Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
parhainta tsemppiä sulle painonpudotukseen. Kyllä me vielä onnistutaan!! Mäkin otan sitten femarit heti alkuun ja lisäksi puregonia. Ainakaan keväällä ei tullut noista kummoisia oireita, puregonin loppuvaiheessa ehkä pientä turvotuksen tunnetta munasarjoissa, mutta ei muistaakseni vaikuttanut juurikaan painoon. Ja nestettähän se on jos vaikuttaakin.
Onneksi nyt on ihania marjoja, mitä voi huoletta napostella, mutta vähän olen jo hukassa, että mitäs sitä sitten syksyllä pupeltaa kun tuoreita marjoja ei ole. no pakkasesta varmaan sitten ja tehdä niistä vaikka kevyttä marjarahkaa.
Pari kaveriani on myös käyttänyt tuota kiloklubia ja kehuivat kovasti.
Äää, en käsitä kun mulla on kaikki maailman läski just vatsassa, jalat ja kädet tikkulaihat. Tuntuu, ettei vatsa pienene juuri ollenkaan vaikka jo 7 kiloa lähtenyt. Olen tosin aina lapsesta asti ollut sen mallinen, että vatsa pömpöttää vaikka olen ollutkin laiha. Mutta jotenkin juuri tuosta vatsasta sen edistymisen huomaisi ja kannustaisi jatkamaan. No ehkä se tästä kun vaan jatkaa ja jatkaa..
Mukavaa sunnuntaipäivää toivottelee Evelina
Viikon saldo -1kg eli todella mahtavaa! Viime viikolla ei tippunut ollenkaan niin nyt sitten lähti enemmän.
Mulla housut, hameet jne vyötäröltä löystyneet mutta mittanauhan mukaan vyötärönympärys ei ole kaventunut???
mulla punnitus maanantaisin ja tänään siis -700g. Se on ihan hyvä tulos, mutta olen silti vähän pettynyt kun joka viikko on lähtenyt reilu kilo, paitsi viime viikollakin vain 600g. Mulla sama juttu, mittasin taas sentit eikä mitään ollut tapahtunut, mutta pöksyt tuntuvat väljemmiltä. Outoa. voihan olla, että tulee mittausvirheitä jos ei vaikka ihan samalle kohdalle osu mittanauha, tiedä häntä.
Taitaa tuo pudotusvauhti nyt sitten hidastua kun on jo lähes 8 lähtenyt. niinhän sitä sanotaan, että hyvä vauhti olisi 500g-1000g viikossa, mutta jotenkin sitä vaan toivoisi isompia lukemia.
No mutta pitää olla tyytyväinen, että tuli kuitenkin miinusta. Mullakin oli yks plussaviikko, eikä se todellakaan ollut kivaa, ja ihan omaa syytäni. Onneks sitten seuraavalla viikolla lähti reilusti enemmän.
Ja kohta kauppaan ostamaan tuoreita salaattiainekisa. Tsemmppiä tälle viikolle!
Evelina
Mullakin olis tarvetta painon pudotukseen. BMI on nyt 31,5 vaikka se oli ennen lomaa 30,7. Aivan väärä suunta siis :-( Onneksi sentään ihan lähtölukemiin en ole palannut, vaan kolme kiloa on pysynyt poissa.
Meillä on takana yksi tuoresiirto ja yksi PAS. Tuoresiirto ei tuonut tulosta, pakastesiirrosta tuli kyllä plussa, mutta sain iloita siitä vain muutaman päivän, kunnes meni kesken :-(
Seuraavasta kierrosta tämän kuun lopulla alkaa uusi yritys. Nyt kokeillaan Fostimonia, viimeksi oli Menopur.
Kohta alkaa olla tarpeeksi vilpoista, taidan lähteä lenkille. Olen innostunut ylämäkijuoksusta :-) Se on nopeaa, mutta tehokasta.
Liikunnan lisäksi pitää taas kiinnittää enemmän huomiota syömisiin. En merkkaile enkä laske pisteitä, mutta ikuisena laihduttajana mulla on jo parinkymmenen vuoden kokemus siitä, mitä mä saan/mitä mun pitää syödä ;-) Nyt vaan pitäis noudattaa niitä. Kimpassa se onnistuu paremmin :-)
Tsemppiä teille molemmille tälle viikolle :)
Nimimerkissä on yksi i liikaa eli olen pelkkä Tuuli :D
Porukassa paljon kivempi keventyä!
Sulla on hyvä tilanne kun pystyt liikkumaan. Mulla tuppaa selkä koko ajan kiukuttelemaan, etten oikein liikkumalla saa kulutettua kaloreita, joten siksi vahdin vain syömisiä.
Mulla edessä joko viides inssi tai sitten suoraan ivf tai icsiin. Mitään vikaa kun ei ole löytynyt paitsi ikää kohta 39 ja tuota ylipainoa. Siksi olen toiveikas jos tämä keventyminen auttaisi ja uskaltaisi kokeilla vielä yhtä inssiä ennen järeämpiä hoitomuotoja. En vaan malttaisi enää yhtään odottaa hoitojen jatkumista. Mutta parempi nyt vaan keskittyä terveelliseen elämäntapaan jos se kerran lisäisi mahdollisuuksia saada oma pikku käärö.
Terkuin Evelina
onko kukaan lääkäri koskaan sanonut teille mikä tässä ylipainossa oikeastaan hidastaa raskautumista? Jos kierto on säännöllinen ja hormonipitoisuudet about kohdillaan niin liittyykö se sitten mahdollisesti kiinnittymiseen? Olisko sitä rasvaa sitten kohdun seinämissä, ettei pikkuinen oikein pysty kiinnittymään tai jos kiinnittyy niin keskenmenoriski kasvaa.
Pitääpä kysyä lekurilta kun seuraavaksi menen, että mihin kaikkeen tuo ylipaino oikeastaan vaikuttaa.
Ja Tuuli, olen niin pahoillani, ettei sinun pikkuinen jaksanut alkua pidemmälle. Ei varmaan lohduta, mutta ainakin sinulla on toivoa tulla raskaaksi. Seuraava onkin sitten sitkeä sissi ja jaksaa loppuun asti eiks vaan!
Evelina, ei mullekaan ole oikein kunnolla selitetty, miten ylipaino vaikuttaa raskautumiseen, jos muut asiat on ok. Pikaisella googlettamisella tuli ainakin tällainen tieto "Kun rasvakudos lisääntyy, kasvaa myös insuliiniresistenssi: haiman pitää erittää koko ajan lisää insuliinia, jotta verensokeri pysyisi normaalialueella. Koholla oleva insuliinipitoisuus taas häiritsee munarakkulan kypsymistä". Onneksi joka paikassa lukee myös, että jo pienikin painonpudotus auttaa asiaan =)
Harmi, että sun selkä kiukuttelee etkä pääse urheilemaan. Mutta ruokavalion osuus painonpudotukseen on kyllä suurempi kuin liikunnan osuus, joten painonpudotus onnistuu ilmankin. Kuten olet jo huomannut... 7 kilon pudotus on huima suoritus!!! Ja vielä noin lyhyessä ajassa. Hatunnosto =) Ja samalla hatunnosto Tinskullekin... kilon pudotus viikossa on hieno juttu =)
Teettekö te jotain muuta asioita raskautumisen edistämiseksi kuin laihdutatte? Esim. syöttekö jotain vitamiineja tai suositte tai vastaavasti välttelette jotain tiettyä ruokalajia tmv? Mä otan joka päivä Folireniä, kun se sisältää foolihappoa.
Kovasti olen toiveikas minäkin seuraavan hoidon suhteen. Askel askeleelta eteenpäin =) Vaikka ensireaktio oli sen keskenmenon jälkeen, että miksi piti edes tulla se plussa, kun niin lyhyen ajan kesti, niin nyt sen osaa jo nähdä hyvänä merkkinä, että mun kohtu vielä tietää, mitä sille alkiolle pitäisi tehdä ;)
Olen siis ollut raskaana ennenkin. Mulla on kaksi isoa lasta jo. Uuden suhteen myötä tuli nämä lapsettomuusasiat eteen. Jos se ei haittaa teitä muita, että en ole täysin lapseton, niin pysyisin mielelläni porukassa mukana :)
Nyt nukkumaan. Kauniita unia, toivotteleepi Tuuli =)
Tuo insuliinijuttu on varmaan totta. Itsekin mittailen silloin tällöin sokereita kun suvussa on kakkostyypin diabetesta. Kun aloitin laihdutuksen, sokerit oli 6.7 ja kolme viikkoa sitten 5,9 eli hyvään suuntaan menossa.
yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti, kalan kanssa vähän ongelmia, joten otan omegat purkista. Lisäksi syön sellaista raskaana oleville tai raskautta suunnitteleville tarkoitettua monivitamiinia, mikä sisältää paljon foolihappoa, juuri niin kuin sinäkin Tuuli. klinikalta vallan suositeltiin ottamaan foolihappolisää.
Kiinnostaisi myös tietää kuinka paljon kortisolin muodostus heikentää raskaaksi tuloa. Tuo selkäkipu on jo kroonista ja nukun pätkittäin eli elimistöni stressihormonit ovat varmaan pilvissä. Jostain luin, että omega saattaisi vähentää elimistön tulehdusreaktiota. Lekuri sanoi, että yhtäkkinen iso stressi saattaa vaikuttaa ovulointiin, mutta tällaisella pitkäaikaisella, johon elimistö on jo tottunut, ei pitäisi olla vaikutusta. Ja olen kyllä huomannut ovuloivani.
Ihanaa Tuuli, että olet jo kaksi lasta saanut, toivoa siis kolmannestakin. Voi kun minä saisin edes sen yhden...
Kahvista muuten luin jostain, että liiallinen käyttö ei olisi hyväksi. Pari kolme kuppia ok, mutta isommat määrät huonoksi. En enää muista miksi, mutta tässä asiassa mulla olisi kyllä parantamisen varaa. Kahvia kuluu aivan liikaa. Heh, nytkin kahvikupponen vieressä...
Hauskaa päivää!
Noita uniongelmia on ollut mullakin. Onneksi vähemmän viime aikoina. Viime yönä nukuin vain muutaman tunnin. No, ei onneksi haittaa, kun ei ole töihin menoa ja saa ottaa päikkärit, jos siltä tuntuu. Taisi eiliset kuntoilut valvottaa, kun pitkän lenkin päätteeksi kävin vielä ylämäkijuoksussa enkä muistanut venytellä sen jälkeen, niin jalkoja vähän jomotti yöllä.
Tuohon kortisoli-asiaan en kyllä osaa sanoa yhtään mitään. Muutenkin kaikki terveyteen liittyvät yksityiskohdat jää rekisteröitymättä meikäläisen muistiin ;) Mulla ei esim. ole hajuakaan omista sokeriarvoista. Kolesterolista tiedän, että ne on alle 5 ja verenpaine vissiin normaalin puitteissa. Ja vasta nyt olen kiinnittänyt huomiota ovulaatioon. Vaan oppia ikä kaikki :D
Mä olen kanssa lukenut noista kahvin haitoista, vaikkei se itselle ongelma olekaan. Olen elämäni aikana juonut kolme kupillista kahvia ;) Tässä ainakin yksi linkki: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801207123667_uu.shtml . Vaan eipä se kahvittomuuskaan auttanut minulla viime kerralla, vaan keskenmeno tuli kuitenkin.
Nyt taidan mennä keittämään puuroa. Ja lounaaksi teen tonnikalasalaatin. Välipalaksi sitten rahkaa ja ananasta. Mitäköhän sitä tekisi päivälliseksi...ikuinen ongelma :)
Mukavaa ja kevyttä päivää =)
Mulla kans vähän ongelmana keksiä vaihtelevia ruokia. TEin mielenkiintoisen havainnon; aikaisemmin söin päivälliseksi aina jonkun kanafileen ja salaattia ja sit vähärasvaista lihaa salaatilla ja tuolloin paino putosi lujaa. nyt pari viikkoa en ole syönyt paljoakaan protskuja ja painokin tippunut puolta vähemmän. Eli taitaa pitää paikkansa, että proteiini edistää lahdutusta ja pitää paremmin kylläisenä. Ja tietty hyväksi lihaksille jos kovaa vauhtia laihduttaa.
Eli tänään laitan uuniin vinon pinon kanafileitä ja syönkin niitä sitten taas kyllästymiseen asti. no, täytyy laittaa pari pakkaseen, mut ei ne ole oikein enää sitten sulatettuna hyviä.
Tuo rahka, minkä mainitsit on mullekin oiva välipala. Tosin olen ananaksen sijasta laittanut nyt tuoreita marjoja ja vähän banskua ja pari pähkinää ja kaikki tehosekoittimeen, nam. johan tässä nälkää pukkaa kun ruoasta puhutaan.
