Vl:t, yksi asiallinen kysymys taivaaseen pääsystä.
Onko niin että vl:t uskovat yleisesti että he vain pääsevät taivaaseen? Täällä olen monesti niin lukenut mutta tunnen yhden vanhoillislestadiolaisen jonka mielestä taivaaseen voi päästä muustakin seurakunnasta.
Kommentit (47)
Tämä sanotaan suoraan esim. vanhassa dokumenttiohjelmassa Ainoa oikea Jumala. Löytyy netistä ja kannattaa katsoa.
Pääseekö ihminen siis kristinuskon mukaan taivaaseen ilman hyviä tekoja?
Miksi Jeesus sitten käskee tekemään hyvää lähimmäisille jos kerran sillä ei ole mitään merkitystä Herralle ?
Kristinusko on täynnä toisaan poskelle lyöviä omituisia uskomuksia!
Jokainen tuomitsee itse itsensä, se riippuu siitä, miten elämänsä elää.
Elämämme tarkoitus on oppia ja kehittyä ihmisinä. Henkisesti. Ei ole olemassa helvettiä, vain levoton sielu, joka ei saa rauhaa tai jää keskeneräisiä asioita käsittelemättä, voi jäädä "ikuisiksi ajoiksi kummittelemaan" jää tänne maan päälle pääsemättä valoon.
Kuoleman jälkeen kohtaa valon, joka johdattaa meidät henkimaailmaan, siellä ovat läheiset vastaanottamassa.
En halua! Pitäneekö ryhtyä vaikkapa irstailemaan? En taida pystyä!
Ja tämä on yksi suurimmista syistä, miksi minä jätin tuon lahkon. Minua yksinkertaisesti hävetti, että he kehtaavat väittää jotain noin typerää muille - sellaisille, jotka omasta mielestään elävät nuhteetonta elämää ja haluaisivat taivaaseen.
Nyt, kun suku suree ratkaisuani, jouduin mm. kuuntelemaan erään tädin itkunsekaista soperrusta siitä, kuinka he nyt rukoilevat minun puolestani, että minäkin vielä käsittäisin elävän uskon ja saisin vielä mahdollisuuden päästä taivaaseen.
Ajattelin vain että haista v ja turpa kii, mutta en sanonut mitään :s hullua porukkaa, en päivääkään ole katunut että kielsin uskoni.
entäs, jos sanoisin, että minä rukoilen teidän puolestanne, että ymmärtäisitte päästä tuosta saatanan vallasta irti? no nehän varmaan kivittäis mut hengiltä. mutta mun kuuluu olla hiljaa ja itkien vain kuunnella. sillai ne saa tyydytystä.
taivaaseen pääsee kun on ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena pelastajana,ei siinä kysellä mihin "lahkoon"kuulutaan.Pelastuminen tapahtuu ainoastaan armosta.Ja ei meistä kukaan ole synnitön ei edes yksikään vl.sen tähden meille tuli armo.
Kyllä Vanhoillis-lestadiolaisuudessa se on opetettu ainakin niille jotka ovat lapsesta sakka olleet lestadiolaisia, että vain siinä joukossa pelastuu kadotuksesta, "tulimerestä".
Sitä en tajua kuinka heidän oikeustajuunsa mahtuu sellainen Jumala joka heittäisi valtaosan luoduistaan kadotukseen!
Mitä muuten kristinuskon jumala hyödtyy siitä että kiduttaa ikuisuudesta ikuisuuteen asti ihmisiä jossai polttavassa tulessa joka aiheuttaa ihmiselle kipua?
Kuulostaa alkukantaiselta.