Varovainen huhuu huuto HUHTIKUUn odottajille!
Kommentit (105)
kivaa että uusia löytyy =) tervetuloa!
mä oon töissä käyvä, nyt kyllä vielä hoitovapaalla mut palaan syyskuun loppupuol takasin. mietinki tossa just et en ehkä hirmu pitkää kyl kerkee siellä sit olemaan ;) ja kiva heti palattuu sit ilmotel pomol taas jääväni pois... jaiks... hyvä puoli kyl on et sinne asti päästes on jo 12 viikkoo menny et voi heti ottaa puheeks eikä peitellä. viime kerrast mul meinaa iha yhtäkkii ilmesty vatsa just siin 12 viikon kieppeil. siis nii selväst et moni jo kehtas kysyy suoraa. ku must oli hauska viimeks huomaa et moni kyl huomaa et oot raskaana mut ei kehtaa sanoo mitää ettei käviskää nii et on vaa kesälomal vähä syöny enemmä =)
ei tosiaa kodinhoidontuki järin paljoo oo millä itekki oon tässä ollu. mut jotenki tuntuu et mä maksaisin kyl aika pal siit et sais vähä "todemman" tuntuseks sen et tuleeks meil vauva... mut siis 4d:tä suosittelen kyl sinne asti päässeil. oli meinaa tosi hienoo nähä iha ihmisen näköne tyyppi siel . ei siis pelkästään sukupuolen takii, vaik me kyl seki haluttiin tietää ku huomasin et vauvakamat oli aika pal jaettu vaaleenpunasii ja vaaleensinisii. et sellast neutraalii oli yllättävän vähä.
olin aatellu about samaa aikaa olla kotona kun nytkin. jotenki toi kevät on kiva aika saada vauva ku pääsee enne kesää vatsasta eroon (esikoinen synty toukokuus). ja heti ulkoilee huoletta ku on lämmin. ainut et puin meidän ekal ulkoreissul iha järjettömäst vaatet pikkusel pääl ja opin kantapään kautta =)
Mäkin nyt sitte kerroin äitille :) Ihanaa saada kerrottua jollekin! Mä oon kans sitä mieltä että läheisten kanssa jaetaan ilot ja jos on surua tullakseen niin sekin. Huomenna kerrotaan anopille ja miehen mummolle kun nähdään.
Mä oon juuri palaamassa töihin osaviikkoa tekemään. Vitsailinkin mun työkaverin kans joskus aiemmin et oon kuitenki raskaana kun tuun takas ja siltä nyt näyttää :)
On tää vaan niin ihmeellistä et ei vieläkään tunnu oikeen todelta että on RASKAANA !!
Ihanaa loppuviikkoa kaikille, myö lähetään ny pariks päivää reissuun!!
Santsuli&salamanteri
mä oon töissä, opiskelut on opiskeltu eikä ne oikein edes maistu, oon vakkari paikssa ollu nyt pari vuotta ja rtulen myös olemaan täällä siihen saaakka kunnes jään äitiyslomalle..
kerroottiin meidän läheisille siis ja myös vanhemmille, kyllä olivat iloisia meidän puolesta :)
on tämä kyllä ihmeellistä, jotenkin ei ollenkaan toden tuntuista!ehkä se tästä sitten pikkuhiljaa alkaa tuntuu :)
Tervehdys, täällä just plussannut Pansu pyörällä päästä. Kakkosta ollaan jo pian pari vuotta toivottu, mutta eipä ole siunaantunut. Esikoisemme täyttää pian jo 5 vuotta. Keskenmenon koin viime syksynä rv8. Nyt olisi suuri toive, että tämä onnistuisi ja saisimme keväällä vauvan!
Koska olin niin epävarma supermarketin liuskatestin haamuviivaan, kävin ostamassa apteekista sen CB digitestin ja sain tuloksen: RASKAANA 2-3!!! Mun laskettua aikaa on nyt kauhean vaikeaa määritellä, kun kierto on heitellyt 28-63 päivän väliä. Hoidot oli just aloitettu eli ehdin syödä tässä kierrossa ja Terolut-kuurin, mutta clomit jäi nyt ottamatta. Toivotaan, etten niitä enää tarvitsisikaan! La siis joskus huhtikuun alussa kuitenkin.
Taidan olla vanhin??? tässä porukassa eli 33v ja työelämässä olen. AnnaNanna kirjoitti, että heille tulee aika monta vuotta ikäeroa esikoisen ja tämän kakkosen välille. Älä huoli, näin on meilläkin. Ymmärrän kyllä huolesi, sillä itseänikin on tämä asia risonut. Toisaalta voi siinä olla paljon hyvääkin:)
Toivon kaikille onnellista odotusta ja toivon sydämestäni, että pysytään täällä kaikki! Nää ekat viikot on tälläista hermoilua, mutta annan silti itselleni myös luvan nauttia ja haaveilla tulevaa kevättä ja kesää 2011.
Terv. just plussannut Pansu
Olen päättänyt pitää perjantaita tasaviikkopäivänä, koska tein testin tiistaiaamuna ja koska sen ei pitäisi tunnistaa kai raskautta ennen kuin on kork. 4 päivää menkkoihin (teoriassa siis huomenna). Mutta leikitään nyt että se on tänään, niin ei mennä ainakaan kovin pahasti optimismin puolelle :)
Edelleen on joka päivä ollut mahassa kummaa juilintaa, mikä tietty vähän kummastuttaa.
Pansu: Tervetuloa! Ei mua oikeastaan kauheasti huoleta tuo ikäero, luulen että se on mun oman jaksamisen kannalta parempi kuin ihan pieni (ja muilla voi siis toki olla toisinpäin :D ) ja lisäksi poika alkaa olla jo niin iso, että on omiakin tekemisiä ja ymmärtää asioita jo ihan toisella lailla kuin olisi pienempänä ymmärtänyt. On lisäksi tässä viimeisen vuoden aikana useampaankin kertaan kysellyt pikkusisarusta, niin uskoisin, että sikäli ihan hyvä aika on nyt. Ja tosiaan kaikista paras juttu on minusta se, että pystyisi olemaan sen ekan kouluvuoden itse mukana tukemassa.
Tuntuu olevan tosi yleistä, että ihmisillä on kierto sekaisin ehkäisyn jälkeen. Minusta on tosi kummallista, kun ainakaan meidän neuvolassa siitä ei missään vaiheessa mainittu mitään, että näin voisi olla. Luulen, että meille ei tämän jälkeen enempää lapsia tule, mutta silti alkaa tunta siltä, että mitä vähemmän noita hormonivalmisteita tarvitsisi käyttää niin sen parempi. Mulla ainakin meni kierukan aikana iho ja mieliala huonoiksi. 4 vuotta käytin renkaita, mutta niistä piti luopua migreenin takia ja viime kesänä vaihdoin sitten kierukkaan. Koko sen ajan kun sitä käytin, oli tiputtelua jopa 3 vkoa/kk, joten ei tainnut ihan mulle sopiva valmiste olla :D Renkaista olisin kyllä muuten tykännyt.
Tässä jutussa ei taida olla päätä eikä häntää! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille kuitenkin!
Hyvin epävarmasti ilmoittaudun mukaan tähän ryhmään. Olen raskaana, mutta minulla epäillään kohdunulkoista raskautta. Jätimme ehkäisyn pois viime maaliskuussa ja raskaus on ollut toivottu.
Viime sunnuntaina minulla alkoi voimakkaat menkkakivut. Kärsin kivuista normaalistikin ja normaalisti kuukautiset ovat alkaneet seuraavan päivän aikana. Kuukautisia ei kuitenkaan kuulunut ja kivut olivat hyvin voimakkaita. Maanantain ja tiistain välisenä yönä heräsin järkyttävään alaselän kipuun ja päädyin oksentamaan vessaan. Aamulla tein testin, mutta se oli negatiivinen. En edes uskonut testin voivan näyttää positiivista, sillä kivut – vaikkakin normaalia voimakkaampina – viittasivat mielestäni kuukautisten alkamiseen. Paha olo jatkui ja keskiviikon ja torstain välisenä yönä oksensi kahdesti.
Eilen aamulla päätin käydä lääkärillä, ei sen vuoksi että uskoisin olevani raskaana, vaan kipuisuuden ja menkkojen tulemattomuuden vuoksi. Puhelimessa hoitaja sanoikin, että ei raskaustestiä tarvitse ottaa, kun olin jo itse saanut tiistaina negatiivisen.
Kun odotin lääkärille menoa huoneen ulkopuolella, niin kiinnitin huomiota siihen, kuinka pari muuta lääkäriä (eikös ne pitkätakkiset ole lääkäreitä?) käväisi huoneessa ennen kuin minut pyydettiin sisään. Lääkäri oli kandi, varmaan minun ikäiseni tyttö. Ensin keskustelimme oireistani, jonka jälkeen lääkäri kertoi, että hänen on tehtävä sisätutkimus minulle. Siinä vaiheessa sydän meni kurkkuun, mutten ymmärtänyt oikein mitään. Sitä ennen lääkäri kuunteli sydäntäni ja keuhkoja ja paineli vatsaani. Sen jälkeen menimme takaisin istumaan pöydän ääreen, lääkäri otti testituloslappuni käteensä ja aloitti ”Tilanne on nyt tällainen...”. Siinä vaiheessa päässä jo surisi, oliko mulla joku kasvain, tulehdus vai mikä... Pissanäytteessä ei ollut mitään vikaa, verikokeissa valkosoluarvot oli hieman koholla. Samalla otettiin raskaustesti, joka oli positiivinen. Tämä kuullessani rupesin hämmentyneenä itkemään. Minäkö raskaana! Eihän mulle edes pitänyt tehdä raskaustestiä! Lääkäri toppuutteli, että tilanne ei ole varma, mutta kyseessä saattaa olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Jotenkin se tuntui omasta mielestänikin järkevälle(?) ratkaisulle oireisiini. Vaikka enhän minä ees tiedä tarkalleen, mitkä oireet siihen liittyvät!
Sisätutkimuksen jälkeen lääkäri laittoi minut jatkotutkimuksiin samana päivänä. Jatkotutkimuksisssa minulta otettiin hcg-arvo, joka oli 245, vai olikohan 275... Ultrassa ei näkynyt mitään, mutta limakalvot olivat paksuuntuneet. Lääkäri antoi ajan ensi viikon torstaille uuteen tutkimukseen ja uuteen hcg-arvon mittaamiseen. Mutta hän sanoi, että limakalvojen paksuuntuminen viittaisi normaaliin raskauteen.
Eli tällainen hyvin epämääräinen tilanne minulla... Harmitti, kun en ollut saanut kokea plussan ilmestymistä raskaustestiin, joten ostin testin ja todistin itsekin plussan! :)
En oikein osaa ajatella tällä hetkellä mitään, ensi viikon torstain jälkeen ollaan varmaan viisaampia. Yritän hillitä itseäni, mutta: olen raskaana!!!!! Eikä pahoja kipukohtauksia ole nyt tullut, tosin jatkuva jomotus on päällä.
Ihme jos joku on jaksanut lukea tänne saakka, heh... Lueskelen mielelläni muiden kirjoituksia ja voin itsekin kertoa kuulumisia. Olen 25 ja mieheni on 28.
varasin ultraan ajan vajaan kolmen viikon päähän. ottaa nyt ainaki varman pääl et jotai näkyis ku pitäis olla 7+5 sillon. toivotaan hyvää ja sit mä uskallan ehkä vähän huokasta ;)
olipas sulla groselha vähä erikoisempi raskauden selviiminen ;) toivottavast kaikki on hyvin!
onpa kiva kuulla kaikkien tarinoi mitä on taustalla. toivottavast tosiaa pysytää kaikki mukana. itseasias tälläne "nimettömänä" kirjottelu on aika jännä ku kaikist kehkeytyy joku kuva päässä. tiekkö sit vastaako yhtää todellist =)
hyvät viikonloput ja voidaan paksusti!
Groselha: peukut pystyyn, että massussa on kaikki niinkuin pitääkin!!
Mä itse opiskelen täyspäiväisesti (viikonloppuisin aherran kaupassa, kuten nyt kesänkin...) Opiskeluista on helposti pidettävissä ainakin vuoden tauko, luultavasti en vaan malta olla niin kauaa pois, sillä nautin suunnattomasti tästä alasta!! Musta tulee siis luokanopettaja, kunhan sieltä valmistun :D!!
Huolia on tähän asti herättänyt se, että mä olen siis kaupassa töissä ja tällä hetkellä hedelmä&vihannes osastolla. joudun siis jatkuvasti nostelemaan 15-20kg laatikoita yms. Voiko tuollainen nostelu aiheuttaa vaaraa masuasukille?? Olen kuitenkin tuota työtä tehnyt jo muutaman vuoden, nyt kesän kokoaikaisesti... Saan syyskuussa siirron kassalle, mutta siihen asti pitäisi sinnitellä.
Onko teillä muilla kokemuksia/ ohjeita fyysiseen työhön alkuraskaudesta?
Tänään ilmeni töissä uusi oire: itkuuisuus. Puuhastelin siinä omiani, kun kohdalleni sattui hiukan hankala asiakas. Sain pinnistettyä ja asian hoidettua loppuun, mutta oli tilanteen jälkeen pakko jousta vessaan itkemään :p Hetken siinä ulvottuani mua rupesi kauheasti naurattamaan hölmö käytös ja tajusin sen johtuvan hormooneista. Kuinka mukavaa. Sitten raahauduin takaisin töihin itkuisen näköisenä ja sinnittelin työpäivän loppuun asti (eipä itkettänyt kotiin lähtiessä enää :D) Hassua....
Näin itkuisin tunnelmin toivotan kuitenkin oikein iloista viikonloppua kaikille!!
T. Heikkulin
tuossa tekstissäni toivottaa lämpimästi uudet tervetulleiksi :)!!
cessu: varasitko ajan varhaisultraan?
miten muut, ootteko ajatelleet käydä? puhuin mun äidin kans, ja sillä on ollut monta keskenmenoa, niin vähän alkoi itselläki huolettaan.. se on kuulemma perinnöllistä, että tulee vaikka kohdun ulkoisia raskauksia.. toisaalta, äiti kertoi, että kun hällä on aina ollut verenpainetautia sun muuta, niin ne on vaikeuttaneet raskautumista. Kuiten tästä ajasta pitäis nauttia, mutta pelko hiipii takaraivoon..
Millähän viikolla pikkunen möykky näkyy masussa, jos on näkyäkseen?
Joku kirjotteli omasta kokemuksestaan täällä, miten oli ollut kivuliaaat vatsakivut ja epäiltiin kohdunulkoista: Toivottavasti kaikki on hyvin ja asiat selkenee!
Vatsa on oudon tuntuinen, jotenki munasarjojen kohdalta tuntuu painetta ja maha muutenkin oudon tuntuinen. Onko muilla mitään samankaltaista tuntemusta?
Tervetuloa uusille :)
Ja toivotaan oikein kovasti, ettei ole mitään vialla!
Varhaisultrasta: Mun mielestä ennen viikkoa 6 ei ole juuri mitään nähtävää, joten sitä ei kai aikaisemmin kannata edes tehdäkään, ainakin tällainen mielikuva on mulla. Itse ajatteli, etten mene ainakaan yksityiselle, mutta yritän neuvola-aikaa varatessa kinuta jonkin tarkastuksen tuon kierukan jälkeisen epäsäännöllisen kierron takia :)
Mahakivuista: Mulla on tosiaan testin jälkeen joka päivä vihlonut ja jomottanut mahaa. Jollakin tavalla erilaista kuin menkkakivut. Muistaakseni viimeksi oli jonkinlaista vastaavaa ainakin viikoilla n. 6-7. En ihan varmaksi muista tuota ajankohtaa.
Itkuisuudesta: Katsoin tänään pojan kanssa robottielokuvaa ja ainakin kahteen kertaan meinasin alkaa itkeä, kun oli mukamas joku tosi vaikuttava kohtaus :) Edellisestä raskaudesta en tuollaista vaikutusta muista olleen...
Mulla on näköjään taipumus kirjoittaa romaaneja, mutta toivottavasti se ei haittaa :D Minusta on kanssa kauhean kiva lukea toisten kuulumisia.
Kiva että joukko kasvaa.
Groselhalle tsemppiä, toivotaan että kaikki on hyvin!
Fyysisestä työstä senverran että mulla ainakin oli ongelmia vasta raskauden loppupuolella kun selkä ei meinannut kestää. Alussa pärjäsi ihan niinkuin ennenkin, tai ehkä sillonkin alaselän jomotusta tuli herkemmin. Uskoisin heikkulin että tunnet kyllä itse jos alkaa olemaan liian raskasta tai vaarallista masuasukille..
Mahakivuista: mulla myös nippailee ja vihloo massua pitkin päivää. Ekassa raskaudessa oli myös samanlaista oloa, nippailut muistaakseni loppui sit kun pahoinvointi alkoi...
Mites olis, joko pistetään oma kuukausipino pystyyn (tyyliin huhtikuiset elokuussa) ? Olisko nimiehdotuksia? Noissa vanhoissa pinoissa on ollu muistaakseni ainaki huhtikuun hanit tms.
Niin ja mitäs kaikkia tietoja laitetaan esittelyihin?
Kiitos kaikille tsempeistä! Huonovointisuus on jatkunut, taas viikonloppuna heräsin öisin kipuun molempina öinä. Sain kuitenkin hillittyä oksentamistunteen ja särkylääkkeetkin pysyi sisällä. Oon syöny pelkästään Panadolia, muut särkylääkkeet on lääkärin mukaan kiellettyjä.
Mikäköhän pesänrakennusvietti tai muu vastaava mulle iski tänään! Kävin mattolaiturilla pesemässä maton, moppasin, pesin kylppärin, pesin pyykkiä ja tein oikein hyvää ruokaa... Kauhea energia ollut päällä! Ja mä kun oon ymmärtänyt et sitä pesää ruvetaan rakentamaan vasta viimemetreillä, heh... :)
Lääkäri meinas laittaa mut jo nyt maanantaina mittaamaan hcg-arvon uudelleen, mutta menenkin torstaina gynelle ja siellä vasta mitataan tuo hcg uudelleen. Pitää nyt vaan odottaa sinne torstaille, en millään malttais. Toivon mukaan on noussut normaalisti. Eikös sen pitäis kaksinkertaistua aina parin päivän välein tai vastaavaa?
Olimme viikonlopun saaressa ja nautimme kesäloman viimeisistä päivistä. Hassua, miten sitä välillä aina huomaa jo kuvittelevansa seuravaa kesää. Ensi kesänä meitä toivottavasti matkustaa veneellä saareen kesää viettämään jo 4:)Oi, se olis niin ihanaa...
Silti täytyy myöntää, että pieni huloi tässä alkuraskaudessa on. Mulla oli melkein vuosi sitten niin, ettei pikkuisen sydän lyönyt:( Varaudun siis kaikkeen, mutta samalla haluan sanoa, että suurin osa raskauksista etenee täysin normaalisti. Huomaan mieheni olevan astetta varovaisempi nyt tämän raskauden kohdalla. Hän on selvästi huolissaan, että onko kaikki hyvin. Oireina mulla ei vielä oikeastaan ole muuta selvää, kun arat rinnat. Tänä aamuna sain mieheni kyynerpäästä rintaani, kun hän vaihtoi kylkeä ja huusin ääneen. Niin arat ne nyt ovat. Myönnän, että herkällä fiiliksellä myös mennään. Millaisia oireita muilla?
Groselha: Toivotaan, että kaikki on hyvin. Mun lähipiirissä on ollut kohdun ulkopuolinen raskaus ja hänellä hcg-arvo nousi heti huiman korkeaksi siis se oli tuhansia. En osaa sanoa, että onko se tavallista, mutta näin ainakin hänellä. Kivut olivat tosi kovat. Pidän peukut pystyssä! Kerrothan heti kuulumiset, kun jotain selviää.
Olen varaamassa varhaisraskauden ultran. En kuitenkaan uskalla mennä kovinvarhain, kun silloin voi käydä niin, kuin mulla ekassa raskaudessani. Luulin meneväni rv7, mutta hadelmöittyminen olikin tapahtunut luultua myöhemmin, enkä saanut kovin helpottavaa oloa siltä käynniltä. Lääkäri kirjoittimulle äiiyskorttiin: Kohdun sisäinen raskaus eli raskauspussi löytyi, Sikiön elossa oloa ei voida varmistaa. Tällaisen kortin kanssa sitten menein ekaa kertaa nauvolaan ja olin tosi surkeana, kunnes viikolla 10 neuvolassa kuulimme ekat sydänäänet. Koska kiertoni on ollut kovin sekaisin pillereiden lopettamisen jäljiltä, niin taidan varata ajan vasta n. rv 8-9. Silloin luulisi jotain näkyvänkin.
