TYTTÖvauvan ja POIKAvauvan merkkejä raskausaikana?
Eroaako raskausajat oikeasti toisistaan, voiko joidenkin oireiden perusteella tietää, kumpaa sukupuolta vauva on?
Sain elämäni ekat maksaläiskät naamaan nyt raskausaikana ja joku "tiesi" heti sanoa, että tyttövauvaa odotat.
Millasia "merkkejä" sulla on ollu?
Vauvansyke?
Ruokahimot?
Ärtyneisyys?
Vauvan potkuttelut?
Yms.
Kommentit (43)
Varmasti huuhaata, mutta minun, sisarusteni, mieheni ja miehen sisarusten kohdalla ollut oikeassa jokaisen kohdalla :D
Googlaa tai koita linkkiä http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
kiinalainen on pitänyt kaikkien läheisten kohdalla paikkansa:)
Omissa tyttöraskauksissani merkkejä:
- toisessa linea negra, toisessa ei
- pahoinvointia ei kummassakaan
- mahan muodot erilaisia, toinen oli "poikamaha". Kiloja tuli reippaasti molemmissa, melkein 30.
- Makeanhimo aivan älytön, toisaalta myös suolaisen, mutta makeanhimoa ei normaalisti ole lähes ollenkaan.
- Molemmista tuli finnejä ja kaikenmaailman näppyjä, sekä hirveitä liitoskipuja ja muuta raihnaisuutta
sykkeet ollu aika tasan siinä 140, ekassa himpun verran korkeemmat.
mutta itselläni on takana kaksi raskautta, ja ne ovat olleet keskenään niin erilaisia, että tokalla kerralla olin jo varma siitä, että sukupuoli on toinen kuin ekassa. Näin olikin.
Ekassa ei ollut mitään oireita, paitsi linea negra ja luomet lisääntyivät aikalailla. Ja syke sikiöllä oli tuossa 138-140 yleensä. Poika siis tämä ensimmäinen.
Tokassa raskaudessa naama oli koko ajan täynnä finnejä, iltapahoinvointi oli aika ikävää 3 ekaa kuukautta (en oksentanut kun en tehnyt iltaisin muuta kuin makasin sohvalla, muutoin olisi laatta lentänyt...). Linea negraa ei ollut. Sykkeet tuossa 150 paikkeilla yleensä. Arvasin jo ennen rakenneultraa, että on eri sukupuolta kuin ensimmäinen.
ei pahoinvointia, ei 'mahaviivaa', syke alle 140, ei finnejä..
eli ei noista kyllä MITÄÄN voi päätellä..
mullakin toi kiinalainen kalenteri piti paikkansa :D
Ja kaikki "omat fiiliksetkin" menneet ihan päin honkia. 1 tyttö, 3 poikaa. Tytöstä ehkä lievin etominen, mutta muuten ihan metsään kaikki uskomukset. Esim. tytöllä olikin matalin syke, tumma viiva tuli kaikista paitsi tästä viimeisestä pojasta.
Ja kaikki "omat fiiliksetkin" menneet ihan päin honkia. 1 tyttö, 3 poikaa. Tytöstä ehkä lievin etominen, mutta muuten ihan metsään kaikki uskomukset. Esim. tytöllä olikin matalin syke, tumma viiva tuli kaikista paitsi tästä viimeisestä pojasta.
Tän kun olisi tiennyt siinä tekovaiheessa :D
ja yhdenkään kohdalla tuo kiinalainen kalenteri EI pitänyt paikkaansa. Ei paljon uskomista tommosiin..
... kun aiemmin siis poika ja kolme tyttöä, nyt viides raskaus ja niin totaalisen erilainen olo kuin tyttöjä odottaessa.. jaksan paremmin, ei pahoinvointia.. vaikka olen oksentanut aivan mielettömästi tyttöjäni odottaessa ja pitkään. Ei myöskään närästystä poikia odottaessa.. kun jo raskauden alkuvaiheessa tytöistä tuli. Mahan muoto on riippuvainen lantiostani johon EI mahdu kukaan.. eli maha on kuin tykinkuula joka raskaudessa... ja poikia on sen perusteella minulle veikkailtu myös jokaisesta kolmesta tytöstä. Linea negraa ei ole ollut koskaan.
Ruoanhimoja ei juuri yhtään nyt... sekin ihan outo olo.. kun viimeiset kolme kertaa täysin himojeni orja..
Esikoiseni on poika. Vatsan muodosta jotkut niin arvasivatkin, sykkeet puolestaan olivat kovin korkeat ja pahoinvointi runsasta joka jatkui vielä lapsivesien mentyäkin. Poikani syke oli korkea VSD:n ja takypnean takia joista nyt parantunut. Nyt kuopusta odotan, ultrassa näyttäisi toinen poikavaavi tulevan vaikka vatsanmuotoa sanottu tyttömahaksi, nyt istukka edessä kun taas esikoista odottaessa istukka oli takana mikä vaikuttaa vatsan muotoon
Oireet tytöstä:
- kova pahoinvointi rv16 asti
- sykkeet <145
- "tyttömaha" eli levisi sivulle
Sietämätöntä huonovointisuutta ja oksentelua kirjamellisesti alusta loppuun asti. Tyttö tuli.
Pisti hymyilyttämään tuo ensimmäisen sivun "lääkäri", joka ei ilmeisesti ole kuullutkaan NIPT-verikokeesta.
Vanhan kansan mukaan maksaläiskät kasvoissa kertoo pojasta.
Minulla on ihan erilaiset raskaudet ja ekasta tuli tyttö ja nyt odotan jälleen tyttöä ultran mukaan. Eli en usko yhtään tuohon että sukupuoli määrittelisi raskauden oireet.
Ekasta; ei pahoinvointia, linea negra, kukkiva iho, ei tehnyt mieli seksiä.
Tokasta kaikki päinvastoin.
Minulla oireet pojasta:
-pahoinvointi ja rintojen aristus rv 6-14
-olin alusta alkaen "tietoinen" siitä, että sisälläni kasvavaa poika: katsoin aina vain poikien vaatteita kaupassa ja netissä, esim mekkoja katsoessani päätäni puistatti "ei meidän pojalle". varmaankin jokin äidinvaisto?
-seksiä on tehnyt mieli samanlailla kuin ennen raskautumistakin (muutaman kerran viikossa)
-iho hyvässä kunnossa
-mieleni tekee enimmäkseen makeaa, en ole ikinä ollut ees suolaisen ystävä, ehkä sekin vaikuttaa?
-poikamaha: kasvaa hyvin keskeltä ja eteen, ei levinnyt sivuille
-ei linea negraa ainakaan vielä, nyt menossa rv 23
-navan alle on alkanut kasvaa tummaa karvaa, muuten karvan kasvu ollut samanlaista kuin ennen raskautumista
-ei närästystä
Sanotaan että jos raskausaikana tekee mieli makeaa, tulee tyttö. Jos taas suolaista, tulee poika. Ja kuulemma poikaa odottaessa, nainen on "ruma" raskauden aikana.
Minulla on kaks poikaa ja ovat pitäneet paikkansa kohdallani. :D
Olipa yllättys että pojalla oli pippeli ja tytöllä ei.
Poikaa odottaessa maha oli kauhean ylhäällä, naamaan tuli herkästi finnejä, sikiön sykkeet korkealla 150-165, ei pahoinvointia, alkuraskaudessa usein päänsärkyjä, makeaa teki mieli aivan älytön ja lihoin aivan liikaa :)
Tyttöä odottaessa pahoinvointia, maha alhaalla, sikiön sykkeet n. 140, iho pysyi hyvänä eikä mitään suurempia himoja ollut ja muutama raskauskilo tuli vaan.
Nyt kolmonen mahassa ja poikaa veikkaan oireiden suhteen :) Ja tyttö/poika tunne on ollut vahva joka raskaudessa ja ne on pitäny paikkaansa :)