Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varovainen huhuu huuto HUHTIKUUn odottajille!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottaville äideille!

Sain eilen varattua varhaisraskauden ultran ja otin sen suosiolla parin viikon päähän. Nyt kuitenkin se tuntuu pitkältä ajalta saada varmuus, että onko kirppu matkassa ja onko kaikki hyvin... No, onneksi alkaa työt, niin Pansullakin on muuta tekemistä, kun miettiä oireiden vähäisyyttä.

Ei pahoinvointia, ei yökötystä. Ainoastaan pieniä kouraisuja alamahassa, joista Laurau kirjoitti. Rinnat arat, muttei enää niin pahasti. Toivottavasti ei huono merkki.

Mä olen juonut kahvia aika reippaasti, mutta ainakin esikoisen raskausaikana en voinut kahvia juoda lainkaan siinä rv8-16. Teki hajukin niin pahaa. Nyt ei myöskään tee kamalasti mieli, muttei se pahaakaan tee. Luulisin, että Shellie voit aamukahvisi nauttia, mikäli vaan mielesi tekee.

Jaahas, nyt alkaa siivouspäivä. Loma on lopuillaan ja täytyy saada nurkat edes jonkinlaiseen kuntoon ennen töiden alkua. Tiedän, että se valtava väsymys on sieltä tuloillaan...

Aurinkoista päivää masukerholaisille!

Terv. Pansu (jo 33v ja mies 34v)

Vierailija
42/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta, että mun nännit oli hirveän isot ja hirveän pitkulaiset ja niitä aristi paljon. Heh, toivon mukaan ei toteudu, ne oli nimittäin siinä unessa varmaan 10 senttiä pitkät!

Mä yritin tässä yhtenä päivänä juoda iltakahvit, kahvikuppi jäi puoleenväliin, kun tuli niin paha olo. Muita oireita on varmaan ollu mahan aivan järkytön turvotus ja väsymys.

Viime yönä heräsin taas. Sanoin itselleni, että en nouse sängystä ja kipu menee ohi. Ja se toimi! Kipu oli paljon lievempää ja sain nukahdettua uudelleen vähän ajan kuluttua. Muutenkin mulla olis sellainen olo, että mun olo on menossa parempaan suuntaan.

Eilen tuli lähete gynen luokse, josta puhuin jo aiemmin. Se olikin sitten perjantaiaamulle, eikä torstaille. En malttaisi millään... En ees tiiä et mitä se gyne tekee, katsookohan se ultralla et onko kaikki ok? Toivottavasti!

Painosta: olen aina ollut hieman pullukka ja juuri nyt painoni on suurimmillaan kuin mitä se on ikinä ollut. Normaalipainon rajaan on päälle 15 kiloa. Tosin en osais edes ajatella itseäni aivan normaalipainoisena, mutta tämänhetkinen paino on kyllä päässyt karkaamaan käsistä! Ja se harmittaa, että haluaisin vauvamahan näkyvän ihanasti. Mutta pelkään, ettei minusta edes huomaa raskautta, kun tuota mahaa on jo muutenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä uusi ilmoittautuu mukaan. Kirjoittelin jo tuolla vauvakuumeilu puolella ja nyt on sitten aika siirtyä tänne! =) Olen tässä hetken jo lueskellut teidän juttuja ja nyt uskaltaudun itsekin avaamaan suuni! =)

Esittelyä sen verran että ollaan molemmat 27 vuotiaita ja esikoista siis odotellaan ja omien laskujen mukaan menossa rv 5+3 ja laskettu aika olisi ihan huhtikuun alussa. Positiivisen testin tein jo lähes 2 viikkoa sitten perjantaina. Kovasti silloin olin sillä mielellä että täti tulossa, sellaiset oireet oli. Mutta viittasikin sitten positiiviseen tulokseen. Groselha, minulla oli samanlaisia oireita kuin sinulla. Noin viikko ennen plussaa alkoi vatsakivut ja ajoittain koski niin kovin, että ajattelin että on lähdettävä ensiapuun. Kivut jatkuivat plussauksen jälkeenkin ja painottuivat erityisesti yöaikaan. Alkoivat kuitenkin siitä sitten helpottaa ja nyt on enää jäljellä ajoittainen jomotus. Minkä toivon olevan normaalia! Lisäksi oireina tissien turvotus ja arkuus, väsyttelee normia enemmän ja vessassa on saanut alkaa ravata enemmän. Onneksi pahoinvointi ei ole vielä alkanut ja toivottavasti ei alakaan! Vaikka vielähän se ehtii... Se vaan on se meikäläisen suuri kammotus! =/

Pitäisi alkaa neuvolaa varailemaan kohta puolin. Jotenkin en vielä ole uskaltanut. Ja ollaan miehen kanssa varhaisultraakin mietitty, itse sitä lähinnä näiden vatsakipujen varjolla toivon. Saisi sitten varmistuksen että kaikki on varmasti ok.

