Oletko tavannut IRL rasistia? Entä kuolemantuomion kannattajaa?
Mä en ole ikinä keskustellut tuollaisten ihmisten kanssa.
Niinpä mulle herää kysymys, että ovatko nämä täällä kirjoittelevat kaikki provoja?
Hyvin monet viestit ovat yksinkertaisesti niin tyhmiä ja yksinkertaisia, että ne eivät voi ola totta..eiväthän?
Jos kuitenkin olet tavannut rasistin yms...kerro kokemuksestasi ja missä yhteydessä sellaisen tapasit
Kommentit (59)
moraalia.
Toisen ihmisen tappaminen on moraalittomampia tekoja mitä on.
mutta tämä maailma ja sen tapahtumat ovat muuttaneet asenteeni myönteiseksi. Jos tulevissa vaaleissa joku puolue rohkaistuisi sohaisemaan sitä muurahaispesää, äänestäisin heitä.
Ovat olleet matalasti koulutettuja.
Monesti vanhempansakin ovat olleet matalasti koulutettuja ja rasisteja.
Eivätpä kyllä ole osanneet ajatella oikein muutenkaan.
Sellasia seiskan lukijoita. Tai Kokoomuksen äänestäjiä :D
Sellasia seiskan lukijoita. Tai Kokoomuksen äänestäjiä :D
Ai ettei Kokoomuksen äänestäjä voi lukea seiskaa?
ja olleet paljon tekemisissä maahanmuuttajien kanssa. Sanovat, että siinä oppii liian hyvin ja näkee liian paljon.
se on rasisimia etta sanotaan tietty kaytos johtuu ihonvarista. Kultturi tietysti vaikuttaa.
esim. sanotaan nyt vaikka joku suomalais/afrikkalainen ihminen varastaa kaupasta. afrikkalaisuudella ei ole mitaan tekemista taman kanssa.
Samaten jos oma lapsesi ei tajua jotain simppelia asiaa ei se johdu siita etta hanen isansa on mies. ykwim.
molemmat ovat huonosti koulutettuja, lihavia keski-ikäisiä naisia.
Minulle sanasta rasisti tulee mieleen aina joku luuserimainen, hehkumallinen, vähän yli parikymppinen mies jolla heikko moraali, tai sitten joku vähän yksinkertainen vanhempi nainen.
kuolemantuomion kannattaminen?
Siellä on 37 osavaltiossa kuolemantuomio mahdollinen. En usko että esim. Hawajillakaan ovat jotain muslimeja.
Appiukkoni on rasisti. Päivittäin haukkuu somaleita, jotka tulee Suomeen pelkästään notkumaan, eivätkä halua tehdä töitä.
Minä ja mieheni olemme kuolemantuomion kannattajia. Sarjamurhaajan paikka on hirressä, veronmaksajien ei tarvitse häntä elättää. (en siis kannata sitä, että yhdestä murhasta joutuu sähkötuoliin, vaan muutamasta).
olen asunut muutaman vuoden parissa kehitysmaassa ja tunnustan, että muutuin silloin rasistiksi. TAistelen vieläkin, 10 vuoden jälkeen, tätä asennettani vastaan. Mutta koin siellä niin paljon ITSE rasismia, että minusta väistämättä tuli itsekin rasisti.
Toisessa niistä maista on vuosittain kymmenisen suomalaista. Ja väitän, että jokainen heistä muuttuu rasistiksi sen kokemuksen jälkeen.
Niin, minulla on myös ylempi kk-tutkinto, enkä lue Seiskaa.
tavannut usein, olen asunut pitkään mm. Teksasissa :) Rasistejakin joitain, näitä kylläkin Suomessa. Itse en ole rasisti, enkä kyllä kannata kuolemantuomiotakaan sellaisena kuin se on esim. USA:ssa. En kuitenkaan ole asiassa ehdoton, on ehkä tilanteita, joissa kuolemantuomiokin voi olla sopiva.
somalialaisessa kulttuurissa on puolia, jotka ovat perustellusti huonoja. Minusta näin on, mutta sama pätee kyllä hyvin moneen muuhunkin kulttuuriin, esimerkiksi siihen peräkylään josta olen kotoisin.
Sen sijaan rasismia on ajatella niiden huonojen puolien johtuvan rodusta. Eivät ne somalit ympärileikkauta tyttöjään siksi, että ovat somaleita. Eivätkä kongolaiset sodi siksi, että ovat kongolaisia. Jos muuten satutte tietämään, niin Suomessa sodittiin alle sata vuotta sitten verinen sisällissota. Johtuiko se suomalaisen rodun väkivaltaisuudesta?
Olen normaalipainoinen, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen.
Tällä palstalla nuo rasismia vastaan heitetyt ajatukset ovat todella heikkotasoisia. Antavat minulle lähinnä vain varmistuksen siitä, että olen oikeassa.
Kannatan kuolemanrangaistusta toistetuissa tappamisissa/murhissa. Yksiselitteisesti.
Olen myös monen mittapuun mukaan rasisti. Mitä enemmän olen esim. somalien kanssa tekemisissä, sitä enemmän inhoan heitä, vaikka monet tosi mukavia ovatkin. Heidän kulttuurinsa ja tekonsa vaan eivät sovi meidän keskuuteemme. Kun suomalaiset vielä ovat nöyristeleviä eivätkä osaa täällä noudattaa muualla hyvin osaamaansa "maassa maan tavalla tai maasta pois" -taktiikkaa, ongelmia riittää ja tilanne pahenee koko ajan. En halua tästä maastamme monikulttuurista gettoa slummeineen, en halua tänne väkivaltaa, rikollisuutta, huumeita jne yhtään enempää. Joo, toki suomalaisetkin osaavat tuon kaiken liiankin kanssa :(
Minäkin olen normaallivartaloinen, hyvätuloinen, omaan akateemisen jatkotutkinnon ja äänestän varmaan seuraavaksi perussuomalaisia.
että somalialaiset ovat Afrikan mustalaisia? Eräs afrikkalainen kertoi, että heillä on sielläkin huono maine.
Ja onhan niitä mannejakin joka lähtöön, kivoja ja tyhmiä.
Esimerksi sarjamurhaajien ja veristen tekojen kautta valtaan päässeiden diktaattorien kohdalla hyväksyisin kuolemantuomion.
On parempi, että yksi pahis kuolee, kuin useita viattomia -ja diktaattorien jäljiltä, viattomia uhreja voi olla tuhansia.
Mua on muuten alkanut enenevissä määrin häiritsemään tekopyhyys tämän aiheen ympärillä, sillä aborttitilastot näyttävät synkkiä lukemia ja viattomia ihmiselämänalkuja eliminoidaan yksi toisensa jälkeen. Mitään ristiriitaa?
Tuntemani rasistit ovat akateemisia ja olleet paljon tekemisissä maahanmuuttajien kanssa. Sanovat, että siinä oppii liian hyvin ja näkee liian paljon.
Juu niin varmaan onkin.
Tuntemani rasistit ovat akateemisia ja olleet paljon tekemisissä maahanmuuttajien kanssa. Sanovat, että siinä oppii liian hyvin ja näkee liian paljon.
Juu niin varmaan onkin.
Olen kuullut maahanmuuttajien parissa työskenteleviltä tutuiltani samaa. Myöskään minulla ei ollut minkäänlaisia asenteita mitään ihmisryhmää kohtaan asuessani ns. hyvällä alueella lapsena, kaukana maahanmuuttoslummeista. Menin töihin Itä-Helsinkiin, ja kummasti muuttui käsitykseni ja yleistykseni. Helppo se on jostain Ullanlinnan parvekkeelta huudella, jos ei tarvitse nähdä sitä todellista elämää lähiöissä.
En tuomitse ihonvärin perusteella ketään. Pidän monista tummaihoisista ihmisistä. Voin silti häpeilemättä sanoa, että esim. somalien kulttuuriin liittyvä röyhkeys ja kyynärpäätaktiikka (tulee esiin, kun kaikki ei mene juuri tahtomallaan tavalla) aiheuttavat väistämättä ongelmia suomalaisen ylikiltin jurotuskulttuurin seassa. Kupla paisuu hitaasti kunnes puhkeaa. Näkynee seuraavissa vaaleissa.
Minkäänlaista yhteiskunta-analyysiä tarjoamienne ideoiden taustalta ei taida löytyä.
Itse näkisin hyödylliseksi tausta-ajatukseksi Durkheimilaisen nelikenttäajattelun, missä vastapuolina ovat orgaanisen ja mekaanisen yhteiskunnan kiinteyttä lisäävät tai kiinteyttä hajoittavat tekijät.
Kyllä minä vaan kannatam mieluummin yhteiskunnallista kiinteyttä ja korkeata keskinäisten sipimusten määrää. Yksi tuon tavoitteen edistämiseen tähtäävistä ajattelumalleista näkee rodullisen eriarvoistumiskehityksen yhteiskuntarauhaa rappeuttavana.
Kannatan siis tasa-arvoa ja pohdintaa, kuinka eritaustaisten ihmisten yhdessäelo saataisiin sujumaan mahdollisimman hyvin.
Kuolemantuomion kannattaminen on mielestäni jotenkin hyvin yksinkertaista ja moraalia rappeuttavaa.
Laki, mikä oikeuttaa tappamisen..hmmm..rangaistukseksi toisen tappamisesta. Jep jep :)