Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syö 900 kaloria päivässä, niin kuulemani mukaan

Vierailija
13.07.2010 |

elää pitempään.

Söin äsken juustovoileivän ja kahvia. Kalorilaskurin mukaan 365 kaloria!

Mitäs syön loppu päivän? Ei hyvin ala tää minun uusi terveellinen ja pitkäikäinen elämäni :(

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin nro en muista, 180cm/85kg. aikaiselle laihiksella oleva nainen. jolla on huonot geenit, siitä kai tää läskiys tulee...

Vierailija
22/61 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkkärissä 310/100g ja ruisleivässä 250/100g. mikä tekee näkkäristä parempaa???

mitä pala ruisleipää painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkkärissä 310/100g ja ruisleivässä 250/100g. mikä tekee näkkäristä parempaa???

100g näkkileipää ja 100g ruisleipää? Veikkaan, että annos näkkileipää painaa vähemmän kuin annos ruisleipä...

Vierailija
24/61 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tuo on se tavoite, johon pyrit, eikös? ukaan ammattilainen ei tekisi ruokavalio-ohjeita noin hoikalle entisestään laihtumiseen...

Itse kävin terveyskeskuksen kautta ravitsemusterapeutilla kolmannen lapsen jälkeen. (masennus iski kolmannen lapsen jälkeen ja koin itseni lihavaksi ja en jaksanut tehdä mitään ym.) Sain oman henk. koht suunnitelman syömiseen ja liikkumiseen. Lapset 3v, 4v ja 6v. Liikkuminen jää vähiin lasten kans. Mitä nyt nappuloitten perässä saa juosta pihassa koko päivän ja iltasin poljen kuntopyörää päivittäin 10min kun saan lapset nukkumaan. Päivän kalorimääräksi on laskettu 1100. Painan 56kg ja oon 166cm. Terveellinen aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Ei mitään turhia välipaloja ja naahimisia minkään ruuan välillä. Ja reilu 2 litraa vettä päivässä. Lauantaisin herkuttelen ja syön suklaapatukan, vähän sipsiä tai pullan. Se mikä toimii toisella ei toimi toisella, niin se vaan menee.

Vierailija
25/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tavoitteeseen joka on 53kg. Nyt pysynyt paino siinä 2 vuotta (+-1kg).

Alunperin painoa oli paljon enemmän kun 3 pientä ja liikkuminen vähäistä usean leikkauksen ansiosta, 3 sektioo ja 2 muuta leikkausta.

Vierailija
26/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai juusto leivällä? Siis en voi mitenkään uskoa tota kalorimäärää yhdestä juustoleivästä!

Vierailija
27/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin noi BMI:t on myös päin mäntyä. Esim. henkilö joka on 174 cm ja painaa 70kg on vielä normaalipainoinen! Mutta kun ei ole! Ihmisen normaali paino tulee siitä kun pituudesta vähennetään 110. Eli jos on 174cm niin hyvä paino olisi silloin noin 60kg. Tää nyt on vaan faktaa. Elämä on.

174cm pitkälle vielä 85kg on hyvä paino.

Vierailija
28/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laskuri näyttää että juustosämpylä juustolla ja voilla on 220 kaloria.

Kahvia kermalla ja sokerilla 120 kaloria.

Kysymys kuuluu, kannattaako???

Vierailija
29/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läskit pursuaa.

Ok jos urheilullinen ja muuten hyvä kroppa ja paino tasan jokapaikassa niin 174/85 on hyvä.

Vierailija
30/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän vihanneksia lisäksi.

elää pitempään.

Söin äsken juustovoileivän ja kahvia. Kalorilaskurin mukaan 365 kaloria!

Mitäs syön loppu päivän? Ei hyvin ala tää minun uusi terveellinen ja pitkäikäinen elämäni :(

Vierailija
31/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän metsästäjä-keräilijä-läppään. Metsästelyllä ja keräilyllä elelevät esi-isämme olivat paljon pienikokoisempia kuin me, joten toki heidän peruskulutuksensa oli pienempi. En usko, että nykyihmisen isompi keho saa kaikki tarvittavat ravinteet noin pienestä kalorimäärästä. Siinä olen samaa mieltä, että lihaa pitäisi syödä vähemmän, sen nykyinen kulutus esim. Suomessa on aivan järjetöntä.

Vierailija
32/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin noi BMI:t on myös päin mäntyä. Esim. henkilö joka on 174 cm ja painaa 70kg on vielä normaalipainoinen!

Mutta kun ei ole!

Ihmisen normaali paino tulee siitä kun pituudesta vähennetään 110.

Eli jos on 174cm niin hyvä paino olisi silloin noin 60kg.

Tää nyt on vaan faktaa. Elämä on.

Vierailija
33/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin paino lähtee nousemaan jos syön yli 1000 kcal päivässä :(

Vierailija
34/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riippuu varmaan ruumiinrakenteesta. Olen 158cm ja mulle just hyvä paino on 48kg, sillon en näytä liian laihalta muttei ole ylimääräistäkään. Oon ruumiinrakenteeltani pieni ja siro, eikä ole paljon lihaksia. Heti jos tulee enemmän painoa se kerääntyy ihan vääriin paikkoihin. Enkä ole siis mitenkään syömishäiriöinen, vaan ihan normaalipainoinen.

kuinka jokapaikassa toitotetaan, että tuo alle 1200 kcal ruokamäärä ei ole terveellistä. Nykyisin ihmiset on ihan sairaalloisen lihavia ja tekisi ihan hyvää vähentää sitä kalori määrää itse kullekin. 900ckal on ihan järkeenkäypä määrä sellaiselle ihmiselle, joka ei liiku juuri ollenkaan. Nykyisin noi BMI:t on myös päin mäntyä. Esim. henkilö joka on 174 cm ja painaa 70kg on vielä normaalipainoinen! Mutta kun ei ole! Ihmisen normaali paino tulee siitä kun pituudesta vähennetään 110. Eli jos on 174cm niin hyvä paino olisi silloin noin 60kg. Tää nyt on vaan faktaa. Elämä on.

Vierailija
35/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimääräisestä kulutuksesta.

(Joo, viilaan pilkkua, mutta ei kai kukaan puhu metristä jos tarkoittaa kilometriä?)

Vierailija
36/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ihannepaino olisi 47 kg.

Silloin bmi olisi 19.

Vierailija
37/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän metsästäjä-keräilijä-läppään. Metsästelyllä ja keräilyllä elelevät esi-isämme olivat paljon pienikokoisempia kuin me, joten toki heidän peruskulutuksensa oli pienempi. En usko, että nykyihmisen isompi keho saa kaikki tarvittavat ravinteet noin pienestä kalorimäärästä. Siinä olen samaa mieltä, että lihaa pitäisi syödä vähemmän, sen nykyinen kulutus esim. Suomessa on aivan järjetöntä.

Vierailija
38/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, ihan samankokoisia olivat.

Ei tarvitse mennä kuin sata vuotta taaksepäin, kun ihmiset olivat pienempiä kuin me. Onhan se nyt selvää, että rikkaammalla ravinnolla kasvaa isommaksi. Ja jos metsästäjä-keräilijät söivät vähemmän, koska ruokaa ei ollut niin paljon, toki he myös olivat pienempiä.

Vierailija
39/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kivikaudella yhtä pitkiä kuin me. Tietysti riippuu elinympäristöstä, mutta esim Suomessa ihan samankokoisia kuin nykyään.

Ei tarvitse mennä kuin sata vuotta taaksepäin, kun ihmiset olivat pienempiä kuin me. Onhan se nyt selvää, että rikkaammalla ravinnolla kasvaa isommaksi. Ja jos metsästäjä-keräilijät söivät vähemmän, koska ruokaa ei ollut niin paljon, toki he myös olivat pienempiä.

Vierailija
40/61 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatkin sata vuotta sitten pienempiä. Mutta kivikaudella yhtä pitkiä kuin me. Tietysti riippuu elinympäristöstä, mutta esim Suomessa ihan samankokoisia kuin nykyään.

Miksi olivat sata vuotta sitten pienempiä, mutta kivikaudella ei? Ja mistä olet saanut tällaisen tiedon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi