Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinola vai Kouvola?

Vierailija
20.07.2010 |

Päätös on nyt tehty ja meidän perhe muuttaa Helsingistä pienempään kaupunkiin. Nämä kaksi ovat nyt loppusuoralla ja suositteluja niistä kaipaisin. Muitakin paikkoja voi vielä ehdottaa, mutta tässä lista vaatimuksistamme:

-Edulliset talot (myös asumiskustannukset)

-Palvelut kävelumatkan päässä

-Koulu lähellä (alle 2 km)

-Hyvät yhteydet Lahteen ja pk-seudulle

Etsimme siis turvallista pikkukaupunkimenoa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt hyvät ihmiset etsiä vähän paremmat pikkukaupungit. Onhan niitä Etelä-suomi pullollaan.

Vierailija
2/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti parempi noista. Kouvola on ihan persreikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolan valitsisin minäkin näistä kahdesta.

Vierailija
4/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten varmaan noista kahdesta sitten Heinola.

Vierailija
5/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa, enkä kyllä muuttaisi sinne ikimaailmassa! Nykyään asun Lahdessa, käydään silloin tällöin Heinolassa ja sinne voisin muuttaa. Ihan mukava pikkukaupunki ja paljon lähempänä Lahtea kuin Kouvola. PK-seudullekin pääsee nopsaan.

Vierailija
6/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kaupunki varsinkin kesällä. Asuminen ja eläminen halpaa. työllisyystilanne on vaan huono kun tehtaat lakkauttivat. Itse käyn Lahdessa töissä, matkaa on 35km ja ajoaika 20 minuuttia, joka on vähemmän kuin mulla hesassa oli.

Täällä on myös hyvät koulut ja ne on lähellä. Lapsille on paljon kerhoja jne.

Vierailija
7/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Kouvolaa olette katselleet asuntoja?

Vierailija
8/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ja viihtyisä,paljon vettä ja vihreää, hyvät harrastusmahdollisuudet,kaupungissa lyhyet matkat joka paikkaan, erittäin hyvä ja nopea yhteys Lahteen ja Helsinkiin moottoritietä. Kaikki peruspalvelut löytyy ja loput Lahdesta.

Vierailija
9/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt hyvät ihmiset etsiä vähän paremmat pikkukaupungit. Onhan niitä Etelä-suomi pullollaan.

Ehdotuksia muista??

Kouvola on näköjään haukuttu. En tosiaan tiedä kaupungistä juuri mitään. Sijainti, junan läheisyys ja edulliset asumiskustannukset viehättävät.

Töiden saatavuus ei ole ongelma. Minulla työ, jota voi tarvittaessa tehdä kotonakin.

Vierailija
10/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola! Ihana kaupunki, ainoa miinus tosiaan huono työllisyystilanne. Todella kauniita paikkoja mistä saa komeankin talon näin pk-seutulaisen näkökulmasta pilkkahintaan. Kouluja paljon, hyvät harrastusmahdollisuudet, kaunis kaupunki ja kulttuuritoimintaa mukavasti. Sujuvat yhteydet. En voi kuin suositella!

Vierailija
11/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tää nyt niin kauhea paikka ole. Nyt kuntaliitoksen jälkeen Kouvola on iso ja laaja kaupunki, josta löytyy vaikka mitä. Itse asun siis Kuusankoskella, joka nykyään kuuluu myös Kouvolaan.

Kouvolasta on tosiaan loistavat junayhteydet pääkaupunkiin ja muuallekin. Autolla hurauttaa Helsinkiin alle puolessatoista tunnissa. Ja löytyy uimarannat sun muut. Paljon puistoalueita. Ja Tykkimäki tietysti. Ihmiset täällä ovat sitäpaitsi oikeasti mukavia, äkkiä saa tuttavia ja lapset kavereita :).

Mistä päin Kouvolaa ootte asuntoa ajatelleet? Asuntojen hinnat ovat todellakin huokeita.

Mä en taas ikipäivänä muuttais johonkin Heinolaan! Eihän siellä oo mitään. Joku järven ranta. Ei tosiaan ole rautatietäkään, lähin asema on kai Kouvolassa tai Lahdessa. Heinola on pieni kaupunki keskellä ei mitään. Nyt kun Reumasairaalakin lakkautettiin, niin onko siellä edes työpaikkoja...

Vierailija
12/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös Lahdessa asunnot ole suunnilleen samassa hintatasossa, kuin Kouvolassakin. Itse olen kotoisin Kouvolasta, mutta asunut jo 10 v. Lahdessa ja Lahti on omasta mielestäni juuri sopivan kokoinen, eli melko pieni, mutta ei mikään tuppukylä, jollaisia kyllä Kouvola ja Heinola ovat (makuasia, tiedän!).

Mieheni taas on aikoinaan asunut vuosia Heinolassa ja sanoo sitä "sisäsiittoiseksi" tuppukyläksi, häntä ei sinne saisi enää mikään muuttamaan...

Vierailija
13/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Löytyy tosiaan kaikki peruspalvelut. Etäisyydet ovat lyhyitä. Keskustassa on nykyään kaikki ne kaupat, mitkä muissakin kaupungeissa. Ja jossain vaiheessa tässä lähivuosina market-alueelle entisen Kouvolan ja Kuusankosken välimaastoon kohoaa uusi iso kauppakeskus.

Ja maalle on myös lyhyt matka, jos haluaa maaseudun rauhaa. Myös Repoveden kansallispuisto on Kouvolassa =). Sekä maailmanperintökohde Verla. Ym.

Jotenkin tuntuu, että ihmiset eivät kauheasti tunne Kouvolaa, vaan on joku ihmeellinen ennakkokäsitys turhasta kaupungista... Ehkä entinen Kouvola sellainen olikin, vaan ei oo enää nyt kuntaliitoksen myötä =).

Vierailija
14/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Kouvolassa, eikä Lahtea voi oikein sanoa "pikkukaupungiksi"...

Vierailija
15/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola on nykyään 10 suurin kaupunki Suomessa.

Kouvolasta on hyvät yhteydet joka suuntaan, valtateitä pitkin Lappeenrantaan, Mikkeliin, Lahteen, Kotkaan ja tietysti pääkaupunkiseudulle.

Junien risteysasemahan tämä myöskin on.

Asuntojen hinnat alhaisempien joukossa Suomessa.

Vanhassa Kouvolassa on hyvät pyörätiet joka paikkaan ja lyhyet välimatkat.

Palvelut ovat ihan normaalia tasoa.

Lääkäriajan olen tk:sta lapsille aina saanut, kun olen tarvinut.

Päiväkoteja on mielstäni tarpeeksi. ja nyt elokuussa aletaan maksaa kotihoidosta Kouvola-lisääkin 150 €.

Ja se uusi kauppakeskus Tervaskangas tuo varmasti lisää elävyyttä ja työpaikkojakin Kouvolaa, kyseessä on kuitenkin Suomen kuudenneksi suurin kauppakeskus.

Lapsille on hyvin harrastusmahdollisuuksia ja liikuntapaikkoja Kouvolassa on paljon.

Kouluja on tarkoitus lakkauttaa, mutta tämä on normaali ilmiö kun useampi kunta yhdustetään. Lähinnä lakkautukset koskevat pieniä kyläkouluja maaseudulla.

Varmasti Kouvolassa on huonoja puoliakin, mutta minusta hyvä lapsiperheen turvallinen pikkukaupunkimainen kaupunki.

Mainettaan parempi.

Heinola on taas siellä jossain omassa rauhassaan, ei ollenkaan sellainen elävä risteyspaikka.

Unenomainen pikkupaikka.

Vierailija
16/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älkää ainakaan Lehtomäkeen muuttako (Kouvolan "kontula"..). Melkein kaikkialla muualla Kouvolassa on rauhallista ja mukavaa asua lasten kanssa.

13.

Vierailija
17/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu kuntaliitoksesta, itse Kouvolan kaupunki on todellakin maalaishenkinen persreikä. Tähän "suureen" Kouvolaan on liitetty koko kunnan vielä pienemmät maalaiskylät.

Vierailija
18/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi on halpa paikka, mutta jos kysyttiin kumpi... Valitsisin Heinola.

Vierailija
19/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Kouvola on suurempi kuin Lahti? Kouvolassa asukkaita n. 30 000, Lahdessa yli 100 000? Ettehän te voi laskea niitä kuntaliitoksen hajakyliä ja muita pikkukaupunkeja ympäristössä sinällään Kouvolaksi joka itsessään on tosi pieni. Ja todellakin, Lahdessa asunnot on iavan eri hintaluokkaa kuin Kouvolassa! Itse valitsisin ehdottomasti Heinolan, on paljon mukavampi ja kauniimpi kaupunki kuin Kouvola.

Vierailija
20/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolasta tietäviä löytynyt aika paljon ja muutenkin saanut kannatusta. Kaupunginosistakin voisi kertoa, minnepäin ei kannata muuttaa jne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi