Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pesee perunat tiskialtaassa, niin että laittaa tulpan ja

Vierailija
24.07.2010 |

laittaa altaaseen vettä. Minä olen sitä mieltä että tiskiallas on niin likainen paikka ettei siellä saa pestä perunoita tuolla tavalla. Minä itse pesen perunat yksitellen juoksevan veden alla. Mitä mieltä muut olette?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otatko aina steriilipakkauksesta uudet astiat? Vai miten vältät tiskialtaan?

Vierailija
2/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka fairylla ja harjalla ennen perunoiden pesua siinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tiskiallas on aina niin puhdas, että sieltä voisi vaikka syödä. :D Itse suosin myös juoksevan veden alla perunoiden pesua, mutta siinä kuluu aika paljon vettä, joten tuo altaassa pesu on varmaan vähän taloudellisempaa. :)

Vierailija
4/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te keitä niitä perunoita.

Minäkin pesen perunat juoksevan veden alla, mutta vähemmän menisi vettä jos laittaisi veden altaaseen.

Olisit iloinen että saat pestyjä perunoita.

Vierailija
5/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesethän siellä astiatkin. Maastahan ne perunat on tulleet muutenkin ja ne perunat keitetään vielä. Turhaa hysteriaa ja turha riita.

Vierailija
6/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskialtaan puhtaudesta.

Jos epäilet perunoiden puhtautta, niin huuhtele sinä ne kuorimisen jälkeen juoksevassa vedessä.

Tai steriloi kiehuvassa vedessä.

Tero

Vierailija
7/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otatko aina steriilipakkauksesta uudet astiat? Vai miten vältät tiskialtaan?

niihin imeytyy mahdolliset pöpöt joita lilluu siinä vedessä. Astiat eivät ole huokoista materiaalia.

ap

Vierailija
8/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan särähtää aina kun jotain pestään juoksevan veden alla... Ihmisen pesun vielä ymmärrän jos ei lotrailla...

Ehkä kompromissiksi ne perunat vois pestä siel altaassa ja sit vin pikaisesti huuhtaista ennen kattilaan laittoa?

Vierailija
9/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa altaaseen vettä. Minä olen sitä mieltä että tiskiallas on niin likainen paikka ettei siellä saa pestä perunoita tuolla tavalla. Minä itse pesen perunat yksitellen juoksevan veden alla. Mitä mieltä muut olette?

laittoi altaasta potut kattilaan, ja mua inhotti. Vaikka ei meidän allas mikään maailman likaisin ole koskaan ollut. Mun mielestä paras ja ekologisin tapa on se, että pesee potut altaassa ja sitten vaan hyvin nopsaan huuhtelee ne juoksevan veden alla ennen kattilaan laittoa. Toki ne mullassa muhivat pöpöt tms. kuolevat keitettäessä vaikkei huuhteliskaan pottuja juoksevassa vedessä :D

Vierailija
10/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teron pointti on hyvä. Perunathan kasvaa lannoitteesta (pssst, =paskasta) eikä siis sitä ole mitenkään siinä pinnassa vaan se peruna imee sitä itseään itseensä kasvaakseen...

Vierailija
11/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisesti. Mutta miksette käyttäisi jotain leivinkulhoa tms. astiaa siihen pottujen pesuun?

Vierailija
12/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan särähtää aina kun jotain pestään juoksevan veden alla... Ihmisen pesun vielä ymmärrän jos ei lotrailla... Ehkä kompromissiksi ne perunat vois pestä siel altaassa ja sit vin pikaisesti huuhtaista ennen kattilaan laittoa?

siihen että pesen ne perunat juoksevan veden alla kuin ukolla siihen että täyttää altaan ensin vedellä ja sitten vielä lopuksi huuhtelee ne perunat. juoksevan veden alla pesu on siis ekologisempaa.

Vierailija
13/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisesti. Mutta miksette käyttäisi jotain leivinkulhoa tms. astiaa siihen pottujen pesuun?

mieheni pitäisi käyttää jotain erillistä astiaa perunoiden pesuun, jos tuolla tavalla haluaa ne pestä. mutta ei kuulemma käy.

Vierailija
14/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vettä kuluu vielä vähemmän jossain kulhossa pestessä, vaikka veden vieläpä vaihtaisikin välillä

t.15

Vierailija
15/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kontrolloitte kaikessa miehiänne? Ja olette aivan varmoja että se teän tapa on ainoa oikea. Meillä äitikin pesee perunat tiskialtaassa ja olen säilynyt hengissä 30-vuotta. Tämä tapa on siis myös minulla. Ihme hysteriaa tosiaan koska se peruna kasvaa paskan ja matojen seassa.

Vierailija
16/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä, joka on aina ollut meidän perheen virallinen perunankuorija/-pesijä, on aina pessyt potut just tuolla lailla kuin sun miehesi. Niin teen nykyään myös minä ja veljeni perheineen. Terveinä ollaan kaikki edelleen :) Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että tuo olisi jotenkin "likainen" tapa. Mökillä ollessa perunat pestään järvivedellä!

Vierailija
17/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikinä ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin epähygienistä. Taidat olla vähän bakteerikammoinen ja luonnosta vieraantunut kaupunkilainen. :)

Vierailija
18/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sentään kokki.

Osaan pestä pesualtaan ennen kun laitan multaperunat siihen.

Veikkaan villisti että sen mullan mukana on enemmän pöpöjä kuin puhtaassa altaassa. Keitettäessä pöpöt kuolee jos niitä on. Ei ole tiedossa että kukaan olisi sairastunut keitetyistä perunoista.

Älä lannista miehesi kokkailuja arvostelemalla.

Vierailija
19/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskaltaan ennen tiskausta tai perunanpesua. Aivan selviö.

Vierailija
20/23 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina syönyt tiskialtaassa pestyjä perunoita, enkä vielä ole kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän