Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanaolevat tupakoitsijat, poltatteko avoimesti muiden ilmoilla vai "piilossa"? (ov)

Vierailija
25.07.2010 |

Ja oletteko olleet rehellisiä neuvolassa tupakoinnistanne?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini poltti raskausajan, ja synnyin 2 viikkoa la:n jälkeen painaen 4,6kg. Olin korvikevauva ja kuulema huusin elämäni ensimmäiset kuukaudet.

Kehityin normaalisti, ja jopa ikäluokkaani edellä, koulukin meni hyvin. Ei allergioita tai ihottumia.

Alle parikymppisenä sairastuin kuitenkin skitsofreniaan (sairastumisen yhteydessä psykologit tutkivat laajasti ja sain kuulla kognitiivisten kykyjen olevan erinomaisia, ja äon 136). Nyt olen tk-eläkkeellä.

Tupakoivan äidin lapsena, mietin joskus vaikuttiko se? Vai olisinko sairastunut kuitenkin.

Vierailija
42/42 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta sitten aloin odottaa esikoistani, lopetin tupakoinnin heti kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Lapsi ei ollut suunniteltu enkä oireista huolimatta uskonut olevani raskaana ennen sitä testiä. Mulle on aina, ihan aina, ollut itsestäänselvää ettei lapsia altisteta tupakalle (oma äitini on aina ollut tupakoija ja lapsena inhosin kun äiti haisi röökiltä). Ennen raskautta poltin aika paljon, saattoi mennä aski päivässä.

Yllättävän paljon näkee naisia maha pystyssä ja rööki huulessa, tai vanhempia työntelemässä vaunuja ja puhaltelemassa savua suoraan sinne vaunuihin/rattaisiin. En tajua mikä niitä ihmisiä vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi