Te, jotka nautitte näistä helteistä!
Oletteko ihan jatkuvasti 24/7 tässä kuumuudessa, vai pääsettekö ainakin välillä viilentymään halutessanne edes hetkeksi (eli esim. työpaikalla viileää, tai asunnossanne, tai makkarissa ainakin, tai edes autossa ilmastointi)?
Itse voisin ehkä kuvitella että nauttisin helteestä (tai ettei se olisi ainakaan näin helvetillistä) jos edes jossain pääsisi viilentymään, mutta ei.. asunto on yötäpäivää +29,5 astetta, autossa ei ilmastointia, ei ole kesämökkiä tms. eikä varaa ilmastointilaitteeseen.
Täällä päin ei ole myöskään mitään ostoskeskuksia johon voisi mennä useiksi tunneiksi notkumaan viileään, kirjastossa on helkkarin kuuma sielläkin , rannalla on kamalaa koska lapset siinä iässä että juoksevat eri suuntiin ilman järjenhiventäkään, eli en voi uida ja arvatkaa kuinka kamalaa on HELTEESSÄ juosta auringonpaahteessa kahden vilkkaan mukulan perässä.. (eivät ole sellaisia että läträisivät kiltisti rannalla yhdellä paikalla tms)
Lisään valitukseeni vielä sen, että tämän helteen uuvuttaman olon lisäksi unenpuute alkaa tuntumaan, en pysty nukkumaan (märistä pyyhkeistä, kylmäkalleista tyynyn sisällä yms. huolimatta) kuumuudessa, eivätkä lapsetkaan, joten jos ei helle valvota, niin lasten kitinä...
VIHAAN TÄTÄ KUUMUUTTA!
(ja huom. viime talven lumi ja pakkanen ei mua haitannut, senkus lisäsin vaatetta ja patterista lisää lämpöä, en siis valittanut!)
Kommentit (24)
Töissä on sikakuuma, fyysinen työ, autossa ei ole ilmastointia, käyn järvessä, ikkunat auki öisin ja eilen menin vielä vapaaehtoisesti zumbaan ja maksoin siitä. ;o)
Talvella ei palelemiseen auta, vaikka kuinka lisäis vaatetta, se menee silti luihin ja ytimiin. Lämpimällä nivelet on ihanan notkeat ja lihakset liukkaat. ;o)
PS. Mulla on reuma.
Kesästä toki pidän ja myös lämpimästä mutta sellainen 25 astetta on riittävä. Sen jälkeen en yleensä nauti, kun en voi auringossa olla (ihoni palaa helposti ja kärsin aurinkoihottumasta, joka ei lähde helpolla pois eli olen laikukas viikkokaupalla, jos oleilen auringossa). Nyt kuitenkin meillä on autossa ilmastointi, mökillä ilmastointikone ja kotona ilmalämpöpumppu, joten ihan hirveästi en helteestä kärsi. Surettaa vaan tuon meidän vauvan puolesta, kun ei suostu ulkona juuri oleilemaan eikä ainakaan nukkumaan. Niinpä ollaan jumiuduttu aika lailla sisätiloihin. Aamupäivällä oleillaan nyt pihanurmella, mutta vielä viime viikolla oli liikaa paarmoja ja hyttysiä, eikä voitu kuin pikavierailla pihalla. Vauva sai 14 hyttysen pistoa ja paarman puremaa, kun loikoiltiin viltillä parikymmentä minuuttia. Itse sain myös kymmeniä puremia, vaikka yritin huitoa ja vahtia... Onneksi nekin kai kärsivät kuumuudesta, ja nyt ei niitä ole näkynyt!
En ole mikään pakkasenkaan ystävä. -15 astetta on raja sille, että voi ylipäätään nauttia ulkoilusta. Mutta viime talvi oli niin ainutlaatuinen, että ainakin helmikuulle asti nautin lumesta ja jopa pakkasesta. Ehkä tämä kesäkin on vain hetken helteinen ja nyt pitää nauttia, minkä kerkiää. En vain voi sille mitään, että jatkuva kuumuus ei tunnut niin mukavalta.
lasten takia. Olen sairaseläkkeellä ja aivan uupunut. Syödään vain voileipiä. Pyykkiä pestiin kolme viikkoa sitten.
En pääse mihinkään vilvoittelemaan vaan hikoilen myös.
Silti nautin! Tää on aivan ihanaa.
Masennun jo kun ajattelenkin kylmää ja pimeää talvea.