Oletko tavannut IRL rasistia? Entä kuolemantuomion kannattajaa?
Mä en ole ikinä keskustellut tuollaisten ihmisten kanssa.
Niinpä mulle herää kysymys, että ovatko nämä täällä kirjoittelevat kaikki provoja?
Hyvin monet viestit ovat yksinkertaisesti niin tyhmiä ja yksinkertaisia, että ne eivät voi ola totta..eiväthän?
Jos kuitenkin olet tavannut rasistin yms...kerro kokemuksestasi ja missä yhteydessä sellaisen tapasit
Kommentit (59)
Yläkoulussa, ammattikoulussa ja jonkin verran myös lukiossa.
Ja on mulla FB:ssäkin kavereita, jotka liittyvät niihin "Ei yhtään pakolaista Suomeen ennen kuin veteraanien asiat on kunnossa" -ryhmiin ja innokkaasti kommentoivat esim. tätä Porvoon ampumistapausta, että "taas manne asialla". Kai ne on rasisteja nekin. Nämä "kaverini" tunnen esim. koiraharrastuksen kautta, ja ovat ns. alempaa sosiaaliluokkaa (amiksen käyneitä, ajoittain työttömiä jne.)
mainita lääkärinsä kansallisuuden ja liitti siihen yleistäen negatiivisia asioita.
Miten ihmeessä!
Lapsikin monesti ymmärtää monitasoisemmin asioita..
olen rasisti ja kannatan kuolemantuomiota.
Kun mietin tuttavapiiriäni niin eivät mutakuonot hirveän korkealle rankattuja ole -kuolemantuomion kannatuksen uskoisin olevan vähäisempää.
Niputti somalialaiset yhteen nippuun. Huolestuttavaa :(
Ei se mitenkään kyennyt ymmärtämään asiaa laajemmassa kontekstissa.
Kun mietin tuttavapiiriäni niin eivät mutakuonot hirveän korkealle rankattuja ole -kuolemantuomion kannatuksen uskoisin olevan vähäisempää.
Jos et ole, niin kuinka kykenet ohittamaan logiikan?
Tosi vaikeata eläytyä niin kapeaan ja epäloogiseen ajattelutapaan.
Tämä kuvaa niin totaalisen täydellisesti tätä keskustelua Suomessa: heti jos joku uskaltaa esittää jotain vähänkin rotukriittistä --> häntä syytetään rasistiksi ja natsiksi ja ties miksi. Ilmeisesti sen takia, että todellisia vasta-argumenttjeja ei vain ole?
Ei terveestä kritiikistä, mikä ei niputa ihmisiä rodun perusteella
ja varsinkin nuorten opiskelijoiden ryhmissä näitä rasisteja on paljon.
Yleensä näillä tyypeillä ei tuo ajattelu ole muutenkaan kovinkaan monitasoista.
Suorastaan yksinkertaista :(
Vastauksenne ovat samalla tasolla kuin väite, että "tummaihoinen on yksinkertainen".
"Tummaihoinen on yksinkertainen, eikä kykenevä kovin monisyiseen ajatteluun tai logiikkaan."
Jos et ole, niin kuinka kykenet ohittamaan logiikan?
Rasisti minusta on tullut kokemusteni myötä. Olen opiskellut ja ollut ulkomailla töissä ja nähnyt kaikenlaista. Määrätyt paljon palstatilaa -aivan aiheesta- saavat vähemmistöt nyt vaan ovat karseita ja ihan omasta ansiostaan syyllisiä huonoon kohteluunsa.
Ja tuskin lienee sinulle yllätys että olen aika kaukana humanistista koulutukseltani, tai yliopistopiireistä yleensäkin.
Elantoni saan... sanotaan nyt kaupankäynnistä.
Verojen maksajia siis ollaan, oikein hyviä sellaisia jos viimeistä 10 vuotta tarkastellaan.
Kuolemantuomoita voisi Suomessa jakaa ehkä 5-8kpl 10 vuodessa. Mitään liukuhihnameininkiä en siis todellakaan kannata.
eli osaan lähestyä rotua suhteellisuudentajuisesti. Kaikki samannäköiset ihmiset eivät tietenkään ole samanlaisia, mutta tiettyjä ominaisuuksia voi yhdistää tiettyihin etnisiin ryhmiin ja olla keskimäärin oikeassa. Eli suomalaiset ovat keskimäärin hiljaisia ja epäsosiaalisia, sekä lihavia ja rumia. Poikkeuksia tietenkin löytyy, mutta jos verrataan esim. italialaisiin tai mauritiuslaisiin, ne kauniit ja sosiaalisetkin suomalaiset ovat aika ääliöitä rumiluksia.
