Työ vie voimat
Joka ainoan työpäivän jälkeen olen uupumukseen asti väsynyt. Ei auta lomat, ei lääkkeet, ei liikunta, ei niin mikään. En voi kuin ihmetellä ja kadehtia niitä ihmisiä, jotka jaksavat töiden jälkeen vielä elää perhe-elämää, hoitaa kotia ja harrastaa.
Kommentoikaa nyt jotenkin, jos jotain tulee mieleenne. Menen ottamaan torkut, ehkä herään vielä hetkeksi ennen kuin kello tulee kuusi aamulla ja pitää nousta ja lähteä töihin.
Kommentit (9)
Vika voi olla fyysinen tai työuupumus.
Itselläni sama juttu ja tiedän tasan että johtuu työstä itsestään. Stressaavaa, miljoona nippelitietoa pitäisi hanskata kiireessä eikä edes kaikkia maileja ehdi lukea. Omia tehtäviä ehdin hoitaa ehkä 20%, lopun hoitaa aika ja suurimman osan vuotta on vielä jonkun muun hommat päällä hoidettavana.
Työni on helppo. Tahti on rauhallinen. Palkka ei ole varsinkaan korkea, mutta sentään sitä mielummin töissä kuin tukiaisten varassa silläkin rahalla. Työkaverit ovat maailman parhaat. Pätkätyöhän tämä, mutta olen ollut samassa hommassa vaihtelevissa jaksoissa jo kauan.
En oikein osaa syyttää työtäni. Ei se tosin ole sellainen joka vastaisi taipumuksiani ja taitojani parhaiten, mutta ihan jees kuitenkin. Pikemminkin ajattelen että olen onnekas, kun minulla ei ole stressiä töissä. Ehkä ongelma onkin se, ettei se toisaalta tarjoa kuin satunnaisesti haasteita.
Kilpirauhaset sun muut on selvitetty. Laboratoriokokeiden mukaan olen terve kuin... no, mikä tahansa eläin =)
käydä pienellä lenkillä, kävellä vaikka puoli tuntia/pv?
Minua auttoi jaksamaan, kun kävin aamulla ennen työpäivää vesijumpassa, uskoisin, että saman ajaisi kastautuminen veteen aamuisin.
Sen voi aiheuttaa myös liian vähän haastetta tarjoava työ.
Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi hoitoa.
niin oletko silloinkin yhtä uupunut?
Mä veikkaisin masennusta.
koita liikkua kerran päivässä, käy puntila tai kävelemässä ja karsi kahvi max 2 kuppia päivässä, sokeria mahd. vähän ja syö muuten kuitenkin tarpeeksi.
Mitä enemmän liikut, sitä enemmän sulla on energiaa liikkua. Jos pysähdyt, et jaksa taas jatkaa (esim. sohva vetää puoleensa :)
Onko sulla jotain huolia tai jotain mikä painaa mieltä? Sekin voi imeä voimat.
Ei sitten tullut kenellekään mitään mieleen. Olenko minä ainoa, joka tulee 8 tunnin työpäivän jälkeen kotiin uupuneena, vaikka päivät eivät edes ole erityisen raskaita... Osaispa joku sanoa jotakin, mistä osaisin aloittaa ongelman ratkaisun etsinnän.