Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalaa ei ehkä ole olemassa

Vierailija
20.07.2010 |

Joten lopeta turha huolehtiminen, ja jatka elämääsi.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uskoo jumaliin ei tarvitse vaivautua ajattelemaan itse mitään. Rationalisointia ja pakoa.

Vierailija
122/168 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hän on olemassa. Olen siitä kiitollinen ja kaikesta mitä hän on antanut elämääni. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ei. Miten joku omilla aivoilla ajatteleva voisi niin edes luulla, että muka olisi?!?

Vierailija
124/168 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hallitse luonnonvoimia. mutta siitä ei seuraa että olisi olemassa mitään mystistä luonnonvomien "takana"!

Vierailija
125/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille, jotka olemme tulleet elävän Jumalan puhuttelemiksi ja jotka olemme nähneet Hänen työnsä ja armonsa arjessamme, on ajatus Jumalan olemattomuudesta täysin vieras ja mahdoton. Minulle Jumala on totta, sillä koen Hänen läsnäolonsa joka päivä. Eikä se tuota minulle turhaa huolta vaan päinvastoin se vapauttaa minut turhasta huolehtimisesta. Tiedän, että Jumala kulkee rinnallani, Hän rakastaa ja tuntee armoa.

Hienoa!

Ilmeisesti sinun jumala ei ole tämä smaa tyyppi, jonka hirmuteoista ja julmuudesta Raamattu kertoo:

Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.

Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.

Miestä pidettiin vangittuna, koska ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.

Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."

Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti. (4. Moos. 15:31-36)

Vierailija
126/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella surullista että olit joutunut elämässäsi niin ahtaalle että olit toivoton. Haluan ilmaista sinulle myötätuntoni ja toisaalta iloni siitä että olet päässyt sen parinvuoden takaisen toivottomuuden yli.

Toivon että lähelläsi on ihmisiä joiden apuun voit luottaa ja koet elämäsi arvokkaaksi ja elämisen arvoiseksi nykypäivänä.

Jos jumalausko sinua siinä avittaa niin sehän on ihan jees. Olen tästä seuraavasta ajatuksestasi kanssasi aivan yhtä mieltä.

mitä ihmettä ap:n kaltaisia henkilöitä liikuttaa se, mistä joku saa elämäsnä turvan?

Väliäkö sillä mistä kukin lohtunsa saa, kun ei vahingoita sillä jumalauskollaan muita ihmisiä.

Lohdutusta ja rohkaisua ei ole maailmassa yhtään liikaa, ja jos jumalauskosta saa lohtua ja voimaa niin mikä ettei. Go ahead!

Toivotean sinulle elämäniloa ja onnea ja kaikkea hyvää!

t. Yksi uskonnoton & vapaa.

Vierailija
127/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää että se teidän jumala esiintyy vain länsimaissa :)

Kuka päättää, että Hän esiintyy vain länsimaissa?

Ehkä sama Jumala, jonka me näemme Kristuksessa, puhuttelee myös hinduja, buddhalaisia ja shintolaisia, joskin eri tavoin? Ajattelen, että kaikkien uskontojen taustalla on kokemus samasta ja ainoasta Jumalasta.

Ei Jumala ole vain kristittyjen Jumala, Hän on koko maailman Jumala, kaiken olevan perusta, ja me kristityt uskomme, että tämä Jumala tuli vapauttamaan ja kohtaamaan koko ihmiskunnan Jeesuksessa Kristuksessa, ylösnousseessa Vapahtajassa.

On mahdollista teoretisoida noinkin. Silloin päästään siihen ajatukseen, että ihmisellä on ollut jonkinlainen taipumus uskonnolliseen ajatteluun ja jumaliinuskomiseen ikään kuin luontaisesti. Sitten se taipumus on muotoutunut eri kulttuureissa omannäköisekseen.

Tämä että eri kulttuureissa esiintyy jumaliin uskomista, ei kuitenkaan ole millään lailla pitävä eikä looginen perustelu väitteelle, että jumalai olisi todella oikeasti olemassa, muualla kuin ihmisen omassa mielessä.

Monia muitakin ihmisen omasta mielikuvituksesta luotuja hahmoja esiintyy eri kulttuurien uskomuksissa, kuiten esi-isien henkiin uskomista, noitiin ja jättiläisiin uskomista jne.

Uskomuksen _olemassaolo_ ei siis riitä perusteeksi sill että uskomuksen kohde olisi tosiasiassa olemassa.

Vierailija
128/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tiedän, ettei ole järkeä uskoa pelon vuoksi. Ja 99% kristityistä silti näin tekee. Olen aika varma että jos Jumala on olemassa ja näkee ihmisten alennustilan (uskovat pelon vuoksi), taas sataa tulta taivaalta...:)

Raamatun tarinat ovat naiiveja, mustavalkoisia ja samalla kiinnostavia. Tunnen suurta sympatiaa kapinoivia enkeleitä kohtaan, jotka tämä suuri "rakkauden ilmentymä"(= Jumala) syöksi alas taivaasta vain siksi että eivät olleet hänen kanssaan samaa mieltä. Uskon että tämä, kuten iso osa tarinoista muutenkin, tulee lukea symbolisesti eikä kirjaimellisesti: paimentolaiskansalle perhe oli kaikki kaikessa eikä kapinointia hyväksytty. Yksin jäänyt, lauman ulkopuolelle ajettu ihminen oli toivottomassa asemassa...

Vierailija
129/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mitä ei voida todistaa, ei ole olemassa.

Vierailija
130/168 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on sulla tosi paljon pointtia!

Uskonnot syntyi kun ei ollut tietoa mitä voimat maailmanssa/luonnossa vaikuttaa ja pelättiin.

Vierailija
131/168 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala jok vaatii lapsensa kidutusta ja murhaammista itsensä takia on sairas ajatusrakennelma.

Näitä riittää

http://freepathways.wordpress.com/2011/04/21/pojan-paasiainen/

Vierailija
132/168 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on lapsi kuollut. Elämä jatkuu.

Jatkuuko se jossain toisessa paikassa lapsellani?

Mitä tekään tiedätte siitä? Uskonto on uskoa. Minä uskon mitä on sanottu raamatussa.

Kaikkea ei voi ehkä ottaa kirjaimellisesti, koska myös vertauskuvia käytetään; kuten Joona oli valaan sisässä 3 päivää -Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä yms.

Mutta minä uskon että tapaan lapseni. Ja uskon Jumalaan.

Uskon siihen että meille kaikille on ennen syntymää määrätty elinpäivä.

Jos tämä ei sinulle sovi, niin miksi minun pitää muuttaa kantaani koska sinä et sitä tajua?

En minäkään vaadi että sinä toimit kuten minä!

Jatkakaa ihan itse sitä elämäänne, kun että alatte neuvomaan mitä muut saa uskoa ja toivoa.

Vierailija
133/168 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ajan sisällä hukkunut 3 lasta: 2-,3- ja 8-vuotiaat. Mitä pahaa he olivat tehneet, että hukkuivat?

Vierailija
134/168 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jumala sinusta RANKAISEE kuolemalla?

84, jonka lapsi kuollut.

Vierailija
135/168 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
136/168 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoria jotka epätoivoisina yrittivät paeta murhaajaa Oslon lähellä, siellä saaressa.

Vaikuttaa siltä että Jumala asettui tällä kertaa kristityn murhaajan puolelle j antoi tälle vapauden murhata yli 90 ihmisen

elämän.

Kaikkivaltaiaana Jumalalla on rajattomat mahdollisudet estää murhaajan teot, milloin Jumala niin tahtoo.

Vierailija
137/168 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ihmiseten mielestä hulluutta, jumala teki viisaudeksi, ja sen mikä on ihmisten mielestä viisautta, jumala teki hulluudeksi. vai miten se meni. näin sanoo raamattu.

Vierailija
138/168 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieläkin jotkus uskovat mielikuvitusolentoihin jotka on keksitty vallanpitäjien toimesta kontrolloimaan ihmisiä?

Ei vittu, nyt oikeesti.....

Vierailija
139/168 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se munasolu kohdannut siittiön ja siitä elämä lähti sinulla ja minulla ja meillä kaikilla. Jumala ei luonut siinä mitään. Asia on biologinen fakta.

Jos sinä kuulet tai luulet muiden olemattomien henkien kuulevan sinua, niin kannattaisiko nuo harhat pitää omana tietonaan. Jos kovin uppoat tuohon maailmaan olet täysin umpihullu ympäristösi silmissä.

Vierailija
140/168 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hyvä ja kuulee meistä jokaista, mutta kuulenko minä häntä, on kysymys, joka pitää esittää! Hän tuntee afrikan lapset jokaisen. On meidän omayuntomme asia auttaa.