Kuuluvatko lapset sinusta alko-nimiseen kauppaan?
Kommentit (26)
kun olen alkossa käynyt niin lapset on ollut mukana. Eniten palkäsin että rikkovat pulloja kun että saavat huonoja vaikutteita.
lapset eivät kuulu Alko-nimiseen kauppaan. Itse kuulun. Lapset kuuluvat yleensä Sale nimiseen kauppaan. Seksi-nimisestä kaupasta olen kuulluut, mutten kuulu, eikä kuulu minun lapsetkaan. Mies varmaan kuuluu, kun ei ole kotiin kuulunut...
Voi v***u näitä aloituksia.
ja takaisin kotiin. Ja sen jälkeen järjestää lastenhoitaja ja ajaa taas sama matka takaisin marketin vieressä olevaan Alkoon??? Miksi ihmeessä? Noin kieroutuneen ajattelutavan perusteella lapset ei myöskään saisi olla mukana kun autoa tankataan - eiväthän he vielä saa ajaa autoa ;)
Lapset tuskin saavat traumoja, jos näkevät pulloja rivissä. Eri asia se seksikauppa on.
tyhmä?
mikäs siellä alkossa niin ihmeellistä on ettei sinne lasta voi viedä? saako se pulloista traumoja vai hä?
vai meinaatko että alkossa käy vain juoppoja ja ois kauheeta jos joku sutki yhdistäis siihen porukkaan ja vielä lapsi mukana! ootteko te ihan absolutisteja vai piilotatko kotonakin saunasiiderin ettei lapset nää.. jouluna varmaan väität lapsille että punkkus on tuoremehua??
järki käteen please.
ei alkossa ole mitään mikä vois lapsissa aiheuttaa vääriä tunteita kun taas seksikauppa...
vai tällä helteellä autoon, kerropa se!
Lapsi voi nähdä kun pikkuhousut vilahtavat sivusta täytettävän pesukoneen ikkunasta!
Oikein itkettää kun ajattelen sitä :'-(
tosin käyn siellä ehkä kerran kolmeen vuoteen... Mies saattaa jopa pari kertaa vuodessa hakea viinipullon.
vai tällä helteellä autoon, kerropa se!
Se lisää hikoilua ja tukalaa oloa!
Lapsi voi nähdä kun pikkuhousut vilahtavat sivusta täytettävän pesukoneen ikkunasta!
Oikein itkettää kun ajattelen sitä :'-(
Tulee väkisinkin mieleen, että joillakin on vaikea suhde alkoholiin. Siitä kun ei näköjään pysty asiallisesti perustellen puhumaan täällä. Heti pitää alkaa vittuilemaan, haukkumaan ja esittämään typeriä ylilyöviä kommentteja.
Olisko jollakulla jotain asiallisia argumentteja siihen, miksi lapsi pitäisi viedä Alkoon? Käydäänkö Alkossa todella jokaisen kauppareissun yhteydessä, jolloin lapset ovat aina mukana?
Ei edes huumorilla. Just tätä suomalaisten omituista, kaksijakoista suhtautumista alkoholiin. Alkoholi on jotain niin erikoista ja mystistä ja jännää ja syntistä ja paheellista, että ei edes lapsille näyttää ostavansa alkoholia - kuitenkin sitten loppuillasta emäntä makaa ketarat ojossa sohvalla ja isäntä ehkä putkassa.
Kohtuus kaikessa - sekä niuhoudessa että juomisessa!
En käy Alkossa joka kauppareissulla, en lähellekään, mutta toisaalta otan lapsen mukaan lähes joka kauppareissulle - pitäisikö erikseen järjestää lapselle hoitaja sitä varten, että aion ostaa kauppareissun yhteydessä yhden pullon viiniä?
Monissa maissa alkoholia myydään ruokakaupoissa, ottaisitko noissa maissa lasta mukaan ruokakauppaan? Hetkinen, myydäänhän Suomenkin ruokakaupoissa olutta yms.
sairaan kieroutunut suhde alkoholiin, että heidän mielestään lapsi ei saa edes nähdä alkoholipulloa tai jos vanhempi ottaa yhden siiderin, tämä vanhempi on heidän mielestään alkoholisti.
Millaisen viestin te välitätte lapsillenne? Käytöksenne aiheuttaa sen, että lapset kokevat alkoholin olevan jotain salaista myrkkyä, jota pitää piilossa juoda.
alkoon kuuluvat myos lapset. Sinne vaan myyntiin ... Mina taas kuulun seksikauppaan, olen myynnissa siella.
No voi kiesus naita aloituksia tanaan :-D
maitoa voi ostaa ympäripäissään
alkoholia ei saa myydä päihtyneelle
tulis iso ongelma jo virossa asuessa, siellä kun ihan paikallisessa prismassa on alkoa vastaava alkoholi osasto. joutuisit luultavasti vetämään lapsilles lipan silmille aina kaupassa ja traumaattista sekin vois olla.
aika harvaan paikkaan lapsi varsinaisesti KUULUU. Lapsihan kuuluu kotiin äidin syliin tai vähän isommat lapset kouluun ja kavereiden kanssa leikkimään. Lapset eivät mielestäni kuulu vaikka vaatekauppaan tai päiväkotiin, mutta ei minulla ole kyllä mitään sitä vastaan, että lapsi noissa paikoissa jostain syystä on. Tuo kuuluminen on nyt vähän huono verbi.
alkossa tyyliin kerran kahdessa vuodessa-eli jos pitää viedä jollekin tuliasviinipullo tms,eikä kotivarastossa enää ole sopivaa.mulla on AINA lapset mukana,ja en ymmärrä miski pitää lapsilta peitellä alkon olemassa olo? lapset oppii viksun alkoholinkäytön nimenomaan kotona.meilä myös saavat maistaa olutta/viiniä kotona,ettei tule kusausta vedellä kavereiden kanssa puskakännejä jollain epämäräisillä kirkkailla..eini-ikäisten vanhempina ymmärretään ajatella asiaa jo tältäkin kantilta.mitä sillä voittaa jos lakoholi on tabu kotona? meiläkään sitä ei paljoa käytetä,mutta silloj nkun käytetään,sitä ei lapsilta peitellä.näin saavat esimerkin,että sitä voi iha viisaastikin käyttää.
Alkoon kyllä