Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokratuolilla työskentelevät kampaajat!

Vierailija
14.07.2010 |

Vuokratuolilla työskentelevät kampaajat, voisitteko kertoa hiukan omista sopimuksistanne?? Siis paljonko maksatte vuokraa ja mitä siihen sisältyy? Onko liike keskustassa vai lähiössä ja onko uusi kampaamo vai jo toiminnassa ollut kenties vuosia?

Miten siivous? Entä pesuaineet?

Asiakkaille tarjottavat kahvit?

Pyyhkeet tai kertakäyttöiset ja kuka maksaa ja pesee?

Onko liikkeessä ilmastointi?

Onko oma soppari luottokunnan kanssa?

Roskapussit, vessapaperit, kuittirullat, kuuluuko vuokraan?

Provisio myyntituotteista? yms yms

Itsellä sopimus 600e/kk ja siihen sisältyy ainoastaa tilat, laitteet, kassajärjestelmä (ei maksupääte, eikä luottokunnan sopimus). Provisio myyntituotteista on tosi pieni. Liike sijaitsee lähiössä ja on ihan uusi, joten asiakaskuntaa ei ole. Tilat on suht hienot ja remontoidut, mutta tuolit, kuivaajat ja föönit yms. hairmailin halvempaa mallia. Ilmastointia ei ole.

Eli maksan vessapapereista lähtien itse kaikki ja pesuaineet ja kahvit yms. Pyyhkeet ja pyykkikone ei kuulu sopimukseen (voi itse hankkia kertsipyyhkeitä jos ei halua pyykkiä kotiin). Oma värivarasto ja omat shampoot ja hoidot tarvii olla sekä sakset yms leikkaamisen liittyvät. Mainoskuluista vuokranantaja maksaa pienen osan, mutta niitäkin kuluja on tullut ihan mielettömästi, koska uusi liike kyseessä.

Lähdin mukaan ehkä hätiköiden ja kuvittelin, että edes kuittirullat ja siivousaineet ja kenties viikkosiivous kuuluisi vuokraan, mutta ei. Viilataanko mua linssiin vai onko tämä ihan normaali vuokrasopimus?

Kiitän jo etukäteen jos viitsitte vastailla:)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla jää käteen kuussa?

Jos mä olisin kampaaja niin mä pitäisin parturi-kampaamoa kotonani, asun omakotitalossa ja varaisin yhden huoneen/lämpimastä ulkovarastihuoneesta tekisin työtilan. Ja tiheällä asuntoalueella riittäisi varmasti asiakkaita, hemmetin iso mainoskyltti vaan talon pihaan ja sitten joskus jakaisin itse printtaamiani mainoksia postilaatikoihin. Ja hyvä palvelu olisi oiva mainostaja puskaradioperiaatteella.

Omassa pyykkikoneessa voisi pestä pyyhkeet. Kahvia (tai yhtään mitään) ei tarvitsisi tarjota asiakkaille, päänahan hieronta on ilmaista =) HElteellä enintään voisi tarjota sitruunalla maustettua jääkaappikylmää vettä. Netistä tilaisin ilmaisia lehtien näytenumeroita asiakkaille luettavaksi, lisää hakisin lukemista paperinkeräyslaatikosta ilmaiseksi =)

En myisi omissa kotitiloissani hiustenhoitotuotteita, enkä värjäisi tai permanenttaisi kuin etukäteissopimuksesta (jotta voisi hankkia aineet just sitä yhtä asiakasta varten).

Siinä saisi samalla pelkät leikkuut useimmiten kassan ohi eli pimeenä ilman veroja käteen. Enkä ottaisi liikekumppania samoihin toimitiloihin.

Ja mikä tärkeintä - saisi päättää itse omat työaikansa!

Vierailija
2/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole mitään järkeä maksaa vuokraa toimitloista vieraalla 600 e/kk, kun sen rahan voit käyttää oman asuntolainan lyhentämiseen kuukausittain, jos pidät parturi-kampaamoa omakotitalosi tiloissa.

-3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka oli aiemmin kampaamossa vuokratuolilla ja ei sillä tainu oikein jäädä mitään käteen.

No sitten se osti omakotitalon ja laittoi sinne oman kampaamon. Kampaamoon on oma sisäänkäynti ja siellä on kaikki pesupisteet ja vempaimet. Kyllähän tuolla 600 eurolla tosiaan jo jonkin verran asuntolainaakin kuukaudessa lyhentäisi.

Vierailija
4/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin kampaaja niin mä pitäisin parturi-kampaamoa kotonani, asun omakotitalossa ja varaisin yhden huoneen/lämpimastä ulkovarastihuoneesta tekisin työtilan. Ja tiheällä asuntoalueella riittäisi varmasti asiakkaita, hemmetin iso mainoskyltti vaan talon pihaan ja sitten joskus jakaisin itse printtaamiani mainoksia postilaatikoihin. Ja hyvä palvelu olisi oiva mainostaja puskaradioperiaatteella.

Omassa pyykkikoneessa voisi pestä pyyhkeet. Kahvia (tai yhtään mitään) ei tarvitsisi tarjota asiakkaille, päänahan hieronta on ilmaista =) HElteellä enintään voisi tarjota sitruunalla maustettua jääkaappikylmää vettä. Netistä tilaisin ilmaisia lehtien näytenumeroita asiakkaille luettavaksi, lisää hakisin lukemista paperinkeräyslaatikosta ilmaiseksi =)

En myisi omissa kotitiloissani hiustenhoitotuotteita, enkä värjäisi tai permanenttaisi kuin etukäteissopimuksesta (jotta voisi hankkia aineet just sitä yhtä asiakasta varten).

Siinä saisi samalla pelkät leikkuut useimmiten kassan ohi eli pimeenä ilman veroja käteen. Enkä ottaisi liikekumppania samoihin toimitiloihin.

sulla ei ole hajuakaan koko asiasta! Ei siis kampaajan työstä saati yrittäjyydestä =). Ainahan mielipiteensä saa sanoa, mutta toivottavasti tätä ei kukaan ota vakavasti vaan lähinnä trollina.

Vierailija
5/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kysyny teidän mielipidettä siihen asiaan, vaan kysyin vuokratuolilaisten mielipiteitä ja millasia soppareita on olemassa. Tuo 600e on silti aika normi vuokra, lähinnä kiinnostaa tietää, että kuinka paljon sen lisäksi joutuu vielä muita kuluja makselemaan...

Ap

Vierailija
6/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitaisi noilla konsteilla olla tuloja. :) Kiva olisi mennä sellaiseen ulkovarastoon hemmoteltavaksi, samalla voisi lukea paperinkeräyksestä dyykattuja lehtiä. *repskops*

Vierailija
7/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ap pian pois tuommoisesta paikasta,etsi uusi reilumpi yrittäjä joka ei vie sinun viimeisiäkin rahojasi,jäät kyllä aika yksi-miinus tilanteeseen tuossa paikassa!

Vierailija
8/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain voit sanoa sopimuksen irti.

Asiakkaat kaipaavat myös niitä edullisempia paikkoja. Voit tehdä työtäsi ilman stressiä ja asiakkaita riittää jos sinun ei tarvitse siirtää kaikkia mammuttikuluja asiakkaille= järkevät hinnat asiakkaille.

Vähemmän työtä ja stressiä sinulle.

En ole kampaaja mutta alaa lähellä seurannut.

Vierailija
9/12 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän noiden lisäksi varmaan joitain kuluja vielä tulee...

- Sähkö (vai sisältyykö vuokraan)

- Kirjanpito, jos et tee sitä itse

- maksupääte, jos sellaisen haluaa

Tuttavani on vuokratuolipaikalla ja hän maksaa vuokraa 450 €/kk ja liike sijaitsee pienen kaupungin keskustassa. Lisäksi he puolittavat yrittäjän kanssa esim. sähkön, mainoskulut, atk-kulut, puhelinkulut. Ostaa itselleen värit, shampoot ym.

Vierailija
10/12 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tyhmempää liikeideaa kuullu

Vierailija
11/12 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oo tyhmempää liikeideaa kuullu

Nostit sitten kuusi vuotta vanhan ketjun ylös.

Vierailija
12/12 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis pari vuokratuolia vapaan Kalliossa. Vuokralainen lähtee heinäkuun alussa.