Miksi ihmiset tankkaavat vaan 20 eurolla eikä enemmällä?
Tunnen monta tällaista tyyppiä, jotka tankkaavat aina vaan 20 eurolla. Ja sitten pian parin päivän päästä taas vaan 20 eurolla, ikinä ei enempää.
Samat tyypit pitää mua kroisoksena kun yleensä tankkaan 50 eurolla kerran viikossa. Nämä siis sen 2-3 krt viikossa sillä 20 eurolla.
Ettekö tule tosiaan ajatelleeksi, että se on ihan sama ottaako 50eur kerran viikossa vai 2-3 kertaa sillä kahdellakympillä?
Kommentit (51)
siinä on taas yksi keskustelunaihe enemmän maailmassa.
Eivät tällaiset palstat muuten menesty, jos keskustelunaiheet loppuvat.
veli on just tollainen, aina vaan tankkaa jotain 10 eurolla, kun "ei ole rahaa". Sit parin päivän päästä taas tankkaa kympillä, vaikka ei ole sitä rahaa mistään lisää tullut. Miksi ei voi ottaa kerralla vaikka 30 eurolla, en tajuu.
kertamaksuna tuntuu niin suurelta, ettei viitsi kerralla laittaa niin paljon rahaa bensaan. Tiedän kyllä että 60 euroa viikossa on yhtä paljon kuin 3 kertaa 20 euroa viikossa, mutta silti :D
ja tankin täyteen Neste express -asemalla, koska ABC:lla on niin kallista bensaa. Ja tankkaan aina "matkan varrella", en erikseen ajele tankkaamaan, ja siksi tankkauspaikka vaihtelee noiden kahden välillä. Riippuu siis siitä, tankkaanko työ- vai kauppamatkalla, eli kumpaan suuntaan kotoani lähden, tankkaanko kympillä tai parilla vai tankin täyteen.
Joskus nuorena ehkä, kun tulot oli pienet ja epäsäännölliset ja bensiksen 24 h-baarissa oli kiva roikkua, noin tuli tehtyä. Nyt tankkaaminen on niin vastenmielistä ja rahaa on, niin mieluummin tankkaan täyteen kerralla.
bensa on lopussa ja mies on unohtanut tankata. Syynä yksinkertaisesti se, että meillä mies maksaa bensat ja en jaksa käyttää omia rahoja siihen. Mä maksan suurimman osan laskuista, asuntolainan ja ruokiakin välillä. Pakko pitää huolta, että mieskin sentään jotain maksaa... ;)
Periaatteessa yhteiset rahat, mutta tuntuu, että mä maksan aina kaiken ja miehen rahat vaan menee johonkin.
mutta ajan niin vähän, että se riittääkin koko kuukaudeksi :D
ei raski tankata enempää kerralla. Ja tankkaaminen pitää hoitaa aina vasta, kun bensa on just loppumassa. Ei sillä ole mitään rahanhallintaongelmia eikä raha ainakaan niin tiukalla ole, mutta jostain sillä on piinttynyt tapa tehdä noin. Sitä ei tajua kukaan, ei edes äitini, mutta mikään ei saa sitä muuttamaan tapaansa.
ettei tankki ole tyhjä jotta sinne ei kondensoituisi vettä lämpötilan vaihtelujen takia. Tällä tyylillä pystyy pitämään tankin aina täynnä.
Kesällä tätä vaaraa ei ole, mutta tapa jää tavallaan päälle.
että käyn kuitenkin Venäjällä ehkä kerran kuussa, ja otan silloin tankin täyteen kun on halvempaa. Bensaa kuluu muutenkin aika vähän, joten ei tartte yleensä paljoa kalliilla ostaa, josko ollenkaan.
Samat ihmiset matkusti teininä kertalipuilla (koska ei ollut varaa 10 matkan lippuun). Ja käyvät kaupassa vähintään kolme kertaa viikossa kun ei ole varaa ostaa kerralla paljoa. He maksavat aina käteisellä, koska eivät voi pitää itsellään korttia, kun muuten shoppailisivat niin paljon. Tili heillä on aina tyhjänä palkkapäivää edeltävänä päivänä. Lapsille on 30 kertaa avattu säästötilit, mutta aina löytyy joku hyvä ja akuutti syy tyhjentää tilit, "jotta saadaan ruokaa tai koska pakastin hajosi" tmv. Mutta jostain ihmeestä he aina löytävät rahaa tupakka-askiin :)
tankki täyteen. Tulisin hulluksi jos pitäis joka toinen päivä tankata. 60 egen bensat riittää meillä viikoksi.
Eli muilla asemilla tankkaan 20€lla, mutta ABC:lla vedän tankin täyteen.
Olen laskenut että perheellemme se tulee vaan halvimmaksi tankata ABC:lla, vaikka litrahinta on kalliimpi. Koska siitä litrahinnasta saa tietty bonarien kautta yleensä just sen verran alennusta, mikä alentaa hinnan siihen halvamman bensiksen hintaan nähden samaksi. Lisäksi tankkaamalla ABC:lla nostetaan meidän bonuskerroin suuremmaksi, jolloin kokonaisbonus on isompi.
Lisäksi seuraan polttoaine.netiä aina kun lähden reissuun. Yleensä ABC:iden välilläkin hinnat heittelee. Jostain syystä Porissa on bensa halvempaa kuin Turussa tai Tampereella.
ja tankin täyteen Neste express -asemalla, koska ABC:lla on niin kallista bensaa. Ja tankkaan aina "matkan varrella", en erikseen ajele tankkaamaan, ja siksi tankkauspaikka vaihtelee noiden kahden välillä. Riippuu siis siitä, tankkaanko työ- vai kauppamatkalla, eli kumpaan suuntaan kotoani lähden, tankkaanko kympillä tai parilla vai tankin täyteen.
Kurja jättää autoon täyttä tankkia jos jää vaikka tielle tai joku daiju ajaa päin.
Mä en ainakaan rupee niitä bensoja sieltä tankista imemään :P
Mitä vähemmän tankissa bensaa, sitä vähemmän auto kuluttaa.
Mitä vähemmän tankissa bensaa, sitä vähemmän auto kuluttaa.
toisaalta muutaman kerran on käynyt niin, että miehen kaveri on lainannut autoa työpäivän aikana ja ajanut tankin melkein kuiviin. kertaakaan ei ole maksanut bensoista tai käynyt tankkaamassa uutta tilalle.
toisten ajeluista en viitsi bensoja jatkuvasti maksaa, joten hyvä tankata silloin pikkusummalla ja jos joku meinaa autoa lainata niin joutuu tankkaamaan itse lisää.
Minusta se on ihan outoa tunkea niitä seteleitä siihen automaattiin, kun voisi maksaa Visalla.
teillä on pieniä autoja, jos 60 eurolla saa tankin täyteen =).
on aina niin miten sattuu, että turha sitä tankkia on täynnä pitää. Tankin saa kyllä lukkoon, mutta aina mulla on toiset avaimet ja niissä ei ole tankin avainta (pitäis vaihtaa, en ikinä muista kun olen lähdössä kun tulee mieleen ja sitten en "ehdi)
Täällä ei ole mikään ihme jos joku imaisee bensat tankista tai poraa tankkiin reijän ja valuttaa bensat veke.
Sitten kun ajelen miehen autoilla niin ajelen niin vähän yleensä kerrallaan että tankkaan vain sen 20€.
Eli n.50-60€/kerta.
Enkä pidä sitä kummallisena.
Tankkaaminen on niin tylsää puuhaa, että en jaksaisi sitä yhtään enempää!