Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tankkaavat vaan 20 eurolla eikä enemmällä?

Vierailija
25.07.2010 |

Tunnen monta tällaista tyyppiä, jotka tankkaavat aina vaan 20 eurolla. Ja sitten pian parin päivän päästä taas vaan 20 eurolla, ikinä ei enempää.

Samat tyypit pitää mua kroisoksena kun yleensä tankkaan 50 eurolla kerran viikossa. Nämä siis sen 2-3 krt viikossa sillä 20 eurolla.

Ettekö tule tosiaan ajatelleeksi, että se on ihan sama ottaako 50eur kerran viikossa vai 2-3 kertaa sillä kahdellakympillä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina niin miten sattuu, että turha sitä tankkia on täynnä pitää. Tankin saa kyllä lukkoon, mutta aina mulla on toiset avaimet ja niissä ei ole tankin avainta (pitäis vaihtaa, en ikinä muista kun olen lähdössä kun tulee mieleen ja sitten en "ehdi)

Täällä ei ole mikään ihme jos joku imaisee bensat tankista tai poraa tankkiin reijän ja valuttaa bensat veke.

Sitten kun ajelen miehen autoilla niin ajelen niin vähän yleensä kerrallaan että tankkaan vain sen 20€.

Vierailija
42/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkin verran jo pohjilla. (micralla ajelen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän tankissa bensaa, sitä vähemmän auto kuluttaa.

Vierailija
44/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vissiin on vitsi??

valoja kun sillä tavalla hänen mukaansa säästi bensaa.

Säästö oli varmaankin senttilitroja satasella =D

Vierailija
45/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vissiin on vitsi??

miten niin vitsi? Tottahan tuo on. Tosin en tiedä onko kovin iso säästö verrattuna siihen, että pitää ajaa sinne tankille sitten useammin.

Vierailija
46/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vissiin on vitsi??

miten niin vitsi? Tottahan tuo on. Tosin en tiedä onko kovin iso säästö verrattuna siihen, että pitää ajaa sinne tankille sitten useammin.

Vierailija
47/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vissiin on vitsi??

Aika monella se on kuule matkan varrella

tarkoitinkin lähinnä sitä aikaa ja vaivaa, mikä siitä aiheutuu.

Vierailija
48/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tankki täynnä auto painaa enemmän ku vaik tankki puolillaan tai vähän nähemmän.

Vierailija
49/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auto kuluttaa vähemmän jos painaa vähemmän.

ja tankki täynnä auto painaa enemmän ku vaik tankki puolillaan tai vähän nähemmän.

Laskekaapas nyt arvon av-mammat tämä juttu. Keskimääräisen av-mamman auton ja kulutuksen mukaan säästöä puolella tankilla ajosta tulee ALLE 15 EUROA PER VUOSI.

Keskimäärin 100 kg lastia keventämällä säästöä polttoainekustannuksista tulee n. 5%:a. Jos ajattelee että säästö tulisi tasaisesti, niin 20 kg (=n. 20 ltr) vähentämisellä säästöä voisi tulla n. 1%. Todellisuudessa varmaankin vielä vähemmän.

Av-mamman auto kuluttaa n. 7 l/100 km ja ajoa tulee vuodessa n. 15000 km. Eli polttoainetta kuluu vuodessa 1050 litraa. Jos polttoaineen hinta on n. 1,42 niin prosentin säästö tuosta on 14,91 EUR/VUOSI. Jos vielä oletetaan että av-mamman auton polttoainesäiliö on tilavuudeltaan 40 ltr, niin hänen täytyy käydä kerran viikossa tankkaamassa (tankki puolilleen). Jos laittaisi tankin täyteen niin täytyisi käydä tankkaamassa vain joka toinen viikko.

Itse arvostan aikaani sen verran ettei tulisi mieleenikään käydä ylimääräistä 25 kertaa tankkaamassa tuon vuoden aikana säästääkseni vaivaiset 15 euroa.

Vierailija
50/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tankin 60 eurolla täyteen, meillä on 2-litrainen farmari. Tankissa siis on jo jonkin verran bensaa kun sitä aletaan tankkaamaan, vajaa nelkku, mutta koskaan ei ole yli 60eurolla tarvinnut tankata!

Vierailija
51/51 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, mun on pakko tankata vain 20€lla kerralla koska mun tankkiin ei voi enempää kerralla tankata koska muuten tulee kauhea bensan haju autoon sisälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme