Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin naapurin veneen varastajat. Kaikkea sitä sattuu...

Vierailija
18.07.2010 |

Toissa viikolla aamuyöstä neljän maissa olin juomassa vettä keittiössä ja näin ikkunasta, että kolme nuorta poikaa työnsivät naapurin trailerilla ollutta venettä pitkin kävelytietä.

Herätin pojan ja kysyin, että kenen vene tuo on, poika oli tietävinään. Menin soittamaan ovikelloa joka oli väärä, mutta he tiesivät kenen vene on ja siirryin viereiseen paritaloon. Veneen omistajat soittivat sitten siihen poliisit.

Poika 6 v jäi alasti itkemään portaille, että älä äiti mene, ne tappaa sut. En halunnut ottaa poikaa mukaan, kun kotona oli vielä tytär 4 v, jota en olisi halunnut herättää. Rauhoittelin poikaa ja juoksin niin nopeasti kuin pystyin sinne naapurille.

Poliisit soitteli ovikelloa tunnin päästä ja pyysivät mua tunnistamaan varkaat. Mun piti mennä sinne kävelytielle ja katsoa niitä poikia, sanoin että joo nämä ne olivat. Omituista, siis kasvotusten. Sillä aikaa naapuri vahti lapsiani. (lasten isä oli työmatkalla).

Perjantaina kuulin, että naapuri oli sen koulun rehtori, jota nämä nuoret käyvät. Eikä tehnyt edes rikosilmoitusta! Pojat oli vaan velvoitettu työntämäään vene takaisin parkkipaikalle ja korvaamaan rikkomansa veneen osat.

Musta oli väärin, että se naapurirehtori päästi pojat näin vähällä. Ei kun merkintä vaan rikosrekisteriin on mun mielipiteeni.

Mitä te ajattelette poikien olemattomasta rangaistuksesta?

Entä olisitteko toimineet samoin kuin minä?

Mun poika oli todella hädissään, mutta vaatteiden pukemiseen olisi mennyt aika paljon aikaa, vene olisi sillä tiellään ja juoksemalla mulla ei mennyt aikaa kuin muutama minuutti.

Jälkeen päin asia kyllä puitiin kunnolla selväksi pojan kanssa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ihmettele, jos sinulle kostetaan

Vierailija
2/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rangaistus noille lapsille on turha. Hoitoa ja kasvatusta ne ennemminkin tarttevat ja käsittääkseni tuollaiset tapahtumat ilmoitetaan joka tapauksessa lastensuojeluun. Eli eivät pääse vain sillä veneen takaisin työntämisellä. Vaan kotiolot selvitetään, joutuvat psykologin juttusille jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, kenen vene se on, siksi herätin pojan. Enkä ollut heti alkuun 100 %:n varma, että olivatko nuoret luvan kanssa liikenteessä. En voinut soittaa poliisia itse, kun mun oli selvitettävä ensin, ettei kyseessä ole mikään luvallinen aamukalastusreissu.

Näytti vaan kummalta, kun kolme nuorta työntelee trailerilla venettä.

Vierailija
4/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ihmettele, jos sinulle kostetaan

Mietippäs uudelleen, jos esim. jotain hajotetaan niin eipä tarvitse poliisinkaan kaukaa motiivin omaavia syyllisiä etsiä...

Tiedätkö miksi sinunlaisiasi sanotaan? Lampaiksi.

Vierailija
5/5 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään helposti ajatellaan, ettei kuulu mulle. Ja nuoriso senkun mellastaa entistä kovempaan tahtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän