Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYTTÖvauvan ja POIKAvauvan merkkejä raskausaikana?

Vierailija
26.07.2010 |

Eroaako raskausajat oikeasti toisistaan, voiko joidenkin oireiden perusteella tietää, kumpaa sukupuolta vauva on?

Sain elämäni ekat maksaläiskät naamaan nyt raskausaikana ja joku "tiesi" heti sanoa, että tyttövauvaa odotat.

Millasia "merkkejä" sulla on ollu?

Vauvansyke?

Ruokahimot?

Ärtyneisyys?

Vauvan potkuttelut?

Yms.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran vauvan hormoneja pääsee äidin verenkiertoon, mutta määrä on niin vähäinen, että on mahdotonta, että se jotenkin vaikuttaisi. Muutenhan voisimme esim. äidistä otettavan verikokeen avulla määritellä vauvan sukupuolen.

terv. lääkäri

Selvittää verikokeella. vasta luin juttua siitä jostain että sen voi verikokeesta selvittää jo alkuraskaudesta mutta sitä ei käytetä monissakaa maissa..

Vierailija
2/43 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuin tässä raskausaikana tutkimukseen, jonka tavoitteena on tulevaisuudessa äidiltä otettavan verikokeen avulla määrittää sukupuoli ja sekä se onko Downia.

Jonkin verran vauvan hormoneja pääsee äidin verenkiertoon, mutta määrä on niin vähäinen, että on mahdotonta, että se jotenkin vaikuttaisi. Muutenhan voisimme esim. äidistä otettavan verikokeen avulla määritellä vauvan sukupuolen.

terv. lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että lähipiirissäni pätee sääntö, että jos toinen raskaus on samanlainen kuin ensimmäinen, tulee samaa sukupuolta. Jos raskausoireet ovat aivan erilaiset toisessa raskaudessa, on syntyvä vauva eri sukupuolta kuin ekalla kerralla. Muita esimerkkejä mulla ei ole antaa:)

Itselläni on kaksi poikaa, odotusajat olivat täysin samanlaiset. Kummallakin kerralla rajua pahoinvointia rv 16 asti, muuten raskaudet sujuivat helposti ilman vaivoja tai ongelmia.

Minulla ei muuten ole kummallakaan kerralla ollut harmainta haisua siitä, kumpaa sukupuolta on tulossa, ei siis mitään "poikaoloa", aavistuksia tms. On kiintoisaa, miten jotkut odottajat taas tuntevat erittäin vahvasti kumpi siellä masussa köllii!

Vierailija
4/43 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesi neuvolan terkkari.

Ultrassa lääkäri näki koko ajan 2 poikaa, mutta neuvolan terkkari sanoi erilaisten sykkeiden takia että tulee tyttö ja poika.

Ja tuli tyttö ja poika.

Muistaakseni niin että tytöllä nopeampi syke.

Vierailija
5/43 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keverillani kävi noin. Eka raskaus(poika) oli helppo ja seuraava vaikea, ja toista sukupuolta tuli.

Minulla eka raskaus oli todella helppo ja poika tuli, ja nyt tämä tän hetkinen on ollut ihan hirveä. Saas nähdä kumpaa merkkiä tulee :)

Tuntuu että lähipiirissäni pätee sääntö, että jos toinen raskaus on samanlainen kuin ensimmäinen, tulee samaa sukupuolta. Jos raskausoireet ovat aivan erilaiset toisessa raskaudessa, on syntyvä vauva eri sukupuolta kuin ekalla kerralla. Muita esimerkkejä mulla ei ole antaa:)

Itselläni on kaksi poikaa, odotusajat olivat täysin samanlaiset. Kummallakin kerralla rajua pahoinvointia rv 16 asti, muuten raskaudet sujuivat helposti ilman vaivoja tai ongelmia.

Minulla ei muuten ole kummallakaan kerralla ollut harmainta haisua siitä, kumpaa sukupuolta on tulossa, ei siis mitään "poikaoloa", aavistuksia tms. On kiintoisaa, miten jotkut odottajat taas tuntevat erittäin vahvasti kumpi siellä masussa köllii!

Vierailija
7/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alle sen, niin poika.

Vierailija
8/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa tyttöraskauksissa. Kesti jopa puoleen väliin raskautta.

Vierailija
9/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kaikki poikavauvan ehdot sykkeistä mahan muotoon ja kaunis tyttö tuli. Itse en kyllä ole koskaan uskonut noihin hömpötyksiin enkä usko jatkossakaan. huoh teitä..

Vierailija
10/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin maha aivan erilainen,tullut myös se ns.karvaviiva joka kuulemma tulis ku poikaa odottaa..mut saas nähä joo ja oireet ei ole samoja kuin viimeksi.ja ruokahalut aivan erilaisia.tytön aikana himosin myös rasvaruokia nyt en. mut eihän niistä voi sanoa mitään...sen sitten saa tietää jossain vaiheessa mutta KIVAAHAN SE ON MIETTIÄ NOITA =D

Vierailija
11/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkailtiin poikaa sen takia. itselläni ei ollut. Tyttö tuli meille. Siskolle poika. :)

Vierailija
12/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla kans tytön aikana oksentelu oli tosi rajua ja kesti vaiks kuinka kauan.nyt ei

Vierailija
13/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linea negra, ei pahoinvointia, tyttö tuli.

Vierailija
14/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. lääkäri

Vierailija
15/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin tyttöraskaus oli erilainen (2poikaa+tytär): pahoinvointi, makeanhimo, hedelmien himo, maha pieni ja katosi vartalon sisään. Ei tullut myöskään ruskeeta juovaa mahaan niin kuin pojista.

Ja ystävälläni oli 3 poikaa, neljäs odotus oli ihan erilainen, tyttö tuli. Kyllä yksilöllä voi merkit kertoa, kumpi tulossa, mutta pitää olla jo niitä aiempia raskauksia. Joillakin sitten tulee poikamahasta kuitenkin tyttö...

Vierailija
16/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännitän kans kumpi tulee. Raskaudet ollu samanlaisia muuten paitsi nyt tekee mieli keveitä ruokia rasvasia enempi...

Vierailija
17/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ultrassa näkyi pippeli - poika tuli.

Tokalla kerralla ei - tyttö.

Vierailija
18/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta ollut samanmuotoinen maha.

Se viiva ollut yhdeltä pojalta ja yhdeltä tytöltä.

Pahoinvointi ollut kaikilta lähes puoliväliin, mutta yhdeltä tytöltä yli puoliväliin.

Tokan arvasin tytöksi, kun mitattiin ultrassa aina niin pieneksi.

Yhdellä pojalla oli syke aina n. 120, mutta toisella pojalla usein yli 140.

Tokaa odottaessani minulle sanoi labratyöntekijä, että katsotaanpa vain, niin pojan kanssa kotiin tulet sieltä sairaalasta. (Mahan muodon vuoksi.) Mutta hahaa, pienen tytön kanssapa tulin.

Vierailija
19/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö ja poika ja molemmista oli kamala pahoinvointi rv 16 asti. Tytöstä oli pikkunen maha ja edessä (eli tyypillinen poikamaha :D). Pojasta levisin joka suuntaan (monet taas tästä syystä sanoivat että odotan tyttöä :D). Sykkeet ihan samat molemmista.

Poikaa odottaessa söin kyllä turkinpippureita alkuraskaudesta, tyttöä odottaessa ei tehnyt niitä mieli. Molemmissa raskauksissa oli pahoinvoinnin hälvettyä järjetön makeanhimo.

Oikeastaan epäilin kuopuksen olevan tyttö vain siitä syystä että vatsani oli tosi pieni verrattuna ekaan raskauteen jossa se oli valtava.

Vierailija
20/43 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mieletön pahoinvointi koko odotusajan läpi

-vauvan syke 140-150

-linea negra

-sivuille leviävä masu

-kaikki rasvainen oksetti (jopa makkaran haju sai oksentamaan)

-hedelmiä rakastin yli kaiken!

-olin melko ärtyisä

Ja pieni suloinen poika syntyi. Kaikki veikkasivat tyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän