Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ketju vain 1970 - 1974 syntyneille. Lapsuuden kesämuistoja

Vierailija
12.07.2010 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pelattiin kerrostalon pihassa kirkonrottaa, maata, hypittiin keinuista, hypättiin twistiä ja hyppynarua

- majaleikki kavereiden kanssa lähimetsässä

- irtokarkkien osto lähikipsalta

- mummolareissut

- uiminen lähilammessa

- itsetehty mehujää

- pitkä kesäloma ja aurinko, vapaata aikaa

Vierailija
2/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastimme telttamatkailua kuplavolkkarissa kaikki kesät, olimme matkalla aina vähintään kuukauden, ellemme enemmänkin. Välillä oli hauskaa, välillä kärsin siitä ettei koskaan ollut kunnon vessaa, leirintäalueen suihkuvesi oli jääkylmää, tai isä kuorsasi teltassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huisin jännää, teimme tätä useana kesänä, kun äiti ja isä olivat töissä ja mummolaan oli pitkä matka.

Siellä saimme kylpeä isossa 50 l saavissa pihalla, hauskaa oli :).

Enomme kyydissä kun menimme rantaa hakemaan vastapyydystettyä kalaa, radiosta raikasi ABBA:n musiikki. Kaikilla aikuisilla miehillä ja naisillakin oli pitkät hiukset muodin mukaan.

Saimme myös nukkua keltaisessa teltassa pihalla, se oli ihanaa. Twist-naru oli mukana kaikkialla ja kiinantossuissa sitä oli vissiin paras hyppiä :).

Vierailija
4/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja lapsuusmuistoja:

-iso oranssinkeltainen teltta

-korillinen oli meilläkin juhannuksena limsaa. olin hidas juoja. pienemmät joivat paljon nopeammin. oli hienoa valita minkä värisen pullon ottaa.

-twist-narulla hyppely oli kivaa ja olin siinä hyvä

kirkonrotta ja 10 tikkua laudalla olivat jännittäviä.

-jännittävää oli myös haukkua naapurin isompaa poikaa ja juosta karkuun (en tiedä mikä saa kiusaamaan porukassa) ja tosi kiva sitten talvella tulla YKSIN häntä vastaan. nyt hävettää. silloin oli hauskaa ja jännittävää.

- hauskaa oli pukeutua hienoksi rouvaksi koululaisena ja esittää hiekkalaatikon pikkulapsille että on jostain ulkomailta ja puhuu vierasta kieltä (siansaksaa höystettynä muutamalla englanninkielen sanalla)

-jännittävää oli mennä penkomaan lehtiä lehdenkeräysvarastosta vaikka naapurin setä oli kiukkuinen kaikesta mitä teki. mutta kun meille ei tullut mitään lehtiä kotiin, ja siellä oli seuroja ja vaikka mitä.

-leikata paperinukkeja isän luona

-lukea vanhoja seuroja (siis tosi vanhoja, lähes antiikkia, isän lapsuuden aikaisia)

kivoja muistoja on aika paljon.

sitten on paljon tylsiä hetkiä isompana kun muutimme okt:oon. tuo kaikki kiva tapahtui rivarissa jossa paljon kavereita. okt:ssä joskus kivaa muta paljon myös tylsää.

Vierailija
5/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keinuminen niin lujaa alakoululaisena että keinu meni ympäri

Vierailija
6/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ajan juomista tuli mieleen limskapullojen korkit. Yhdet olivat sellaisia, että niistä revittiin sellainen pullon suuta kiertävä suikale. Toisissa suikale kulki korkin yli. Lapsen sormin niitä ei saanut auki, ja taisipa aikuiset varoitella että niissä voi repiä sormensakin.

Vierailija
7/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keinun mennessä ympäri armi ja danny ja tahdon sulle olla hyvin hellä-veisuu ehkä keskeytyi edes hetkeksi.

kiinantossut olivat niin ihanat että itkettää.

Vierailija
8/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ajettiin koko perhe autolla ympäri Suomen Puuhamaahan ja eri puolille leirintäalueille mökkimajoitukseen

- käytiin kauempana uimassa rannalla, jossa oli todella matala ranta. Äiti teki aina eväsleivät mukaan ja isän kanssa joivat termarista kahvia

- kotipihalle laitettiin sadettaja, jonka ympärillä me lapset juoksimme

Vierailija
9/45 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ajan juomista tuli mieleen limskapullojen korkit. Yhdet olivat sellaisia, että niistä revittiin sellainen pullon suuta kiertävä suikale. Toisissa suikale kulki korkin yli. Lapsen sormin niitä ei saanut auki, ja taisipa aikuiset varoitella että niissä voi repiä sormensakin.

limua en juonut, se pisteli.

Vierailija
10/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhallettava uima-allas,kokö päivän uimareissut lähirannassa naapurin lasten kanssa (missähän aikuiset oli?), seikkailut autiotalossa, Seura- ja Apu-lehdet, jossa Dianasta, nallen pään muotoinen tikkujäätelö, Juhlatuutti.

Vierailija
11/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kolmiotripit

-kesät mummon luona

-josta käytiin kauppa-autolla veneellä kerran viikossa

-lapset sai jäätelön ja banaanilimsan

-aina oli lämmin ja uimakelpoista vettä

-rajut ukonilmat kun mummon mökki oikein tärisi kalliolla

-ne isot ruuhkat Heinolassa ja Lusissa, kun oikein seisottiin auton kanssa siinä tiellä

Vierailija
12/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki päivät oltiin rannalla, kumipatjat raahattiin sinne kainalossa. Telkkaria ei juuri katsottu (paitsi Pätkis, Dallas, Galatica ja Lassie... ) Luettiin Viisikkoja ja Neiti Etsiviä. Suosíkkiherkkuja tietty Jolla -jätski, Lipsin ja Macin mehujädet ja Asterix -limsa...

Vierailija
13/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vietettiin päivät pitkät. Uitiin ponttoonille, laskettiin liukumäkeä ja vaan peuhattiin vedessä. Jätskiä käytiin välillä ostamassa.

Leksulla käytiin joskus syömässä.

Kesät oli aina lämpimiä ja pitkiä.

Kohokohta oli lintsi. Me ei pahemmin matkusteltu, mutta vuokramökillä oltiin aina viikko tai pari.

Ihania muistoja. Joskus oli vähän yksinäistä jos kaikki kaverit oli reissussa, mutta yleensä kyllä aina löytyi seuraa.

Niin jäätelöstä vielä sen verran että mehujäät oli pop, päärynä-lipsi ja mac-mehujää, niitä meni paljon.

Vierailija
14/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa kasvoi myös makeita metsämansikoita ja huoltoaseman baarista ostettiin tupakanmakuisia irtokarkkeja.

Vierailija
15/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuteni jälkeen enää nähnyt. Yhteydenpito vanhempien ja joidenkin tuttavien välillä vähitellen hiipui.

Vierailija
16/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin sai valita itse kuvan, joka sitten silitettiin/prässättiin paitaan siinä paikan päällä. Minä sain haluamani kuvan, ja kyllä olin siitä paidasta kauan ylpeä.

Vierailija
17/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan mummolan pihan, voisin piirtää sen jokaista marjapensasta ja luumupuuta myöten, sen paratiisin muistan ikuisesti. Muistan kuinka mummo toi harmaan kutittavan huovan, jonka päällä sai makailla ja lukea äidin vanhoja Aku Ankkoja. Huopa pisteli ja kutitti ja kärpäset pörisivät, mutta se oli ihanaa. Ja sitten mummo toi itse tehtyä mehua kellarista.

Muistan kuinka mummolassa katettiin kahvipöytä ulos. Valkoinen liina aina ja siihen kauniit posliinikupit. Ja mummon tekemää piimäpiirakkaa ja mansikkakakkua.

Vierailija
18/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan mummolan pihan, voisin piirtää sen jokaista marjapensasta ja luumupuuta myöten, sen paratiisin muistan ikuisesti. Muistan kuinka mummo toi harmaan kutittavan huovan, jonka päällä sai makailla ja lukea äidin vanhoja Aku Ankkoja. Huopa pisteli ja kutitti ja kärpäset pörisivät, mutta se oli ihanaa. Ja sitten mummo toi itse tehtyä mehua kellarista.

Muistan kuinka mummolassa katettiin kahvipöytä ulos. Valkoinen liina aina ja siihen kauniit posliinikupit. Ja mummon tekemää piimäpiirakkaa ja mansikkakakkua.

Vierailija
19/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan punaiset satiinisortsit ja samanväriset tennarit, niillä oli kiva hypätä tvistiä ja hyppynarua. Sitten mulla oli aurinkolippa, sellainen pleksi :)

Kävimme harvoin rannalla mutta yksi kerta jäi mieleen. Kuumassa autossa Rusutjärvelle, se kävely rantaan oli ihanaa ja niin kutkuttavaa, aivan mahtavaa, muistan sen tunteen. Eväänä meillä oli leipiä, joiden päällä oli lenkkimakkaraa.

Muistan sellaiset muoviset rantasandaalit, sellaiset läpikuultavat, niitä oli eri värisiä.

Vierailija
20/45 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiatilla. Haaparannasta sai sellaisia karkkeja, mitä täältä ei löytynyt. Mökillä oleminen, rantaan polkeminen Tunturi Ponilla, Asterixien lukeminen ruohikolla, Aku Ankka-limonadi, kyläily mummolla ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi