei tiedä missä koossa siinä vaiheessa sitten ollaan kun niitä tarvitsee :D

Tänään sain kälyllä lainassa olleita vauvan vaatteita takaisin ja huomenna jos jaksan, voisin järjestää pojan kaapin ja ottaa sieltä pienet vaatteet pois ja muutenkin vähän lajitella etukäteen jo, kun ei viitsi kaikkia säilyttää.

Saa nähdä millaisia huonemuutoksia pitää tehdä, kun on niin pitkään oltu tällä kokoonpanolla... Paljosta tavarasta pitäisi ainakin päästä eroon, että mahdutaan. Taloa kun ei ole enää tarkoitus vaihtaa. Hassua sinällään tosiaan tällaisia jo miettiä, mutta jos saisi talven aikana järjestettyä, niin ei olisi niin kiire sitten keväällä!

Oireilussa ei muutoksia :)

annananna 5+1(?)

Vierailija
78/105 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annaNanna: Joo, ois niin ihana jo lähteä kauppaan vähän shoppailemaan.. Meillä kanssa vähän se ongelma, että mihin vauvan tavarat laitetaan, mutta eiköhän ne sit johonkin mahdu :)

Tosiaan, hassua miettiä tällasia asioita jo nyt, mutta parempi ajoissa kun sitten kuukaus ennen la:aa!

Vierailija
79/105 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo totesin aiemmin, tämä plussa oli jonkinmoinen ylläri. Ajankohta ei ehkä ole paras mahdollinen, koska miesystäväni on viikon päästä lähdössä vuodeksi ulkomaille töihin. Mietin tässä, että aika yksinäinen odotus on edessä, vaikka mies onkin tulossa kotona käymään muutaman kerran tässä välillä. Yksinkö minä ne pahoinvoinnit jaksan ja hoidan tuota esikoista? Ja entä jos tuleekin keskenmeno? Tuskin sitäkään yksin on kiva kohdata.

Toisaalta sitten tiedän kyllä, että pärjään varmaan ihan hyvin. Mulla on keskimäärin aika rento ote elämään ja uiskentelen sujuvasti uusiin tilanteisiin :) En ole mikään pesänrakentajatyyppi, joten eiköhän tämä odotus mene ihan töitä tehdessä ja normielämää eläessä. Sitten mietitään vauvalle välttämättömät hankinnat yms. kun se alkaa olla välttämätöntä.

Vierailija
80/105 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ja Onnea uusille plussanneille huhtihurmureiden odottajille:)

Täällä on nyt lomat loppu ja huomenna kutsuu työt. Ihan hyvillä mielin taas töihinkin palaan. Tarkoitus olisi pitää työpaikalla raskautta vielä salassa np-ultraan asti, mutta katsotaan miten käy. Kahvia en ainakaan taida latkia entiseen tapaan. Kuppi päivässä saa rittää. Vielä ainakin sitä tekee mieli. Esikoisen kohdalla muistan, että rv 8-12 en kahvia juonut ollenkaan ja jo kahvihuoneen haju teki pahaa. Joku kirjoitti pahoivoinnin alkaneen edellisen kohdalla vasta myöhemmin. Hyvin yksilöllistähän tämä on, mutta näin mulla myös. Olen ensinnäkin plussannut esikoisen kohdalla rv7, joten oireetkin alkoivat silloin seuraavalla viikolla siitä. Toista se on nyt, kun on seurannut ja tunnustellut tätä raskautta viikosta 4 asti. Mulla ei ole vieläkään sen kummempia oireita kuin arat tissit. Välillä on pakko painaa rinnasta ja testata, että vieläkö aristaa;) Hiukan neuroottista, mutta minkäs tälle voi. Jokainenhan toivoo, että tämä homma onnistuu! Koitetaan silti nauttia ja uskoa, että kaikki menee hyvin!

Esikoista odottaville haluan sanoa, että kirjoittakaa ihmeessä jotain tuntemuksianne ylös. Niitä on mukava lueskella sitten toista odottaessa. Onneksi mä olin kirjoittanut jotain tästä alkuraskaudesta, mutta valitettavasti se oli jäänyt lyhyeen...

Onnellista odotusta!

Terv. Pansu rv 6+0 ???