Miksi värikkäitä jouluvaloja pidetään mauttomina?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt että pitää vielä vilkkua nopeasti
Ei tarvi vilkkua paitsi liikenneympyrästä poistuttaessa.
No. Viime jouluna tein jotain tavoilleni todella poikkeuksellista ja laitoin kuuseen kirkkaiden valosarjojen lisäksi myös yhden sarjan vanhanajan monivärisiä valoja. Nepäs olivatkin ainakin omaan silmääni varsin kivat ja totesin että kuusi ei tarvitsekaan välttämättä niin paljon roikkuvia koristeita kun värilliset valot hämäävät niiden määrää. Aion tehdä saman ratkaisun tänäkin vuonna vaikka olenkin ihan kuusenkoristefriikki (keräilen lasikoristeita ja minulla on niitä toistakymmentä laatikollista). Punoksia en ole käyttänyt koristeena enää vuosiin.
Ulkovalosarjat meillä on aina kaikki kirkkaita. Joskus näkee jossain suorastaan silmiin sattuvia räikeitä sinisiä valosarjoja, ihan kamalia.
Mun mielestä värikkäät on kivoja kunhan eivät vilku.
Vierailija kirjoitti:
No. Viime jouluna tein jotain tavoilleni todella poikkeuksellista ja laitoin kuuseen kirkkaiden valosarjojen lisäksi myös yhden sarjan vanhanajan monivärisiä valoja. Nepäs olivatkin ainakin omaan silmääni varsin kivat ja totesin että kuusi ei tarvitsekaan välttämättä niin paljon roikkuvia koristeita kun värilliset valot hämäävät niiden määrää. Aion tehdä saman ratkaisun tänäkin vuonna vaikka olenkin ihan kuusenkoristefriikki (keräilen lasikoristeita ja minulla on niitä toistakymmentä laatikollista). Punoksia en ole käyttänyt koristeena enää vuosiin.
Ulkovalosarjat meillä on aina kaikki kirkkaita. Joskus näkee jossain suorastaan silmiin sattuvia räikeitä sinisiä valosarjoja, ihan kamalia.
Näin minäkin olen tehnyt jo kauan. Värivalot enempi kuusen sisään, kynttilävalot oksien kärkeen. Hienot. Ihan sama vaikka jouluvieraita häiritsisi, meidän on joulukuusemme! Toistaiseksi ei kukaan ole kyllä arvostellut ääneen.
Kyse ei ole Discosta vaan hartaudesta ja rauhasta.
Värikkäät valot voi olla myös ihan asialliset. Jenkki blig blig kaaos vaan tunkee kokoajan enemmän meidän hillittyyn pimeyteen.
Olen hankkinut lapselle värikkäät, koska hänestä ne ovat hienot. Muissa huoneissa on kirkkaita. Olen muutenkin maltillinen joulukoristelija. Enimmäkseen kukkia ja kynttilöitä.
Värikäs valosarja lyhdyssä hieno.
No ei sitä voi selittää, ne vaan ovat mauttomat. Mutta saa mauttomastakin tykätä.
Kai siksi kun Suomessa kaiken pitää olla näkymätöntä ja hillittyä.
Vierailija kirjoitti:
Värikkäät valot voi olla myös ihan asialliset. Jenkki blig blig kaaos vaan tunkee kokoajan enemmän meidän hillittyyn pimeyteen.
Ne kuuluu Tivoliin tai Sirkukseen. Ei jouluun.
Ei sillä väliä kunhan eivät vaihda väriä. Näin silmälasipäisenä vaihtuvat värivalot tekee pään kipeäksi kun lasit vääristää värejä jonkin verran ja ne hyppii sinne tänne. Tummansininen on kaikkein pahin, se mössöytyy kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun jouluni ole harras tai rauhaisa vaan täynnä iloa, naurua, ystäviä ja perhettä! Värivalot sopii meille hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu Tivoliin tai Sirkukseen. Ei jouluun.
Onko tämä kirjattu virallisiin joulusääntöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun jouluni ole harras tai rauhaisa vaan täynnä iloa, naurua, ystäviä ja perhettä! Värivalot sopii meille hyvin
Meillä sama. Värivalot ja mahdollisimman vähän hartautta jouluna.
Tylsät ja mielikuvituksettomat ihmiset karttavat värejä.
Kai se on se valkoinen sisustus ja värittömät valot.
Meillä on jo perinne nämä ns. mauttomat jouluvalot. Hankittiin värikkäät, kun lapset olivat pieniä. Nyt lapset jo aikuisia, mutta joka vuosi on ollut samantyyliset värikkäät valot. Meidän perheen oma jouluperinne jo yli 30 vuotta. Yksi vuosi oli ongelmana löytää värikkäät valot, kun joka paikassa oli vain näitä tyylikkäitä valoja. Onneksi löytyi sitten värikkäätkin valot pitkän etsimisen jälkeen.
Sano nyt että pitää vielä vilkkua nopeasti