Voisitko syödä hevosen tai kanin lihaa?
Minä en. Ajatuksin oksettaa...
Kommentit (38)
Kumpaakaan lajia ei kasvateta tehonäkökohdista kuten sikoja tai broilereita joten eettisempääkin oikeastaan.
kanin lihaa voisin syödä, jos olisi kotimaista ja olisin satavarma ettei siinä olisi jotain salmonellaa tms ällöä.
Veljen poika metsästää jäniksiä ja usein olen saanut hyvää pataa. Hevosta söisin, jos saisin kotimaisena. Lisää hevosteurastamoja Suomessa tarvittaisiin.
Meetvurstissa ainakin on usein hevosenlihaa ja vaikka oikeasti en oikein ole makkaran- tai lihan ystävä, on erään kaverin tekemä kanipaisti varmaan paras liharuoka, mitä olen maistanut.
käsittääkseni laiteta hevosenlihaa. Hevosta ei enää teurasteta syötäväksi.
pataan pantu, se on eettisempi ratkaisu, kuin tehokasvatetut broilerit, siat ja nauta. Nauta on kaikkein suurin kasvihuonepäästöjen tuottaja, siis kasvatusprosessinsa ansiosta, ei naudan omaa syytä.
En ole jänöjussia syönyt. Hevosta on siinä rakastetussa makkarassa..
Eettisesti ja moraalisesti on väärin syödä pahoinpideltyä eläintä (Aasiassa on ihan normaalia hakata nuijalla koira hengiltä, kissa nyletään elävältä..jne)
käsittääkseni laiteta hevosenlihaa. Hevosta ei enää teurasteta syötäväksi.
Hevosharrastajana sanonkin että syökää ihmiset enenmän HEVOSTA!!!!!!!!!!!!
Tällä hetkellä tilanne on se että hevosia on vaikea edes teuraaksi saada ja siitä seuraa se että entistä huonokuntoisempia hevosia myydään edullisesti tietämättömille ihmisille!!
aterian jos sellainen on mahdollista. Todella hyvää, ihan parasta.
Kaneista tai pupuista en tiedä, mutta hevonen on todella hyvää. Siätä ei valitettavasti saa ihan joka paikasta, mutta useasta kuitenkin.
En hevosen, se on minulle ystävä
Hevosenlihaa pitäisi kaikkien syödä, jotta vanhat/tarpeettomat/sairaat hevoset saataisiin pois kiertämästä ja kitumasta
mieluummin syön hevosta kuin normaalia sikaa tai nautaa. Lähestulkoon hevosella kuin hevosella on taatusti ollut parempi elämä kuin esimerkiksi tehotuotantopossulla.
Hevosenlihan lisääntyvä käyttö takaisi monelle hevoselle armeliaan lopun silloin kun se on tarpeen, eikä kohtaloa joutua huonoihin käsiin halvalla, hevosen lopettaminen kun nykyään maksaa niin paljon :(
Kania olen myös syönyt, hyvää, enkä näe sen syönnissä mitään ongelmaa kun kerran lihaa syönkin.
hevosen lihaa olen syönytkin.