Kuolemantuomiota en periaatteessa kannata, tosin jos joku tapaus olisi minulle henkilökohtaisesti sen arvoinen, voisin suorittaa kuolemantuomion henkilökohtaisesti ja kantaa siitä myös vastuun. On väärin, että yhteiskunta tappaa jäseniään.
Itsekin olen varmaan rasisti joidenkin ihmisten mielestä. Olen esim. ehdottomasti sitä mieltä, että Suomessa pitäisi elää kuten suomalaisessa kulttuurissa on tapana, eikä muiden tapoja nöyristellen. Kannatan myös ulkomaalaisten rikostentekijöiden poistamista maasta. Lisäksi pakolaiskiintiöitä pitäisi tarkastaa ja heidän kotouttamistaan Suomeen tehostaa. On sairasta, että sota-alueilta tuodaan ensimmäiseksi parikymppisiä miehiä turvaan, minun arvojeni mukaan pakolaiset olisivat vähintään 80% naisia ja pikkulapsia! Kuolemantuomiota en kannata, todellista elinkautista kylläkin.
Mieheni esimerkiksi on kuolemantuomion kannattaja ja suhtautuu myös hieman epäluuloisesti tai negatiivisesti joihinkin ulkomaalaisiin. Mies tajuaa kyllä perustelut kuolemantuomiota vastaan, mutta pitää silti parempana vaihtoehtona muutamia vääriä tuomioita, kuin sitä että pedofiilit saavat rellestää vapaasti.
Mies ei ole sillä tavalla rasisti, että hän kulkisi kadulla Suomenlippu hihassa ja hänenkin kavereihinsa kuuluu ulkomaalaisia. Hän ei siis vihaa ulkomaalaisia tai pidä heitä itseään huonompina. Silti kun vaikka lehdestä lukee uutisen raiskauksesta, hän ei näe siinä raiskaajia, jotka ovat tummaihoisia, vaan tummaihoisia jotka ovat raiskaajia. Vähän huonosti selitetty, mutta jotenkin noin.
Ja sanon tämän myös ääneen, jos tarpeen. Olen myös äärifeministi.
Esimerkiksi somalit ovat keskimäärin kovasti rikoksiin taipuvaisia ja ulospäin pullistuvien silmien omaavia etnisen vähemmistön edustajia. Ja italialaiset ovat keskimäärin lyhyempää kansakuntaa sekä jollain tavalla päävikaisia, koska heillä on Berlusconi pomona ja mafia väkivahvana.
Mauritiuksella taasen ei voi poistua hotellista länsimaisena henkilönä (hotellit asein ja aidoin vartioitu) tai pääsee hengestään kauniin, paikallisen väestön toimesta.
Kannatan kuolemantuomiota ja koska sen toimeenpanijaksi tuskin on tunkua, voisi ottaa käytännön, että ensin kysytään uhrien omaisilta haluaisiko joku panna tuomion toteen ja sitten jos halukasta ei löydy, etsittäisiin netissä vapaaehtoisia. Porvoon Mc donald's surmissa esimerkiksi kuvittelisin löytyvän myös omaisista runsaasti halukkaita.
Kannatan kuolemantuomiota ja koska sen toimeenpanijaksi tuskin on tunkua, voisi ottaa käytännön, että ensin kysytään uhrien omaisilta haluaisiko joku panna tuomion toteen ja sitten jos halukasta ei löydy, etsittäisiin netissä vapaaehtoisia. Porvoon Mc donald's surmissa esimerkiksi kuvittelisin löytyvän myös omaisista runsaasti halukkaita.
uusnatsi. iljettävä otus. on white power tatskaa sun muuta shaipaa...
Esimerkiksi somalit ovat keskimäärin kovasti rikoksiin taipuvaisia ja ulospäin pullistuvien silmien omaavia etnisen vähemmistön edustajia. Ja italialaiset ovat keskimäärin lyhyempää kansakuntaa sekä jollain tavalla päävikaisia, koska heillä on Berlusconi pomona ja mafia väkivahvana.
Mauritiuksella taasen ei voi poistua hotellista länsimaisena henkilönä (hotellit asein ja aidoin vartioitu) tai pääsee hengestään kauniin, paikallisen väestön toimesta.
Tämä vapaaehtoisen etsintä olisi erityisen järkevää tapauksissa, joissa alkuperäinen "tuomittu" on nuori ja terve ihminen, eli jos nyt esim. joku Porvoon uhrien isovanhempi suostuisi suorittamaan Åkerlundin kuolemantuomion, hänen elättämisensä jälkikäteen tulisi valtiolle merkittävästi halvemmaksi kuin alkuperäisen murhaajan.
Aina täällä aaveella löytyy hyviäkin ideoita. Rumat ääliöt ovat joskus myös kekseliäitä, varsinkin kun julkisen sektorin säästötoimenpiteistä on kyse!
Missäköhän niitä piileskelee.