Etä-isät, jotka luistaa lastensa tapaamista ja yhteydenpidosta tulisi rangaista rankalla kädellä.
Nythän nää luuserit pääse kuin koira veräjästä.
Kaikki keskustelut ja tutkimukset tuntuu syyllistävän lähivanhempaa, yleensä yh-äitiä.
Mutta mitä tehdä näille etä-isille joita ei omat lapset tunnu eron ja varsinkaan uuden naisen tapaamisen jälkeen kiinnostavan enää yhtään.
Ei koskaan soiteta lapsille, ei syntymäpäivänä, jouluna tai koulun loputtua. Ei kommentoida tai lotkauteta korvaansa,vaikka lapsi oisi vakavasti sairaana, tai joutunut onnettomuuteen.
Ei koskaan kysytä mitään lapsiin liittyvää.
Tapaamiset, mikäli niitä edes on aina miehen ehdolla ja hälle sopivina ajankohtina. Nekin sitten 1-2kertaa vuodessa. Usein raahataan mukana vielä vaihtuvat naisystävät.
Ei auta lähiäidin valitukset lastenvalvojan luona, ei puheet miehen suvun(esim ex anopin kanssa) kanssa. Ei uuden naisen kanssa. Oikeustoimia tämmöistä etävanhempaa kohden ei voi nostaa, kun lain mukaan ei ole syytä,koska etällä ei ole mitään velvollisuuksia lapsiaan kohtaan. Ainostaan elatusmaksu,jonka senkin usein maksaa kela.
Millä selität lapsille, että juu isä kyllä rakastaa vaikka isä ei välitä. Johan kouluikäinen sen huomaa itsekin, kun esim. päättäjäispäivänä tai synttärinä odottaa isän soittoa,jota ei koskaan tule. Eikä myöskään vastaa hälle soitettaessa.
Tähän pitäisi saada siis lainmuutos.
Aivan kuin lähivanhempi saa uhkasakon,jos estää tapaamiset, etävanhempaa pitäisi rangaista myös ja tuntuvasti.
Aika omituista että kaikkien kommentti tälläisestä isäsätä yleensä on: "No, eihän miestä voi pakottaa tapaamisiin, jos ei itse halua.Se on vaan nyt hyväksyttävä ja odotettava kunnes mies on valmis."
Niin, tämän tyyppinen mies ei ole koskaan valmis.
Joopajoo,sanon vaan.
Nyt olisi jollain poliitikolla työmaata laittaa vastahakoiset etät kuriin.
Kommentit (15)
Ja 2, se auttaisi paljonkin! Ei rahallinen korvaus ja kunnon tuomio raiskaustakaan poista, mutta sen jälkeen uhrin on paljon helpompi tervehtyä ja palata yhteiskuntaan ja luottaa ihmisiin, kun hän tuntee että hän on tärkeä ja asiaan puututaan jos häntä kohdellaan huonosti!
Tietenkään ketään ei voi pakottaa rakastamaan ja välittämään, mutta todellakin pitäisi tehdä selväksi että nämä lapsensa hylkääjät ovat huonoja ja tuomittavia, ja että lapsessa ei ole mitään vikaa!
Laitettakoon sakkomaksu,jokaisesta laiminlyönnistä vaikkapa lapsen opiskelutilille. Tiliä voisi hallita esim lapsen ulkopuolinen edunvalvoja, että lähit ei pääsisi käyttämään rahoja itseensä,niinkuin elaritkin kuulemma on rahaa vain lähin humputteluun. Ainakin etä-isien mielestä.
Oppisivathan ainakin että vastuu on otettava lapsesta, vaikka ei rakastaisikaan.
Rakkautta ei rahalla osteta mutta Itsekkyyttä ja tunnekylmyyttä lapsiaan kohtaan pitäisi rangaista.
Nyt pääsevät tuosta vaan....kun ei mua huvita olla isi...yyhyy.
Ei ole lapsen etu. Niin se vaan on.
jo siitä syystä, että vanhempi on lapsensa alulle laittanut. Vanhemmuus on "työtä". Rakastamaan ei toki voi pakottaa.....
Kyllä kai syytä lapsen alullesaantiin on aina toisessakin vanhemmassa. Eihän mies sitä paitsi pääse päättämään, syntyykö lapsi vai ei. Sen päätöksen tekee aina viime kädessä nainen.
No ei, en ole täysin tosissani.
Siihen saakka kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä pitää kummankin osallistua ja hoitaa työnsä kunnialla.
Törkeetä kyllä,kuinka nykypäivänä on mahdollista että toisen vanhemman annetaan luistaa vanhemmuudestaan, vain siksi että ei ole mitään keinoja oikeusteitse asiaa oikaista. Paitsi käänteisenä. vaikka etä ois murhaaja alkoholisti ja mielenterveystyyppi, lasten pitää saada tavata vaikka sitten sakon uhalla. Ja vaikka lapset pelkäisi ja itse vastustaisivat. Mutta kun etä vaatii, silloin se on ok ja tapaamiset pakollisia.
Mutta jos jotain käy näissä tapaamisissa, saa lähi syyt päälle. Mitäs annoit sille hullulle lapset,oisit pitänyt ne erossa.
koska vanhemmuuden tunteen pitäisi olla vapaaehtoista. Siinä vaiheessa kun vanhemmuuteen aletaan pakottaa loppuu mielenkiinto. Naisille asia on eri koska nainen on luonnostaan hoivaava. Tämä on fakta ja totuus.
Siis minun mielestäni monien etä-isien touhu on ihan heitteillejättöä. Äiti saattaa olla suunnitellut työmatkan tms. etä-isän lastenhoitoajaksi, ja, entäs kun isä ei saavukaan paikalle hakemaan lapsia? Siinä vaan selitetään, tai ei edes selitetä, kuinka iskälle tuli nyt este, tai iskä ei muistanut. Äidit joutuvat jopa menettämään ansioita tämän takia.
Ja tälläinen on ihan jokapäivää, mutta kukaan ei puutu siihen.
Sitä myös ihmettelen, että miten isän tulot voi olla lähemmäs 50 000€/vuosi, mutta tälläinen henkilö saa kelan papereihin merkinnän varaton ja kelan maksamaan elarit.
Ja itse olen naimisissa, etten ole katkera yh, mutta yh-äitien puolella lujasti.
jossa kauhistellaan miten naiset vieraannuttavat lapset isästä!
eli lapsiaan tapaamasta isaansa, pitaisi myos rangaista. Mutta eihan se tulisi kuulonkaan.
ja todennäköisesti vielä vapaaehtoisesti ja omasta halustasi, joten valintaa toiseen suuntaan ei minun mielestäni enää ole.... Ei vanhemmus ole mikään, no en mä sittenkään -juttu. (Asia eri jos nainen on tehnyt lapsen vasten miehen tahtoa)
Ja yleistäminen....ARGH....Tuo väite naisesta luonnostaan hoivaavana on yhtä fakta ja totuus kuin väitteeni siitä, että jokainen mies kuuluu pyssyn kanssa metälle metsästysaikaan perheelle ruokaa hakemaan :)
koska vanhemmuuden tunteen pitäisi olla vapaaehtoista. Siinä vaiheessa kun vanhemmuuteen aletaan pakottaa loppuu mielenkiinto. Naisille asia on eri koska nainen on luonnostaan hoivaava. Tämä on fakta ja totuus.
eli lapsiaan tapaamasta isaansa, pitaisi myos rangaista. Mutta eihan se tulisi kuulonkaan.
voi olla naiselta pelkkää vallankäyttöä, halutaan että isä toimii kuin sätkynukke hänen tahdon mukaan, tapaa lasta koska niin paperissa lukee ja jos jostain syystä ei pääse niihin tapaamisiin niin sitten voi itkeä ja syytellä. Nainen on kiero.
voi olla naiselta pelkkää vallankäyttöä, halutaan että isä toimii kuin sätkynukke hänen tahdon mukaan, tapaa lasta koska niin paperissa lukee ja jos jostain syystä ei pääse niihin tapaamisiin niin sitten voi itkeä ja syytellä. Nainen on kiero.
Meneppäs nyt muualle jauhamaan tuota sontaa.
Rakasta tai saat sakkoja?