68 % naisista alistui ottamaan miehen sukuminen.
Kommentit (113)
naamansa peittää, menevät ympärileikkaukseen jne. mutta kyllä sitä silti pidetään alistumisena sivistyneissä piireissä.
vaihtanut itse äitini tyttönimeksi, mutta kun seurustelu vakavoitui mieheni kanssa, jolla kaunis sukunimi, en lähtenyt nimeäni moneen kertaan muuttelemaan. haluan, että meillä perheenä on sama nimi, ja jos minun nimeni olisi ollut kaunis ja vaikkapa hyvin harvinainen, olisi mieheni varmasti vaihtanut omansa.
On mielestäni selkeääm, että koko perhe saman sukunimen alla, ja koska nimeää tarvitsee yleensä päivittäin toitottaa useammanki kerran, olisi mukavaa, että se ei hävettäisi.
Ympärileikkauksen puolesta puhuvat yleisimmin naiset.
No ihan itse huivipäät naamansa peittää, menevät ympärileikkaukseen jne. mutta kyllä sitä silti pidetään alistumisena sivistyneissä piireissä.
kun he eivät voi ottaa miehen nimeä.
Mutta kun saavat lapsen, he vaihtavat lapselle isän nimen.
niistäkin "itsenäisistä" naisista jotka pitävät oman nimensä, suurin osa kuitenkin vaihtaa kasteessa lapsen sukunimeksi isän nimen!! (Ja jos aiot väittää ettei sitä vaihdettu, vaan annettiin, niin tiedoksi että laitokselta lapsi lähtee äidin sukunimellä varustettuna, joten lapselle vaihdetaan sukunimi, jos se on jotain muuta kuin lapsen syntyessä äidillä ollut nimi.)
Hyvä me TASA-ARVOISET suomalaisnaiset!!!!!!
Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta. Luuletko, että tällaiset ihmiset pääsevät/menevät jonnekin naisten- tai muiden lehtien palstoille kailottamaan nimenmuutostaan?
Akateemisissa piireissä nimeä saa sillä, kun omaan nimeen, siis juuri siihen s u k u n i m e e n, viitataan alan tieteellisissä julkaisuissa. Ymmärrätkö yhtälön?
Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta. Luuletko, että tällaiset ihmiset pääsevät/menevät jonnekin naisten- tai muiden lehtien palstoille kailottamaan nimenmuutostaan?
Akateemisissa piireissä nimeä saa sillä, kun omaan nimeen, siis juuri siihen s u k u n i m e e n, viitataan alan tieteellisissä julkaisuissa. Ymmärrätkö yhtälön?
että nainen pitää sukunimensä
Minä olin vain iloinen kun pääsin pitkästä sukunimestäni eroon ja ilomielellä vaihdoin.
Ja se on nyt aika simppeliä kun koko perheellä on sama nimi
Ei tullut mieleenkään olla vaihtamatta, yksi asia mistä miehestäni pidin heti tapaamisella oli hänen sukunimi
Onks tässä jotain ihmettelemistä?
Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta.
En tiennyt että akateeminen ura loppuu jos nainen vaihtaa nimensä.
Ne akateemiset jotka ovat julkaisseet sukunimellään, ovat vaihtaneet nimensä ja ovat sen nimenvaihdon jälkeen aivan yhtä tunnettuja kuin aikaisemmin, se ei heidän uraa jyrännyt
[/quote]
En tiennyt että akateeminen ura loppuu jos nainen vaihtaa nimensä.
[/quote]
Missä kohtaa kirjoitin, että akateeminen ura loppuisi nimenvaihtoon? Aivan, en missään. Kerroin vain tiedemaailman käytännöstä, joka saattaa olla syy siihen, miksi sukunimeä ei haluta vaihtaa.
nyt hyokkaajat paasevat sanomaan.... etta pidin isoisani nimen...hah... jostainhan ne kaikki nimet tulee, mutta mina pidin nimen joka minulle syntyessani annettiin. Seka etu-, etta sukunimeni ovat minun ja niista en luopuisi mistaan hinnasta.
mitä tunnetumpi, sitä enemmän asiasta puhutaan. Minä tiedän henkilön joka vaihtoi myös etunimensä avioitumisen yhteydessä ja kappas vaan, kaikki alalla tietävät kenestä on kyse. Nuon nimensä perään itkijät ovat yleensä kirjoittaneet parissa julkaisussa tms.
Miehellä on oma nimensä, ei sekään mun nimeä ottanut. :D