Raskaanaolevat tupakoitsijat, poltatteko avoimesti muiden ilmoilla vai "piilossa"? (ov)
Ja oletteko olleet rehellisiä neuvolassa tupakoinnistanne?
Kommentit (42)
Heti kun joku argumentoi asiallisesti ja fiksusti niin keskustelu tyrehtyy sitten siihen.
Nielaisitteko kielesi, tai siis katkoitko sormesi, 28??
Harmittaa pienten ihmisten alkujen puolesta. :( Laittaisitteko nikotiinia syntyneen vauvan verenkiertoon, ja vieläpä enemmän kuin itsellenne?
http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=3…
ja eivät tiedä. Pelkään, että jään kiinni. :(
Ja neuvolassa olen ollut rehellinen. Poltan askin kuukaudessa.
Neuvolassa eivät pitäneet määrää kovin pahana, kannustivat toki vähentämään/lopettamaan.
Joskus vilkaisen tuijottajia takaisin, mutta parasta on vain jättää huomiotta.
-3-
ja en halua läksytystä.
No tästä kyllä saat läksytystä, ja ihan itseaiheutetusti. Jos et halua läksytystä, et polttaisi. Polttiko sun äitisi kun odotti sua?
poltin raskaana ollessa n.5 päivässä. Mutta lopetin toukokuussa kokonaan ja vauva syntyi syyskuussa. kerroin neuvolassa ihan asiallisesti että en oo kokonaan pystynyt lopettamaan(poltin ennen siis askin päivässä). En todellkaan polttanut muiden nähden. Häpesin sitä niin paljon etten voinut lopetta että ei olisi tullut mielnkään tuolla maha pystyssa keskella kaupunkia kessutella j vielä mulkoilla ihmisiä pahasti! etköhän ole mulkoilusi 3 ansainnut!
Ja missä sanoin mulkoilevani takaisin? Puhuin vilkaisusta, en mulkoilusta.
-3-
päivässä menee 3 ja en usko sen olevan pahaksi.
Yhden sikarin poltin, en edes henkeen vetänyt, serkun häissä kesällä. Sain kamalat haukut sukulaisnaiselta kuinka kamalalta näytän!!
Haukuin sitten sitä naista takaisin ettei kyllä itsekään mitenkään hehkeä oo :)
ja mulle ois voinu hyvin sanoo ettei raskaana olevan kannata polttaa tms, mutta se että näytän kamalalta niin hoh.
Monesti kyllä nolottaa ostaa miehelle tupakkaa kaupasta, samalla kun ostan ruokaostokset koko perheelle. Jotkut myyjät katsoo, kukaan ei ole huomauttanut :) Selitysvelvollinen en ole kellekään.
Ja joo, poltin ekassa raskaudessa, neuvolassa tiesivät, poltin myös julkisesti melkein loppuun asti. Vatsa oli pieni ja näkyi vasta 30-viikkojen jälkeen, lapsikin pieni, terve kuitenkin. Tosin niin ovat muutkin lapset meillä olleet ja ihan ilman tupakkaa.
Kuristaisitko syntynyttä lastasi? Et, mutta poltat.
Jännää kun odottava äiti polytaa on se sama kuin sikiötä kuristettaisiin, se ei saa henkeä.
Mun mielestä tää pitäs kriminalisoida lakiin että tuomio tulee jos polttaa tai käyttää muita päihteitä raskausaikana. Ja lapsen synnyttyä äidille tuomio ja vauva huostaan. Ei voi olla kovin hyvä äiti jos tekee tuollaista pienelle syntymättömälle.
Sinä joka kirjoitit että et pysty lopettamaan niin kyllä pystyt kun ajattelet oman lapsen terveyttä. Tuo on vain tekosyy. Minun siskoni tupakoi ennen raskautta ja kun sai tietää olevansa raskaana niin lopetti siihen polttamisen. Aloitti kyllä lapsen synnyttyä myöhemmin uudelleen muttei ainakaan polttanut lapsen ollessa kohdussa eikä synnytyä ikinä lapsen lähellä
synnytyksen jälkeen vasta lopetin.. Tyhmää mutta minkäs menneelle mahdat..