Mutta muuten hyvällä mielellä täällä ollaan. Vaikkakin kyllä täytyy myöntää että jännittääkin! =)

Vierailija
44/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnentoivotuksista ja paljon onnea minunkin puolesta kaikille! :)

Korjausta muuten mun raskausviikkoihin, ei se taida olla kun 5vkoa ja jotain päivää..siellä neuvolassa se sitten selviäis, kun joskus uskaltais ajan varata. Niinkuin Janna83kin sanoi, niin ei vaan oo viel uskaltanu ees ajatella sitä. En tiedä mikä täs pelottaa, mut jotenkin on sellanen epätodellinen olo, et ei uskalla viel konkreettisesti reagoida mitenkään (esim varaamalla sitä neuvola-aikaa). Huoh. Ehkä tähän ajatukseen uskaltaa jossain vaiheessa tottua ja tehdä muutakin asian eteen, kuin päivitellä täällä netissä:D

Toisekseen, pelkään gynekäyntiä ihan hirveästi! Inhoan niitä sisätutkimuksia kun ei juuri yhtään hyvää kokemusta ole, ja jotain synnytys-dokumenttia katsellessani tulin taas siihen tulokseen, etten ikinä hankkiudu raskaaksi kun pelkästään se sisätutkimus näytti olevan äidille niin tuskallista. Mitä se gyne oikein sörkkii ja kaivelee siellä?! Eikö se nyt riitä, että vähän raottaa ja vilkasee sisään..:D apua.

Hui kun tuo varhaisultra on KALLIS! En siitäkään tiennyt, että maksaa noin paljon..huh. No, sitä ei tarvi sitten varmaan harkita ainakaan tässä vaiheessa.

Mies on tosi innoissaan tästä asiasta, tuntuu että enemmän innoissaan kun minä. Tänäänkin herätti halaamalla ja sanomalla "Huomenta rakas vaimo ja vauva". Hih! Milloinhan tän asian itse tajuais?

Ja meidän iät: minä 23 (-86), mieheni 22 (-88).

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
45/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut muutamaan päivään mitään kirjoittaa...

Onnea kaikille uusille!

Itse sain eilen soitettua neuvolaan ja varattua ajan, varasin samalla pojalle 1v ajan ja saatiin onneks samalle päivälle peräkkäiset ajat, se on 23.8. Ihanaa, sitten saadaan pistettyä paperit eteenpäin kättärille ja voi alkaa odotella ultra aikaa. Viimeksi sain ajan rv 10+0.

Huono olo vaivaa, pakko syödä vähän väliä. Eilen meinasin jo oksentaa. Ei kyllä oo yhtään kivaa. No, mut ainakin muistaa olevansa raskaana ;) Pissahätä on myös koko ajan ja yöllä joutuu nousemaan vessaan ja kun nousee vessaan huomaa, että on huono olo ja pitää syödä tai juoda jotain ennenkuin pystyy jatkamaan unia. Tuntuu, ettei saa kunnolla nukutuksi ja aamulla herää väsyneenä :(

Tänä aamuna heräsin kovaan alaselän särkyyn ja olin ihan varma, että nyt tää menee kesken ja menkat alkaa, mut ei sit alkanutkaan ja kipukin on hävinnyt.

Groselha: toivottavsti gynellä selviäisi, että kaikki on kunnossa! Mulla toinen keskenmenneistä raskauksista oli mahdollisesti kohdunulkoinen (sikiötä tai sikiöpussia ei löytynyt, niin eivät voineet varmaksi sanoa.) Mulla ei ollut mitään kipuja silloin, paitsi niinä päivinä, kun keskenmeno alkoi. Jos raskaushormoni ei olisi ollut yli 3000 silloin rv 6+4, olisin varmaan luullut kuvitelleeni raskaana olon. Monilla joilla on kohdunulkoinen raskaus tuntee pistävää kipua toisessa olkapäässä (en nyt muista oliko oikea vai vasen.)

Mä kävin eilen ostamassa kortin kuntoklubille. En ole moneen vuoteen liikkunut ja vähän kauhistuttaa ajatus liikunnan aloittamisesta raskauden alussa. Mä en oo kuullut tosta, ettei syke saisi nousta yli 150. Pitää varmaan hankkia sykemittari. Ajattelin kyllä aloittaa ihan kevyillä tunneilla, joogaa, vesijumppaa yms. Sitähän monet sanoo, että jos tuntuu hyvälle voi ihan huoletta liikkua. Mulla on edellisestä raskudesta jäljellä vielä 6-8 kg. Esikoisen aikana olin päässyt jo 1kk entiseen painoon ja mulle tuli molemmissa raskauksissa yhtä paljon painoa. Mut kai se on vaan vanhempana vaikeampi pudottaa. Mulla on kyllä molemmissa aikaisemmissa raskauksissa paino tippunut 3-4 kg pahoinvoinnin takia.

Ikäeroista oli myös puhetta. Nyt tulee vaan 1v 9kk ja esikoisella ja kuopuksella on ikäero 8,5v. Eli nyt, kun kokemusta on isosta ikäerosta niin pääsen seuraavaksi arvioimaan pienen ikäeron hyvät ja huonot puolet :) Valmiiksi jo vähän pelottaa, miten pystyn antamaan huomiota tarpeeksi kaikille. Näin pieni ikäero, kun ei ollut suunnitelmissa :O

Itkuisuutta ja mielialan vaihteluita on havaittavissa myös täällä. Olen muutenkin aika herkkä.

Nyt en muista mistä muusta oli puhetta. Me lähdetään huomenna lappiin ja ollaan reilu viikko, joten en ole täällä kommentoimassa ;)

Meidän iät: minä kohta 27v (-83) ja mies kohta 31v (-79)

Ihanaa luin tänään neuvolasta saatavaa vauvan odotus kirjasta ja siinä luki, että kun alkio on 25 päivän ikäinen (hedelmöittymisestä) alkaa sydän pumpata nesteitä kehoon. Rv 6+0-6+6, eli seitsemännellä viikolla se täyttyy verellä. Piti tietenkin laskea heti onko jo 25 päivää kulunut ja oli 26-27 päivää jo. Niin ne pienet vauvanalut meidän masuissa kehittyy :)

Tulipa taas kerran romaani...

Hauskaa päivää ja viikkoa kaikille!

AW_83 rv 5+4

Vierailija
46/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein toivoisin, että tulisi jo se pahoinvointi, niin voisin lopettaa tän karkin mussuttamisen... Oon nimittäin saanut itseni kauheaan karkkikoukkuun. Ennen en juurikaan karkkia syönyt edes, mistä lienee nyt alkanut :D Viime raskaudessa putosi paino 6-7 kiloa pahoinvoinnin takia. Kymmenkunta taisi sen jälkeen nousta synntykseen mennessä.

Luulen, etten uskalla soittaa neuvolaan ennenkuin parin viikon päästä. Silloin viikkoja alkaisi olla 7 kasassa. Ja eipähän sitten ole niin pitkä aika odottaa, kun ei sitä viimeksikään tainnut saada kuin viikolle 8, muistaakseni.

Mulla ikää on 27 ja miehellä 36.

Nyt on mulla nuo mahan tuntemukset vähentyneet ja melkein tuntuu, että ois ollut kivempi että ois jatkuneet, että tietäisi, että on jotain on meneillään. Nyt ei ole oikeastaan mitään oireita. Ei edes väsytä vielä. Ainoastaan rinnoissa joskus tuntuu jotain, mutta sitä on välillä normaalistikin...

Sykerajoista olen kuullut 140 ja 150. Jossain myös sanottiin, että nykyään saa tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Mulla nousee syke niin helposti, että hölkätä ei juuri voi. Niin kovaa en pysty kävelemään, että sillä saisi nostettua noihin saakka. Jos oikein viitseliäs olisi, niin nythän voisikin mennä lenkille, mutta saa nähdä jaksaako ;D

Vierailija
47/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hankin juuri liikuntakortin syksyksi. Ajattelin käydä kerran viikossa tanssimassa tms. Saa nähdä miten pitkälle jaksaa, mutta tuskin vatsa vielä ennen vuodenvaihdetta haittaa liikkumista sen kummemmin.

Minulla tippui viimeksi synnytyksen jälkeen kaikki raskauskilot (13kg) parin kuukauden sisällä, ja niiden lisäksi lähti vielä 12 kiloa imetyksen aikana. Olin imetyksen loppuessa niin kammottavan laiha, että tällä kerralla yritän kerätä kunnon rasvavaraston raskauden aikana. Saa sitten nähdä onnistuuko, jos tulee pahoinvointia, enkä kuitenkaan epäterveellisesti aio alkaa syömään.

Minäkin ajattelin soittaa neuvolaan vasta parin viikon päästä. Ei sinne kovin aikasille viikoille saa aikaa kuitenkaan. En ole suunnitellut meneväni varhaisultraan, kun ei se 12 vkon ultra niin hirveän kaukana ole kuitenkaan.

Ryhmän nimeksi ehdotan Huhtihurmureita

48/105 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä alkoi se surullisen kuuluisa aamupahoinvointi tänään. Aamulla herätessäni jo tunsin, että kohta tulee äkkilähtö vessaan, jos ei saa jotain sisuksiinsa.. Noh, mies sitten kiikutti mehua ja keksiä. Se auttoi siihen, että pääsin ylös sängystä ja ruokapöytään asti. Sain siinä mussutettua leivän. Sitten söin viimeiseksi nektariinin - vikatikki. Syöksyin vessaan ja sinnehän nektariini sitten päätyi .. Yök! Olisinpa ollut niiden onnekkaiden joukossa, jotka tältä säästyvät.

Painosta: Mä olen ihan normaalin ja livän ylipainon rajalla, mutta ihan tyytyväinen itseeni olen tällä hetkellä. Annoin itselleni armahduksen painon tarkkailusta nyt alkuraskaudesta, jotta saisin edes jotain syötyä :p

Tervetuloa uusille, mukavaa kun joukko kasvaa :) Silityksiä jokaisen masuasukille!!

Heikkulin (-87) ja mies (-88) rv 5+4

Vierailija
49/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet :)

Kiva että ryhmä on aktiivinen heti alkuun ja kirjoituksia tulee. Toivottavasti näin loppuun asti :)

Painosta ja liikunnasta ollut puhetta. Mä olen myös edellisen raskauden jäljiltä normaalipainon ja ylipainon rajamailla. En viitsinyt alkaa laihduttamalla laihduttamaan kun toinen raskaus kuitenkin oli haaveissa. Laihdutan oikein urakalla sitten kun tämä vauveli on syntynyt, sillä luulisin että viimeiseksi tämä jää.

Liikuntaa tulee harrastettua ihan vaan koiran ja tytön kanssa ulkoilemalla ja töissä juoksemalla, varsinaista harrastusta mulla ei ole. Oon kyllä monesti ostanut just jotai kuntosalikortteja mut innostus hiipuu joka kerta :/

Ihanaa cessu että saatte samanikäisen serkun lapselle :) Mäkin vähän odottelen lähipiiristä uutisia kun tiedän että muutamilla on yritys päällä.

Groselhalla oli hauska uni, toivotaan ettei toteudu. Mä muistan et ekan raskauden aikana mä näin aivan pimeitä unia jatkuvasti. Se ei kyllä lopuksi ollu enää yhtään hauskaa.

Mulla on myös mahan nippailut loppuneet. Vähän huolestuttaa tää oireettomuus. Mutta toisaalta yritän puhua itselleni järkeä kun luulen että mulla olis la vasta joskus 8.4 niin tämähän on vasta tosi alussa...

Heikkulinille voimia pahoinvointiin. Toivotaan ettet joudu monia viikkoja siitä kärsimään!

Meillä on tänään tytöllä neuvola-aika ja ajattelin samalla varata itelleni ajan äippäneuvolan puolelle :) Jee, saas nähdä mihin asti menee ennenku pääsee neuvolaan.

Huhtihurmurit kuulostais aivan loistavalta nimeltä, vai mitä muut on mieltä?

Vierailija
50/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan et aika monella täällä on jo ainakin yksi lapsi ennestään, joten koen olevani vähän tyhmä näitten juttujeni kanssa, mutta eiköhän se oo ihan normaalia esikoisen kanssa..sisarustenlapsia on yhteensä 8 joten kokemusta lastenhoidosta on hurjasti, raskaudesta ei yhtään ;)

Pelkään sitä kunnon pahoinvoinnin alkamista, kun tähän asti ollut vaan tuollaista, mitä AW_83 sanoi että "Pissahätä on myös koko ajan ja yöllä joutuu nousemaan vessaan ja kun nousee vessaan huomaa, että on huono olo ja pitää syödä tai juoda jotain ennenkuin pystyy jatkamaan unia. Tuntuu, ettei saa kunnolla nukutuksi ja aamulla herää väsyneenä :("

Niin tuttua! Viime yönä en millään olisi jaksanut nousta vessaan, mutta pakkohan se oli, ja aina iskee se kuvottava olo..aamulla heräsin siihen, että oksetti ja luulen että jotain olisi tullutkin ulos jos olisin vaan päästänyt. Mutta en päästä! :D Mulla on tullut joku kammo oksentamista kohtaan, kun vuoden ulkomailla-asumisemme aikana sain 4pahaa ruokamyrkytystä ja oksensin niin, että pelkäsin kuihtuvani.

Samoin menkkakivut on ollut ennen e-pillereitä niin kovat, että olen oksentanut ja tajunta hämärtynyt.

Siitä tulikin mieleen; onko todettavasti jotain yhteyttä menkkakivuilla ja raskaudella? Ts. jos on kovat menkkakivut, voiko se tarkoittaa myös kovaa pahoinvointia raskausaikana? Tätä(kin) vois selvittää vähän lisää Googlen avulla......

Koko ajan on myös alavatsa niin turvonneen olonen, että tuntuu kun siellä ois jo joku isokin ihminen!

Turvotuksesta puheenollen, itse oon normaalipainoinen, hoikka, ja oon aina harrastanut urheilua mutta nyt se on (lähinnä sen ulkomailla vietetyn vuoden ansiosta) vähentynyt ja pelkään että kiloni räjähtää käsiin raskauden aikana. Haluaisin liikkua, mutta mitään zumbaa tai potkunyrkkeilyä ei nyt oikein viittisi harrastaa, joten pitäisi malttaa jotain rauhallsta liikuntaa..kävelyä...huoh, kun se on niin tylsää! :D

Tänään on mulla lääkäriaika ihan muista syistä, olin varannut sen jo ennen kun tiesin mitään koko raskaudesta. Mulla nimittäin on jatkuvasti leposyke tosi korkea (120-150) ja sitä on tutukittu lapsesta asti paljon, mitään ei ole löytynyt. Nyt yritän onneani uudestaan, jos vaikka joku tutkisi vähän perusteellisemmin. Varsinkin nyt, kun tiedän olevani raskaana!

Ja että syke ei saisi nousta yli 150 raskauden aikana? Hui, se tarkoittaa sitä että mulle pelkkä vessassa käyminenkin ilman rullatuolia ois kiellettyjen listalla..no, ehkä asiast selkenee vähän lääkärin vastaanotolla.

Nyt voisi yrittää varovasti vaikka juoda vettä ja tunnustella, että pysyisikö joku tuhdimpikin sisällä..

raskaus-oireellista päivää kaikille! :-D

Laura 5 + 4? tai jotain..

Vierailija
51/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että en ymmärrä koko raskaushommasta yhtään mitään, aivan kuten Laurau kirjoitti. Vauvoja ja lapsia on lähisuvussa ja niitä tykkään paijailla, mutta tosiaan raskaana oleminen on aivan hyppy tuntemattomaan.

Laurau mainitsi myös tuon zumban. Olen harrastanut sitä ja nyt syksyllä zumbaryhmä jatkuisi. Mutta uskaltaakohan sinne mennä? Tunnilla hypitään paljon ja hiki lentää. Kyllähän niitä rankimpia liikkeitä voisi jotenkin himmailla. Osaisiko joku sanoa mielipiten tähän?

Olen aiemmin harrastanut uintia 1-3 kertaa viikossa, nyt loppukeväästä se on jäänyt pois. Tarkoituksenani olisi jatka uintiharrastusta ja lisätä siihen vielä kävelylenkkejä ja jos uskaltaa niin tuon zumban...

Kukas se sanoikaan, että laihtui edellisen raskauden seurauksena niin paljon, että aikoo nyt syödä enemmän? Mulla tilanne taitaa olla ihan päinvastainen. Veikkaan, että aikanaan neuvolan täti rupeaa marmattamaan ylipainosta. Olen nyt jo yrittänyt tehdä ruokavalionmuutoksen, makeat pois ja useampia aterioita. Mutta ei siis kuitenkaan laihdutusta, vaan muutos terveelliseempään suuntaan. Toivotaan, että pystyisin pitämään tällaisen linjan, eikä paino lähtisi hurjaan nousuun.

Huhtihurmurit kuulostaa hyvältä nimeltä, kannatetaan!

Hyvää päivänjatkoa kaikille meille onnekkaille! :)

Groselha 5+4 ?

Vierailija
52/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin uskaltaa zumbaan ja muutenkin liikkua ihan normaalisti niin kauan kuin pystyy. Kyllä sen sitten huomaa, kun ei enää jaksa tai alkaa muuten tuntua huonolta. Viimeraskauden loppupuolella huomasin kerran yrittäessäni kiirehtiä ratikkaan, että juokseminen tai edes reipas kävely ei vaan enää onnistunutkaan. Siksi aion ottaa ilon irti reippaammasta liikunnasta nyt syksyllä kun vielä ehtii. Keväällä kun on iso vatsa voi sitten vaikka uida tai mennä mammajoogaan tms.

Tuo 150 sykerajoitus tulee näköjään voimaan vasta loppuraskaudesta. Löysin yhden asiallisen oloisen jutun liikunnasta raskauden aikana:

http://www.kuntolehti.com/main.php?id=125

53/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin tänää neuvolaan ja varasin poitsun 1v3kk neuvolan. aatelin vast siel ottaa puheeks uuden vauvan ku sit ollaa jo käyty siin varhaisultraski ni tietää vähä tilanteen. mä kans kyselin hintoja ultrasta ja haitari oli 70-125€. mut siis aika isot erot kyl eri paikois mitä tos aikasemmi luinki...

olin tänää aamul pumppi tunnil ja oli taju lähtee. siis mite se yhtäkkii iski tää huono olo... mut muistelisin aika samaa edeltäväs raskaudes et kaipa tää oli odotettavis. siel mä sit väänsin rautaa naama punasen ku aattelin et kyl tää ohi menee. mut eipä oo menny ;) ite en oo käyny zumpas mut uskoisin et kaikki lajit mis on hyppyi yms. rupee merkkaan siis vaihees ku vatta kasvaa. siis tasapainoon ja ettei loukkaa. ja oon nähny mejä salil tunneilt tulevan muutamii aika pitkäl olevii odottajii, et kai ku järkeväst tekee. yks muute jumppien vetäjä veti ite tunteiki viel kaks kuukaut enne laskettuu ja sen jälkee kävi muitten tunneil. ja oli kuulemma viikko synnytyksest taas tunneilla. et voiha sitä sillaiki =)

mulla tuli viime kerral 16 kiloo, mikä on tosi pal ku normaalist oon vähä pääl 50kg. ja sain neuvolatädilt pikku "puhuttelui", et pitää syödä terveellisemmin. eikä siis uskonu etten mitää mässäilyy harrastanukkaa. mut siis mulla alko ummetus siin loppupuolel, mikä on kuulemma suht yleist. mut siis imetys kyl vei kaikki tulleetki suht nopeesti.

mä muistan mite ihana viimeks oli seurata sellasii raskauskalenterei et mitä mejä pikkusel tällä viikolla tapahtuu. et kaikki ykköstä odottavat ni nauttikaa vaa kaikest uudest ja jännäst. kyl vastaajii on jos joku askarruttaa. mut tietenki ekan kohdalla kaikki on nii erilaist =) ja huomaan et munki ois pitäny nauttii ja arvostaa ekaa odottaes et pystyy oman kunnon mukaa lepää sillo ku väsyttää. nyt meilläkin tollanen pikku durasel pupu pitää huolta et sitä lepää poitsun huoneen lattial toisen touhutes ;)

olikse huhtikuun hurmurit tai joku se nimiehdotus... kuulostaa hyvältä!

Vierailija
54/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! Liitytään nyt tänne kun kerta muitakin jo on. Vauvakuume hutikuisissa lueskellut juttuja, mutta mitään ei ole tullut kirjoteltua.

Meillä ennestään 2 lasta, poika-05 ja tyttö-08. Pitkään jo sanonut, että meidän lapsiluku on täysi, mutta kuinkas kävikään :D Hieman vielä oudot fiilikset, 3 haamutestiä nyt tehty ja täytyy jo uskoa. Tytön kohdalla kaikki testit näytti negaa, kunnes sain neuvolantätin laittamaan verikokeeseen. Väitti kivenkovaan, että apteekin testit on melkein 100 % luotettavia...pyyteli anteeksi kun soitteli verikokeen tuloksen :)

-Maiju 5+1- (25v ja mies 28v)

55/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiju84! Ja onnea plussauksen johdosta :D!!

Huomaan, että mulla mielialat heittelee aika lailla. Tänään aamulla säästyin pahalta ololta ja heti aloin kuvitella, että onko masussa jotain "vikaa" kun ei tullutkaan oksetusta.. (tämä ammuinen kuitenkin korvaantui koko päivän kestäneellä etomisen tunteella..). Niin, aamulla ennen töitä olin siis hysterian rajalla, kun menin hölmönä lueskelemaan oireitten loppumisesta keskustelupalstoille. Paha virhe!

Mutta kuten puhuitte aikasemmin, tästä pitäsi osata nauttia enemmän :D Ja olenkin nyt hokenut itselleni "Kaikki on hyvin, kaikki menee hyvin" ja kummasti on parempi olo :)

Te lapselliset, mitä ensimmäisessä äitiysneuvolassa oikein pääpiirteittäin tapahtuu? Ja jos jollain on Espoosta kokemuksia? Mietin sitä, että kuunteleeko ne sydänäänet siellä, vai pitääkö sitäkin odottaa sinne rv12 ultraan... huoh, sinnekin tuntuu olevan ikuisuus :p

Mua on laiskottanut tuon liikunnan kanssa nyt niin paljon (osan laitan etomisen piikkiin!!!), mutta kesä on ollut rankka töissä ollessa ja muuta tekosyitä :) Ehkäpä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä vaikka reippaalle kävelylenkille!

Jospa tänä yönä ei olisi yhtä kova ukkosmyrsky kuin viime yönä ja saisi kunnolla nukuttua.

Lämpimin terkuin, Heikkulin

Vierailija
56/105 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen oireita, niin sais hiukan edes varmuutta tähän hommaan. Kuten Heikkulin kirjoitti, on paha virhe lukea ja tehdä omia johtopäätöksiä. Jokainen raskaus on omanlaisensa. Toisilla oireet ovatkin vähäisiä. Olen nyt lohdutellut itseäni sillä, että esikoisen kohdalla en ollut edes vielä tehnyt testiäkään. Muistan, että ainoa oire silloin ennen +-testiä (rv6+) oli kipeät tissit. Nyt sama oire ajoittain.

Yritetään olla luottavaisia, että kaikki menee hyvin ja suurin osa raskauksista meneekin! Mulla jännitystä 17.8 asti, jolloin menen ultraan.

Haikkulin: Mulla neuvolakäynneistä aikaa jo 5 vuotta, mutta muistelisin, ettei ekalla kerralla vielä kuunneltu sykkeitä vasta rv 10 muistaakseni multa kuunneltiin. Eka neuvolakäynti oli pitkälti keskustelua ja verikoe otettiin ja pissatesti. Näin muistelisin, mutta varmasti on paikkakohtaisia eroja.

Mulla on ollut tänään valtavasti enrgiaa ja olen saanut paljon aikaiseksi kotihommia. Se on hyvä se, mutta mistä moinen?

Nyt nukkumaan. Josko tänä yönä voisi käyttää jo peittoa? Mä nukun huonosti ilman peittoa, mutta siitä ei ole voinut kuvitellakaan, kun kämpässä on ollut niin sikakuumaa. Hyvät yöt!

Vierailija
57/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! Toivotaan, että pysytään kaikki mukana loppuun asti.

Eilen sitten alkoi se pelätty ja odotettu pahoinvointi. Toisaalta on kiva, kun ainakin tuntee olevansa raskaana. Viimeraskaus, se joka meni kesken, oli täysin oireeton, joten pidän pahoinvointia oireena alkion elinvoimaisuudesta. Toisaalta kaikki raskaudet ovat erilaisia ja täysin oireeton raskaus voi olla myös täysin normaali. Ei kai pahoinvointia esiinny kuin n. 50% raskauksista? Muistan jostain tuollaisen luvun, en tiedä kuinka paikkansa pitävä on.

Tuntuu että nyt on entistä vaikeampi olla kertomatta lapselle, kun pitää keksiä tekosyitä sille, miksi äiti ei voi paistaa lettuja (koska rasvan käry oksettaa) yms.

Eilen oli kyllä lähellä, että kerrottiin tytölle. Se niin hirveästi toivoo pikkusisarusta, että se aina välillä kyselee, että äiti, milloin se vauva voisi mennä sun massuun kasvamaan.

Eilen maattiin koko perhe sängyllä ja tyttö kysyi taas, että olisiko mun massussa jo vauvaa. Sanoin, että enpä kuule tiedä, ehkä sun pitäisi kysyä massulta. Sitten ne yhdessä miehen kanssa painoivat kasvot vatsaa vasten ja huhuilivat, josko vauva vastaisi. Vastausta ei (yllättäen..) kuulunut, niin tyttö päätteli, ettei siellä vielä taida vauvaa olla.

Siitä tulee kyllä maailman paras isosisko.

Aprilli ja vauva 5+5

Niin muuten, meidän iät on 27 ja mies 30.

Vierailija
58/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko joku muukin uusi tullut lähiaikoina, nyt ei muistu pieneen mieleen, onnea kuitenkin jos oli! :D

Minä täällä odottelen edelleen sitä pahoinvointia, pienen pieniä vivahteita eilisillasta asti ollut aina välillä. Mutta voi olla ihan kuviteltua. Mulla oli viimeksi kanssa niin, että nimenomaan lettujen hajua en kestänyt ja silloin aloin sitten ihmetellä tuota huonoa oloa muutenkin. Ehkä pitäisi paistaa lettuja, niin voisi kokeilla onko nyt jotain samankaltaista havaittavissa :D

Taidanpa lähteä ruuanlaittoon... Ja huhtihurmurit kuulostaa kyllä kivalta!

Vierailija
59/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Cessulle rohkaisusta meille ensiodottajille. :) Ja Aprillivauva, sun kertomus teidän viisivuotiaasta oli niin ihana, toivotaan että pääsette pian kertomaan iloiset uutiset!

Kävin eilen pitkästä aikaa uimassa uimahallissa. Ehdin uida n. 25 minuuttia, kun iski aivan tajuton väsymys. En ole ennen kokenut sellaista uidessa, tuntui siltä, että jos olisin vielä yrittänyt yhden altaanmitan uida, niin olisin jäänyt välille... Lähdin pois ja väsymys jatkui kotonakin. Annoin periksi yhdeksältä ja menin nukkumaan. En kyllä muista milloin oisin viimeks ollut unten mailla niin aikaisin! Aamulla herätyskellon soidessa olin vieläkin kamalan väsynyt ja niinpä sit tietysti nukahdin uudelleen ja nukuin pommiin.

Tuli nukuttua viime yönä 11 tuntia, mutta silti väsymys vaan vaivaa! Lisäksi on palellut, erityisesti nukkumaan mennessä. Viimekin yönä otin nukahtamisvaiheessa toisen peiton päälle ja autossa olen pitänyt lämmöt päällä. Onko palelu normaali raskauden merkki?

Kävin aamusta verikokeissa, huomenaamuna gynelle ja kuulemaan kokeiden tulokset. Arvatkaapa jännittääkö! Kyllä mulla on kuitenkin sellainen olo, että kaikki on kunnossa. Jos kyseessä olisi kohdun ulkopuolinen, niin kivuthan jatkuisivat ja pahenisivat? Mulle ne on puolestaan vähentyneet ja miedontuneet. Tässäkin keskustelussa pari on maininnut kivut raskauden alussa, joten eiköhän tämä voi olla normaalia...? Kerron sit huomenna, et miten kävi!

T: Groselha 5+5 ?

Vierailija
60/105 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tänään myös pieniä viitteitä mahdollisesti alkavasta huonovointisuudesta kun oli useamman tunnin pala kurkussa! Toi pahoinvointi o kyllä kumma juttu kun sitä ei missään tapauksessa haluais mutta kuitenkin sitä kokoajan odottaa kun se tuo sitä varmuutta siitä että jotain siel massussa oikeesti on...!

Ekasta neuvolakäynnistä: mulla oli muistaakseni jossai rv 6 tai 7 se neuvola ja täti kyllä yritti kuunnella sydänäänet mutta ei saanu niitä kuuluviin. Se on varmaan se syy miks sitä ei mielellään tehdä ettei äidit turhaan huolestu... Muuten se olikin sitte juttelua ja papereiden täyttämistä. Hirmusen nivaskan sieltä sai kaikenmaailman lippuja ja lappuja ja oppaita! Mut se oli kyllä tosi kiva kun ei ollut mitään hajua viel mistään.

Groselhalle tosi paljon tsemppiä tulosten kuulemiseen. Hyvin se menee :)