Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi värikkäitä jouluvaloja pidetään mauttomina?

Vierailija
07.12.2025 |

Minä tykkään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt että pitää vielä vilkkua nopeasti

Vierailija
2/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt että pitää vielä vilkkua nopeasti

Ei tarvi vilkkua paitsi liikenneympyrästä poistuttaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Viime jouluna tein jotain tavoilleni todella poikkeuksellista ja laitoin kuuseen kirkkaiden valosarjojen lisäksi myös yhden sarjan vanhanajan monivärisiä valoja. Nepäs olivatkin ainakin omaan silmääni varsin kivat ja totesin että kuusi ei tarvitsekaan välttämättä niin paljon roikkuvia koristeita kun värilliset valot hämäävät niiden määrää. Aion tehdä saman ratkaisun tänäkin vuonna vaikka olenkin ihan kuusenkoristefriikki (keräilen lasikoristeita ja minulla on niitä toistakymmentä laatikollista). Punoksia en ole käyttänyt koristeena enää vuosiin.

Ulkovalosarjat meillä on aina kaikki kirkkaita. Joskus näkee jossain suorastaan silmiin sattuvia räikeitä sinisiä valosarjoja, ihan kamalia.

Vierailija
4/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä värikkäät on kivoja kunhan eivät vilku.

Vierailija
5/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Viime jouluna tein jotain tavoilleni todella poikkeuksellista ja laitoin kuuseen kirkkaiden valosarjojen lisäksi myös yhden sarjan vanhanajan monivärisiä valoja. Nepäs olivatkin ainakin omaan silmääni varsin kivat ja totesin että kuusi ei tarvitsekaan välttämättä niin paljon roikkuvia koristeita kun värilliset valot hämäävät niiden määrää. Aion tehdä saman ratkaisun tänäkin vuonna vaikka olenkin ihan kuusenkoristefriikki (keräilen lasikoristeita ja minulla on niitä toistakymmentä laatikollista). Punoksia en ole käyttänyt koristeena enää vuosiin.

Ulkovalosarjat meillä on aina kaikki kirkkaita. Joskus näkee jossain suorastaan silmiin sattuvia räikeitä sinisiä valosarjoja, ihan kamalia.

Näin minäkin olen tehnyt jo kauan. Värivalot enempi kuusen sisään, kynttilävalot oksien kärkeen. Hienot. Ihan sama vaikka jouluvieraita häiritsisi, meidän on joulukuusemme! Toistaiseksi ei kukaan ole kyllä arvostellut ääneen.

Vierailija
6/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole Discosta vaan hartaudesta ja rauhasta.

Vierailija
7/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkäät valot voi olla myös ihan asialliset. Jenkki blig blig kaaos vaan tunkee kokoajan enemmän meidän hillittyyn pimeyteen.

Vierailija
8/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut lapselle värikkäät, koska hänestä ne ovat hienot. Muissa huoneissa on kirkkaita. Olen muutenkin maltillinen joulukoristelija. Enimmäkseen kukkia ja kynttilöitä. 

Vierailija
9/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koska ovat sitä. 

Vierailija
10/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs valosarja lyhdyssä hieno.

Vierailija
11/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä voi selittää, ne vaan ovat mauttomat. Mutta saa mauttomastakin tykätä. 

Vierailija
12/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siksi kun Suomessa kaiken pitää olla näkymätöntä ja hillittyä.

Vierailija
13/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värikkäät valot voi olla myös ihan asialliset. Jenkki blig blig kaaos vaan tunkee kokoajan enemmän meidän hillittyyn pimeyteen.

Ne kuuluu Tivoliin tai Sirkukseen. Ei jouluun.

Vierailija
14/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä väliä kunhan eivät vaihda väriä. Näin silmälasipäisenä vaihtuvat värivalot tekee pään kipeäksi kun lasit vääristää värejä jonkin verran ja ne hyppii sinne tänne. Tummansininen on kaikkein pahin, se mössöytyy kokonaan.

Vierailija
15/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun jouluni ole harras tai rauhaisa vaan täynnä iloa, naurua, ystäviä ja perhettä! Värivalot sopii meille hyvin

Vierailija
16/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluu Tivoliin tai Sirkukseen. Ei jouluun.

Onko tämä kirjattu virallisiin joulusääntöihin?

Vierailija
17/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun jouluni ole harras tai rauhaisa vaan täynnä iloa, naurua, ystäviä ja perhettä! Värivalot sopii meille hyvin

Meillä sama. Värivalot ja mahdollisimman vähän hartautta jouluna.

Vierailija
18/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsät ja mielikuvituksettomat ihmiset karttavat värejä.

Vierailija
19/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se valkoinen sisustus ja värittömät valot.

Vierailija
20/23 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo perinne nämä ns. mauttomat jouluvalot. Hankittiin värikkäät, kun lapset olivat pieniä. Nyt lapset jo aikuisia, mutta joka vuosi on ollut samantyyliset värikkäät valot. Meidän perheen oma jouluperinne jo yli 30 vuotta. Yksi vuosi oli ongelmana löytää värikkäät valot, kun joka paikassa oli vain näitä tyylikkäitä valoja. Onneksi löytyi sitten värikkäätkin valot pitkän etsimisen jälkeen.