Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syö 900 kaloria päivässä, niin kuulemani mukaan

Vierailija
13.07.2010 |

elää pitempään.

Söin äsken juustovoileivän ja kahvia. Kalorilaskurin mukaan 365 kaloria!

Mitäs syön loppu päivän? Ei hyvin ala tää minun uusi terveellinen ja pitkäikäinen elämäni :(

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa paino pudota jo 2000 kcal päivittäisellä määrällä silloin, kun en liiku lainkaan. Joskus ihan laskin, paljonko sain, kun paino vain putosi, vaikka kuinka söin. Lopulta se alkoi taas nousta, kun päivittäinen määrä ylitti 2300 kcal.

Mutta minä toki olenkin ääripäästä. Ehkä tuo 900 kcal päivässä voi juuri ja juuri riittää siellä toisessa ääripäässä. Mutta silloinkin saa kyllä olla todella tarkkana. Esim. mahataudin iskiessä onkin sitten jo aika heikoilla, jos ei ole vararavintoa (sehän häviää vähitellen, jos syö pitkään noin vähän) eikä ole edellisinä päivinä saanut tuota enempää ravintoa.

Vierailija
42/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikaudella monilla seuduilla syötiin melko proteiinipitoista ruokaa, en väitä että kaikkialla, mutta esimerkiksi Suomessa. En jaksa tästä nyt enempää, lainaa vaikka alan kirjoja jos kiinnostaa.

Olivatkin sata vuotta sitten pienempiä. Mutta kivikaudella yhtä pitkiä kuin me. Tietysti riippuu elinympäristöstä, mutta esim Suomessa ihan samankokoisia kuin nykyään.

tähän metsästäjä-keräilijä-läppään. Metsästelyllä ja keräilyllä elelevät esi-isämme olivat paljon pienikokoisempia kuin me, joten toki heidän peruskulutuksensa oli pienempi. En usko, että nykyihmisen isompi keho saa kaikki tarvittavat ravinteet noin pienestä kalorimäärästä. Siinä olen samaa mieltä, että lihaa pitäisi syödä vähemmän, sen nykyinen kulutus esim. Suomessa on aivan järjetöntä.

Höpsis, ihan samankokoisia olivat.

Ei tarvitse mennä kuin sata vuotta taaksepäin, kun ihmiset olivat pienempiä kuin me. Onhan se nyt selvää, että rikkaammalla ravinnolla kasvaa isommaksi. Ja jos metsästäjä-keräilijät söivät vähemmän, koska ruokaa ei ollut niin paljon, toki he myös olivat pienempiä.

Miksi olivat sata vuotta sitten pienempiä, mutta kivikaudella ei? Ja mistä olet saanut tällaisen tiedon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäjä tai ei, mutta Japanista löytyy maapallon pitkäikäisin "ihmisheimo". Tutkimusten mukaan tuo heimo elää niukalla ruokavaliolla, paljon kalaa ja kasviksia. He kuulemma lopettavat aterian pienessä nälässä.

Ei taatusti ole yhtä vakioitua ihannepainoa, joka sopisi kaikille. SE on fakta.

terv. 170/60

Vierailija
44/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista paskanjauhamista.

Mun peruskulutus on 1400 kcal. Eli se määrä jonka voin syödä vaikka makaisin sängyssä kaiket päivät. Koska en makaa, voin syödä ja syönkin paljon enemmän ja kappas, minähän laihdun kun syön kunnollista ravintoa josta elimistö tykkää.

Onneks ei tarvitse kituuttaa millään 900 kcal:lla.

Mun puolesta jokainen voi syödä niin vähän kuin haluaa, oma valinta.

Vierailija
45/61 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jokapaikassa toitotetaan, että tuo alle 1200 kcal ruokamäärä ei ole terveellistä.

Nykyisin ihmiset on ihan sairaalloisen lihavia ja tekisi ihan hyvää vähentää sitä kalori määrää itse kullekin.

