Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit?

Vierailija
03.08.2010 |

Jos siipallasi olisi liikuntarajoitteinen sisarrus, joka maksattaisi muilla sisarruksillaan kuluja ulkona syömisestä ja pääsymaksuista tapahtumiin. Sisar ei itse tarjoaisi mitään missään koskaan. Hän saisi toimeentulotukea. Olisiko mielestäsi ok?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varman ihan kamalaa auttaa. Toisaalta olen nähnyt työssäni juuri tätä, että perheen vammainen lapsi erityishuomioidaan ja hän tottuu siihen. Sitten kun kasvetaan aikuisiksi ja vanhemmat eivät pysty enää auttamaan, niin apua vaaditaan sisaruksilta. Eli itsenäistyminen jäänyt huonolle hoidolle. Silloin vedotaan sääliin ja se vaan edesauttaa huonoa tilannetta.

Vierailija
2/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ketään vammaista osaisi kadehtia.

Kuitenkin lähipiirissä on eläkkeellä oleva nuori, joka tuntuu ajattelevan, että muilla on rahaa, mutta hänellä ei. Eli mielellään eläisi toisten tarjoamana.

tosiasiassa tietysti hänellä henkilökohtaisiin menoihin jää monta kertaa enemmän kuin lapsiperheessä, jossa yhdellä palkalla elää monta henkeä. Kuitenkin en osaa tästä kimpaantua, ei sitä itsekään nuorena ja lapsettomana olisi tiennt että lasten elättämnen on kallista ja se työssäkäyminen rankkaa kun on lapsia ja ylimääräistä ei ole. kaikki mitä lapsiin menee on omasta kulutuksesta pois.

mutta eihän tuota lapseton voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varman ihan kamalaa auttaa. Toisaalta olen nähnyt työssäni juuri tätä, että perheen vammainen lapsi erityishuomioidaan ja hän tottuu siihen. Sitten kun kasvetaan aikuisiksi ja vanhemmat eivät pysty enää auttamaan, niin apua vaaditaan sisaruksilta. Eli itsenäistyminen jäänyt huonolle hoidolle. Silloin vedotaan sääliin ja se vaan edesauttaa huonoa tilannetta.

Juuri tätästä mielestäni on kyse mieheni lapsuudenperheen kohdalla. Kun otin tämän asian ja sen puheeksi, että liikuntarajoitteiselle sisarukselle tehdään puolesta sellaisiakin asioita, joihin hän kykenee itse, mieheni koki tämän loukkauksena. Hänen mielestään vammaisen sisaren kuuluu saada erityishuomiota. En kuulemma kykene ymmärtämään asiaa, koska minulla ei ole vammaista sisarta. Luulen, että sisaret haluavat ostaa hyvää omatuntoa hoivaamalla tätä sisarusta.

-ap.

Vierailija
4/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntavammaiselle toimeentulotuen saajalle.

Jos meidän perheellä ei olis varaa piffata miehen siskolle mitään niin puhuisin miehelleni asiasta mut muuten mulle ei mielestäni kuulu yhtään mitä muut sukulaiset haluaa vammaisen sukulaisensa hyväksi tehdä.

Vierailija
5/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ketään vammaista osaisi kadehtia.

Kuitenkin lähipiirissä on eläkkeellä oleva nuori, joka tuntuu ajattelevan, että muilla on rahaa, mutta hänellä ei. Eli mielellään eläisi toisten tarjoamana.

tosiasiassa tietysti hänellä henkilökohtaisiin menoihin jää monta kertaa enemmän kuin lapsiperheessä, jossa yhdellä palkalla elää monta henkeä. Kuitenkin en osaa tästä kimpaantua, ei sitä itsekään nuorena ja lapsettomana olisi

tiennt että lasten elättämnen on kallista ja se työssäkäyminen rankkaa kun on lapsia ja ylimääräistä ei ole. kaikki mitä lapsiin menee on omasta kulutuksesta pois.

mutta eihän tuota lapseton voi tietää.

Sinulla on hyvä tapa suhtautua asiaan! Itse kimpaannuin tästä sisaren paapomisesta vaikka ei olisi pitänyt. Kimpaantumalla vaikeuttaa vaan asioita. On epäoikeudenmukaista, että syntymälahjaksi on saanut vamman. Haluaisin silti, että olisi tasa-arvoa se. vammaisetkin ihmiset kantaisivat kortensa kekoon, eivätkä saisi erityisasemaa vammansa takia (siis omien kykyjensä mukaan - tekisivät sen minkä voisivat).

Vierailija
6/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntavammaiselle toimeentulotuen saajalle.

Jos meidän perheellä ei olis varaa piffata miehen siskolle mitään niin puhuisin miehelleni asiasta mut muuten mulle ei mielestäni kuulu yhtään mitä muut sukulaiset haluaa vammaisen sukulaisensa hyväksi tehdä.

-ap-

Vierailija
7/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikuntarajoitteinenkin voi tehdä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä