Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

68 % naisista alistui ottamaan miehen sukuminen.

Vierailija
19.07.2010 |

Miehistä vain 1.5 %.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oma nimensä, ei sekään mun nimeä ottanut. :D

Vierailija
102/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamansa peittää, menevät ympärileikkaukseen jne. mutta kyllä sitä silti pidetään alistumisena sivistyneissä piireissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtanut itse äitini tyttönimeksi, mutta kun seurustelu vakavoitui mieheni kanssa, jolla kaunis sukunimi, en lähtenyt nimeäni moneen kertaan muuttelemaan. haluan, että meillä perheenä on sama nimi, ja jos minun nimeni olisi ollut kaunis ja vaikkapa hyvin harvinainen, olisi mieheni varmasti vaihtanut omansa.

On mielestäni selkeääm, että koko perhe saman sukunimen alla, ja koska nimeää tarvitsee yleensä päivittäin toitottaa useammanki kerran, olisi mukavaa, että se ei hävettäisi.

Vierailija
104/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikkauksen puolesta puhuvat yleisimmin naiset.

No ihan itse huivipäät naamansa peittää, menevät ympärileikkaukseen jne. mutta kyllä sitä silti pidetään alistumisena sivistyneissä piireissä.

Vierailija
105/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun he eivät voi ottaa miehen nimeä.

Mutta kun saavat lapsen, he vaihtavat lapselle isän nimen.

niistäkin "itsenäisistä" naisista jotka pitävät oman nimensä, suurin osa kuitenkin vaihtaa kasteessa lapsen sukunimeksi isän nimen!! (Ja jos aiot väittää ettei sitä vaihdettu, vaan annettiin, niin tiedoksi että laitokselta lapsi lähtee äidin sukunimellä varustettuna, joten lapselle vaihdetaan sukunimi, jos se on jotain muuta kuin lapsen syntyessä äidillä ollut nimi.)

Hyvä me TASA-ARVOISET suomalaisnaiset!!!!!!

Vierailija
106/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta. Luuletko, että tällaiset ihmiset pääsevät/menevät jonnekin naisten- tai muiden lehtien palstoille kailottamaan nimenmuutostaan?

Akateemisissa piireissä nimeä saa sillä, kun omaan nimeen, siis juuri siihen s u k u n i m e e n, viitataan alan tieteellisissä julkaisuissa. Ymmärrätkö yhtälön?

Vierailija
107/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 27:lle.

Vierailija
108/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta. Luuletko, että tällaiset ihmiset pääsevät/menevät jonnekin naisten- tai muiden lehtien palstoille kailottamaan nimenmuutostaan?

Akateemisissa piireissä nimeä saa sillä, kun omaan nimeen, siis juuri siihen s u k u n i m e e n, viitataan alan tieteellisissä julkaisuissa. Ymmärrätkö yhtälön?

Vierailija
109/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen pitää sukunimensä

Minä olin vain iloinen kun pääsin pitkästä sukunimestäni eroon ja ilomielellä vaihdoin.

Ja se on nyt aika simppeliä kun koko perheellä on sama nimi

Ei tullut mieleenkään olla vaihtamatta, yksi asia mistä miehestäni pidin heti tapaamisella oli hänen sukunimi

Onks tässä jotain ihmettelemistä?

Vierailija
110/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepujee, et sitten varmaan tiedä akateemisesta maailmasta ja akateemisesta urasta mitään? Ihmisellä voi olla jollakin tietyllä alalla (lääketiede, oikeustiede, kielitiede...) hyvinkin tunnettu nimi, jota ei kuitenkaan alan ulkopuolella juuri tunneta.

En tiennyt että akateeminen ura loppuu jos nainen vaihtaa nimensä.

Ne akateemiset jotka ovat julkaisseet sukunimellään, ovat vaihtaneet nimensä ja ovat sen nimenvaihdon jälkeen aivan yhtä tunnettuja kuin aikaisemmin, se ei heidän uraa jyrännyt

Vierailija
111/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En tiennyt että akateeminen ura loppuu jos nainen vaihtaa nimensä.

[/quote]

Missä kohtaa kirjoitin, että akateeminen ura loppuisi nimenvaihtoon? Aivan, en missään. Kerroin vain tiedemaailman käytännöstä, joka saattaa olla syy siihen, miksi sukunimeä ei haluta vaihtaa.

Vierailija
112/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hyokkaajat paasevat sanomaan.... etta pidin isoisani nimen...hah... jostainhan ne kaikki nimet tulee, mutta mina pidin nimen joka minulle syntyessani annettiin. Seka etu-, etta sukunimeni ovat minun ja niista en luopuisi mistaan hinnasta.

Vierailija
113/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tunnetumpi, sitä enemmän asiasta puhutaan. Minä tiedän henkilön joka vaihtoi myös etunimensä avioitumisen yhteydessä ja kappas vaan, kaikki alalla tietävät kenestä on kyse. Nuon nimensä perään itkijät ovat yleensä kirjoittaneet parissa julkaisussa tms.