Huutisasiaa. Jos huutaja lähettää meilitse "kuitin" maksusta, niin
viettekö kirjeen/paketin postiin jo ennen kuin maksu näkyy tililläsi?
Itse olen törmännyt kahteen huijariin, jotka yrittivät kusettaa noilla kuiteilla. En kyllä silloinkaan lähettänyt kirjeitä, mutta..
Taas yksi melko uusi huutaja oli maksanut perjantaina ja laittoi myös tuon kuitin maksusta.
Kun en laittanut 60 euron pakettia postiin kuin vasta tänään, kun rahat näkyivät tililläni, olenkin nyt huutajan mielestä huijari!
Eli lauantaina kyseli paketin perään (=onko paketti jo postissa) ja eilen sama juttu (=onko se jo postissa, kun olen sen kerta jo maksanut ja kuitinkin olen sulle lähettänyt!). Ja tänä aamuna sitten uhkaus: Missä veessä se paketti viipyy??
Ehee, lauantaina vastasin, että paketti lähtee matkaan, kun rahat tupsahtaa tililleni.
Kommentit (20)
mutta muutama poikkeus löytyy...
Eli esim. sellaisille "vakkari"huutajille, joiden kanssa olen tehnyt kauppaa jo vuosia, pistän paketin postiin heti kun he ilmoittavat maksaneensa...ja aina on toiminut:)
Toinen poikkeus on esim. sellainen kuin tänään...huutaja huusi 50 snt paidan ja maksoi postikulja 80 snt...ilmoitti makseneensa ja kuitti oli viestissä. No kun muutenkin olin tänään postiin menossa niin vein tuonkin kohteen samalla ettei tarvitse lähteä huomenna sen takia postiin:) Tuollaisia halpoja siis saatan JOSKUS lähetellä pelkän kuitin jälkeen, mutta niitäkin vain silloin jos tiedän ettei seuraavana päivänä ole kuitenkaan postiasiaa.
Normaalisti siis kuitenkin aina vasta maksun näkyessä tilillä ja tuo on kyllä kaikille sopinut!
mutta tuollaisessa "onko paketti postissa" -kyselyssä vastaan aina, että "paketti jätetty perjantaina klo 16.55" tms. ja sitten väitän, että postin vika, kun taas kyselee.
Mikä estää, ettet osta sitä 80 sentin postimerkkiä kotiin valmiiksi ja vie sitten keltaiseen laatikkoon, vai onko yhtä kaukana sekin kuin posti? Epäilen vaan, että kuulut niihin, jotka ihan turhaan kiikuttaa kaiken postin tiskille, vaikka vaivattomampaa olisi tiputtaa suoraan keltaiseen laatikkoon. Vink, vink!
Minä luotan usein kuitteihin ja pelkkään ilmoitukseenkin maksusta, jos sanotaan että tulossa eri pankista. Toki tarkastan tässä tapauksessa ostajan palautteet, ja jos ei ole mitän ihmeitä ja Postiin asiaa, niin vien samalla paketin.
Tietysti järjen käyttö sallittua, jos esim. 0-palautteinen tai paljon negoja haalinut yrittää kalliissa kaupassa vastaavaa, niin toki silloin odottaisin. Mutta en jaksa uskoa, että ennen moitteettomasti kauppansa hoitanut lähtisi "väärentämään" kuittia esim. parin euron lastenvaatteen takia.
Ja aika hyvin olen saanut ihmisiä "luettua", kun kertaakaan en ole yli 2000 kauppaa tehneenä tullut huijatuksi=)
ja huutiksen palautteisiin. Aikamoinen duuni haalia ensin positiivista palautetta ja heittää kaikki sitten "roskiin" jonkun kuittiväärennöksen takia.
Väärennetyistä kuiteista kannattaa tehdä rikosilmoitus.
Joskus, jos en jaksa raahautua postiin monttaa kertaa lähipäivinä, olen postittanut vähempiarvoista tavaraa hyväpalautteisille pelkästään sillä että ovat sanoneet maksaneensa jo eri pankista (eivät siis ole itse pyytäneet kiirehtimään postitusta). Kertaakaan en vielä ole joutunut katumaan.
Kaikille Huutiksen käyttäjille olisi mielestäni hyväksi, ettei pakettien kanssa stressattaisi. Kunhan lähetys tapahtuu n. viikon sisällä, on asia kunnossa. Mulle tulee ahdistus koko huutiksesta jos näin tiukaksi menee. Älkää siis pliis muutkaan olko niin täydellisen pikaisia, pysyy asenne kohdallaan! on monta syytä, miksi juuri tiettynä päivänä pakettia ei saa postiin hyvästä tahdosta huolimatta.
jonka heti haluaisi. mulla on pelkkiä positiivisia palautteita pitkälti yli 1000, joten sekin varmasti jotain merkkaa.
myyjänä en en lähettäisi kellekään epämääräiselle kuittia vastaan, ainoastaan maksun näyttyä.
En ole aiempi kirjoittaja, mutta minä vien kaikki lähettämäni huutispaketit postin tiskille. En ota sitä riskiä, ettei postikulut ole riittäviä. Ihan sama, vaikka lähettäisin nenäliinaa..
Mua ahdistaa myös jos en heti seuraavana päivänä saa pakettia vietyä postiin kun maksu on näkynyt tililläni ;-D
Pitäis vähän rauhottua, eikä ottaa stressiä turhista asioista. Itselleni tässä juttelen! :DD
Pitääkö aina olla niin kunnollinen kun vähempikin riittäisi?
Kaikille Huutiksen käyttäjille olisi mielestäni hyväksi, ettei pakettien kanssa stressattaisi. Kunhan lähetys tapahtuu n. viikon sisällä, on asia kunnossa. Mulle tulee ahdistus koko huutiksesta jos näin tiukaksi menee. Älkää siis pliis muutkaan olko niin täydellisen pikaisia, pysyy asenne kohdallaan! on monta syytä, miksi juuri tiettynä päivänä pakettia ei saa postiin hyvästä tahdosta huolimatta.
Minulla on myynneistä palautteita yli 1000 ja kaikki positiivista. Hyvin aikaisessa vaiheessa huomasin, että keltainen postilaatikko oli ystävällisempi kuin tiskin rouva ja myös sallivampi. Kertaakaan ei ole tullut lisämaksua, vaikka joskus olen oikein tunkenut paksun (yleensä ilman vuoksi vaatteissa) kirjekuoren laatikkoon.
Olen nyt jo sopeutunut siihen, että pakko sen lisämaksun on jossakin vaiheessa tulla, mutta maksan sitten ostajalle kaikki kulut ja pyydän nöyrästi anteeksi. Olen sen verran jo voitolla näistä myynneistä, kun voi laittaa jo myynti-ilmoitukseen oikean postikulun rajatapauksissa eikä siinä yhteydessä varuiksi laittaa isompaa. Isommat postikulut karsii ostajia ja harmittaisi, kun ne sitten todellisuudessakin olisi alemmat ja ostajat kaikonneet turhaan.
Ja miten paljon säästynyt vaivaa, esim. postin aukioloaikojen kyttäily tai jonossa ruokakassien ja kitisevän lapsen kanssa seisoskelu. Nyt pudotan kirjeet ohikulkeissani suoraan auton ikkunasta laatikkoon.
Kaiken kaikkiaan on kyllä suositeltava vink, vink.
huijaria liikkeella, parempi vaan odotella kun raha nakyy tililla ja postittaa sitten. voihan sen jo myynti-ilmossa laittaa, etta postitan kun maksu nakyy tililla tms.
Oletko oikeasti saanut ostajalta tällaista palautetta.
Itse odotan, että rahat näkyvät tililläni. Ei se niin päivän päälle voi olla.
ennenkuin rahat tulleet. Nuo "kuitit" on niin helppo itse tekaista...
Huutonetin ilmoitukseen laitan aina että paketti postiin kun maksu näkyy tilillä.
mutta en ole kuvitellut kenenkään lähettävän minulle mitään, ennen kuin maksuni näkyy tilillä. Jos jotain haluaa aiemmin, niin sitten on mahdollista sopia nouto ja käteismaksu.
tuollaisesta kielenkäytöstä kyllä pistäisin neutraalia, jos ei negaa.
huutiksen ylläpidolle.
Vaikka eivät sillä hetkellä toimisikaan niin sitä mukaa kun heille kertyy tietoa... you know.
huutiksen ylläpidolle. Vaikka eivät sillä hetkellä toimisikaan niin sitä mukaa kun heille kertyy tietoa... you know.
Mulla on kohteissa tieto:
Kun rahat näkyy tililläni, postitan tuotteen.
Luultavasti tuo luuli, että postittaisin todellakin paketin tuon kuitin takia. Vaikka siinäkin viestissä, minkä lähetän huutajille sanotaan selvääkin selvemmin: postitan, kun rahat on tilillä.
ap
Paljon huutiksessa myyneenä suosittelisin laittamaan tuon "pistän postiin, kun näkyy tilillä" lisäksi vielä jonkun lauseen tyyliin, postitan 2x viikko. Tällöin tuollaiset intopiukeet ostajat saa vähän kuriin, eikä tarvitse olla juuri samana päivänä viemässä postiin kuin rahat on tilillä ja tuollaiset kuittien lähettelijätkin joutuvat odottamaan vähintään postituspäivää (joka yllättäen on sitten juuri siltä viikolta ollut vaikka ma ja to ja seuraavalta viikolta ke ja pe, niin ei tule ongelmia sitten senkään takia, etteikö rahat ehtisi näkymään tilillä).