Mies tarvitsee omaa aikaa, minne siis menisin? ov
Mieheni on sanonut monesti kaipaavansa edes yhtä päivää aivan yksin kodissamme, koska olen kumminkin aina paikalla, meillä on ollut viime aikoina ihmeen tiuhaan sellaista pikkukinaa ja hän tarvitsee muutenkin omaa tilaa. Ymmärrän hänen ahdinkonsa, joten missä viettäisin yön tai kaksi? Hotellit ovat vähän turhan kalliita tämmöiseen ja omat vanhempani asuvat kaukana. Miehen vanhemmat asuvat lähellä, mutta en halua olla heillekään turha asukki, tulisi vain nolo olo. Onko mitään ehdotuksia?
Kommentit (64)
että tuo vanhempien luokse meno on ehkä todennäköisin ratkaisu, vaikkakaan ei ehkä mieleisin. En haluaisi pitää vanhempieni kotia eräänlaisena vara-asuntona jonne voi tulla yöpymään milloin itselle sopii, lisäksi vielä matkakulut tällaisen matkan päästä. Mutta jos ei parempaa ratkaisua löydy, niin pitää kypsytellä siihen ajatukseen.
Kiitos että monet teistä ymmärrätte.
ap
että minulla on ollut myös (ennen lapsia, no ja ehkä varsinkin lapsen synnyttyä, mutta nyt niitä tuskin ehtii ajatella enää :) tuollaisia tuntemuksia kuin miehelläsi, että haluaisin olla yksin kotona ja toisen läsnäolokin häiritsee (vaikka suhde oli ja on loistava ja mies on minulle "se oikea"). Mutta missään vaiheessa ei tullut mieleenkään, että voisin pyytää/toivoa mieheni lähtevän jonnekin sen takia, vaan pidin selvänä, että minulla on tässä oma ongelma, joka minun täytyy käsitellä itse. Ja pidän itseäni vielä aika itsekkäänä suhteessamme! Eli sinä olet kyllä todella epäitsekäs, ehkä liiankin? Mielestäni miehelläsi on aika paljon pokkaa, kun pyytää tuollaista.
tai vaikka kaupunkiloma viikonlopuksi. Parin kuukauden kuluttua voit lähteä viikoksi etelään ja kesällä kahdeksi.
Tai sitten pyydät miestäsi etsimään oman asunnon.
Ei ketään pyydetä poistumaan omasta kodistaan, että saisi olla rauhassa.
minäkin äitinä kaipaan yksin oloa kotona..en jaksaisi lähteä mihinkään hotelliin vaan kiva ois touhuta päivä yksin kotona=)Pari kertaa vuoteen otan lapset ja menen toiselle puolelle suomea vanhemmilleni ja mies saa kanssa olla ihan rauhassa yksin kotona=)Alkukesästä oltiin viikko miehen kanssa kaksin,kun lapset oli mummolassa,mies oli päivät töissä ja iltaisin oli kiva olla kaksin,mutta nautin noista päivistä kun lapset poissa ja mies töissä=)
Kyllä minä, ja myös mieheni pidämme yksinolosta. Mutta en voisi koskaan kuvitella että pyytäisin häntä menemään yöksi muualle.
Moni onkin ehdottanut, että mene uimaan ja shoppailemaan ym. Ala tekemään tätä vähän useammin, niin miehesi saa useamminkin aikoja olla yksin. En käsitä että sinun pitäisi olla myös yö/öitä poissa. Tietty jos haluat, ja sinulla paikka, niin sehän on ihan hyvä. Mutta että mietit jopa hotellia tms, ei se kuulosta hyvälle.
pois omasta kodista! Menkööt mies muualle jos haluaa yksin olla!
niin ei kannata lähteä tekemään lapsia suhdetta pelastamaan!! Ero on ilmiselvästi tulossa. Mies on vaan VIELÄ liian mukavuudenhaluinen tai saamaton tai odottaa ensin, että rakastuu johonkin toiseen...
AP:n mies kuulostaa ihan omaltani; älykäs pohdiskelija. Mun mies saattaa viettää tunteja aikaa vaan musaa kuunnellen ja pohdiskellen jotain transhumanistisia asioita, joista sitten keskustelee ystäviensä kanssa. Meillä suhteen kulmakivi on alusta saakka ollut se, että vaikka olemme pari, olemme silti yksilöitä joilla on omat tarpeet. Eli ap: älä ota stressiä näistä "meillä ei tarvita omaa aikaa" -mammoista vaan tee niinku parhaaksi näet. Mene viikonlopuksi vanhempiesi luokse?
että mieheni ilmoittaa lähtevänsä taas lasten kanssa parikisi päiväksi sukuloimaan.
Minusta on ihan tervettä olla välillä yksin omassa kodissa, rauhoittua ja rentoutua. Ymmärrän ap:ta täysin.
Se ei suinkaan tarkoita, että suhde olisi kuihtumassa kasaan tai en jaksaisi hoitaa lapsiani, päinvastoin se opettaa kuinka heitä kaipaan ja heistä välitän. Aina tulee ikävä, ja se tunne on kiva tuntea aika-ajoin :).
Rakastajan petissä vierähtää helposti yö - tai kaksi.
Kaikki osapuolet tulevat tyytyväisiksi!
ja silti säilyttää muutakin elämää. Ihmeellistä, jos on pakko 24/7 viettää miehen kanssa, kun panostaa suhteeseen. Kyllä minä ainakin panostan suhteeseen mieheni kanssa kaiken, mutta silti mulla on ystäviä ja pidän yhteyttä myös sukuuni.
Ei kannata heittäytyä yhden kortin varaan elämässään!
Minusta siis suhteeseen saa panostaa myös kaikinvoimin. Aina voi jossitella mutta onko niin eläminen kannattavaa?
Haluaa ehkä panna jotain toista sängyssänne?
..tarvitse koko aikaa jotakin rinnalleen. Hyvä merkki!
Ja pieni erossa olo tekee ihmeitä suhteele. Kolme vuotta meillä mennyt niin että olen ollut 4-6 viikkoa muualla työharjoittelussa opiskelujen vuoksi. Ollaan nähty viikonloppusin.
tämä ei ole yhtään huono tai itsekäs pyyntö häneltä, koska ymmärrän häntä täysin. Ei hän häädä minua minnekään kodistamme, vaan toivoo vain saavansa omaa aikaa, jonka minä voin antaa tai olla antamatta. Mutta minä olen itse ollut häntä kohtaan välillä niin hankala, että näen tämän eräänlaisena vahingonkorvauksenakin, ja hän todella ansaitsee oman rauhan. Ja ansaitsisi kyllä muutenkin, koska hän on minulle rakas.
ap
Minne voisit mennä, eli onko hän valmis maksamaan vaikka hotelliyöstäsi. Meillä tällainen tilanne tuli mieleen kun sairastimme vuoronperään ja kun itse olin sairaana mies meni lapsien kanssa vanhemmilleen, mutta teillä helpompaa kun ei lapsia ole.
Ennen lähtöäsi voisit esittää miehellesi toiveen, että hän hiukan siivoilisi poissaolessasi ja järjestäisi sinulle yllätyksen kun tulet kotiin. Eli ettei vain netissä surffailuun aikaa käyttäisi.
on yhteiset rahat joten ihan sama kumpi maksaa. Hän on sanonut, että hotelli kävisi vähän turhan kalliiksi vain tällaisen asian takia.
Tuskin esitän hänelle mitään toiveita, en minä mitään yllätyksiä tai mukavuuksia tarvitse. Ja mitä sillä on väliä mitä hän yksin ollessaan tekee? Sehän siinä hienoa onkin että voi rauhassa yksinään tehdä juuri sitä mitä tuntuu mukavalta, vaikka sitten surffailla netissä.
ap
ei sulla paljoa vaihtoehtoja ole joko telttailemaan tai anoppilaan.. jollekin mökille, mutta nekin maksaa kuten risteilytkin. Kysy minne hän itse menisi jos sinä haluaisit olla kotona yksin? Tämä teidän kahden välinen asia ja puolisoilla oikeus tietää missä toinen vaikuttaa.
hälytyskellot soida. Tekeytyisin lähteväni vaikka kylpylään tms. yhdeksi yöksi. Oikeesti yöpyisin autossa jossain lähikulmilla ja vakoilisin samalla mitä helvettiä ukko oikeen duunaa salaa minulta.
ei kyllä mitkään hälytyskellot soi mitenkään. Tiedän, ettei mieheni tekisi minulta salaa mitään sellaista mistä ei haluaisi minun tietävän. :) Me olemme olleet todella paljon tekemisissä toistemme kanssa lähes joka päivä siitä lähtien kun muutimme yhteen (vajaa vuosi). En ihmettele yhtään miksi hän haluaa olla yksin välillä.
ap
"Lievästi" vainoharhainen mamma linjoilla.. huhhuh, mikä stalker!
hälytyskellot soida. Tekeytyisin lähteväni vaikka kylpylään tms. yhdeksi yöksi. Oikeesti yöpyisin autossa jossain lähikulmilla ja vakoilisin samalla mitä helvettiä ukko oikeen duunaa salaa minulta.
mitä hän tekisi kun olisi yksin? Miksi ette voi tehdä niin että sinä olet vaikka eri huoneessa koko päivän jos hän haluaa yksin rentoutua. tuo on mielestäni väärin että mies vaatiin tuollaista. hän menköön yksin metsään jos yksinäisyyttä haluaa.
on vähän sama tilanne. Miehellä on paljon enemmän menoja ja minä saan useinkin (tarvitsemaani) aikaa yksin kotona.
Mies on joskus sanonut, että olisi hauska olla yksin kotona, mutta ei todellakaan vaadi mitään.
Yleensä käyn vain iltamenoissa kavereideni kanssa, mutta ajatuksenani on ollut antaa hänelle joskus lahjaksi kylpyläviikonloppu. Siis niin, että minä lähden kylpylään :)
Rakkautta on myös antaa toiselle tilaa. Kaikki eivät halua kyhjöttää kaksistaan joka hetki, vaikka suhteessa ei mitään vikaa olisikaan.