Ponnarin paikka?
Päivän pähkinä on ponnarin paikan määrittäminen. Ohje kuulemma olisi, että pitää tehdä leukalinjan määrittämään paikkaan. Toimiiko sinulla, kaikilla? Entä miesten ponnarit?
Kommentit (17)
Outo uutinen. Korkeimmalla oleva ponnari näytti parhaalta.
Aika jännä kuinka paljon vaikuttaa yleisilmeeseen. Keskimmäinen luo jotenkin vauhdikkaamman olon, mutta jälkimmäinen varmasti esteettisesti paras.
Hyvä ohje, otan ehdottomasti käyttöön.
Jos käytän lippalakkia ja sen päällä vielä ehkä vielä pyöräilykypärää, niin ponnarin paikka on siinä lippiksen "kolossa." Ja kun otan lippisen pois, niin harjaan hiukset ja laitan yleensä ponnarin ylemmäs. Ylemmäs ihan siksikin, etteivät hiukset jää selän ja tuolin väliin ja tule näin kiristäneeksi päänahkaa. Yläponnarilla on mukavampi olla kun on irti niskasta.
Vierailija kirjoitti:
Outo uutinen. Korkeimmalla oleva ponnari näytti parhaalta.
Se menee linjassa poskiluun kanssa ja muistaakseni sitä on myös käytetty ohjenuorana.
Mulla ainakin kallon malli on sellainen, että jos teen jonkun muun kun hyvin korkealla olevan ponnarin, niin näytän todella oudolta. Nutturan teen tuon vinkin osoittamaan kohtaan, sillä sille se on selvästi paras paikka, mutta tiukalla ponnarilla tuo vinkki ei toimi.
Ponnarista on pantaessa kiva nykiä. T. Mauri
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa, niin laulat pysyvästi oktaavia korkeammalta.
Mulle parhaalta näyttävä ponnarin paikka on korkealla takaraivolla, korkeammalla kuin leukalinja.
Omasta mielestäni tuo alin oli huonoin kolmesta vaihtoehdosta. Korkeammalle laitetut ponnarit näytti kuvissa paremmilta. Jutun kirjoittaja taas itse tykkäsi eniten alimmasta. Sanoisin siis, että tuollaiset säännöt on ihan hupsuja. Pään muoto, hiusten pyörteet yms. vaikuttaa varmasti enemmän kuin joku leukalinja. Omista preferensseistä puhumattakaan!
Korkea ponnari on nuorekas. Itselläni on ikää niin paljon, että laitan kolmosen tapaan alemmaksi. Yöllä tukka on ylhäällä. Samoin lenkillä, jotta latvat eivät hankaa juoksutakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa, niin laulat pysyvästi oktaavia korkeammalta.
Totta, takaapäin lykkiessä on mukava kiskoa ponnarista. Muijan selkääkin kaareutuuu
kun kiskoo reippasti.
Itse miehenä teen ponnarin kullinkarvoihin. Toimii!