Nyt alkaa terveellinen elämä. En ole kesällä harrastunut lainkaan liikuntaa. Ainakin 3 kiloa on tullut. Harmittaa, kun just kovalla vaivalla sain keväällä pois 5. Nyt täytyisi pysyä hieman tiukkana tämän raskauden aikana, ettei ihan karkaisi käsistä tämä. Mulla siis liikakiloja n. 10 jo valmiiksi. Miten aiotte liikkua odotusaikana? Millaisia lajeja suositte?
Terv. Pansu
Täällä olisi yksi onnellinen odottaja lisää :) Lauantaina tein testin ja näytti 2-3 viikkoa. Lopetin minipillerit kesäkuun alussa, jonka jälkeen tuli tyhjennysvuoto. Kierto meni vähän sekaisin niistä.. Eli viikolla 4 tai 5 ollaan. Aateltiin mennä varhaisultraan parin viikon päästä, kun halutaan tietää koska alkanut.
shellie: joo, varhaisultraan varasin =)
mä just mietin tossa ku viimeks mul taidettii sanoo et raskaana syke ei sais nousta paljoo päälle 150. mut et voi miettii lähtökunnon mukaa et jos tekemine tuntuu hyvält. mut siis oon käyny pitkää spinningis ja bodypumpis ja viikon sisäl oon kyl huomannu ettei oo ollu nii hyvä olo tehdä. (spinnis lähinnä, pumpis ei syke nouse). mut siis jos oikeest syke ei sais nousta yli 150 ni eihä spinnis oo järkee käydä ollenkaa. ku heti alkulämmittelyn jälkee se sinne nousee. on mulla nyt ongelmat ;) mut siis meinaan käydä, mut en ota rankimpii iha nii tosissani.
mä kuulin tänää "salaisuuden" mitä en sais viel tietää: mun miehen veljen vaimo on myös raskaana, about viikkoo mua edellä =) ja meillä on esikoiset syntyny myös suht lähellä, 4kk ikäeroo. et serkukset on kaikki toivottavast sit suht lähekkäin. aika hassu!
Mulla ois tarkoitus käydä lenkillä (kävellen luultavasti) ja vesijuoksemassa. Ehkä pyöräillä joskus. On päässyt kuluneina vuosina kunto tosiaan aikalailla alas ja nythän sitä olisi järkevä koittaa vähän kerrassaan parantaa. Mulla on edellisen raskauden jälkeen tullut kymmenkunta kiloa lisää, erityisesti siinä vaiheessa kun lopetin imettämisen. Ei se vielä ylipainoa ole, mutta jos tämän jälkeen ollaan samoissa, niin sitten mennään jo yli... Että jotain tarttis tehdä. Suurin ongelma lienee kyllä ruokavalio, mitä sitäkin epäilemättä kannattaisi petrata tässä samalla. Luultavasti pitäisi lisätä kasvispuolta ja vähentää ainakin vaaleita viljoja ja perunaa kun pakkaavat turvottamaan.
Katselin vanhaa neuvolakorttia ja huomasin, että olenkin silloin testannut vasta 5+4 suurinpiirtein. Sinnekin siis ainakin viikko vielä matkaa... Pahoinvointia tässä odottelen, närästystä jonkin verran on ollut, mutta liekö johtuu paprikasta vai tästä :D
Näin taisi päästä käymään; tulin raskaaksi. Yritystä ei ole ollut ja oli suorastaan, no, yllätys että näin kävi. (Toisaalta, tyhmemmänkin pitäisi tässä vaiheessa tietää että voit tulla raskaaksi jos et käytä ehkäisyä!)
Tänään tein testin reilun viikon epäilysten jälkeen; rintoihin koski, väsyttää, kauhea nälkä koko ajan, pissattaa koko ajan..ja tänään,kun yritin syödä kanasalaattia nälissäni ja alkoi oksettamaan, päätin vihdoin tehdä testin kun menkkoja ei näy eikä kuulu.
Tässä sitä siis ollaan. Olemme molemmat tosi onnellisia tästä, vaikka aamulla kävi jo pieni ahdistuspelko päällä, että mitenhän tässä käy ja miten meidän tulevaisuudensuunnitelmien nyt käy..mutta tämä on ihana rakkauden lahja, ja toisaalta; kerta ei olla jaksettu tarpeeksi huolehtia ehkäisystä, niin ehkä me ollaan salaa toivottu tätä uutista jo jossain alitajunnassa. Kaksipiippuinen juttu.
En tiedä raskausviikoista juurikaan, veikkaan ehkä 6vkoa..ensimmäinen lapsi siis tulossa (jos ei tästä viestistä sitä voinut jo päätellä:D) joten päätin liittyä tänne keskusteluun, jotta saan vähän vertaistukea ennen kun uskalletaan kertoa äideille ja muille..
Jännää aikaa tämä on. Välillä sattuu kohtuun ja "kouraisee" ikävästi, muistuttaen siitä että joku yrittää sisälläni kehittyä..odotan pelolla aamupahoinvointeja, huii..
Nyt nukkumaan! Ihanaa odotusta mammoille :)
Ensinnäkin: onnea Laurau!
Liikunnasta: mun täytyy kyllä myöntää, että kun ikää on tullut vähän lisää ja muutettiin toiselle paikkakunnalle, uuteen paikkaan, missä ei ollut ennestään yhtään tuttuja, kiloja alkoi tulemaan.. olen kyllä vielä ihan normaalipainoinen, mutta vatsalla on ylimääräistä! Koiria kyllä ulkoilutan ja käydään miehen kanssa pyöräilemässä, mutta aika vähän. siispä nyt ryhdistäydyn!
Varhaisultrasta: Soitin muutamaan paikkaan ja olin lentää perseelleni kun kuulin hintoja! Hintahaarukka oli 130-170 euron väliltä!!!!!! mitä rahastusta. Taidamme siis jättää varhaisultran väliin ja käytetään se raha sit 3d ultraan, vai oliko se 4d...
Oireilua?: Mies huomasi erot rinnoissa, ne ovat menneet jotenkin kovaksi ja rauhaset on selvästi näkyvillä. Nännejä myös pistelee xD Töissä huomaan olevani tosi väsynyt.
Kahvinjuonti: vähän epäilyttää, ku jotku sanoo että saa juoda vähän, ja jotku sanoo ettei saa! mun on pakko saada aamukahvit, muten kyllä pärjään. mites muut? onko kahviholisteja?
Mä haluisin tietää ikähaarukkaa teistä?? :)
Mä oon itse 23 ja mies 27.
Unohdin edelliseen viestiin laittaa tervetulotoivotuksen taas uusille!
Mulla ois mahdollisesti jatko-opinto/tutkijan paikka tarjolla nyt valmistumisen jälkeen. Se tässä nyt vähän sekoittaa hommaa, kun kuitenkin ihan kohtuullisen äippäloman haluaisin pitää. Mutta tällä hetkellä ainakin pitäisin vuodenvaihteeseen asti, mutta mahdollisesti jopa kesälomien yli. Poika menee ensi syksynä kouluun, niin ainakin sen ekan lukukauden haluan olla kotona ja katsoa, että pääsee hyvin alkuun :) Sikäli hyvään kohtaan osui kyllä tämä raskautuminen. Ja tottahan toki sitä ollaan rantakunnossa ;D Muuten on sitten mentävä töihin melko pian, jos niitä vain saa, koska seitsemisen vuotta on nyt miehen rahoilla eletty :( Minusta olisi kiva, jos hän haluaisi jäädä kotiin myös hiukan pitemmäksi aikaa, mutta on osittain opetustyössä (hankala ehkä järjestää) ja ajattelee luultavasti, ettei pärjätä kunnolla, vaikka minä siinä vaiheessa jo töissä olisinkin.
Minäkin ajattelin, että kertoisi pojalle vasta ekan ultran ja noin sen 12 viikon jälkeen, jospa silloin olisi jo melko selvillä vesillä.