Myöhäisillä viikoilla keskeytyksen tehneitä?
Haluaisin kuunnella kokemuksianne. En halua mitään "abortti on murha"-huuteluita, vaan hieman faktaa asioista, kiitos!
Kommentit (48)
Suurin rakkaus on äidinrakkaus päästää ja säästää pieni tuskasta ja ottaa tuska itelleen kannettavaksi, voimia M-J ja muut saman kokeneet
En yleensä kauheasti liikutu mistään, mitä tuntemattomille ihmisille tapahtuu, mutta tämä sai minutkin kyyneliin. Syvä osanottoni teille M-J!
Kiitos teille tuesta.
Pikkuinen syntyi 1.4.2016 ja saimme tulokset 15.8.2016. Ruumiinavauksessa todettiin aivojen koon olleen 80% siitä, mitä olisi pitänyt olla. Aivokurkianen oli vajaa mittainen. Diagnoosi oli siis mikrokefalia. Syytä tapahtuneelle ei löytynyt geeneistä eikä virusvastatesteistä; tapahtunut oli vain huonoa tuuria.
M-J kirjoitti:
Kiitos teille tuesta.
Pikkuinen syntyi 1.4.2016 ja saimme tulokset 15.8.2016. Ruumiinavauksessa todettiin aivojen koon olleen 80% siitä, mitä olisi pitänyt olla. Aivokurkianen oli vajaa mittainen. Diagnoosi oli siis mikrokefalia. Syytä tapahtuneelle ei löytynyt geeneistä eikä virusvastatesteistä; tapahtunut oli vain huonoa tuuria.
Otan osaa. Onko teille väläytetty zikaviruksen mahdollisuutta? Esim. Miehen spermassa ko. virus voi elää 6 kuukautta tartunnasta.
Tämä on vanha palsta mutta laitan tänne nyt linkin. Olen itse yksi vastikään myöhäisen keskenmenon tehneitä. Päätin terapiana itselleni kirjoittaa tarinani tänne nettiin. Itse luin alussa paljon muiden kokemuksia ja koin että niistä oli minulle apua. Tässä siis oma tarinani jos tästä olisi jollekulle saman kokevalle apua. Kirjoitus löytyy täältä: https://huhtilapsi.wordpress.com
Oli ihana lukea tarinasi. Se antaa minulle lohtua tulevaan. Viime viikolla saimme lapsellemme rv21 niin huonon ennusteen, että päädyimme raskauden keskeytykseen. Keskeytys on edessä ensi viikolla. Pelottaa ja ahdistaa. Toivon, että synnytys olisi kivuton. Kaksi edellistä synnytystäni ovat kipujen puolesta olleet ihan hirveät.
M-J, syvä osaanottoni! Tarinasi sai minut kyyneliin. En voi edes kuvitella, miltä sinusta ja puolisostasi tuntuu. Voimia teille!