Kyselin tuolla toisella puolella, mitä vauvavitamiineja ihmiset käyttävät, mutta en ole saanut vastauksia. Viitsitkö katsoa, paljonko tuo sinun käyttämäsi valmiste sisältää sitä foolihappoa? Kiitti jo etukäteen.
Folirenissä on 400 mikrog. foolihappoa. Ihan sama lukema kuin Multivita Plussassa, vaikkei ne ole niitä raskaus ja imetys -tabletteja. Paljonkohan niissä olis foolihappoa? Viimeksi en voinut ostaa niitä tabletteja, kun mun lapset ei vielä tiennyt, että raskautta yritetään. Olis voinut herättää kysymyksiä ;)
Toivottavasti et syö kyllästymiseen asti niitä kanafileitä. Sen jälkeen on meinaan vaikea keksiä hyviä proteiinilähteitä ;) Parikymppisenä mä laihdutin ensimmäistä kertaa ja keinot oli hyvin yksipuoliset; söin näkkäriä ja ananasmurskaa :D Ananasmurska ei uppoa tänäkään päivänä pelkältään. Rahkaan sitä sentään voin laitaa.
Ihan oikean havainnon olet tehnyt, että protskut edesauttaa painonpudotusta. Mä olen laihduttanut pisteillä painonvartijoissa ja päässyt siinä kunniajäseneksi asti eli ei sinällään ole mitään moitittavaa siinä tavassa. Näin jälkeenpäin ajateltuna siinä vain tuli syötyä liian vähän määrällisesti ja laadullisesti. Proteiineistä meni suhteettomasti pisteitä verrattuna hiilareihin.
Mulla on ollut myös personal trainer ja hänen neuvoistaan lisäsin protskujen määrää huomattavasti. Ja se tapa oli huomattavasti helpompi, mukavampi ja sellainen tapa, jota on mahdollista noudattaa jatkuvasti. Harmi vaan, että sen jakson jälkeen tuli ero lohtusyömisineen ja liikunnan lopettamisineen eli ei pysynyt sekään painonpudotus. Mutta olen kyllä huomannut, ettei ympärysmitat ole kasvanut samassa suhteessa kuin aiemmin, kun johonkin alitajuntaan jäi se, että syön enemmän protskuja kuin aiemmin.
Nyt kun saisin jätettyä kaikki herkut minimiin, niin ei olis mitään hätää. Ruokapuoli olis jo kunnossa, kun vain muistaisin syödä säännöllisesti, ettei tule sitä hirveää nälkää, jonka tyydyttämiseen ei riitä sitten mikään ;)
Olkoon tämä kesän ensimmäinen järkevän syömisen päivä :D
Sama määrä näkyy olevan tuossa mun käyttämässä Ladyvita mama-versiossa. Niitä tabuja pitää vaan muistaa ottaa kolme päivässä, uuaah. Multivitassa on vissiin vaan yksi? Taidan siirtyä siihen kun nuo loppuvat.
Painonvartijoissa tosiaan ennen meni protsuista paljon pisteitä, mutta nykyään heilläkin käännetty päälaelleen tuo hiilari-protsku-kuvio. Minusta se on hyvä homma, koska se kannustaa syömään enemmän protskuja ja toisaalta hiilareina sitten niitä terveellisimpiä vaihtoehtoja. Tänään ei ole oikein virtaa tehdä ruokaa, joten kanat on vielä paistamatta ja söin pakastepinaattikeittoa ja yhden kananmunan. Pitää ottaa pikku nokoset ja tehdä sitten herättyä ruokaa valmiiksi huomiselle. Olen muuten huomannut, että jääkaapissa on pakko olla koko ajan valmista salaattia ja tuoreita hedelmiä kun se nälkä iskee. Muuten jää salaatit tekemättä ja tulee syötyä liikaa sitä perusruokaa, vaikka terveellistä olisikin. Toimii, mutta vaatii vähän vaivannäköä ja suunnittelua. Mutta nyt makoisille nokosille.
Toivottavasti oli hyvät nokoset :)
Ja juu, yksi riittää noissa mun tableteissa.
Hyvä tosiaan, että painonvartijoissakin protsku-hiilari-kuvio meni uusiksi. Mun käynnistä on jo yli kymmenen vuotta, joten vanhoista puhuin. Nythän painonvartijat on lopettanut Suomessa kokonaan. Vähän ihmetyttää, mutta oliskohan nämä netin ilmaiset seurantaohjelmat vienyt niin asiakkaita?
