Kuuluvatko lapset sinusta alko-nimiseen kauppaan?
Kommentit (26)
Katselemme yhdessä viinipulloja, ja kerron mitä viiniä juodaan minkäkin kanssa. Viiniä kuluu perheessämme paljon - väkeviä emme juo lainkaan, joten niiden esittely jää väliin.
Seksikaupassa en ole ikinä käynyt itsekään.
Alkossa en näe mitään pahaa. Pääasia ettei kännää, oli juoma sitten viiniä tai olutta.
Alkoon, ollaan työnnetty vauvaa rattaissakin alkossa ja ostettiin tuliaisiksi viinejä sukulaisille, ei sattunut yhtään av-mammaa mulkoilemaan (tai ehkä en vain huomannut kyttääjiä?!?)
Seksikauppaan en veisi lapsia, voi niitä asioita muutenkin lapselle kertoa kuin kaupan tuotevalikoiman avulla. Noloahan sekin on, jos en tiedä mitä ne myynnissä olevat tavarat ovat ja lapsi alkaa kyselemään niistä!
En näe mitään syytä sille että EN veisi lapsia alkoon jos olen sinne menossa silloin kun lapset ovat mukana. Me käymme Alkossa yleensä kerran 1-2 viikossa ja silloin lauantaisin, koska ostamme viiniä ruokailua varten (1 pullosta riittää useampaankin ateriaan). Saatammepa joskus oikein repäistä ja ostaa jotain olutta tai siideriä ja juoda pullolliset kun katsomme illalla leffaa, hui! Lauantain kauppareissuun liitty perheen yhteinen kävelylenkki joten lapset ovat mukana, aina.
Itse olen ollut lapsena vanhempien mukana Alkossa ja vanhemmat joivat viiniä ruualla ja välillä jotain esim. leffan aikana tai saunan jälkeen, kännissä en ole vanhempieni koskana nähnyt. Alkoholia käytn ekan kerran täysi-ikäisenä enkä ole koskaan tavoitellut känniä tai edes humalaa.
Olisko jollakulla jotain asiallisia argumentteja siihen, miksi lapsi pitäisi viedä Alkoon? Käydäänkö Alkossa todella jokaisen kauppareissun yhteydessä, jolloin lapset ovat aina mukana?
Ei kai ne mihinkään kauppaan "kuulu", mutta miksi ihmeessä eivät tulisi mukaan, kun ostetaan pullo viiniä? Tietävät kyllä, että isä ja äiti juovat silloin tällöin lasin viiniä tai olutta.
Minäkin alkoa lapsien kanssa vain pullorivien takia. 2v varsinkin on aika touhukas.