Jos sinun pitäisi valita, olisitko mieluummin lihava vai tupakoitsija lopun elämääsi?
Kommentit (28)
Tupakoitsija voisi ainakin vähentää :) Kokisin pienemmäksi ongelmaksi esim. 2-3 tupakkaa päivässä kuin 20 kg ylipainoa.
en tahtoisi polttaa yhtäkään tupakkaa päivässä, sitäpaitsi melkein kaikki vetävät sen askin päivässä.
mutta ei kaikki.
Itse poltin opiskeluaikoina, arkisin 0-1 tupakkaa, bileissä enemmän mutten koskaan yli 4 tupakkaa päivässä. En uskaltanut polttaa enemmän, kun pelkäsin homman lähtevän käsistä. Lopetin pikkuhiljaa, ensin poltin vain bileissä ja bileidelyn vähetessä tupakka jäi lopulta pois kokonaan.
en tahtoisi polttaa yhtäkään tupakkaa päivässä, sitäpaitsi melkein kaikki vetävät sen askin päivässä.
ja sitten tupakoitsija. Tiedän, että myös lihavuus on riski sikiölle mutta olen ymmärtänyt, että kyseessä on raskausdiabeteksen lisäksi lähinnä vaikeus raskautua tai keskenmenon riski. Raskausdiabetes minulla jo oli, kun isälläni on diabetes, ja raskauden jälkeen kiloja jäi ylimääräisiä 10, joten toiset 10 ei tunnu missään. :)
Tupakoija en haluaisi olla ainakaan raskaana ollessani, sillä kaverini äiti tupakoi raskautensa ajan, ja kaverini on siitä kärsinyt (vaikka ei mitään suoria siitä johdettavia sairauksia olekaan). Mutta vanhempana se ei niin haittaa, jos kummiskin olisi hoikka. :) Vanhenee tietty nopeasti mutta eivätkö kilotkin tuo lisää ikää.
Täytyy olla todella yksinkertainen jos ei usko tupakan olevan suurin yksittäinen vaaratekijä terveydelle.
Googlettakaa vaikka tietoa, miten paljon erilaisia karsinogeenisia kemikaaleja tupakka sisältll!