Ja kyllä tuo ennakkosuunnittelu on mullekin tosi tärkeä. Aina en ehdi (=viitsi ;) ) tehdä ennakkoon, mutta sekin näköjään riittää, että miettii etukäteen, mitä meinaa päivän mittaan syödä ja jopa sen,että mihin aikaan.
Tämä päivä on ainakin mennyt ihan putkeen syömisten ja liikunnan osalta. Kävin taas ylämäkijuoksussa ja tuli juostua kaksi ylimääräistä nousua...alkaa vissiin kunto jo kohota :) Illaksi teen vielä munakkaan ja syön loput tonnikalasalaatista.
Vettäkin olen muistanut tänään juoda tarpeeksi. Se on yksi mun kopastuskivistä...mulle tulee tosi harvoin jano ja unohdan juoda. Kerran olen pyörtynytkin nestehukan takia. Aineenvaihdunta hidastuu paljon, jos ei juo tarpeeksi vettä.
Olis tärkeää muistaa tuo vedenjuonti. Piikityksen aikana pitäisi juoda 2,5 - 3 litraa nestettä päivässä. Pitää totutella jo nyt sellaisiin määriin =) Miten sun vedenjuonnin kanssa on? Saatko alas tuollaista määrää?
Nyt pölyrätti käteen. Mies tulee illalla ja sitten tahdon keskittyä vain häneen :) Jää varmaan kirjoittelutkin vähän vähemmälle, mutta yritän ehtiä ainakin jotain kirjoittaan. Kevyttä loppupäivää =)
Olen itsekin kuluneen vuoden aikana huomannut proteiinien tärkeyden laihdutuksessa. Voi syödä kaloreita aika reilusti aiemmin omaksuttuun nähden mutta silti laihtuu ja voi paremmin. Mulla hiilarit väsyttää ihan hirveästi... Sitäkään ei aiemmin edes huomannut:-( Mulla on PCO johon yleensä kuuluu insuliiniresistenssi joten ihan järkeen käypää on että vähähiilarisella laihdun parhaiten.
Mulle gyne sanoi että BMI pitäisi olla korkeintaan 32 jos meinaa raskaampiin lapsettomuushoitoihin. Tällä hetkellä on 33 ja risat.
Yleensä foolihappoa on lisäravinteissa 200 tai 400 yksikköä (oliko se mikrogrammaa vai mitä???)F Itse käytän tällä hetkellä sinkkiä, magnesiumia sekä tavallista Multivitaa. D-vitamiini on kesän tauolla.
Ei malttais odottaa että paino tippuu!!! Motivaatio on kova. Tuntuu että vihdoin on löytynyt itselle sopiva tapa laihduttamiseen ja ruokailuun ylipäätään...
Tinsku
Ihanaa, että meillä on tämä oma pikku kerho, missä voidaan jakaa tuntemuksia pikkuprojektin suhteen.
Joo, tiedän Tinsku tunteen, ei millään jaksais odottaa. Mulla ei ole todettu PCO:ta, mutta huomaan, miten sokerit nousee kun lihoo. Onneksi tilanne on korjaantumaan päin. Ja hiilareiden vähentäminen vaikuttaa myös mulla ihan selvästi vireystasoon, ei ihan niin paljon nukuta päivisin tai ole muuten uuvahtanut olo.
Veden juonnista, taidan about riittävästi juoda kyllä vetta, mutta jos jokaista kahvimukia kohden pitäisi hörpätä lasillinen vettä niin sitten jää kyllä kovasti miinukselle. Juon nimittäin kahvia 12 mitallista eli mitähän se on mun jättikupeissa, varmaan jotain kuusi. Aivan liikaa. Juon kolmesti päivässä, joten koitan nyt puolittaa jokaisen kerran määrän ja muistaa ottaa sitä vettä rinnalle.
Ah, ihanaa, tänään mulla oli kanafilettä ja fetasalaattia ruoaksi. Kohta pensasmustikoita ja raejuustoa pikkiriikkisen sekaan.
Mietin tässä kovasti, josko uskaltaisi jatkaa hoitoa jo ensi kuussa...klinikka on vielä kiinni, joten en pääse keskustelemaan asiasta. Ois tarkoitus koittaa vielä yks inssi ja sen jäljeen ivf. Mulla on vielä yks ongelma hoidettavana, nimittäin se kaikkein kamalin, elikkäs tupakointi. Lopetin jo kertaalleen keväällä, mutta kun toinen rakas hauvavauvani kuoli toukokuussa niin ratkesin taas polttamaan. Arvaatte varmaan kuinka vi...taaaa! Tyhmä tyhmä! nyt en onneksi polta niin paljoa, mutta se lopullinen repäisy pitäisi tehdä ennen kun aloitan hoidot.
Uuaah, tässäpä tuli taas avautumista kerrakseen, sorry taas oma napa.
Milloin teillä on ajatuksissa jatkaa hoitoja?
TErkuin kohtalotoveri Evelina
kyllähän te tuolla aiemmin kerroittekin hoitojen jatkumisajankohdasta.
Tuulilla ei kauaa enää ja huh, sitten piinaillaan hengessä mukana.
Miten Tuuli olet kokenut tuon punkteerauksen? Sitä pelkään eniten jos joudun ivf:ään menemään. Sitä lääkäri jo vähän ehdotteli jo seuraavaksi hoitomuodoksi, mutta taipui kuitenkin inssiin jos kerran saan painoa alas ja tupakoinnin pois.
Viimeksi mulle kävi vähän oudosti. Nimittäin pistin pregnylin ohjeen mukaan la iltana ja ma aamupaivällä oli inssi. Kuitenkin torstaina tunsin selvästi ovulaation ja tuli myös ovislimat. Ja tuo torstai sopi muutekin normikiertooni. Kysyin tästä lääkäriltä ja hän arveli josko pregnyl-annostus oli liian pieni. Kiva kiva. Muutenkin olen vähän ihmetellyt kun kaikki inssit ovat ollett kp 12-14 vaikka mulla on ovis 17-19. Kyllähän ne katsoo aina ultralla, että ovat sopivan kokoisia irtoamaan ja pregnylin pitäisi irrottaa rakkula, mutta silti mielestäni vähän outoa. Siksi suunniteltiin josko seuraavassa inssissä ottaisin sen tupla-annoksen pergnyliä. Hämärää peliä tämä touhu. Tulee vaan mieleen, että saattaisin olla jo synnyttänyt tai ainakin raskaana jos tämä olisi huomioitu aiemmin. No ei pidä miettiä asiaa sen enempää, tulee vaan paha mieli. Mutta nyt tiedetään sitten vähän enemmän ja tietysti odotukset korkeammalla. Jänskää.
Nyt kun ollaan kaikki samaa mieltä proteiinien tärkeydestä, niin päätetään nyt yhdessä, että kiinnitetään siihen asiaan erityisesti huomiota =)
Mä olen tehnyt itselleni monenlaisia taulukoita painonpudotukseen liittyen. Eilen pitkästä aikaa katselin niitä. Ja siellä oli myös mittoja 7 vuoden takaa. Painoin silloin 5 kiloa enemmän kuin tänä päivänä, mutta arvatkaa miten paljon suurempi mun vyötärönympärys oli silloin....12 senttiä enemmän! Eikö sitä kuitenkin sanota, että viiden kilon pudotus vastaa yhtä vaatekokoa. Ja kyllä tuo 12 senttiä on enemmän kuin yksi vaatekoko. Ajattelen vaan, että tässäkin näkyy se proteiinien merkitys, kun tuon jälkeen olen siihen enemmän kiinnittänyt huomiota.
Kirjasin eilen kaikki syömiseni ja sain kaloreiksi 1200, vaikka siihen kuului pieni pala täytekakkuakin (naapurin nimpparit, ei voinut kieltäytyä ;D ). Tuli syötyä liian vähän ja sen huomasi tänään. Aamupuuron jälkeen oli heti nälkä, vaikka edellisenä päivän puuroannos piti nälkää monta tuntia.
Tänään oltiin Ikeassa ja tuli vähän herkuteltua, mutta päivän kalorimäärä jäi 1900 kaloriin. Se on kyllä liikaa, mutta ei onneksi kohtuuttomasti.
Mä en kokenut sitä punkteerausta mitenkään kivuliaaksi tai muuten hakalaksi toimenpiteeksi. En tarvinnut yhtään kipulääkettä myöhemmin enkä muutenkaan voinut pahoin. Lisäksi kun ajattelee, ettei tätä hommaa voi mitenkään hoitaa loppuun asti kivuttomana, niin sekin antaa voimaa kestää kaikki matkan varrella tulevat kivut ja muut ikävät tuntemukset ;) Eli rohkeasti vain ivf:ään :)
Mä en ole kauheesti perehtynyt muihin hoitomuotoihin, kun ivf on meille ainoa vaihtoehto. Mutta jos sulla on pienintäkään epäilystä väärästä ajankohdasta, niin sano ihmeessä siellä klinikalla. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä!
Kurjaa, että menetit hauvavauvasi :( Minulla ei ole ollut koskaan lemmikkiä, joten en varmasti osaa edes kuvitella, kuinka raskasta sellainen on. Voimahalit :)
Toivottavasti pääset pian eroon siitä vähästäkin tupakoinnista. Eiköhän oteta sekin tähän samaan projektiin...tupakka pois ja protskut tilalle ;D ? Tehdään kaikki se, mihin me itse voidaan vaikuttaa. Ikään(minä yli 40 v) ei valitettavasti voi itse vaikuttaa ;)
Voi kun painonpudotus olis yhtä helppoa kuin lisäkilojen hankkiminen...ei tarttis olla yhtään malttamaton ;D Mutta nyt sinnillä eteenpäin. Jokainen gramma on kohti parempaa. Tsemppiä meille kaikille =)
Nyt menen huhuilemaan, josko se nukkumatti löytäis tännekin päin. Hyvää yötä ja kauniita unia :)
Jesh, protskuja kehiin vaan ja viimeinen tupakkiaski menossa! Keväällä lopettaminen oli yllättävän helppo, vaikkakin jouduin ottamaan nikotiinipurkat avuksi. Suurempia syömisjuttujakaan ei tullut ja todella toivon, että tämä kerta olisi samanlainen. Pitäisi vaan keksiä jotain kivaa tekemistä kun se tupakinhimo iskee, ettei tule mentyä jääkaapille. Tai ainakin pitää varata valmiiksi pilkottuja kasviksia ja muuta "nollakamaa" riittävästi.
Muuta ei kai voi sitten enää tehdä kuin tosiaan laihduttaa ja lopettaa tupakointi ja olis varmaan ihan kiva olla stressaamatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Mullakin ikää ens kuussa 39 joten sitä suuremmalla syyllä ravintoasiat saatava kuntoon. Lääkäri muuten sanoi, että jos ivf:ään mennään niin tupakoimattomuus lisää onnistumista puolella. Siinä jos missä luulisi motivaatiota olevan.
Seuraatteko painoa miten usein? Mulla on oma virallinen punnitus kotona maanantaisin, mutta seuraan silti painoa melkein joka päivä. nyt on siis torstai ja vaaalla ei ole tapahtunut mitään, kääks. Yleensä tässä kohtaa viikkoa on suunta ollut jo alaspäin. Söin kyllä eilen pikkasen yli pistemäärän kun illalla iski munakashimo. Munakkaaaseen hiukan kanafilettä pilkottuna ja mukaan yrttejä, nam. Vissiin mulla on joku protskupuutos kun tollasia himoja iskee. No, mutta se oli kohtuuterveellistä mättöä, eiks vaan!! Pitää vetää pari päivää vähän tiukempaa linjaa ja katsoa lähteekö se paino laskuun vai olenko nyt siinä paljonpuhutussa tasannevaiheessa. Toivottavasti en vielä.
No niin, joskos vähän ottas pölyrättiä käteen kun ei nyt ole niin kuumakaan, että sais jotain järkevää aikaiseksi, hih.
Hauskaa päivää!
Mulla BMI 33 ja lokakuuhun mennessä 5kg pitäisi saada pois vähintään. Sitten aloitetaan Femarit ellei laihdutus jo auta raskautumaan. Yritystä vajaa vuosi takana. Mulla PCO ja metformiini aloitettu toista kuukautta sitten. Saa nähdä kuinka paino rupeaa tippumaan kun lääkkeen vaste tulee kunnolla. Lasken kaloreita ja olen Kiloklubin käyttäjä. Nämä ovat minulle parhaat avut. Käyn puntarilla aina lauantaiaamuisin, mutta nyt poikkeuksellisesti huomenna. Olis kiva vaikkapa päivitellä tänne pieneneviä lukemia!
Tinsku