900ckal on ihan järkeenkäypä määrä sellaiselle ihmiselle, joka ei liiku juuri ollenkaan.

Nykyisin noi BMI:t on myös päin mäntyä. Esim. henkilö joka on 174 cm ja painaa 70kg on vielä normaalipainoinen!

Mutta kun ei ole!

Ihmisen normaali paino tulee siitä kun pituudesta vähennetään 110.

Eli jos on 174cm niin hyvä paino olisi silloin noin 60kg.

Tää nyt on vaan faktaa. Elämä on.

Jos ihminen on 174cm pitkä ja painaa 70 kiloa, hän todellakin on normaalipainoinen.

Vierailija
46/61 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuu liikaa kun elimistö ei saa tarvitsemaansa energiaa. Mä syön joka päivä 1000 kaloria kun laihdutan mutta ei aikomusta jatkaa loppuelämää sellaista....

Vierailija
47/61 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen läski.

Vierailija
48/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Ptuus 180 cm ja intissä SÄÄNNÖLLISELLÄ liikunnalla ja ruoalla paino 82 kg. Mittasuhteet normaalit ja olo on TODELLA se paras mahdollinen. Tämä on ihannepainoni. Varmasti. Liikkukaa säännöllisesti jos mahdollista, ei tarvitse olla mitään mahdotonta kunhan säännöllistä, samoin syömisten ym kanssa. Sitten jaksaa juhliakin kunnolla ja pitää kipeensä miettimättä turhia kaloreita. 

Vierailija
49/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi näkkileipä painaa vähemmän jos kumpaakin on 100g ??

Vierailija
50/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää syödä alle 1000 kaloria päivässä tai muuten lihoo niin ihmisen täytyy olla todellinen sohvaperuna jonka kropassa on minimi määrä lihasta. Mitä enemmän lihasta vartalossa on sitä enemmän myös kuluttaa lepotilassa.

Vierailija
51/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2010 klo 08:18"]elää pitempään.

Söin äsken juustovoileivän ja kahvia. Kalorilaskurin mukaan 365 kaloria!

Mitäs syön loppu päivän? Ei hyvin ala tää minun uusi terveellinen ja pitkäikäinen elämäni :(
[/quote]

Yhden jalostajan hernekeiton voit syödä. Siis sen purkin.

Vierailija
52/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä lähtisi ihannoimmaan esivanhempien pientä kalorinsaantia. Ihmisillä oli vakaviakin puutostiloja ja ja vammautuminen niiden vuoksi saattoi tapahtua jo lapsuudessa, kuten riisitautiin sairastuminen. Ihmiset olivat pieniä, sairaalloisia ja vastustuskyky heikko; lapsiakin kuoli kuin kärpäsiä. Ei ollut monipuolista ravintoa, rokotuksia ja toimivia lääkkeitä turvaamaan elämän jatkumista. Ei muuta kuin Afrikkaan katsomaan, mitä jatkuvassa kalorivajeessa eläminen saa aikaan. Säästöliekki my ass.

Vierailija
53/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en kuluta kovin paljoa. Pienikokoinen naisihminen kuluttaa sen 850 kcal päivässä vähällä liikunnalla. Ehkä siksi suomalaiset ovat niin lihavia, koska eivät ole sisäistäneet, että kullekin tarpeensa mukaan.

Vierailija
54/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa oli dokkari pariskunnasta joka noudatti tietoisesti sellaista kituelämäntapaa jonka tarkoitus oli pidentää elämää. Eivät anorektisia olleet mutta muuten näyttivät huonoilta. Voiko sellainen olla hyväksi joka saa ihmisen näyttämään epämääräisen sairaalta? Muistaakseni hehkuttivat seksielämäänsä mutta ei niistä kuivan kesän oravista kyllä seksi tullut ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
55/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:55"]

Itsekään en kuluta kovin paljoa. Pienikokoinen naisihminen kuluttaa sen 850 kcal päivässä vähällä liikunnalla. Ehkä siksi suomalaiset ovat niin lihavia, koska eivät ole sisäistäneet, että kullekin tarpeensa mukaan.

[/quote]

Ja sinä luulet että tuollainen elämä on terveellistä? Ymmärrän toki että jos istuu sohvalla/päätteellä tms. koko päivän ja on hyvin pienikokoinen naisihiminen jolla ei ole juuri lihaksia, niin ehkä tuolla kalorimäärällä ei laihdu. Mutta terveellistä tuollainen elämä ei kyllä ole.

Itse en pahemmin kaloreita laske, mutta sen kerran kun olen laskenut, huomaan että alan laihtua jos syön alle 1600 kaloria päivässä. Ja olen siis mitoiltani 158/48. Toki harrastan kohtuullisesti liikuntaa sekä päivittäin hyötyliikuntaa ja jonkinmoiset lihaksetkin löytyy. 

En sano että minun tapani elää on se ainoa terveellinen, mutta alle 1200kalorin dieetillä jatkuvasti kituuttaminen ei sitä ainakaan varmasti ole. Niin pieneen kalorimäärään kun ei saa millään ympättyä kaikkia vitamiineja/kivennäisaineita joita ihminen päivässä tarvitsee. Myös (ainakin kohtuullinen) liikunta on terveellistä, ja se taas kuluttaa kaloreita.

Vierailija
56/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2010 klo 08:41"]jotka väittää että syö alle 900 kcal ja ovat "terveitä" eivät joko osaa laskea kaloreita tai ovat jollain muulla tapaa sairaita (syömishäiriöisiä!)
[/quote]

Vierailija
57/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.valomerkki.fi/vantaan-lauri/vantaan-lauri-arkisto/2002-03-05-taka

900 kcal on todella vähän. Lääkäri Päivi Räsänen suosittaa jopa 1400 kcal päivässä.

Vierailija
58/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa, että joku edes puhuu noin pienistä kalorimääristä! Jopa tuo Räsäsen 1400 kuulostaa julmalta pilalta. Tuollaisenhan syö pieni lapsi! Kyllä aikuinen naisen näköinen nainen tarvitsee sen 3000 kcal päivässä vähintään! Jos tuo vaaditaan laihuuteen, niin olen sitten mielelläni ylipainoinen.

Vierailija
59/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]

Ihan kauheaa, että joku edes puhuu noin pienistä kalorimääristä! Jopa tuo Räsäsen 1400 kuulostaa julmalta pilalta. Tuollaisenhan syö pieni lapsi! Kyllä aikuinen naisen näköinen nainen tarvitsee sen 3000 kcal päivässä vähintään! Jos tuo vaaditaan laihuuteen, niin olen sitten mielelläni ylipainoinen.

[/quote]

No 3000 nyt on aika liioiteltua. Jos ei ole aktiivi/-ammattiurheilija tai parantuva anorektikko.

Vierailija
60/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2010 klo 08:44"]kuinka jokapaikassa toitotetaan, että tuo alle 1200 kcal ruokamäärä ei ole terveellistä.

Nykyisin ihmiset on ihan sairaalloisen lihavia ja tekisi ihan hyvää vähentää sitä kalori määrää itse kullekin.

900ckal on ihan järkeenkäypä määrä sellaiselle ihmiselle, joka ei liiku juuri ollenkaan.

Nykyisin noi BMI:t on myös päin mäntyä. Esim. henkilö joka on 174 cm ja painaa 70kg on vielä normaalipainoinen!

Mutta kun ei ole!

Ihmisen normaali paino tulee siitä kun pituudesta vähennetään 110.

Eli jos on 174cm niin hyvä paino olisi silloin noin 60kg.

Tää nyt on vaan faktaa. Elämä on.
[/quote]
Mä näytin ihan hirveeltä 70kiloisena.
T. 180cm nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä