Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummi pitää ruokia monta tuntia huoneenlämmössä ja

Vierailija
16.07.2010 |

lapsen maha aina sekaisin:-( Esimerkiksi tekee kiusauksen uunissa aamulla ja sitten sitä syödään lounasaikaan kolmen tunnin päästä tai vasta päivälliseksi. Eikö näillä keleillä bakteereitakin tule nopeammin? Tai keittää perunat valmiiksi jo aamulla ja tekee jauhelihakastikkeen ja ne lämmitetään sitten päivälliseksi. Kehtaanko sanoa asiasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöpöt kuolee kyllä kun ruuan sisälämpö on vajaa 70 astetta.

Höyryävä ruoka on tän päälle.

Vierailija
2/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan ja laittaa sen jääkaappiin ja lämmittää uudelleen. Ei tuo kyllä nyt niin tolkuttoman vaarallista ole.

Itse motkotan omalla 75-vuotiaalle isälleni kun juo vettä samasta lasista monta päivää peräkkäin pesemättä sitä lainkaan välissä. Sitten vielä ihmettelee kun on jatkuvasti ripulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse motkotan omalla 75-vuotiaalle isälleni kun juo vettä samasta lasista monta päivää peräkkäin pesemättä sitä lainkaan välissä. Sitten vielä ihmettelee kun on jatkuvasti ripulia.

EIkä mulla kyllä ole ripulia ollut vuosiin. :)

Vierailija
4/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kannattaa myös huomioida onko mummi sinun äitisi vai miehesi? Jos meinaan meinasit jotain mennä kommentoimaan.

Tässä kohtaa herneet on vaan pöydällä rivissä odottamassa, kumpi vetää niitä enemmän nenäänsä.

Vierailija
5/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa kyllä johtua myös ihan lääkityksestä... ripuli /ummetus sun muut ruoansulatusvaivat. Vanhuus ja lääkitykset yhdessä.

Vierailija
6/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa herneet on vaan pöydällä rivissä odottamassa, kumpi vetää niitä enemmän nenäänsä.

Vierailija
7/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen maha aina sekaisin:-( Esimerkiksi tekee kiusauksen uunissa aamulla ja sitten sitä syödään lounasaikaan kolmen tunnin päästä tai vasta päivälliseksi. Eikö näillä keleillä bakteereitakin tule nopeammin? Tai keittää perunat valmiiksi jo aamulla ja tekee jauhelihakastikkeen ja ne lämmitetään sitten päivälliseksi. Kehtaanko sanoa asiasta?

Vierailija
8/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pitää voipalaa huoneenlämmössä puoli päivää kunnes se on semmoinen kamala vetelä eltaantunut kasa. Yök!

Vierailija
9/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yökylässä (mummin toiveesta), niin aina on maha sekaisin, vaikka syö tavallisia ruokia eikä ole allerginen. Ja juu, anoppi on:-)

ap

Vierailija
10/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö lapsesi kestä esim. kouluruokaa? Se kun pidetään lämpimänä 3 tuntia samalla tavalla.

Vierailija
11/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ongelmaa pk-ruokien suhteen.

ap

Vierailija
12/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon kyllä että voi mennä maha sekaisin, mutta olen itsekin miettinyt samaa ongelmaa, miten jäähdyttää ruoka nopeasti, koska kuumana ei sitä jääkaappiin voi laittaa ?

Vierailija
13/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yökylässä (mummin toiveesta), niin aina on maha sekaisin, vaikka syö tavallisia ruokia eikä ole allerginen. Ja juu, anoppi on:-) ap

menee maha sekaisin, kun tietää äitinsä inhoavan mummiaan eikä lapsi tiedä miten hänen kuuluisi olla. Vaikka mummilla olisi kivaa ni äidille sitä ei saa näyttää, ettei se vaan vedä herneitä nenään. Lasta käy sääliksi :(

Vierailija
14/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuudenkodissa toi systeemi, että aina oli voit sulamiseen asti pöydällä ja ruoat yön yli keittön pöydällä ja sitten syötiin ne tähteet seuraavana päivänä. Mitään ripuleita ei kyllä ollut. Omassa kodissani kyllä jäähdytän ruoan heti ja laitan jääkaappiin. Lasken altaaseen kylmään vettä ja viskaan ruoan sinne... astioineen luonnollisesti.

Vierailija
15/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti laitan aamupäivällä ruuan, jota syödään mahdollisesti kahden - neljän - jopa kuuden aikaan. Eikä meillä kyllä mitään ripuleita ole ollut edes näillä helteillä.

Vikana on nyt luultavasti aivan joku muu...

Vierailija
16/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti laitan aamupäivällä ruuan, jota syödään mahdollisesti kahden - neljän - jopa kuuden aikaan. Eikä meillä kyllä mitään ripuleita ole ollut edes näillä helteillä. Vikana on nyt luultavasti aivan joku muu...

Vierailija
17/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on isovanhempien hoidossa, olisit vienyt itse tekemiäsi ruokia pakastimeen.

Vierailija
18/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse söisi ruokaa joka on tuntikausia huoneenlämmössä. Lapsena aina tuli vatsa kipeäksi makkarakeitosta jota lämmitettiin monta kertaa uudestaan samassa kattilassa ja jäähtyi pitkää pöydällä välissä.

Vierailija
19/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilytettiin ruoka yön yli hellalla eikä ollut kenelläkään mitään ripuleita. Itse kyllä säilytän jääkapissa, mutta en heitä ruokaa pois, jos muutamaksi tunnikse unohuuu huoneenlämpöön. Eikä äitinikään enää säilytä huoneenlämmössä. Ennen taisi olla aika normaalia, ettei kypsennettyä ruokaa säilytetty välttämättä viileässä...

Vierailija
20/21 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut, että niissä perheissä joissa ruokia säilytellään huoneenlämmössä tuntikaupalla ei välttämättä tunneta muitakaan elintarvikkeiden ja muuhunkin hygieniaan liittyviä asioita. Esim. salaattia ei pestä eikä edes käsiä, eikä veistä jolla leikataan niin lihat kuin kalat ja kanat ja vihannkeset, leipä ja makkarat...kaikki.

Kyllä siinä äkkinäiselle ripuli tulee. Sen perheen jäsenet ovat luultavasti immuuneja jo omille bakteereilleen.